Πιθανόν να πρόκειται για το πρώτο σε βραβεία, μοντέλο στην ιστορία της Peugeot. Αν δεν είναι ακόμη, έχει τη δυναμική να γίνει. Από το 2016 που παρουσιάστηκε με τη σημερινή του μορφή σηματοδότησε την ποιοτική και σχεδιαστική αναβάθμιση των μοντέλων της γαλλικής φίρμας.
Συν το χρόνο ανανεώθηκε και είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την βελτιωμένη έκδοση τις προηγούμενες μέρες. Παρατηρώντας το εξωτερικά από εμπρός, ξεχωρίζουν τα φώτα led (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις), οι κυνόδοντες του «Λέοντα» που πρωτοείδαμε στο 208 οι οποίοι ξεκινούν από τα φώτα, ο μεγαλύτερος προφυλακτήρας, η μάσκα χωρίς πλαίσιο χρωμίου. Αντίστοιχα πίσω τα «νύχια» επίσης με led δίνουν μια μοναδική σχεδιαστική ταυτότητα. Το 3008 είναι καινούργιο χωρίς να το φωνάζει, έχει ανανεωθεί χωρίς να χαλάσει η αρμονία του σχήματος.
Βασική αλλαγή στο εσωτερικό είναι η κεντρική οθόνη πολυμέσων διαμέτρου 10 ιντσών. Επίσης υπάρχουν αλλαγές στα γραφικά του ψηφιακού πίνακα οργάνων 12.3 ιντσών. Η κονσόλα με τους διακόπτες αεροπορικού τύπου είναι πιο κομψή αλλά και πιο πρακτική στη χρήση. Στο 3008 συναντάται η καλύτερη εφαρμογή της φιλοσοφίας i cockpit από τα μοντέλα της Peugeot, όμως κακά τα ψέματα πρόκειται για ένα περιβάλλον εργασίας οδηγού που απαιτεί κάποιο χρόνο εξοικείωσης.
Από τη στιγμή που θα τον διαθέσεις, το εκτιμάς, το συνηθίζεις και εθίζεσαι. Μετά τα υπόλοιπα τιμόνια, σου φαίνονται πολύ μεγάλα! Η ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιούνται όπως και η συναρμογή τους είναι υψηλού επιπέδου, δικαίως οι επαΐοντες κατατάσσουν το 3008 στα premium μοντέλα. Μια πενταμελής οικογένεια μαζί με τα πράγματά της, θα βολευτεί άνετα στο 3008, αυτή είναι εξάλλου και η στόχευσή του, οι οικογενειακές μετακινήσεις. Ο χώρος αποσκευών υπερβαίνει τα 500lt και εντυπωσιάζει με το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και τα δυο επίπεδα.
Το ανανεωμένο 3008 διατίθεται τόσο με βενζινοκινητήρα όσο και με πετρελαιοκινητήρα ίδιας ιπποδύναμης στα 130PS. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή τον 3κυλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.2lt που συνδυάζονταν με το 8αρι αυτόματο κιβώτιο. Ταιριάζει γάντι με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, δεν υστερεί πουθενά, και κολακεύεται από την άψογη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 3 προγράμματα χαρτογράφησης: Eco, Normal, Sport. Δεδομένου ότι η προεπιλογή είναι στο normal, σπάνια θα χρειαστεί να καταφύγει σε ένα από τα άλλα δυο. Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι επαρκείς για ένα ασφαλές προσπέρασμα σε επαρχιακό δρόμο με όλη την οικογένεια παρούσα. Εντός πόλης ο κινητήρας δεν γίνεται αντιληπτός ποτέ καθώς έχει την ροπή να επιταχύνει θετικά το 3008 χωρίς δισταγμούς. Η ενδοτικότητα της ανάρτησης, η άνεση και ταυτόχρονα οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές συνθέτουν μια συμπαγή εικόνα ενός αυτοκινήτου σεταρισμένου για άνετες οικογενειακές μετακινήσεις. Το πάχος των καθισμάτων, τα υλικά που χρησιμοποιούνται και το φάρδος τους προσθέτουν σε άνεση. Τα φρένα έχουν γραμμική αίσθηση και δεν προβληματίζουν με την απόκρισή τους.
Στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο το 3008 είναι ιδιαίτερα ήσυχο και οικονομικό. Κρύβει την ταχύτητα χάρη και στην προσεγμένη αεροδυναμική του, κινούμενος με 130-140km/h έχεις την αίσθηση ότι πας με 100km/h. Η θέα περιμετρικά είναι καλή και αυτό αρέσει στα παιδιά που βρίσκονται πίσω και βλέπουν πάνω από τα προστατευτικά του αυτοκινητόδρομου. Το μικρό τιμόνι προσθέτει στην αίσθηση οδήγησης τόσο σε δρόμο με στροφές όσο και σε μανούβρες εντός πόλης. Ο οδηγός δεν αισθάνεται τον όγκο και το βάρος του αυτοκινήτου αντίθετα νιώθει πως βρίσκεται σε κάτι εξαιρετικά συμπαγές και ομοιογενές. Η οδική συμπεριφορά του 3008 υπό πίεση παραπέμπει σε καλοστημένο sedan και όχι σε ψηλό οικογενειακό SUV.
Εν τέλει το 3008 βελτιώθηκε στα σημεία και συνεχίζει να έχει όλα τα πλεονεκτήματα που το ανέδειξαν σε κορυφαίο μοντέλο στην κατηγορία του τα προηγούμενα χρόνια. Φθηνό δεν είναι, αξίζει σίγουρα τα λεφτά του και αν ψάχνετε αυτοκίνητο στην κατηγορία των C SUV πιστεύω πως πρέπει να το αξιολογήσετε, προτού καταλήξετε. Ο ανταγωνισμός είναι πολύ ισχυρός από το νέο Qashqai, ως τα Hyundai Tucson, Jeep Compass, Opel Grandland X, Kia Sportage, Toyota CHR. Το 3008 δεν υστερεί πουθενά. Αν καταλήξετε σ’ αυτό, σημειώστε ότι προσωπικά θα το επέλεγα με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5lt/130PS λόγω της παραπανίσιας ροπής που ταιριάζει καλύτερα με τον οικογενειακό χαρακτήρα και ρυθμό του αυτοκινήτου.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Peugeot 3008 1.2lt/130 PS
Κινητήρας: 1.199 cc
Ισχύς: 130 PS/ 5.500 rpm
Ροπή: 23.4kgm /1750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,4 sec
Τελική ταχύτητα: 197 km/h
Μέση κατανάλωση (/100 km): 8,1
Εκπομπές CO2: 146 gr/km (WLTP)
Τέλη κυκλοφορίας: 102,2 ευρώ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4447×1841 x1624 mm
Μεταξόνιο: 2675mm
Βάρος: 1420 kg
Χώρος αποσκευών: 520 lt
Τιμή: Από 30.100 ευρώ (24.900 χειροκίνητο)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σε αχαρτογράφητα νερά οι εταιρείες τεχνολογίας – Ποιοι λένε «Πρώτα η Ευρώπη»
- Χρηματιστήριο: Tι μπορεί να επαναφέρει ακόμα και σήμερα την αγορά, ποια χαρτιά πλήρωσαν την «μήνιν» των πωλητών
- Τα guts των Σαράντη και Φέσσα, γιατί είναι έξαλλοι στο ΜΜ με την Απαλαγάκη, η δωρεά του Πατέρα και οι νέες περιπέτειες των Coustas στις Σπέτσες
- Εύθραυστες ισορροπίες στον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας: Οι σύμμαχοι, ο ρόλος του Τραμπ και η αστάθεια στις αγορές