Ακριβό μου διθέσιο, καλό μου αμάξι…
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σε ορισμένα κράτη που εφαρμόζουν τη νομοθεσία της ΕΕ, τα διθέσια μοντέλα 718 Cayman και Boxster με θερμικό κινητήρα θα σταματήσουν να είναι διαθέσιμα. Ο κύριος λόγος είναι ο Γενικός Κανονισμός Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο). Όσα μοντέλα δεν εναρμονιστούν με τις προδιαγραφές του δεν θα λαμβάνουν άδεια ταξινόμησης μετά τις αρχές Ιουλίου 2024. Αυτό ισχύει ως γενικός κανόνας για όλους τους κατασκευαστές, ανεξάρτητα αν πρόκειται για ηλεκτρικό όχημα ή θερμικό (με κινητήρα εσωτερικής καύσης).
Η Porsche που σχεδιάζει να λανσάρει το 2025 τις ηλεκτρικές εκδόσεις των 718 αποφάσισε ότι είναι ασύμφορη η προσαρμογή του λογισμικού των διθέσιων σπορ αυτοκινήτου. Έτσι θα διακόψει 6 μήνες νωρίτερα την παραγωγή των μοντέλων 718 με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η διάθεση θα σταματήσει μόνο εντός ΕΕ αλλά και σε ορισμένα κράτη που εφαρμόζουν τη νομοθεσία της ΕΕ. Σε περιοχές όπου δεν εφαρμόζεται η σχετική νομοθεσία της ΕΕ, τα μοντέλα 718 με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα παραμείνουν διαθέσιμα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Η εφαρμογή της οδηγίας της ΕΕ, δεν απαιτεί μόνο προσαρμογές στην τεχνική εφαρμογή, για παράδειγμα στις μονάδες ελέγχου, αλλά ουσιαστικά και αλλαγή των διαδικασιών στη φάση ανάπτυξης του λογισμικού. Για παράδειγμα, θα πρέπει να αναπτυχθούν και να πιστοποιηθούν συστήματα διαχείρισης όσον αφορά στην ασφάλεια στον κυβερνοχώρο.
Η διαχείριση και η τεκμηρίωση των κινδύνων για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο παρακολουθούνται, δομούνται και επισημοποιούνται κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του οχήματος. Όλα αυτά δεν μπορούσαν να υλοποιηθούν πριν 10 χρόνια στην ανάπτυξη των μοντέλων 718 προτού φτάσουν στην παραγωγή, καθώς καμία από τις απαιτήσεις αυτές δεν ήταν γνωστή ή εφαρμόσιμη εκείνη την εποχή.
Για γίνει αυτό εκ των υστέρων έχεις κόστος και χρειάζεται χρόνος. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα παλαιότερα οχήματα δεν είναι ασφαλή. Οι νέοι νόμοι της Ευρώπης για την κυβερνοασφάλεια τίθενται σε ισχύ τον Ιούλιο του 2024, οπότε η Porsche δεν θα επιτρέπεται πλέον να ταξινομεί τα αυτοκίνητα στην ΕΕ. Αλλά τα δύο μοντέλα θα συνεχίσουν να ζουν σε άλλες αγορές προς το παρόν.
Μιλώντας σχετικά ο εκπρόσωπος της Porsche, Oliver Hilger τόνισε: « Το ζήτημα προέρχεται από την ηλεκτρική αρχιτεκτονική που χρησιμοποιείται στα Boxster και Cayman, η οποία δεν μπορεί να ενσωματώσει τους επικείμενους κανονισμούς. Η προσαρμογή των αυτοκινήτων ώστε να πληρούν τον νέο νόμο έχει κόστος το μισό του προϋπολογισμού που απαιτείται για την εξέλιξη ενός ολοκαίνουργιου μοντέλου, αυτό δεν είναι οικονομικά βιώσιμο. Οι Boxster/Cayman τέταρτης γενιάς έκαναν ντεμπούτο το 2016, η απόσυρση της 718 από την ΕΕ δεν θα είναι μεγάλο πλήγμα στις πωλήσεις της Porsche.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, συγκέντρωσαν 20.355 πωλήσεις το 2023. Η επόμενη γενιά 718 θα είναι αμιγώς ηλεκτρική όταν κυκλοφορήσει το 2025. Μπορείτε ακόμα να αγοράσετε ένα ολοκαίνουργιο Boxster ή Cayman διαλέγοντας από ό,τι είναι διαθέσιμο σε απόθεμα ως την 1η Ιουλίου, όταν τα απούλητα αυτοκίνητα θα γίνουν ακαταχώριστα. Υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις. Τα μοντέλα Cayman GT4 RS και Boxster RS Spyder εξαιρούνται λόγω της περιορισμένης παραγωγής τους».
Οπότε αν επιθυμείτε να περάσετε το μακρύ ελληνικό καλοκαίρι με μια καινούργια διθέσια ανοιχτή Porsche, σπεύσατε…
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα