Ο Nguyen Hoang Anh, ιδιοκτήτης εταιρείας logistics, οδήγησε την ιδιόκτητη 911 Dakar από το Βιετνάμ ως την έρημο Γκόμπι διασχίζοντας την Κίνα κατά μήκος της διαδρομής.

Διένυσε 33.000 χιλιόμετρα σε 75 ημέρες. Ο ίδιος μιλά γι’ αυτή την εμπειρία: «Πρόκειται για την πρώτης 911 Dakar που πωλήθηκε στο Βιετνάμ. Την απέκτησα λίγες βδομάδες πριν ξεκινήσω το ταξίδι. Ονειρευόμουν να οδηγήσω ένα off-road σπορ αυτοκίνητο μέσα από την πλησιέστερη έρημο στο Βιετνάμ, τη Γκόμπι. Βέβαια η απόσταση είναι μεγάλη καθώς η έρημος εκτείνεται σε όλη την Κίνα και τη Μογγολία. Το ταξίδι κάλυψε απόσταση 33.000 χιλιόμετρα από το Βιετνάμ ως τη μογγολική πλευρά της ερήμου Γκόμπι και πίσω, περνώντας από το Λάος και την Κίνα κατά μήκος της διαδρομής. Παρήγγειλα το αυτοκίνητό μου σε GT Silver Metallic, ένα από τα 2.500 παγκοσμίως, πριν από ένα χρόνο. Δεν τροποποίησα καθόλου το όχημα πριν από το ταξίδι – είναι ήδη σχεδιασμένο για ακραίες καταστάσεις. Ωστόσο, εγώ στα 54 μου δεν είμαι.

1

 

Ως προετοιμασία, έκανα μια δοκιμαστική οδήγηση δύο ημερών στο Βιετνάμ, καλύπτοντας 2.000 χιλιόμετρα. Μετά ξεκίνησα ένα ταξίδι στο άγνωστο με τη 911 Dakar. Με συνόδευσαν δύο φίλοι σε ένα πικάπ και ένα SUV. Εμπιστευόμαστε ο ένας τον άλλον απόλυτα και συνεργαζόμαστε καλά, κάτι που είναι σημαντικό γιατί είναι ένα μακρύ ταξίδι με μεγάλες προκλήσεις. Χρησιμοποιούμε ασύρματη επικοινωνία. Οι πρώτες μέρες μας οδηγούν κατά μήκος της ακτής της νότιας Κινεζικής Θάλασσας, στη συνέχεια δυτικά μέσω του Λάος – με εκπληκτικά τοπία. Αλλά μόλις ξεκινάμε. Ο προορισμός μου είναι σημεία που καμία άλλη 911 δεν έχει ποτέ διασχίσει. Δεν υπάρχουν παντού δρόμοι και η συντομότερη διαδρομή δεν είναι πάντα η πιο γρήγορη. Δεν έχουμε καθορίσει συγκεκριμένη πορεία. Μόνο στάσεις για τη νύχτα, πόλεις που σίγουρα θέλουμε να επισκεφτούμε και συνοριακά περάσματα που απαιτούν διαδικασίες. Όπως μεταξύ Λάος και Κίνας.

 

Μπήκαμε στην Κίνα χωρίς κανένα πρόβλημα και διασχίσαμε τους κινεζικούς δρόμους ακριβώς μετά τα σύνορα. Αυτή ήταν η πρώτη μου ευκαιρία να δοκιμάσω πραγματικά τη δυναμική της 911 Dakar. Έχει ωμή δύναμη! Κινούμαστε προ το Βορρά στο Θιβετιανό Οροπέδιο, φτάνοντας στη λίμνη του αλατιού (Chaka) στο Qinghai. Τα ήρεμα νερά αντανακλούν το γαλάζιο ουρανό, μια εικόνα μοναδική σε υψόμετρο περίπου 3.100m. Στην Xinjiang, στη βορειοδυτική Κίνα, συναντάμε τις πρώτες εκτάσεις άμμου και τους κυματιστούς λόφους της ερήμου Γκόμπι. Ήρθε η ώρα για εκτός δρόμου με την 911 Dakar. Η ευκαιρία να οδηγήσω αυτό το σπορ αυτοκίνητο σε απαιτητικό έδαφος είναι μια αποκάλυψη.

Η 911 είναι εξίσου καλή στο σκαρφάλωμα. Το κινεζικό τμήμα του διάσημου αυτοκινητόδρομου Karakoram μεταξύ Πακιστάν και Κίνας περνάει μεταξύ του πέρασμα Khunjerab και από το Kashgar, μιας κάποτε σημαντικής πόλης κατά μήκος του Δρόμου του Μεταξιού στα σύνορα μεταξύ Κιργιζιστάν και Τατζικιστάν. Επειδή φτάνει σε υψόμετρο 4.714 μέτρων, μερικές φορές αναφέρεται ως το Όγδοο Θαύμα του Κόσμου. Σχεδόν φτάσαμε στα 4.700 μέτρα. Η διαδρομή μας ανεβαίνει πάνω από το Grand Canyon Dushanzi και συνεχίζει προς το Kuqa πέρα από τα βουνά Tian Shan. Το πέρασμα θεωρείται ένας από τους πιο όμορφους δρόμους στην Κίνα και απολαμβάνουμε το εντυπωσιακό τοπίο με τις απότομες πλαγιές.

 

Εκτός δρόμου αν προσπαθήσετε να προγραμματίσετε διαδρομή, το σύστημα πλοήγησης απαντά: «Η διαδρομή δεν μπορεί να υπολογιστεί». Φυσικά, αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα για την 911 Dakar. Έχουμε ήδη ταξιδέψει για σχεδόν ένα μήνα πίσω από το τιμόνι, προσπαθώ να βάλω σε τάξη εικόνες και σκέψεις. Φτάνουμε στο Hemu ψηλά στο βορρά, για πολλούς το πιο όμορφο χωριό στην Κίνα σε μια μαγευτική περιοχή γύρω από τη λίμνη Kanas. Καταπράσινα λιβάδια, χιονισμένες κορυφές βουνών και ανάμεσά τους η τέλεια λεία επιφάνεια της λίμνης Kanas.

 

Εντυπωσιακά τοπία όπως τα δάση γύρω από το χωριό Hemu αποτελούν μέρος της καθημερινότητας. Τα συναισθήματα εντείνονται μόνο όταν φτάνουμε στον προορισμό μας, στην έρημο Γκόμπι της Μογγολίας όπου κορυφώνονται οι προκλήσεις του ταξιδιού μας.

Υποτίμησα το έδαφος, το οποίο έχει μεγάλες, αιχμηρές πέτρες που έκοψαν δύο από τα ελαστικά μας. Ευτυχώς, έχουμε δύο εφεδρικά μαζί μας. Καταφέρνουμε να φτάσουμε στον ενδιάμεσο προορισμό μας, το σπίτι της οικογένειας Kazakh Beken, η οποία ασκεί την μογγολική παράδοση της εκτροφής αετών βαθιά στα βουνά. Νιώθω ταπεινοφροσύνη όταν μας δείχνουν τα μεγαλοπρεπή ζώα. Τι εξαιρετικό θέαμα. Οι αετοί είναι σεβαστοί στη Μογγολία – για τη δύναμή τους, την ευκινησία τους και την αφοσίωσή τους. Το βράδυ, απολαμβάνουμε την ηρεμία της φύσης και ένα τοπικό γεύμα στο δυτικότερο άκρο της Μογγολίας.

 

Οι δυσκολίες με το σκληρό έδαφος της ερήμου συνεχίζονται την επόμενη μέρα. Μεγάλες πέτρες κατά μήκος τμημάτων της διαδρομής επιβραδύνουν σημαντικά την πρόοδό μας. Ίχνη προπορευόμενων οχημάτων δείχνουν τον δρόμο, κάποια από τα περάσματα είναι απαιτητικά για την 911. Αλλά το αυτοκίνητο συνεχίζει και μας φέρνει εκεί που πρέπει να πάμε. Χαθήκαμε στο δρόμο μας προς τις πηγές Tsenkher.

Δεν υπάρχει δρόμος και περιστασιακά μόνο ένα νομαδικό μονοπάτι μας κατευθύνει. Διασχίζουμε κοίτες ποταμών και περιπλανιόμαστε μέσα από δάση. Τελικά φτάνουμε στα θεραπευτικά νερά των πηγών. Η Dakar μπορεί να αντιμετωπίσει οποιοδήποτε έδαφος σε αυτό το ταξίδι.

Ο πίσω προφυλακτήρας χτύπησε σε μερικές πέτρες όταν επιτάχυνα πολύ γρήγορα σε μια κοίτη ποταμού.

Πάμε σε ένα συνεργείο επισκευής στην Ουλάν Μπατορ, την πρωτεύουσα της Μογγολίας. Ο μηχανικός είναι Βιετναμέζος, όπως πολλοί άλλοι εκεί. Το αυτοκίνητο είναι έτοιμο σε χρόνο μηδέν και εκμεταλλευόμαστε την ευκαιρία για να ξεφύγουμε από την πιο κρύα πρωτεύουσα του κόσμου. Εξάλλου, δεν ήρθαμε για τουρισμό στην πόλη, αλλά για εικόνες όπως το ηλιοβασίλεμα στα δάση λίγο μετά τη παγωμένη λίμνη Khövsgöl, τη δεύτερη μεγαλύτερη λίμνη της Μογγολίας.

Το χιόνι μας περιμένει. Μπαίνοντας στην Κίνα όλα είναι λευκά. Έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε drift με την 911 – αλλά όχι για πολύ. Οι δρόμοι είναι εξαιρετικά παγωμένοι και είναι επικίνδυνο. Η πολύωρη αναμονή μας εξάντλησε σε τέτοιο βαθμό που αποφασίσαμε να ρισκάρουμε εκτός δρόμου. Έτσι παρακάμψαμε το κομμάτι με όλα τα οχήματα που είχαν κολλήσει στο δρόμο. Το Mohe είναι η βορειότερη πόλη της Κίνας – και με θερμοκρασίες έως -30 βαθμούς Κελσίου το χειμώνα, είναι επίσης η πιο κρύα. Το μόνο που μας χωρίζει από τη Ρωσία είναι ένας παγωμένος ποταμός.

Κινούμαστε νότια προς το Zhongguo Xuexiang, μέσα στο χιόνι. Επιστρέφουμε στο Βιετνάμ με μια συντριπτική αίσθηση ευφορίας. Τα καταφέραμε! Πήγαμε στην έρημο Γκόμπι και τώρα επιστρέφουμε. Συνολικά 33.000 χιλιόμετρα με την 911 Dakar – ίσως είμαι ο πρώτος που ολοκληρώνει μια τέτοια αποστολή. Η 911 Dakar αντιμετώπισε με ευκολία  αμμόλοφους παγωμένες ορεινές λίμνες, χιονισμένους δρόμους, απαιτητικές πλαγιές και άδειους αυτοκινητόδρομους. Νιώθω ότι δεν θα με απογοητεύσει ποτέ».

 

 

Διαβάστε επίσης:

Πουλήθηκαν 310.718 νέες Porsche το 2024!

Ιδού η νέα Porsche 911 Carrera S!

Η Porsche ενώνει δυνάμεις με την Frauscher για τη γέννηση ενός ηλεκτρικού ταχύπλοου με το DNA της Macan