Η μια μετά την άλλη οι εταιρείες αυτοκινήτων στην Ελλάδα τοποθετούν γρήγορους φορτιστές.
Ο ταχυφορτιστής έχει μερικά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως ότι τροφοδοτείται από συνεχές ρεύμα, διαθέτει καλώδιο μεγάλης διατομής και είναι δυσεύρετος στη χώρα μας. Ξέρω ότι αρκετοί μπορεί να διαφωνήσουν μαζί μου σ’ αυτό αλλά όταν μιλάμε για ταχυφόρτιση αναφερόμαστε σε τριψήφιο αριθμό kw ανά ώρα. Αρχικά η Porsche και μετά η Tesla εγκατέστησαν τέτοιους φορτιστές στην Αθήνα.
Τώρα ήρθε η σειρά της Audi που εγκατέστησε πέντε ταχυφορτιστές σε αντίστοιχα σημεία του δικτύου της σε Αθήνα (από ένας σε Μαρούσι και Αργυρούπολη), Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα και Ρόδο. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι πωλήσεις της Audi, όσον αφορά στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έχουν αυξηθεί κατά 57,5% το 2021, σε σχέση με το 2020.
Με το λανσάρισμα των e-tron GT quattro και RS e-tron GT στην αρχή του περασμένου έτους και των Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron το δεύτερο μισό του 2021, η Audi υπερδιπλασίασε τον αριθμό των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων που διαθέτει, προσφέροντας σήμερα επτά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Με στόχο να έχει ενεργό συμμετοχή σε αυτή τη φιλόδοξη στρατηγική, η Kosmocar προχώρησε σε μία κίνηση ιδιαίτερου συμβολισμού εγκατέστησε πέντε εξαιρετικά γρήγορους φορτιστές (hyperchargers) που μπορούν να δώσουν φόρτιση με ρυθμό 180 kW ανά ώρα ενώ έχουν τη δυνατότητα μελλοντικής αναβάθμισης έως 300 kW. Πρόκειται για μερικούς από τους πιο ισχυρούς φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έχουν εγκατασταθεί μέχρι στιγμής σε αστικό περιβάλλον στην Ελλάδα, δίνοντας τη δυνατότητα σε οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κάθε μάρκας και όχι μόνο της Audi, να φορτίσουν εξαιρετικά γρήγορα.
Για παράδειγμα ένα Q4 e-tron, το νέο compact ηλεκτρικό SUV της Audi, μπορεί σε μόλις δέκα λεπτά να φορτίσει με αρκετή ενέργεια ώστε να διανύσει απόσταση 130 χιλιομέτρων. Κάθε υπερφορτιστής έχει δύο θέσεις φόρτισης με συνεχές ρεύμα (DC) και μία θέση φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος (AC), για φόρτιση plug-in υβριδικών μοντέλων.
Ο οδηγός-χρήστης συνδέει το καλώδιο φόρτισης του υπερφορτιστή στο αυτοκίνητό του και επιλέγει την αντίστοιχη θέση φόρτισης σε μία οθόνη αφής στον υπερφορτιστή. Μέσω της εφαρμογής “ΔΕΗ Blue” στο κινητό του τηλέφωνο, ο χρήστης δίνει έγκριση για την έναρξη της φόρτισης. Ακολουθεί μία πολύ σύντομη διαδικασία αναγνώρισης ανάμεσα στον υπερφορτιστή και το αυτοκίνητο και στη συνέχεια η φόρτιση ξεκινά αυτόματα.
Ο χρήστης μπορεί να διακόψει την όλη διαδικασία οποιαδήποτε στιγμή ή να επιτρέψει την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα μπορούν να συνδεθούν στους συγκεκριμένους φορτιστές των 180 kW/h. Η ισχύς, άρα και η ταχύτητα με την οποία θα φορτιστούν, «περιορίζεται» ανάλογα με τη μέγιστη ισχύ με την οποία κατασκευαστικά μπορεί να φορτιστεί το κάθε μοντέλο. Στην Ελλάδα σήμερα υπάρχουν φορτιστές έως 250kw/h.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΟΗΕ: Οι ερευνητές ζητούν εξουσιοδότηση για να ξεκινήσουν το έργο τους επί του πεδίου στη Συρία
- Συρία-Τουρκία: Όλα τα όπλα της χώρας θα τεθούν υπό κρατικό έλεγχο, δήλωσε ο νέος ηγέτης της Συρίας
- Σερβία: Μεγάλη διαδήλωση των φοιτητών στο Βελιγράδι κατά της διαφθοράς στον κρατικό μηχανισμό
- ΗΠΑ: Ποιον επέλεξε ο Τραμπ για επικεφαλή του Οικονομικού Συμβουλίου του