Επιλογές καινούργιων χρωμάτων για τη νέα Panamera: Montego Blue Metallic, Ice Grey Metallic, Lugano Blue και Madeira Gold Metallic είναι μερικά μόνο παραδείγματα για το αμιγώς ηλεκτρικό 4θέσιο υψηλής απόδοσης του Γερμανού κατασκευαστή. Τα νέα χρώματα της Panamera είναι συναρπαστικά: Το Madeira Gold Metallic, για παράδειγμα, είναι ένας ζεστός χρωματικός τόνος σε απόχρωση κονιάκ που παραπέμπει σε ένα χρυσαφένιο φθινόπωρο. Οι χρωστικές με διακριτικά εφέ δημιουργούν μια μεταλλική λάμψη και υπογραμμίζουν τη συνολική επίδραση της υψηλής απόδοσης και της κομψότητας.
Η Porsche έχει επίσης βελτιώσει τον συνδυασμό χρωμάτων για όλες τις σειρές μοντέλων. «Αντιθέσεις», «Σκιές», «Όνειρα» και «Θρύλοι» είναι τα ονόματα των νέων κατηγοριών για τα μεταλλικά χρώματα και τους συνδυασμούς των. Το «Αντιθέσεις» περιλαμβάνει ιδιαίτερα κλασικά και διαχρονικά χρώματα. Το μαύρο και το άσπρο, για παράδειγμα, δημιουργούν μέγιστη αντίθεση. Από την άλλη, διάφορες αποχρώσεις του λευκού, του γκρι και του μαύρου εμπίπτουν στην κατηγορία «Σκιές», η οποία περιλαμβάνει και ασημί τόνους όπως το νέο Ice Grey Metallic της Panamera. Οι διακριτικές αποχρώσεις διευκολύνουν μια υπερσύγχρονη εξατομίκευση του ονειρεμένου σπορ αυτοκινήτου.
Με τα δυνατά, φωτεινά, εντυπωσιακά χρώματα στην κατηγορία «Όνειρα», οι πελάτες μπορούν να εκφράσουν την διαφορετικότητά τους. Τα χρώματα για την Panamera περιλαμβάνουν το Lugano Blue και το Madeira Gold Metallic. Η κατηγορία «Θρύλοι» συνδυάζει ασυνήθιστα χρώματα με κάτι ιδιαίτερο. Οι τόνοι από μια σειρά χρωματικών πεδίων είναι κομψοί, μοντέρνοι και διαχρονικοί. Παραδείγματα από τη χρωματική σειρά Panamera: Montego Blue Metallic, Oak Green Metallic Neo και Slate Grey Neo. Παράλληλα με το πρόγραμμα χρωμάτων της σειράς, η Porsche προσφέρει ακόμη πιο εξατομικευμένες βαφές με εστίαση στη διαθεσιμότητα κλασικών χρωμάτων Porsche από την ιστορία της εταιρείας.
Προς το παρόν, η γκάμα περιλαμβάνει περισσότερα από 170 χρώματα. Η δημιουργική διαδικασία και η τεχνική ανάπτυξη, που περιλαμβάνει τη διασφάλιση ποιότητας, είναι χρονοβόρα. Οι ειδικοί της Style Porsche πρέπει πάντα να είναι μπροστά από την εποχή τους: «Ένα νέο χρώμα πρέπει να είναι κάτι περισσότερο από μια απλή τάση – πρέπει να καθιερωθεί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα», τονίζει ο Volker Müller, Επικεφαλής δημιουργίας χρωμάτων Porsche. «Ως εκ τούτου, πρέπει να εντοπίσουμε νωρίς τις τάσεις και μερικές φορές να ορίσουμε αυτές τις τάσεις μόνοι μας».
Η μόδα, η αρχιτεκτονική και η εσωτερική διακόσμηση είναι σημαντικές πηγές έμπνευσης για όλους τους σχεδιαστές. Σύμφωνα με τον Volker Müller, όταν ένα χρώμα έχει καθιερωθεί στα μάτια των ανθρώπων, λειτουργεί και για προϊόντα πολύ μεγάλης αξίας, όπως τα σπορ αυτοκίνητα. Η ιστορία της μάρκας προσφέρει επίσης ένα ευρύ φάσμα προτάσεων. Το Madeira Gold Metallic, για παράδειγμα, είναι μια υπερσύγχρονη, κομψή ερμηνεία του Nordic Gold Metallic.
Αυτό το χρώμα ήταν διαθέσιμο για διάφορες σειρές μοντέλων από το 2007 έως το 2010. «Στην πραγματικότητα είναι εύκολο, γιατί κάθε χρώμα φαίνεται ωραίο σε μια Porsche», χαμογελά η Daniela Milošević, σχεδιάστρια χρωμάτων και περιποίησης στο Style Porsche. Από τα περίπου 12 έως 15 νέα χρώματα που σχεδιάζει η ομάδα κάθε χρόνο, το Εκτελεστικό Συμβούλιο επιλέγει τα χρώματα που θα αναπτυχθούν περαιτέρω. Εάν αυτές οι βαφές αποδειχθούν τεχνικά εφικτές, μπαίνουν σε σειρά παραγωγής τα επόμενα τρία χρόνια.
Το επόμενο βήμα περιλαμβάνει τη ζωγραφική των λεγόμενων «color frogs» στα αντίστοιχα χρώματα. Πρόκειται για μικροσκοπικά αυτοκίνητα με τη μορφή ενός 911 που επιτρέπουν την αξιολόγηση της επίδρασης των χρωμάτων σε ένα μεγαλύτερο τρισδιάστατο αμάξωμα. Ταυτόχρονα, οι ειδικοί εικονικής πραγματικότητας της Porsche σαρώνουν το δείγμα βαφής προκειμένου να οπτικοποιήσουν το νέο όχημα έγχρωμο φωτορεαλιστικά σε μια οθόνη LED πλάτους 16 μέτρων.
Τα εξωτερικά χρώματα της νέας σειράς μοντέλων ή των παραγώγων μπορούν στη συνέχεια να αλλάξουν με το πάτημα ενός κουμπιού. Η τελική απόφαση για το αν θα προχωρήσει μια νέα ιδέα χρώματος καταλήγει στο κεντρικό Εκτελεστικό Συμβούλιο. Για κάθε χρώμα παρουσιάζεται ένα βαμμένο αυτοκίνητο. Η ανώτατη διοίκηση της Porsche αξιολογεί τα αυτοκίνητα τόσο στο φως της ημέρας όσο και οπτικοποιημένα ψηφιακά σε διάφορα παράγωγα στην οθόνη LED στην αίθουσα παρουσιάσεων του στούντιο.
Περίπου ένα χρόνο πριν από την έναρξη της παραγωγής, πραγματοποιείται επίσης μια λεγόμενη δοκιμή πεδίου. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας βαφής στα εργοστάσια της Porsche, το χρώμα αντλείται μέσω σωλήνων από τη δεξαμενή στους ψεκαστήρες. «Οι δυνάμεις διάτμησης στους σωλήνες θα μπορούσαν να προκαλέσουν χρωματικές αποκλίσεις», λέει ο Bernd Mieskes, επικεφαλής της ομάδας ανάπτυξης χρώματος. Η πρόβα τζενεράλε πριν την έναρξη της παραγωγής προσπαθεί να αποτρέψει τέτοιες ανεπιθύμητες εκπλήξεις.
Είναι επίσης απαραίτητο να ληφθούν υπόψη οι ακριβείς συνθήκες βαφής στις μεμονωμένες εγκαταστάσεις παραγωγής. «Στα μεμονωμένα εργοστάσια έχουμε διαφορετικές προδιαγραφές, διαφορετικούς αριθμούς ρομπότ βαφής, διαφορετικούς χρόνους κύκλου, μήκη σωλήνα και όγκους συστήματος», εξηγεί ο Mieskes. «Για αυτόν τον λόγο, πρέπει να τροποποιήσουμε τη βαφή για τις συγκεκριμένες συνθήκες ενός εργοστασίου».
Πραγματοποιούνται περαιτέρω δοκιμές προτού ο πελάτης μπορέσει να επιλέξει το χρώμα στο Car Configurator ή στο Porsche Centre. Οι πλάκες δείγματος ακτινοβολούνται με ισχυρό υπεριώδες φως για 3.200 ώρες. Θεωρητικά, αυτό αντιστοιχεί σε ένα χρόνο άμεσης ηλιακής ακτινοβολίας στη Φλόριντα και αποδεικνύει την ανθεκτικότητα της βαφής. Η διαδικασία δοκιμών περιλαμβάνει επίσης δοκιμές πυροπροστασίας, πρόσκρουσης πέτρας και αλμυρού νερού.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: Το Κίεβο μπορεί να «υπολογίζει» στην ΕΕ μετά τις «φρικτές» επιθέσεις της Ρωσίας
- Καιρός: Πρόσκαιρη βελτίωση σήμερα – Ξανά βροχές από αύριο
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο