Η γκάμα των μοντέλων Taycan δεν ήταν ποτέ πιο ευρεία: 16 διαφορετικές εκδόσεις στη 2η γενιά με επίπεδα ισχύος 300 έως 760 kW.
Το σπορ sedan Taycan 4, η νέα έκδοση των Taycan GTS και Taycan GTS Sport Turismo μόλις παρουσιάστηκαν. Οι τρεις νέες επιλογές συμπληρώνουν τη γκάμα του Taycan και μπορούν να παραγγελθούν, με την διαθεσιμότητα στις αντιπροσωπείες να ξεκινά στις αρχές του 2025. Επίσης, διατίθενται νέα εξωτερικά χρώματα για όλα τα μοντέλα Taycan. Στην κατηγορία Legends, τα Slate Grey Neo και Pale Blue Metallic συμπληρώνουν τη γκάμα, ενώ το Purple Sky Metallic έχει προστεθεί στην κατηγορία Dreams.
Τα τρία νέα μοντέλα φυσικά διαθέτουν τις βελτιώσεις όσον αφορά στον σχεδιασμό, στην τεχνολογία και στον εξοπλισμό με τις οποίες η Porsche ανανέωσε το Taycan στις αρχές του έτους. Το ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο ξεπερνά τον προκάτοχό του σε σχεδόν κάθε τομέα. Τα νέα μοντέλα έχουν περισσότερη ισχύ, μεγαλύτερη αυτονομία, επιταχύνουν γρηγορότερα και φορτίζουν σε λιγότερο χρόνο με μεγαλύτερη σταθερότητα. Όλες οι εκδόσεις του Taycan διαθέτουν ακόμη πιο εκτεταμένο βασικό εξοπλισμό και έρχονται με την τελευταία γενιά του Porsche Driver Experience.
Η ταυτόχρονη βελτίωση της απόδοσης και της αποδοτικότητας οφείλεται σε μια σειρά παραγόντων: έναν προηγμένο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα με έως και 80 kW περισσότερη ισχύ από τον προκάτοχό του σε όλα τα μοντέλα, έναν μετατροπέα με βελτιστοποιημένο λογισμικό, ισχυρότερες μπαταρίες, αναθεωρημένη θερμική διαχείριση, μια αντλία θερμότητας επόμενης γενιάς και μια τροποποιημένη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας και τετρακίνησης. Για παράδειγμα, σε σταθμούς φόρτισης DC μπορεί να φορτιστεί με έως και 320 kW. Ο ρυθμός ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση από υψηλές ταχύτητες έχει αυξηθεί έως και 400 kW.
GTS σημαίνει Gran Turismo Sport. Από την Porsche 904 Carrera GTS του 1963, αυτά τα τρία γράμματα απολαμβάνουν ιδιαίτερη φήμη μεταξύ των θαυμαστών της Porsche. Τώρα υπάρχει επίσης μια παραλλαγή στην γκάμα μοντέλων Taycan με αυτόν τον θρυλικό συνδυασμό γραμμάτων. Ή μάλλον δύο, για την ακρίβεια: Το νέο Taycan GTS είναι διαθέσιμο ως σπορ sedan και ως Sport Turismo (στέισον έκδοση).
Ως ένας σπορτίφ all-rounder, το Taycan GTS εντυπωσιάζει με έως και 515 kW (700PS) ισχύ overboost όταν χρησιμοποιείται το Launch Control – 75 kW περισσότερο από τον προκάτοχό του.
Με τη νέα λειτουργία push-to-pass στο στάνταρ πακέτο Sport Chrono, μπορεί να προστεθεί μια ώθηση έως και 70 kW για 10 δευτερόλεπτα με το πάτημα ενός κουμπιού. Στο Taycan GTS, το push-to-pass έχει επίσης έναν ιδιαίτερα σπορ χαρακτήρα, καθώς σε χαμηλές ταχύτητες η ροπή ανυψώνεται στα επίπεδα του Launch Control. Όπως στο Taycan Turbo GT, η ώθηση υποδεικνύεται από έναν αναλογικό χρονομετρητή αντίστροφης μέτρησης στον πίνακα οργάνων και σκηνοθετείται με δακτυλίους κίνησης στο ταχύμετρο.
Το Taycan GTS sports sedan και το Taycan GTS Sport Turismo φτάνουν τα 100 km/h από στάση σε μόλις 3,3 δευτερόλεπτα – 0,4 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα από τους αντίστοιχους προκατόχους τους. Το σπορ sedan χρειάζεται μόλις 10,4 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει το σπριντ από 0 σε 200 km/h – 1,6 δευτερόλεπτα λιγότερο από πριν. Η αυτονομία έχει επίσης βελτιωθεί κατά 120 χιλιόμετρα και φτάνει αυτή τη στιγμή τα 628 χιλιόμετρα στο WLTP. Για να τιμήσει τον συναρπαστικό χαρακτήρα ενός GTS, η Porsche δημιούργησε ένα πιο ξεχωριστό προφίλ ήχου, παρόμοιο με το Taycan Turbo S.
Το εξωτερικό και το εσωτερικό είναι εξίσου ξεχωριστά. Οι πολυάριθμες λεπτομέρειες σε Μαύρο ή Γκρι Ανθρακί στο εξωτερικό είναι χαρακτηριστικές ενός GTS. Νέες στο Taycan GTS σε σύγκριση με τον προκάτοχό του είναι οι εμπρόσθιες και οπίσθιες ποδιές Sport design με ενθέματα βαμμένα σε μαύρο. Τόσο οι στάνταρ τροχοί Taycan Turbo S Aero Design σε διάσταση 20 ιντσών όσο και οι προαιρετικοί τροχοί RS Spyder Design σε διάσταση 21 ιντσών, είναι βαμμένοι γκρι ανθρακί στο GTS.
Πολλά από τα υλικά στο εσωτερικό έχουν υιοθετηθεί από τα μοντέλα Taycan Turbo GT. Τα προσαρμοζόμενα σπορ καθίσματα έχουν ηλεκτρική ρύθμιση 18 κατευθύνσεων το τιμόνι διαμόρφωση GT με διακόπτη λειτουργίας και θέρμανση καθώς και το πακέτο Sport Chrono, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας push-to-pass και της λειτουργίας πίστας. Το τιμόνι GT είναι διαθέσιμο σε μαύρο Race-Tex κατόπιν αιτήματος. Περιλαμβάνει δύο διακόπτες λειτουργίας και paddles για τη λειτουργία push-to-pass και για την ανάκτηση ενέργειας. Το σύστημα ήχου BOSE Surround Sound είναι στάνταρ.
Το ειδικά σχεδιασμένο πλαίσιο του GTS και ο προαιρετικός πίσω άξονας διεύθυνσης προσδίδουν μια ιδιαίτερα σπορ αίσθηση. Η προσαρμοζόμενη αερανάρτηση σε συνδυασμό με το σύστημα Porsche Active Suspension Management (PASM) συνδυάζεται στάνταρ με το σύστημα Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Το σύστημα ελέγχου ανάρτησης Porsche Active Ride με ειδική ρύθμιση GTS είναι διαθέσιμο προαιρετικά. Σε δυναμικές συνθήκες οδήγησης, εξασφαλίζει σχεδόν τέλεια πρόσφυση στο δρόμο χάρη στην βέλτιστη, ατομική κατανομή του φορτίου σε κάθε τροχό. Επιπλέον, το Porsche Active Ride προσφέρει αυξημένη οδηγική άνεση στις καθημερινές συνθήκες οδήγησης.
Taycan 4
Όσοι ήθελαν να συνδυάσουν την υψηλή απόδοση με την τετρακίνηση είχαν ήδη βρει αυτό που έψαχναν στο Cross Turismo. Τώρα η Porsche προσφέρει και μια τέτοια παραλλαγή ως σπορ sedan. Όσον αφορά την απόδοση, το νέο Taycan 4 αντιστοιχεί στο Taycan: ανάλογα με το αν είναι εξοπλισμένο με την στάνταρ μπαταρία Performance ή την προαιρετική Performance Battery Plus, το αποτέλεσμα είναι μια ισχύς overboost έως και 300 kW ή 320 kW κατά τη χρήση του Launch Control.
Η αυτονομία εξαρτάται επίσης από τον τύπο της μπαταρίας. Με μια μπαταρία Performance, φτάνει τα 559 χιλιόμετρα. Με την μπαταρία Performance Plus, το Taycan 4 μπορεί να διανύσει έως και 643 χλμ σύμφωνα με το WLTP. Αυτό καθιστά τις δύο εκδόσεις τους αδιαμφισβήτητους πρωταθλητές αυτονομίας μεταξύ των 4κίνητων μοντέλων και τις τοποθετεί μόλις περίπου 35 χιλιόμετρα κάτω από τις τιμές των αντίστοιχων δικίνητων μοντέλων Taycan.
Με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα, το Taycan 4 προσφέρει μεγαλύτερη οδηγική σταθερότητα και περισσότερη πρόσφυση από το Taycan με κίνηση στους πίσω τροχούς. Αυτό αντικατοπτρίζεται στις τιμές επιτάχυνσης: το Taycan 4 χρειάζεται ακριβώς 4,6 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από 0 έως 100 km/h. Παρά τα επιπλέον 80 κιλά, είναι δύο δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερο από το αδερφάκι του με κίνηση στους πίσω τροχούς. Το νέο Taycan 4 ωφελείται επίσης από αυτές τις βελτιστοποιήσεις υπέρ της μεγαλύτερης αποδοτικότητας. Αυτό σημαίνει ότι ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας αποσυνδέεται ηλεκτρικά όποτε το επιτρέπουν η πρόσφυση, η οδηγική δυναμική και η οδηγική σταθερότητα. Στη συνέχεια, ενεργοποιείται ξανά μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου όταν χρειάζεται, για παράδειγμα κατά την επιτάχυνση ή την ανάκτηση ενέργειας. Εξωτερικά, ο εκτενής στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει ζάντες Taycan aero 19 ιντσών και μαύρες δαγκάνες φρένων καθώς και προβολείς Matrix LED. Επιπλέον, το Porsche Traction Management (PTM) και η προσαρμοζόμενη αερανάρτηση με το σύστημα Porsche Active Suspension Management (PASM) είναι στάνταρ.
Διαβάστε επίσης