Αυτό εξαρτάται από την ικανότητα μεταφοράς ρεύματος, δηλαδή την ψύξη του καλωδίου. Μπορεί να γίνει σε 5 λεπτά;
Οι ερευνητές της Ford ολοκλήρωσαν με επιτυχία ένα πρώτο, σημαντικό βήμα σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Purdue επινοώντας μία νέα τεχνολογία -για την οποία εκκρεμεί χορήγηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας- για σταθμούς φόρτισης που θα μπορούν στο μέλλον να προσφέρουν πολύ περισσότερη ισχύ φόρτισης σε σχέση με τους κορυφαίους της εποχής μας. Οι δύο πλευρές κατάφεραν να εξελίξουν ένα καινοτόμο ενεργό ψυκτικό παράγοντα, ο οποίος έχει την ιδιότητα να μεταβάλλει την κατάστασή του από υγρό σε ατμό και σε συνδυασμό με τις εξελίξεις στην τεχνολογία φόρτισης οχημάτων, να μειώνει το μέσο χρόνο επαναφόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων.
Ερευνητές και από τις δύο ομάδες συνεργάζονται για να αναπτύξουν ένα νέο καλώδιο σταθμού φόρτισης –για το οποίο εκκρεμεί χορήγηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας– που σε συνδυασμό με τις τεχνολογικές εξελίξεις στο τομέα της φόρτισης οχημάτων θα διευκολύνει τους οδηγούς στη μετάβαση στην ηλεκτρική εποχή, εξασφαλίζοντας ομαλή επαναφόρτιση. «Σήμερα, οι φορτιστές περιορίζονται στο πόσο γρήγορα μπορούν να φορτίσουν την μπαταρία ενός EV λόγω του κινδύνου υπερθέρμανσης. Η ταχύτερη φόρτιση απαιτεί τη διέλευση περισσότερου ρεύματος από το καλώδιο φόρτισης» δήλωσε ο Michael Degner, senior technical leader, Ford Research & Advanced Engineering. «Όσο υψηλότερο είναι το ρεύμα, τόσο μεγαλύτερη είναι η ποσότητα της θερμότητας που πρέπει να αφαιρεθεί ώστε το καλώδιο να παραμείνει λειτουργικό.»
Οι ερευνητές του Purdue University μελετούν μια εναλλακτική μέθοδο ψύξης σχεδιάζοντας ένα καλώδιο φόρτισης ικανό να μεταφέρει περισσότερο ρεύμα. Το καλώδιο χρησιμοποιεί υγρό ως ενεργό παράγοντα ψύξης, το οποίο είναι ικανό να απάγει περισσότερη θερμότητα αλλάζοντας τη κατάστασή του από υγρό σε ατμό –κάτι που αποτελεί βασική διαφορά μεταξύ αυτής της λύσης και της τρέχουσας τεχνολογίας υδρόψυξης που διατίθεται στην αγορά. Αυτή η καινοτομία μπορεί μία μέρα να αποφέρει πολύ περισσότερη ισχύ σε σχέση με τα κορυφαία σημερινά συστήματα για την επαναφόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων, καθιστώντας εφικτή την ταχύτερη επαναφόρτιση σε συνδυασμό με παράλληλες βελτιώσεις στην τεχνολογία φόρτισης των οχημάτων. Στο τέλος, η διαδικασία φόρτισης ενός EV μπορεί να διαρκεί όσο ο ανεφοδιασμός ενός αυτοκινήτου με συμβατικά καύσιμα. «Ο χρόνος φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να διαφέρει σημαντικά – από 20 λεπτά σε ένα σταθμό φόρτισης ως και μερικές ώρες στο σπίτι, κάτι που μπορεί να αγχώνει όσους σκέπτονται να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα» δήλωσαν ο Issam Mudawar, η Betty Ruth και ο Milton B. Hollander, Family professor of mechanical engineering Purdue University. «Το εργαστήριό μας έχει επινοήσει μία λύση για περιπτώσεις όπου οι παραγόμενες ποσότητες θερμότητας υπερβαίνουν τις δυνατότητες των σημερινών τεχνολογιών.»
Η συνεργασία μεταξύ Ford και Purdue University είναι μία από τις εκατοντάδες στρατηγικές συμμαχίες που έχει η εταιρεία με καθηγητές πανεπιστημίων από όλο τον κόσμο. Προσφέροντας την ευκαιρία να εργαστούν σε πραγματικές συνθήκες και αντιμετωπίζοντας τις ανάλογες προκλήσεις, οι απόφοιτοι βοηθιούνται να αναπτύξουν τα ταλέντα τους, με την Ford παράλληλα να «συστήνεται» σε φοιτητές που ενδεχομένως επιλέξουν να ξεκινήσουν την καριέρα τους στην εταιρεία. Ο Mudawar εξελίσσει τεχνολογίες για αποδοτική ψύξη ηλεκτρονικών συστημάτων εδώ και 37 χρόνια, αξιοποιώντας την ιδιότητα των υγρών να δεσμεύουν τη θερμότητα κατά την εξάτμισή τους. Η Ford εμπλέκεται ενεργά στην έρευνα στον τομέα των μπαταριών καθώς και στα ηλεκτρικά οχήματα από τις ημέρες του Henry Ford και του Thomas Edison» δήλωσε ο Degner. «Έχουμε κατοχυρώσει στις ΗΠΑ πάνω από 2.500 πατέντες στις τεχνολογίες εξηλεκτρισμού ενώ εκκρεμούν περισσότερες από 4.000. Η συνεργασία μας με τον Καθηγητή Mudawar και τους μαθητές του μας βοηθά με τον καλύτερο τρόπο να διερευνήσουμε τις λύσεις φόρτισης του μέλλοντος.»
Διαβάστε επίσης:
F1 Κατάρ: Πάμε για μεγάλο τελικό!
F1 Κατάρ: Ποινή 5 θέσεων για τον Φερστάπεν!
To αυτοκίνητο του Μακρόν!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike