Στο Θόλο του ΙΣΝ είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά τρία νέα ηλεκτρικά οχήματα από τη BMW.
Η BMW υπήρξε πρωτοπόρος με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Παρουσίασε το 2013 το i3 το οποίο ήταν εξαίρετο αλλά ίσως πρώιμο για την εποχή του. Υπήρξε ένα σημαντικό κενό ετών, τη στιγμή που άλλοι κατασκευαστές μπήκαν δυναμικά στην ηλεκτροκίνηση και μόλις το 2019 παρουσιάστηκε η iX3. Η πανδημία φρέναρε τις εξελίξεις και μόλις τώρα παρουσιάστηκαν τα αμιγώς ηλεκτρικά i4 και IX.
Η BMW i4 είναι ένα αυτοκίνητο Grand Coupe που δίνει έμφαση στις επιδόσεις. Διατίθενται δυο εκδόσεις του μοντέλου: Η BMW i4 M50 η πρώτη ηλεκτρική M, ένα μοντέλο υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH. Eίναι τετρακίνητη και χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα και έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα.
Η συνολική ισχύ φτάνει τις 400 kW/544 PS ενώ η αυτονομία τα 510 km. Η βασική έκδοση i4 eDrive40 συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα 250 kW/340 hp με πίσω κίνηση και αυτονομία του σύμφωνα με το πρότυπο WLTP 590 km. Καθώς είναι δύσκολο να φτιαχτεί χαμηλό αμάξι με πάτωμα από μπαταρίες χρησιμοποιήθηκε μια εξαιρετικά λεπτή μπαταρία υψηλής τάσης με ύψος κυψέλης μόλις 110 mm,. Η μπαταρία έχει σταθερή σύνδεση με ένα αλουμινένιο πάνελ και το υποπλαίσιο του εμπρός άξονα.
Με κέντρο βάρους έως 53 mm χαμηλότερο από αυτό της BMW Σειράς 3 Sedan, ομοιόμορφη κατανομή βάρους, ένα στρεπτικά άκαμπτο και ελαφρύ αμάξωμα, άριστη αεροδυναμική (Cd: 0.24), και επιπλέον ένα μακρύ μεταξόνιο και φαρδιά μετατρόχια δημιουργείται η τέλεια συνταγή για άνεση στις μεγάλες αποστάσεις και κράτημα στις στροφές.
Η φιλοσοφία του συστήματος ηλεκτροκίνησης προσφέρει ενεργειακή πυκνότητα έως 2,14 kW/kg και έναν εξαιρετικά υψηλό συντελεστή απόδοσης. Η στάνταρ τεχνολογία πλαισίου της BMW i4 περιλαμβάνει εμπρός άξονα δύο συνδέσμων με γόνατα ελατηρίων και πίσω άξονα πέντε συνδέσμων με ειδική ρύθμιση, αμορτισέρ που ρυθμίζουν συνεχώς την απόσβεσή τους ανάλογα με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων (lift-related dampers), ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης Servotronic, ένα ολοκληρωμένο σύστημα πέδησης και πίσω αερανάρτηση.
Η προηγμένη διαχείριση ολίσθησης τροχών βελτιστοποιεί την πρόσφυση σε όλες τις καιρικές συνθήκες. Το εξαιρετικά γρήγορο και ακριβές σύστημα τοποθετείται στάνταρ στην BMW i4 ενώ συνεργάζεται με ένα ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης για πρώτη φορά. Η BMW i4 M50 εφοδιάζεται επίσης με προσαρμοζόμενη ανάρτηση M με ειδική ρύθμιση, σπορ σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, φρένα M Sport και (προαιρετικά) ζάντες αλουμινίου M έως 20” με ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων εμπρός/πίσω.
Αν ο οδηγός απαιτήσει υψηλή ισχύ για περισσότερο από 10 δευτερόλεπτα, η BMW i4 M50 ενεργοποιεί το πρόγραμμα Sport Boost, που απελευθερώνει τη μέγιστη ισχύ αλλά και ροπή των 795 Nm του συστήματος κίνησης. Αυτό επιτρέπει στην έκδοση BMW M να επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 3,9 δευτ. Το σύστημα κίνησης της BMW i4 eDrive40 αποδίδει μέγιστη ροπή 430 Nm, για επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 5,7 δευτερόλεπτα.
Η BMW iX είναι η ηλεκτρική έκδοση της Χ5 και διατίθεται σε δύο εκδόσεις: Αμφότερες διαθέτουν ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης, με συνδυασμένη ισχύ 385 kW/523 hp στην BMW iX xDrive50 και 240 kW/326 hp στην BMW iX xDrive40. Το αποδοτικό σύστημα κίνησης σε συνδυασμό με την τελευταία τεχνολογία κυψελών μπαταριών προσφέρει αυτονομίες 630 km στην BMW iX xDrive50 και μέχρι 425 km στην BMW iX xDrive40 (υπολογισμός σύμφωνα με το πρότυπο WLTP). Αργότερα, θα προστεθεί στη γκάμα η BMW iX M60 με μέγιστη ισχύ πάνω από 440 kW/600 hp που υπόσχεται μία εξαιρετικά σπορ, αμιγώς ηλεκτρική οδηγική εμπειρία.
Η δομή του αμαξώματος, η σχεδιαστική φιλοσοφία και η ρύθμιση του πλαισίου της BMW iX είναι με κατασκευή αλουμινένιου χωροδικτυώματος και χρήση πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα (CFRP) στο Carbon Cage (οροφή, πλαϊνά και πίσω τμήμα). Αποτελούν ένα μίγμα υλικών που αυξάνει την ακαμψία, μειώνοντας ταυτόχρονα το βάρος. Τα βελτιστοποιημένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά συμβάλλουν στον συντελεστή οπισθέλκουσας – μόλις 0,25 – και έχουν θετική επίδραση στην απόδοση και την αυτονομία.
Η μπαταρία υψηλής τάσης, που τοποθετείται χαμηλά στο δάπεδο του αυτοκινήτου χαμηλώνει το κέντρο βάρους και, σε συνδυασμό με την ομοιόμορφη κατανομή βάρους, αυξάνει την ευελιξία. Η στάνταρ τεχνολογία πλαισίου της BMW iX περιλαμβάνει έναν εμπρός άξονα με διπλά ψαλίδια, πίσω άξονα πέντε συνδέσμων, αμορτισέρ που ρυθμίζουν συνεχώς την απόσβεσή τους ανάλογα με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων (lift-related dampers) και ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης με λειτουργία Servotronic και μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού.
Αερανάρτηση δύο αξόνων με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, Integral Active Steering και φρένα Sport περιλαμβάνονται στη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού. Εναλλακτικά, αντί των στάνταρ ζαντών αλουμινίου 20”, διατίθενται Ζάντες Air Performance 21” και 22”. Αυτές συνδυάζονται με ελαστικά μειωμένου θορύβου, που φέρουν ένα στρώμα αφρού εσωτερικά με σκοπό τη βελτίωση της ακουστικής άνεσης.
Το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης της BMW iX μεταβάλλει συνεχώς την ποσότητα ροπής στους εμπρός και πίσω τροχούς ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Ο ευφυής έλεγχος επιτρέπει πλήρως μεταβλητή μετάδοση από πολύ αποδοτική μετάδοση κίνησης μόνο στους πίσω τροχούς μέχρι μετάδοση σε όλους τους τροχούς που μεγιστοποιεί την πρόσφυση. Η BMW iX xDrive50 έχει επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 4,6 δευτ., ενώ η BMW iX xDrive40 πετυχαίνει το ίδιο σπριντ σε 6,1 δευτερόλεπτα.
Η BMW iX θα παράγεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Ντίνγκολφινγκ. Τόσο το ίδιο το αυτοκίνητο όσο και τα κελύφη των μπαταριών θα κατασκευάζονται με χρήση πράσινης ενέργειας σε όλα τα στάδια παραγωγής. Το BMW Group προμηθεύεται το κοβάλτιο και το λίθιο που απαιτούνται για τις μπαταρίες υψηλής τάσης από ελεγχόμενες πηγές στην Αυστραλία και το Μαρόκο και στη συνέχεια τα παρέχει στους προμηθευτές κυψελών μπαταριών.
Η σχεδιαστική αρχή των ηλεκτροκινητήρων επιτρέπει την αποφυγή χρήσης σπάνιων γαιών στους ρότορες των συστημάτων κίνησης. Επιπλέον, η εταιρεία προμηθεύεται αλουμίνιο που παράγεται με χρήση ενέργειας από φωτοβολταϊκά πάρκα. Μία υψηλή αναλογία δευτερογενούς αλουμινίου και επαναχρησιμοποιημένου πλαστικού συμβάλλουν επίσης στην πιο αποδοτική διαχείριση φυσικών πόρων για την παραγωγή της BMW iX.
Στο εσωτερικό χρησιμοποιείται ξύλο με πιστοποίηση FSC, δέρμα επεξεργασμένο με εκχυλίσματα από φύλα ελιάς και άλλα φυσικά υλικά. Ανακυκλωμένα δίχτυα ψαρέματος είναι από τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται για τις μοκέτες και τα πατάκια.
Το νέο BMW CE 04 αναδεικνύει τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της BMW Motorrad για τα αστικά κέντρα. Με ηλεκτροκίνηση, προηγμένη σχεδίαση και καινοτόμες λύσεις συνδεσιμότητας, το νέο scooter συνδυάζει μεταφορά και λειτουργίες επικοινωνίας για ένα νέο είδος κινητικότητας σε περιβάλλον πόλης.
Αποδίδοντας 31 kW (42 hp), το νέο BMW CE 04 ολοκληρώνει το κλασσικό 0 – 50 km/h – εκκίνηση από στάση στα φανάρια – σε 2,6 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα είναι 120 km/h. Διαθέτει μπαταρία χωρητικότητας 60,6 Ah (8,9 kWh), που προσφέρει αυτονομία περίπου 130 km (έκδοση μειωμένης ισχύος: 100 km). Αυτό επιτρέπει καθημερινές αστικές μετακινήσεις με μηδενικούς ρύπους. Το νέο BMW CE 04 έχει ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη που εδράζεται στο πλαίσιο ανάμεσα στη μπαταρία και τον πίσω τροχό, με τη μορφή που χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα BMW όπως στην 225xe Active Tourer.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου φορτίζεται μέσω της ενσωματωμένης συσκευής φόρτισης είτε σε μία στάνταρ οικιακή πρίζα, σε έναν επιτοίχιο φορτιστή (wallbox) ή σε δημόσιο σταθμό φόρτισης. Για πλήρη φόρτιση της μπαταρίας, απαιτούνται 4 ώρες και 20 λεπτά. Το πλαίσιο χρησιμοποιεί μία σωληνωτή ατσάλινη δομή.
Ο εμπρός τροχός ελέγχεται από ένα τηλεσκοπικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 35 mm. Ο πίσω τροχός ελέγχεται από μονόμπρατσο ψαλίδι ενώ το μονό αμορτισέρ είναι άμεσα ελεγχόμενο (χωρίς μοχλικό σύστημα). Το νέο BMW CE 04 εφοδιάζεται με ελαστικά μεγάλων διαστάσεων, 120/70 R15 67H μπροστά και 160/60 R15 56H πίσω.
Τα κύρια χαρακτηριστικά του νέου BMW CE 04:
- Ονομαστική ισχύς 15 kW (20 hp). Μέγιστη ισχύς 31 kW (42 hp).
Έκδοση μειωμένης ισχύος: 11 kW (15 hp) ή 23 kW (31 hp). - Χωρητικότητα μπαταρίας 60,6 Ah (8,9 kWh).
- Αυτονομία περίπου 130 km (έκδοση μειωμένης ισχύος: 100 km).
- Σύντομοι χρόνοι φόρτισης και τεχνολογία φόρτισης βασισμένη στο σύστημα που χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα.
- Αυξημένη οδηγική ευστάθεια χάρη στον έλεγχο ολίσθηση μέσω του ASC (Automatic Stability Control). Προαιρετικό DTC (Dynamic Traction Control).
- Τρία riding modes “ECO”, “Rain” and “Road” για αποδοτική, καθημερινή χρήση ως βασικός εξοπλισμός. “Dynamic” riding mode για ακόμα μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση ως εργοστασιακή προαιρετική επιλογή.
- Ανάρτηση με υψηλή κατευθυντική ευστάθεια, μονοκόμματο, ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο.
- Ισχυρό σύστημα πέδησης με ABS. ABS Pro με αισθητήρα κλίσης, προαιρετικό.
- Έγχρωμη οθόνη 10,25” TFT με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης με χάρτη και εκτενείς λειτουργίες συνδεσιμότητας, στο βασικό εξοπλισμό.
- Ισχυρά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED παντού. Adaptive Headlight Pro και λειτουργίες φώτων, ως εργοστασιακές προαιρετικές επιλογές.
- Αποθηκευτικοί χώροι στο πλάι και μπροστά. Πλαϊνός αποθηκευτικός χώρος για το κράνος με εύκολη πρόσβαση για τον αναβάτη.
- Ενεργά αεριζόμενο ντουλαπάκι για τη φόρτιση κινητού τηλεφώνου με θύρα φόρτισης USB-C.
- Σχεδίαση και χρωματική παλέτα με προσανατολισμό στο μέλλον.
- Εκτενής γκάμα προαιρετικών χαρακτηριστικών και γνήσια Αξεσουάρ BMW Motorrad καθώς και εξοπλισμός αναβάτη.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike