Το νέο van της VW είναι ηλεκτρικό, οικογενειακό, διαφορετικό και προσφέρεται για εξορμήσεις.

Ενίοτε το όχημα που δοκιμάζω συγκεντρώνει, βλέμματα πάνω του. Αυτή τη φορά όμως ήταν υπερβολικά πολλά, για να είμαι ακριβής το ID Buzz το κοιτούσαν όλοι: Κίτρινο χρώμα, σχήμα οικείο από το παρελθόν, αθόρυβο, διαφορετικό και στην εκδρομή μας γεμάτο χαρούμενα παιδιά. Υποθέτω ότι οι περισσότεροι θυμάστε το VW Transporter στις διάφορες εκδόσεις.

1

Η ιστορία του ξεκινά πίσω στο 1949 και φτάνει ως σήμερα. Στη σύγχρονη ηλεκτρική εκδοχή του έχει στοιχεία από το Τ2(1967) και το Τ3 (1979). Το σχήμα του ρετρό, ακουμπά στο συναίσθημα, χωρίς να παραβλέπει την αεροδυναμική (Cd: 0.29 κορυφαίο για την κατηγορία του).

Πήγαμε εκδρομή με το VW ID Buzz!
VW ID Buzz

Βλέπετε όντας ηλεκτρικό το ID Buzz οφείλει να είναι αποδοτικό. Πράγματι αν υπολογίσει κανείς πως 1lt καυσίμου ισοδυναμεί με 9kwh, το ID BUZZ φορτισμένο έχει περίπου 8lt καυσίμου.

Με τέτοια ποσότητα ο πρόγονός του δύσκολα ξεπερνούσε τα 60km απόσταση. Να σημειωθεί πως η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης του ID Buzz μπορεί να φορτίσει με ρυθμό 170kw την ώρα, οπότε αν βρεις γρήγορο φορτιστή, θες λίγα λεπτά για να επαναφορτίσεις.

Εμείς ταξιδεύοντας από την Αθήνα για το Λεβίδι (175km) σύννομα καταγράψαμε μια κατανάλωση στις 20kwh. Οι επιβαίνοντες ήταν 5 και είχαμε και τις αποσκευές για την 3ημερη εκδρομή.

Πήγαμε εκδρομή με το VW ID Buzz!
Το οροπέδιο του Ορχομενού με φόντο το Λεβίδι και τις χιονισμένες κορυφές του Μαινάλου

Το ID Buzz όντας ηλεκτρικό ήταν εντελώς αθόρυβο στο ταξίδι. Επιπλέον χάρη στη σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα δε χρειάζεται αλλαγές σχέσεων οπότε ο οδηγός δεν έχει πολλά πράγματα να κάνει, πέρα από το να είναι συγκεντρωμένος στο δρόμο.

Μπορεί μάλιστα να ρυθμίσει και τον προσαρμοζόμενο διατηρητή ταχύτητας στα 110 – 120 km/h ώστε να μη χρειάζεται να πατά γκάζι και φρένο. Η αρχιτεκτονική του οχήματος είναι απλή: Όλο το πάτωμα μια μπαταρία και πίσω πάνω στον άξονα εδράζεται ο ηλεκτροκινητήρας.

Το κέντρο βάρους είναι χαμηλά και η σταθερή ροπή των 310nm επιτρέπει τη ρυμούλκηση φορτίου 1tn. Καθότι ο εμπρός άξονας δεν εμπλέκεται στη μετάδοση το τιμόνι κόβει αρκετά και ο κύκλος στροφής είναι μόλις 11.1m.

Το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε ελαστικά 265/45/20 που πρόσδιδαν στο χαρακτήρα του, αλλά και στο κράτημα, χωρίς συμβιβασμό στην άνεση παρά το 45αρι προφίλ.

Το ID Buzz λόγω αρχιτεκτονικής είναι εξαιρετικά στιβαρό, με αποτέλεσμα να διέρχεται από ανομοιομορφίες και λακκούβες με παροιμιώδη άνεση. Όσον αφορά στην ανάρτηση υπάρχουν μπροστά γόνατα MacPherson και πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι.

Το σετάρισμά της έχει γίνει με έμφαση στην άνεση και στην ισορροπημένη συμπεριφορά. Αλλά λόγω του χαμηλού κέντρου βάρους το ID Buzz κρατάει καλά και στρίβει χωρίς να γέρνει. Κινούμενος σε γραμμές έχεις την αίσθηση ότι οδηγείς επιβατηγό όχημα και όχι van.

Η σταθερή ροπή επιτρέπει να προσπερνάς ακαριαία και η ισχύς (204PS) μπορεί εύκολα να σε παρασύρει σε ρυθμό που δε συνάδει με το βάρος και το χαρακτήρα του οχήματος.

Πήγαμε εκδρομή με το VW ID Buzz!

Στο εσωτερικό οι επιβάτες έχουν άπλετο χώρο στη διάθεσή τους. Οι πίσω πόρτες είναι συρόμενες και ανοίγουν/κλείνουν ηλεκτρικά. Κάθεσαι πιο ψηλά απ’ ότι συνήθως οπότε τα στενά φορέματα/φούστες θέλουν προσοχή.

Τα καθίσματα είναι άνετα, η καμπίνα πολύ φωτεινή και οι επιβάτες δεν αισθάνονται ότι περιορίζονται. Υπάρχουν πολλοί μικροί αποθηκευτικοί χώροι και διάσπαρτες θύρες USB για φόρτιση ή σύνδεση.

Το ταμπλό όπως σε όλα τα οχήματα ID είναι λιτό: Μικρή οθόνη 5 ιντσών για τον πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι και η κεντρική των 12 ιντσών στην έκδοση Plus για το σύστημα πολυμέσων.

Το ταμπλό είναι χωρισμένο σε 3 επίπεδα με το φιλέτο ξύλου να δίνει μια συναισθηματική, οικολογική νότα. Κάθεσαι πανοραμικά και έχεις μια αίσθηση αρχοντιάς, υπεροχής.

Ο χώρος φόρτωσης φτάνει τα 1.121 lt αν δε ρίξεις και τα πίσω καθίσματα μετακομίζεις (2.205lt)! Επιπλέον τα πίσω καθίσματα μετακινούνται κατά 15 cm προκειμένου να διευκολύνουν περαιτέρω τη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.

Οπότε τα πέδιλα του σκι χώρεσαν διαγώνια στο χώρο αποσκευών χωρίς κόπο ή δράμα. Ξεκινήσαμε νωρίς το πρωί από Λεβίδι για χιονοδρομικό Καλαβρύτων, εξωτερική θερμοκρασία 3 βαθμοί Κελσίου.

Η απόσταση είναι 60km και η αυτονομία δείχνει 200km. Δεδομένου ότι είναι μεγάλη η ανάβαση, από την Κάτω Κλειτορία ως το χιονοδρομικό ανησυχούσα αν θα με βγάλει: «Κλειστή διαδρομή σκεφτόμουν, ότι παραπάνω στην ανηφόρα θα το εξοικονομήσω στην κατηφόρα».

Πράγματι 15km πριν το χιονοδρομικό η αυτονομία ήταν στα 140km, φτάνοντας είχε πέσει στα 70km.

Ο χρήστης μπέρδεψε τη θέση στάθμευσης με τη θέση φόρτισης!

«Θα φορτίσω λίγο εδώ» σκέφτηκα έχοντας μεριμνήσει να εγγραφώ στην αντίστοιχη υπηρεσία. Φευ όμως γιατί ο χρήστης του επαναφορτιζόμενου Wrangler πέρασε το σημείο φόρτισης για θέση στάθμευσης αφήνοντας εκεί το όχημά του όλη μέρα! Η φωτογραφία δεικνύει του λόγου το αληθές.

Κατανοώ πως πρόκειται για υποδομή που σπάνια δουλεύει εκτός της χιονοδρομικής περιόδου, αυτό όμως δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία για να μην αποτρέπονται αποτελεσματικά τέτοιες ανοίκειες πρακτικές.

Ξεκινήσαμε λοιπόν από το χιονοδρομικό των Καλαβρύτων με 68km αυτονομία, η οποία με το πρόγραμμα ECO και τη χρήση του one pedal drive με full ανάκτηση ενέργειας ανέβηκε ως τα 172km. Ο ρυθμός οδήγησης ήταν φυσιολογικός, σύννομος, δεν διέφερε από το σύνηθες.

Επιστρέφοντας στο Λεβίδι η αυτονομία ήταν στα 80km, ξεκινήσαμε με 200km αυτονομία για να διανύσουμε 120km, επαληθεύτηκε αυτό που εκτιμούσε ο υπολογιστής του οχήματος.

Συνολικά η αίσθηση που αποκομίσαμε από το ID Buzz είναι αυτή ενός εξαιρετικά αποδοτικού οχήματος. Προφανώς η τιμή του, το καθιστά μια επιλογή για λίγους, εκλεκτούς, εναλλακτικούς και τυχερούς συμπληρώνω, αντί άλλου συμπεράσματος.

Tεχνικά χαρακτηριστικά VW ID. BUZZ

Ηλεκτροκινητήρας, 204 PS, 310 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 77 kWh
Κιβώτιο: Αυτόματο μονής σχέσηςΚίνηση: Στον πίσω άξονα
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,2’’
Τελική ταχύτητα: 145 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Μέση κατανάλωση: 19,7 kwh/100 km (δοκιμής)
Αυτονομία: 370km (δοκιμής)
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.712/1.985/1.951 mm
Μεταξόνιο: 2.989 mm
Χώρος αποσκευών: 1.121 – 2205 lt
Βάρος: 2.471 kg, επιτρεπτό συνολικό βάρος 3tn
Τιμή: από €70.500 (έκδοση Plus)

Διαβάστε επίσης:

Επένδυση 4.4δις δολάρια στις ΗΠΑ από LG – Honda!

Ferrari: Ο Βασέρ ξεσκαρτάρει!