Ο Βάλτερ Ρερλ είναι συγκινημένος: «Είναι σαν ένα ταξίδι στο χρόνο για μένα», λέει ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ και πρεσβευτής της μάρκας Porsche, κοιτάζοντας την 911 GT3 (996) με πακέτο Clubsport μπροστά του. Είναι η πρώτη 911 GT3 στην ιστορία της εταιρείας – το ίδιο αυτοκίνητο σε Arctic Silver Metallic με το οποίο η Porsche πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του μοντέλου στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1999.
Αυτό ακριβώς το αυτοκίνητο οδηγούσε ο Βάλτερ Ρερλ ως εταιρικό πριν από 23 χρόνια. Οι πινακίδες κυκλοφορίας από εκείνη την εποχή δίνουν μια ένδειξη για το ποιος ήταν ο διάσημος οδηγός: S-WR 996. Ο Ρερλ κάθεται στο κάθισμα οδηγού, το οποίο είναι επενδυμένο με ανθεκτικό στη θερμότητα και στη φλόγα Nomex. Ακόμη και στην ηλικία των 77 ετών και με ύψος 1,96 μέτρων, περνάει εύκολα από το προστατευτικό κλουβί. Το κάθισμα εφαρμόζει σαν γάντι.
Και το τιμόνι: «Απίστευτο πόσο απότομο είναι», λέει ο Ρερλ. Τα μάτια του ειδικού παρατηρούν τα πέντε χαρακτηριστικά στρογγυλά όργανα. «Φανταστικό», αναφωνεί. «Τότε, η πρώτη GT3 ήταν η πιο σπορ Porsche στον δρόμο. Τόσο ειλικρινής και αυθεντική όσο μόνο αυτή μπορούσε να είναι». Ένα πονηρό χαμόγελο απλώνεται στο πρόσωπό του. «Να κάνουμε έναν ή δύο γύρους;»
Ας περάσουμε λίγο χρόνο εξερευνώντας το Porsche Motorsport Centre. Η ομάδα των οπαδών της Porsche που συντηρούν αυτό το χώρο με μεγάλο πάθος ονομάζονται FL8WERK (προφέρεται «Flachtwerk»). «Κάθε κομμάτι λέει μια ιστορία», εξηγεί ο Τίμο Κόνραντ, συνιδρυτής του FL8WERK και σημερινός ιδιοκτήτης της 911 GT3 που κάποτε είχε το ρόλο εταιρικού αυτοκινήτου του Βάλτερ Ρερλ σε Arctic Silver Metallic.
Μας κάνει μια ξενάγηση στις προθήκες που περιέχουν βιβλία και αυτοκίνητα κάθε είδους, μοντέλα αυτοκινήτων Porsche σε όλες τις κλίμακες και αμέτρητες αναμνηστικές φωτογραφίες. Σχεδόν κάθε κομμάτι είναι μια δήλωση αγάπης για μια μοναδική μάρκα. «Οργανώνουμε μαζί εκδρομές εδώ και περίπου δέκα χρόνια, απολαμβάνουμε να μιλάμε για αυτοκίνητα, να τα επισκευάζουμε και μελετάμε την ιστορία των ξεχωριστών οχημάτων» λέει ο Κόνραντ.
Οι οικοδεσπότες έχουν συγκεντρώσει τουλάχιστον επτά μοντέλα GT3 της πρώτης γενιάς στην σπάνια έκδοση Clubsport και ασυνήθιστα χρώματα όπως Nogaro Blue, Lapis Blue και Rainforest Green Metallic. «Υπολογίζεται ότι μόνο περίπου το 20% των σχεδόν 1.900 μονάδων της πρώτης έκδοσης της 996 κατασκευάστηκαν σε αυτήν την έκδοση, η οποία σχεδιάστηκε ειδικά για τους αγώνες», εξηγεί ο Άλεξ Σουάντερ, ένας άλλος συνιδρυτής του FL8WERK.
Αυτά μπορούν να αναγνωριστούν από μια ποικιλία λεπτομερειών όπως η απουσία πλευρικών αερόσακων, ένας διακόπτης μπαταρίας στον κεντρικό τούνελ, τα καθίσματα με επενδύσεις Nomex και ο σταθερός προστατευτικός κλωβός. Οι ζώνες ασφαλείας έξι σημείων και ένας πυροσβεστήρας ήταν στάνταρ εξοπλισμός.
Ο Ρερλ λέει στους ιδρυτές του FL8WERK για την οδήγησή του όταν έκανε ρεκόρ στο Νίρμπουργκρινγκ, η οποία αποτελεί πραγματική κορυφαία στιγμή για τους λάτρεις της GT3. Η εξαιρετική μέρα τελειώνει όταν έχουν την υπογραφή του θρύλου στα μοντέλα GT3.
Όταν η Porsche άρχισε να θέτει νέα πρότυπα άνεσης, ασφάλειας και αποδοτικότητας στα σπορ αυτοκίνητα με την πέμπτηγενιά της 911 Carrera (996) το 1997 (πρώτη υδρόψυκτη), η GT3 στράφηκε σε πελάτες με πάθος για εξαιρετικά σπορ οδήγηση. Το όνομα του μοντέλου προέρχεται από την κατηγορία αγώνων GT3, στην οποία χρησιμοποιείται η αντίστοιχη έκδοση για αγώνες.
Τα μοντέλα GT αποτελούν την σπορ πρωτοπορία κάθε γενιάς 911 από τότε. Μια σημαντική αύξηση της ισχύος κατά 44 kW (60 PS) στα 265 kW (360 PS), η στοχευμένη βελτιστοποίηση στο πλαίσιο και το αμάξωμα και η εξάλειψη των χαρακτηριστικών άνεσης για χάρη της μείωσης του βάρους ξεχώρισαν την GT3 από την πιο πολιτισμένη έκδοση 996 το 1999.
Μέχρι σήμερα, ο υγρόψυκτος ατμοσφαιρικός κινητήρας είναι ένα τυπικό χαρακτηριστικό κάθε γενιάς GT3, όπως και η προεξέχουσα, αρχικά σταθερή πίσω αεροτομή. “Κάθε εκατοστό σχεδιάζεται για κορυφαίες επιδόσεις,” διαφήμιζε κάποτε η Porsche σε ένα φυλλάδιο για την πιο σπορ έκδοση της 911.
Ο Βάλτερ Ρερλ αισθάνεται σαν στο σπίτι του τη στιγμή που μπαίνει πίσω από το τιμόνι του GT3 Clubsport για πρώτη φορά μετά από περισσότερες από δύο δεκαετίες. Γυρίζει το κλειδί – και το χαρακτηριστικό τρίξιμο του ιμάντα ζωντανεύει, ο Ρερλ γελάει: «Αν δεν ήξερα αυτόν τον ήχο, μπορεί να νόμιζα ότι ο κινητήρας έχει πρόβλημα.
Καταρρίψαμε ρεκόρ με ένα GT3 της γενιάς 996 στην Πράσινη Κόλαση: 7:56 λεπτά! Αυτή ήταν η πρώτη φορά που ένα 911 που κυκλοφορούσε στο δρόμο είχε κατέβει ποτέ το όριο των οκτώ λεπτών. Τότε, το αυτοκίνητο είχε κοφτερή αίσθηση και αυτό δεν έχει αλλάξει μέχρι σήμερα».
Διαβάστε επίσης
Να που μπορείτε να δείτε από κοντά το νέο Capri!
Να πως θα αποκτήσετε το νέο σας Jeep!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σαουδική Αραβία: Ρεκόρ εκτελέσεων το 2024 – Οργανώσεις καταγγέλλουν «φρενίτιδα εκτελέσεων»
- Υπουργείο Εξωτερικών: Συγχαρητήριο μήνυμα στην Πολωνία για την ανάληψη της προεδρίας της ΕΕ
- ΗΠΑ: Ο Τζο Μπάιντεν θα παρασημοφορήσει σήμερα την Λιζ Τσέινι
- H MSC κατέκτησε το 25% της διακίνησης κοντέινερ στη Μεσόγειο με υποχώρηση των ανταγωνιστών της