Η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis επενδύει δεκάδες δις μέχρι το 2025 σε συστήματα εξηλεκτρισμένης κίνησης και λογισμικού.

Η Stellantis παρουσίασε μια αναλυτική στρατηγικού εξηλεκτρισμού, η οποία φέρνει κορυφαία οχήματα για τις μάρκες του Ομίλου, ενώ εστιάζει στην τεχνολογία που έχει αναπτύξει ο Όμιλος και οι συνεργάτες του, ώστε να προσφέρει καινοτόμες λύσεις σε προσιτές τιμές. Αυτή η στρατηγική θα επιτρέψει στον Όμιλο να στοχεύει μεσοπρόθεσμα σε διψήφιο λειτουργικό περιθώριο κέρδους σε σταθερή βάση.

Η Stellantis στοχεύει να αποτελέσει τον ηγέτη της αγοράς στα οχήματα χαμηλών ρύπων (LEV). Μέχρι το 2030, το ποσοστό επιβατικών οχημάτων της Stellantis στην Ευρωπαϊκή αγορά θα αυξηθεί σταθερά άνω του 70%, 10% περισσότερο σε σχέση με τις προβλέψεις για τη συνολική αγορά. Στις Η.Π.Α. το αντίστοιχο ποσοστό LEV των επιβατικών και LCV της Stellantis αναμένεται να υπερβεί το 40% έως το 2030. Για την εκτέλεση αυτής της στρατηγικής, η Stellantis στοχεύει να επενδύσει περισσότερα από 30 δις. ευρώ έως το 2025 σε λύσεις εξηλεκτρισμού και ανάπτυξη λογισμικού, ενώ παράλληλα στοχεύει να συνεχίσει να είναι 30% πιο αποδοτική στο κόστος εξέλιξης σε σχέση με το μέσω όρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο χάρτης εξηλεκτρισμού της Stellantis περιλαμβάνει όλη την οικονομική αλυσίδα. Η στρατηγική προμήθειας μπαταριών θα εξασφαλίσει περισσότερες από 130GWh μέχρι το 2025 και περισσότερες από 260GWh μέχρι το 2030. Οι ανάγκες για μπαταρίες και σχετικά εξαρτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων θα εξασφαλιστούν με συνολικά 5 “gigafactories” στην Ευρώπη και την Β. Αμερική, αλλά και τη συμπληρωματική σύναψη συμφωνιών με προμηθευτές που θα υποστηρίξουν τη συνολική ζήτηση. Η Stellantis έχει υπογράψει δύο μνημόνια κατανόησης (MOU) με δύο συνεργάτες επεξεργασίας λιθίου από γεωθερμικές πηγές στη Β. Αμερική και στην Ευρώπη, ώστε να εξασφαλίσει τη βιώσιμη προμήθεια του υλικού που αποτελεί το πλέον κρίσιμο στοιχείο για τις μπαταρίες όσον αφορά στη διαθεσιμότητά του. Παράλληλα με τις στρατηγικές προμήθειων, οι τεχνικοί της Stellantis και οι συνέργειες θα οδηγήσουν σε μείωση του κόστους των μπαταριών. Στόχος είναι το κόστος των μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων να μειωθούν περισσότερο από 40% από το 2020 μέχρι το 2024 και επιπλέον 20% μέχρι το 2030. Όλα τα στοιχεία που αφορούν στις μπαταρίες παίζουν ρόλο στο συνολικό κόστος, από την απλοποίηση των στοιχείων και την αύξηση του μεγέθους τους, έως τις χημικές διεργασίες.


Ο εξηλεκτρισμός δεν αποτελεί ένα “one size fits all” σχέδιο για τη Stellantis. Κάθε μία από τις 14 ιστορικές μάρκες της είναι εστιασμένη στο να προσφέρει τις κορυφαίες εξηλεκτρισμένες λύσεις για την κατηγορία της με έναν τρόπο που θα ενισχύει το ξεχωριστό DNA κάθε μάρκας. Η Stellantis ανακοίνωσε τις παρακάτω προτάσεις για την προσέγγιση κάθε μάρκας προς την εξηλεκτρισμένη κίνηση.

Abarth – “Heating Up People, But Not the Planet”
Alfa Romeo – “From 2024, Alfa Becomes Alfa e-Romeo”
Chrysler – “Clean Technology for a New Generation of Families”
Citroën – “Citroën Electric: Well-Being for All!”
Dodge – “Tear Up the Streets… Not the Planet”
DS Automobiles – “The Art of Travel, Magnified”
Fiat – “It’s Only Green When It’s Green for All”
Jeep® – “Zero Emission Freedom”
Lancia – “The Most Elegant Way to Protect the Planet”
Maserati – “The Best in Performance Luxury, Electrified”
Opel/Vauxhall – “Green is the New Cool”
Peugeot – “Turning Sustainable Mobility into Quality Time”
Ram – “Built to Serve a Sustainable Planet”
Επαγγελματικά οχήματα – “The Global Leader in e-Commercial Vehicles”

Η αυτονομία και η γρήγορη φόρτιση είναι κρίσιμης σημασίας για την ευρεία αποδοχή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το κοινό. Η Stellantis θα πετύχει αυτή την πρόκληση με αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που θα προσφέρουν αυτονομία μεταξύ 500 και 800χλμ. και με κορυφαίες λύσεις ταχυφόρτισης με 32χλμ./λεπτό. Η Stellantis θα προσφέρει μια πλήρη γκάμα λύσεων για ιδιώτες, εταιρείες και εταιρικούς στόλους που θα διευκολύνουν την απόκτηση ενός οχήματος. Οι προσπάθειες περιλαμβάνουν έξυπνες λύσεις για φόρτιση μέσω πράσινων πηγών ενέργειας και την επιτάχυνση χρήσης έξυπνων δικτύων.


Τέσσερις πλατφόρμες με αμιγώς ηλεκτρική βάση θα αποτελέσουν τα θεμέλια των εξηλεκτρισμένων μοντέλων που θα προσφέρουν οι μάρκες της Stellantis. Οι πλατφόρμες έχουν σχεδιαστεί με μεγάλη δυνατότητα ευελιξίας (όσον αφορά στο μήκος και πλάτος), κοινή χρήση εξαρτημάτων και την κάθε πλατφόρμα να έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει παραγωγή ύψους 2.000.000 μονάδων ανά έτος.

Οι τέσσερις πλατφόρμες είναι οι:

● STLA Small, με αυτονομία έως 500χλμ.
● STLA Medium, με αυτονομία έως 700χλμ.
● STLA Large, με αυτονομία έως 800χλμ.
● STLA Frame, με αυτονομία έως 800χλμ.

«Η πορεία μας προς την ηλεκτροκίνηση είναι πολύ πιθανό το πιο σημαντικό στοιχείο ξεκινώντας την αποκάλυψη του μέλλοντος της Stellantis, μόλις έξι μήνες μετά τη δημιουργία της. Και τώρα ο Όμιλος στο σύνολο του πάση δυνάμει κινείται ώστε να ξεπεράσει τις προσδοκίες του κοινού και να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο που ο κόσμος κινείται», δήλωσε ο κ. Tavares. «Έχουμε το μέγεθος, τις ικανότητες, το πνεύμα και τη βιωσιμότητα να πετύχουμε διψήφιο ποσοστό λειτουργικού περιθωρίου κέρδους, να αποτελούμε το σημείο αναφοράς σε επίπεδο αποδοτικότητας και να προσφέρουμε εξηλεκτρισμένα οχήματα που κρατούν ζωντανό το πάθος».

Διαβάστε επίσης:

Όμιλος Θεοχαράκη: Παύση πληρωμών στους μη εμβολιασμένους -Τι λέει η εταιρεία στο mononews (Δείτε την επιστολή)

Jeep: Το νέο εξηλεκτρισμένο Jeep Grand Cherokee 4xe