• AUTO

    Porsche 911 GT3: 25 χρόνια πάθος και απόδοση!


    Ένα ελαφρύ σπορ αυτοκίνητο που αποδίδει εξίσου καλά στο δρόμο και στην πίστα.

    Η παρουσίαση της πρώτης Porsche 911 GT3 στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 1999 σηματοδότησε την αρχή μιας νέας εποχής για τον κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων από το Zuffenhausen. Από τότε πέρασαν 25 χρόνια και η GT3 έγινε συνώνυμο της απόδοσης, της ακρίβειας και της ταχύτητας. Τέσσερις γενιές του απαιτητικού σπορ αυτοκινήτου συνεχίζουν την ιστορία επιτυχίας παρουσιάζοντας εντυπωσιακή απόδοση τόσο στην πίστα αγώνων όσο και στον δρόμο: «Στην 911 GT3, συνδυάζεται η ελαφριά κατασκευή με την εξαιρετική δυναμική οδήγησης και τον ξεχωριστό σχεδιασμό», λέει ο Andreas Preuninger, Project Manager GT Vehicles. «Τόσο η έκδοση για αγώνες όσο και η έκδοση για τον δρόμο φέρουν το DNA της Porsche στην καρδιά τους και αντανακλούν την εμπειρία της εταιρείας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ένα κομμάτι από κάθε νίκη από τις πίστες αγώνων σε όλο τον κόσμο οφείλεται στις ανά τον κόσμο 911 GT3».


    Αποτελεί παράδοση για την Porsche το μοντέλο GT3 να αξιοποιεί στοιχεία που έχουν αποδειχθεί αξιόπιστα ακόμη και στις πιο δύσκολες συνθήκες στην πίστα αγώνων. Η GT3 φέρει το σήμα του τμήματος μηχανοκίνητου αθλητισμού της Porsche περισσότερο επάξια από οποιαδήποτε άλλη 911. Για 25 χρόνια, το σπορ αυτοκίνητο με έγκριση για τον δρόμο έχει ξεπεράσει τον εαυτό του σε κάθε νέα έκδοση, όντας ακόμη πιο γρήγορο, ακόμη πιο ακριβές, ακόμη πιο δυναμικό. Οι αγωνιστικές εκδόσεις της 911 GT3 είναι επίσης μια ιστορία επιτυχίας. Στα ιστορικά αρχεία θα βρείτε μια πληθώρα νικών σε μεγάλους αγώνες αντοχής στο Nürburgring, στο Spa και στη Daytona.


    Η πρώτη έκδοση 911 GT3 το 1999 είχε ισχύ 265 kW (360 PS) και παρουσιάστηκε στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Λίγους μήνες αργότερα, η γενιά 996 της 911 ξεκίνησε την εμπορική της πορεία ακολουθώντας τα βήματα των εμβληματικών μοντέλων Carrera RS. Κάτω από το καπό της πρώτης GT3 βρίσκεται ένας κινητήρας 3.6 λίτρων, μια περαιτέρω ανάπτυξη του εξακύλινδρου ατμοσφαιρικού κινητήρα boxer από την 911 GT1. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Ράλλυ, Walter Röhrl, οδήγησε το σπορ αυτοκίνητο στην πράσινη κόλαση των 20.8 km του Nordschleife στο Nürburgring σε λιγότερο από οκτώ λεπτά. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που ένα αυτοκίνητο με έγκριση για τον δρόμο έσπαγε το φράγμα των 8 λεπτών: Επτά λεπτά και 56,3 δευτερόλεπτα με τον κινητήρα στις 7.200 rpm: «Αυτό είναι το πιο συναρπαστικό όχημα που παράγει η Porsche για το δρόμο αυτή τη στιγμή», λέει ο Röhrl μόλις σημειώνει το ρεκόρ: «Η αλλαγή πορείας στη GT3 είναι πολύ ακριβής. Αυτό επιτρέπει να διέρχεσαι απ’ όλων των ειδών τις στροφές πολύ γρήγορα – γενικά έχω δει τέτοια ρύθμιση πλαισίου μόνο στο μηχανοκίνητο αθλητισμό».


    Το διεθνώς αναγνωρισμένο σπορ αυτοκίνητο δρόμου είχε μέχρι σήμερα άλλες τρεις γενιές. Κάθε τρία έως τέσσερα χρόνια, η Porsche παρουσιάζει ένα νέο εξελικτικό στάδιο, με τις καλύτερες καινοτομίες από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

    Η πρώτη αναβάθμιση της 911 GT3 εμφανίστηκε το 2003 με αύξηση 15 kW (21 PS).

    Πέρασαν άλλα τρία χρόνια πριν η παγκόσμια κοινότητα των θαυμαστών του σπορ αυτοκινήτου καταγράψει μια ακόμη πιο ισχυρή απόδοση που ξεπέρασε τα 305 kW (415 PS), καθώς και ανώτερο όριο περιστροφής στις 8.400 rpm.

    Εκτός από την υψηλή ταχύτητα, η Porsche βελτιστοποίησε την παροχή αέρα στον εξακύλινδρο κινητήρα boxer της γενιάς GT3 997 για να βελτιώσει την απόδοση. Επιπλέον, για πρώτη φορά, το σπορ αυτοκίνητο διαθέτει επίσης ένα ενεργό σύστημα ανάρτησης υπό τη μορφή του Porsche Active Suspension Management (PASM).


    Όταν το 911 GT3 αναβαθμίστηκε ξανά το 2009, οι μηχανικοί αύξησαν τον κυβισμό του κινητήρα σε 3.8 λίτρα και αύξησαν την ισχύ σε 320 kW (435 PS). Για μια ακόμη πιο έντονη εμπειρία οδήγησης, βελτίωσαν επίσης τα εξαρτήματα του πλαισίου και την αεροδυναμική. Για παράδειγμα, ανασχεδίασαν την πίσω αεροτομή και κάλυψαν πλήρως το κάτω μέρος του πατώματος. Αυτό αύξησε την κάθετη δύναμη τόσο αποτελεσματικά που η κάθετη δύναμη διπλασιάστηκε σε σύγκριση με τον προκάτοχό της.


    Η τρίτη γενιά του 911 GT3 παρουσιάστηκε στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2013. Ο 3.8-λίτρων κινητήρας boxer παρείχε ισχύ 350 kW (475 PS) και έφτασε σε τελική ταχύτητα τα 315 km/h. Η εισαγωγή του διπλού συμπλέκτη Porsche (PDK) στο GT3 ήταν μια επανάσταση που επέτρεψε ταχύτερους χρόνους αλλαγής ταχυτήτων και καλύτερη απόδοση. Το νέο πλαίσιο με ενεργή διεύθυνση στον πίσω άξονα και αεροδυναμικές βελτιώσεις κατέστησαν το 911 GT3 ένα από τα πιο ευέλικτα και ακριβή 911 όλων των εποχών. Ο γύρος στο Nürburgring-Nordschleife ήταν δυνατός σε λιγότερο από 7 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα.


    Το 2017 ο εξακύλινδρος κινητήρας boxer μεγάλωσε σε 4.0 λίτρα μετατόπιση και παρείχε ισχύ 368 kW (500 PS). Οι πελάτες μπορούσαν να επιλέξουν μεταξύ του PDK και ενός εξατάχυτου χειροκίνητου σπορ κιβωτίου ταχυτήτων. Το τελευταίο άρεσε ιδιαίτερα στους οδηγούς με σπορ ανησυχίες, καθώς και το προαιρετικό πακέτο δρόμου, το οποίο αντικατέστησε την σταθερή πίσω αεροτομή με ένα αυτόματα επεκτεινόμενο spoiler. Η αεροδυναμική ρύθμιση και το αναπτυγμένο πλαίσιο κάνουν το σπορ αυτοκίνητο μια ακόμη πιο ακριβή και ισχυρή μηχανή. Η σημερινή 911 GT3 βασίζεται στην 992 γενιά του 911. Με αυτό το σπορ αυτοκίνητο, που παρουσιάστηκε το 2021, η Porsche συνεχίζει την παράδοσή της να θέτει πρότυπα στο χώρο των υψηλών επιδόσεων σπορ αυτοκινήτων. Ο 4.0-λιτρος εξακύλινδρος κινητήρας boxer αποδίδει 375 kW (510 PS). Καινοτόμες τεχνολογίες αγώνων, όπως η διπλή αρθρωτή ανάρτηση μπροστά και η βελτιστοποιημένη αεροδυναμική με χαρακτηριστική πίσω πτέρυγα, καθιστούν το GT3 ένα από τα πιο προηγμένα 911 όλων των εποχών. Αυτή η γενιά συνδυάζει την τεχνολογία των αγώνων με την έγκριση για χρήση στο δρόμο με έναν τρόπο που είναι πιο πειστικός από ποτέ.


    Walter Röhrl
    Παγκόσμιος πρωταθλητής Ράλλυ, δοκιμαστής και πρεσβευτής της Porsche: «Προσωπικά για μένα, το 911 GT3 είναι ένα αυτοκίνητο αγώνων για το δρόμο. Το 911 GT3 της πρώτης γενιάς 996 μου θύμισε αμέσως το 911 Carrera RS 2.7: Με το GT3, η οδηγική απόδοση και ο κινητήρας τοποθετήθηκαν και πάλι στο επίκεντρο. Συμμετείχα στην ανάπτυξη αυτού του μοντέλου. Για παράδειγμα, συνέστησα κανονικά ελαστικά αντί για semi slick. Στο Nürburgring, μπόρεσα να κατέβω τα οκτώ λεπτά για πρώτη φορά με ένα αυτοκίνητο παραγωγής. Το GT3 είναι το αυτοκίνητο των ονείρων για κάθε οδηγό που αρέσκεται στην ανόθευτη σπορ συμπεριφορά».

    Διαβάστε επίσης:

    Κληρονομικό Δίκαιο: Έρχονται αλλαγές – Η Επιτροπή για την αναμόρφωσή του

    Ρωσία: Η Ουκρανία χρειάζεται να «συνέλθει», λέει το Κρεμλίνο σχολιάζοντας το «σχέδιο νίκης» του Ζελένσκι

    Κορυφαίος τραπεζίτης και πασίγνωστος επιχειρηματίας εμπλέκονται σε «καρουζέλ» που ζημίωσε το Δημόσιο 35 εκατ. ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ