Οι χαμηλές θερμοκρασίες των ημερών μειώνουν ως και 25% την χωρητικότητα των μπαταριών.

Όλοι οι κατασκευαστές υποβάλλουν τα οχήματά τους σε εξαντλητικές δοκιμές στον Αρκτικό Κύκλο. Αυτό είναι σημαντικό μέρος των δοκιμών ενός οχήματος ώστε να καταστεί αξιόπιστο. Αντίστοιχες δοκιμές γίνονται και στην έρημο σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες και αντίξοες συνθήκες. Κατά τη διάρκεια της χειμερινής δοκιμής, τα εξαρτήματα έχουν να αντιμετωπίσουν ιδιαίτερες προκλήσεις. Οι μπαταρίες υψηλής τάσης και η τεχνολογία φόρτισης υποβάλλονται σε δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες για καθημερινή χρήση, σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, στην καρδιά του χειμώνα. Παρομοίως, οι ενδείξεις για το επίπεδο φόρτισης, την αυτονομία και την κατάσταση λειτουργίας καθώς και το σύστημα διαχείρισης θερμότητας που διασφαλίζει τη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας του συστήματος κίνησης και των μπαταριών υψηλής τάσης, καταδεικνύουν την αντοχή τους σε εξαιρετικά παγερές θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν.

Όλα αυτά έχουν ελεγχθεί δοκιμαστεί και ρυθμιστεί με το βέλτιστο τρόπο. Υπάρχει όμως και ένα θέμα το οποίο δεν αντιμετωπίζεται εύκολα. Αφορά στην επιβράδυνση της λειτουργίας των στοιχείων της μπαταρίας λόγω κρύου. Αν έχετε βρεθεί σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες σε χιονοδρομικά κέντρα, πιθανόν να έχετε διαπιστώσει πως το κινητό, η φωτογραφική μηχανή ή το drone δε λειτουργούν παρότι φορτισμένα. Αυτό οφείλεται στην λειτουργία των μπαταριών ιόντων λιθίου. Η πτώση της θερμοκρασίας επιβραδύνει τα στοιχεία, αυτό αυξάνει την εσωτερική αντίσταση της μπαταρίας, μειώνοντας τη χωρητικότητά της. Έτσι πέφτει η αυτονομία του οχήματος. Οι μηχανικοί έχουν αναπτύξει τεχνικές για να αμβλύνουν το πρόβλημα από τη μόνωση της μπαταρίας, την προθέρμανσή της, προτού κινηθεί το όχημα μέχρι και αλλαγή του γραφίτη με στοιχεία άνθρακα που βελτιώνει πολύ την κατάσταση. Όπως και να έχει όμως είναι πολύ πιθανό αυτές τις μέρες να καταγράφετε μια πτώση στην αυτονομία περίπου στο 25%. Υπομονή, χειμώνας είναι θα περάσει!

Διαβάστε επίσης

F1: Ιδού η νέα Αlfa Romeo (video), τεχνική ανάλυση!