Γεννημένος στο Μόναχο, αποτελεί μέρος της ομάδας σχεδιασμού της BMW Group εδώ και περίπου δύο δεκαετίες.
Για το Γερμανό σχεδιαστή, η Mini είναι μια πολύ ξεχωριστή μάρκα με ισχυρή ιστορία, αλλά είναι επίσης στο DNA της να αναπτύσσεται και να αλλάζει συνεχώς. Αυτή η πράξη εξισορρόπησης μεταξύ παράδοσης και προσανατολισμού στο μέλλον κάνει την εργασία του ως διευθυντή σχεδιασμού ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα.
Ο ίδιος σε συνέντευξη που δημοσιοποίησε η εταιρεία μιλά για τις προσωπικές του πηγές έμπνευσης μεταξύ μουσικής και σχεδιασμού επίπλων, τη σημασία της λειτουργικότητας στη διαδικασία σχεδιασμού και γιατί μια συγκεκριμένη νεανική διάθεση αποτελεί πάντα σημαντικό κομμάτι της μάρκας Mini.
Αν μπορούσατε να σχεδιάσετε ένα προϊόν εκτός του τομέα των αυτοκινήτων – ποιο θα ήταν αυτό;
Πολλά πράγματα μου έρχονται στο μυαλό, αλλά αν έπρεπε να διαλέξω ένα, θα έλεγα πως αυτό είναι ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος. Έχω κάνει ιστιοπλοΐα μόλις πέντε φορές στη ζωή μου, αλλά το ανοιχτό πέλαγος και η αντιμετώπιση των φυσικών δυνάμεων τις οποίες καλείσαι να διαχειριστείς εκεί είναι κάτι που εξακολουθεί να μου εξάπτει το ενδιαφέρον.
Σχεδίασα ένα τριμαράν μαζί με έναν συμφοιτητή μου για τη διπλωματική μου εργασία, έχοντας ως βασικό ερώτημα αν είναι δυνατόν να σχεδιαστεί κάτι με «αυτοκινητικούς» όρους στα πλαίσια ενός τομέα κινητικότητας που δεν περιορίζεται απαραίτητα στον δρόμο – πιστεύω ότι υπάρχουν ακόμη τεράστιες δυνατότητες εκεί.
Όταν ήρθατε στην Mini το 2017, πώς ξεκινήσατε να αναπτύσσετε ένα όραμα που θα καθοδηγούσε τα μοντέλα στο μέλλον;
Με δεδομένο ότι η Mini είναι μια μάρκα με μεγάλη παράδοση, το ερώτημα που τέθηκε ήταν το εξής: Πώς μπορείς να εξελίξεις μια τέτοια μάρκα στο μέλλον; Θέλοντας να δώσουμε απάντηση σε αυτό, ανατρέξαμε στη γέννηση του κλασικού Mini για να κατανοήσουμε το πνεύμα του Sir Alec Issigonis και να εμπνευστούμε από αυτό για την κατεύθυνση της μάρκας Mini στη σύγχρονη εποχή.
Το επόμενο βήμα ήταν να εξερευνήσουμε την ουσία του αρχικού Mini μαζί με την πολυσυλλεκτική ομάδα μας και να διαμορφώσουμε τη δική μας δημιουργική νοοτροπία. Αυτό αποτέλεσε τη βάση για την ανάπτυξη ενός συνολικού σχεδιαστικού οράματος της μάρκας, το οποίο θα λειτουργούσε ως κατευθυντήρια αρχή στον σχεδιασμό των νέων προϊόντων.
Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση στην ανάπτυξη μιας εντελώς νέας σχεδιαστικής γλώσσας;
Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν, και εξακολουθεί να είναι, η βαθιά σχέση με την μεγάλη ιστορία της μάρκας. Το πρώτο Mini ήταν μια απόλυτη ανατροπή – αλλά αυτό είναι επίσης μέρος της ιστορίας. Θα μπορούσαμε απλά να πούμε ότι το Mini είναι η ανατροπή και να αφήσουμε όλα όσα είχαν προηγηθεί καταχωνιασμένα στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Αλλά αυτό θα σήμαινε ότι θα απορρίπταμε την ουσία της μάρκας.
Αντί αυτού, τώρα μιλάμε για ανεξάρτητους χαρακτήρες – και το Mini Cooper είχε τη λάμψη ενός συμβόλου στα μάτια μας. Πλησιάζουμε περισσότερο στην πεμπτουσία του αρχικού μοντέλου: ένας ισχυρός χαρακτήρας, αλλά με όσο το δυνατόν λιγότερα φανταχτερά διακοσμητικά στοιχεία – αυτό που εκφράζει η φιλοσοφία «Charismatic Simplicity».
Από πού αντλείτε νέα έμπνευση για την ανάπτυξη των νέων μοντέλων Mini;
Η έμπνευση δεν προκύπτει ποτέ τυχαία, αλλά προέρχεται από μια τακτική και στοχευμένη ανταλλαγή απόψεων μέσα στην ομάδα μας, στην οποία κάθε μέλος συνεισφέρει τις συναρπαστικές και γεμάτες έμπνευση εμπειρίες του. Ένα μέλος της ομάδας κατασκευάζει, για παράδειγμα, skateboards, ενώ ένα άλλο έχει ζήσει για δύο χρόνια σε ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος.
Θα έλεγα ότι είναι ένας συνδυασμός άμεσης και έμμεσης έμπνευσης. Η έμμεση έμπνευση περιλαμβάνει ό,τι τροφοδοτεί το πνεύμα, το οποίο διαφαίνεται στα υλικά που χρησιμοποιούμε καθώς και στις επιφάνειες και τις ψηφιακές τεχνολογίες. Η άμεση έμπνευση βρίσκεται στην αρχιτεκτονική ή το στυλ, για παράδειγμα. Ωστόσο, η δημιουργική συζήτηση εντός της ομάδας είναι ζωτικής σημασίας.
Πώς τα νέα, βιώσιμα υλικά επηρεάζουν τη διαδικασία σχεδίασης στην Mini;
Το όραμα σχεδίασης της μάρκας μας βασίζεται στη «δημιουργική νοοτροπία» μας, η οποία αποτελείται από τέσσερις κατευθυντήριες αξίες: παράδοση, περιέργεια, υπευθυνότητα και τόλμη. Αυτές οι αξίες αντιπροσωπεύουν τις βασικές μας αρχές, όπως η κληρονομιά, η περιέργεια για το νέο, η βιωσιμότητα και το θάρρος να ξεχωρίζουμε από το πλήθος.
Για εμάς, η βιωσιμότητα και η υπεύθυνη χρήση των πόρων δεν συνιστά συμβιβασμό, αλλά την εξερεύνηση νέων δυνατοτήτων στη δημιουργική μας διαδικασία. Αντί για υλικά όπως το δέρμα, χρησιμοποιούμε εναλλακτικές τεχνολογίες που επιτρέπουν μεγαλύτερη σχεδιαστική ελευθερία και εξατομίκευση, για παράδειγμα μέσω της χρήσης μοτίβων ή διχρωμίας. Η τρισδιάστατη πλέξη είναι ένα παράδειγμα ενός από τα κεντρικά στοιχεία σχεδίασης που είναι εμπνευσμένη από τη βιομηχανία αθλητικών παπουτσιών. Αντικαθιστούμε επίσης στοιχεία, όπως για παράδειγμα το χρώμιο με το νέο μας χρώμα Vibrant Silver για αισθητικούς σκοπούς.
Υπάρχουν καθόλου κρυφά σχεδιαστικά στοιχεία που θα μπορούσε κάποιος να δει με μία πιο σχολαστική παρατήρηση;
Η ιδέα με τα κρυμμένα μικρά Easter eggs προέκυψε ξέροντας ότι στους ανθρώπους αρέσουν οι εκπλήξεις. Όχι μόνο αυτές που φαίνονται, αλλά και αυτές που θα χρειαστεί να ψάξουν για να τις ανακαλύψουν. Η ψηφιακή καινοτομία επιτρέπει αυτό το είδος παιχνιδιού: για παράδειγμα, το βέλος πλοήγησης μπορεί να απεικονιστεί ως ένα μικρό Mini ή να εμφανιστεί ένας μεγάλος δίσκος που περιστρέφεται στην κεντρική διεπαφή.
Και κάπως έτσι γεννήθηκε ο Spike, το ψηφιακό σκυλάκι της Mini που ήταν ανέκαθεν πάντα πιστός σύντροφος της μάρκας. Έτσι προέκυψε η ιδέα να δημιουργηθεί ένα είδος ψηφιακού συντρόφου και ο Spike μπήκε στο Mini και τώρα ζει στην οθόνη, τρόπος του λέγειν.
Τι αντιπροσωπεύει η νέα σχεδιαστική γλώσσα « Charismatic Simplicity » του Mini και πώς αυτή αντικατοπτρίζεται στο νέο Aceman;
Έχει να κάνει με τον ισχυρό χαρακτήρα και με κάθε μέλος της οικογένειας που έχει τη δική του ξεχωριστή θέση στη γκάμα Mini. Για παράδειγμα, το Mini Aceman έχει μια μοναδική σχεδιαστική γλώσσα όταν το κοιτάζεις από το πλάι, και ένα μοναδικό γραφικό για τις επενδύσεις στους θόλους των τροχών.
Είναι compact, ευέλικτο και δείχνει αποφασισμένο να προχωρήσει μπροστά. Αυτό είναι που αναδεικνύει αυτή τη χαρισματική πτυχή. Ταυτόχρονα, κρατήσαμε συνειδητά μακριά τα περιττά στιλιστικά στοιχεία. Η πρόκληση για εμάς ήταν να ορίσουμε έναν ξεχωριστό χαρακτήρα με όσο το δυνατόν λιγότερα σχεδιαστικά στοιχεία.
Πώς θα περιγράφατε τον χαρακτήρα του Mini Aceman;
Το Mini Aceman είναι ένας πρακτικός, εκφραστικός και μοναδικός σύντροφος στην καθημερινότητα. Έρχεται στον κόσμο αποτυπώνοντας μια φρέσκια και ξέγνοιαστη προσέγγιση και καταλαμβάνει κεντρική θέση στην οικογένεια Mini.
Είναι ανεξάρτητο ως χαρακτήρας και μπορεί να είναι αρκετά «αιχμηρό» απευθυνόμενο σε πελάτες που -ανεξάρτητα από την ηλικία τους- εκτιμούν τον προσωπικό τρόπο έκφρασης και θέλουν να ξεχωρίζουν στις αστικές περιοχές.
Τι καθιστά το Aceman ως σημείο αναφοράς στο αστικό περιβάλλον;
Το Mini Aceman ταιριάζει απόλυτα στο αστικό περιβάλλον, καθώς ερμηνεύει εκ νέου τις κλασικές αξίες Mini με τη μορφή ενός σύγχρονου, αμιγώς ηλεκτρικού crossover.
Προσφέρει καθίσματα που είναι εγκατεστημένα ψηλότερα μεταφέροντας μία αίσθηση ασφάλειας, σε συνδυασμό με γενναιόδωρους χώρους, χωρίς να απωλέσει στοιχεία όπως το συμπαγές μέγεθος και η ευελιξία που αποτελούν τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της Mini.
Ποιες σχεδιαστικές καινοτομίες του Mini Aceman ξεχωρίζετε;
Για δύο πράγματα κυρίως που αφορούν το μέγεθος. Το Mini Aceman είναι πολύ compact λόγω των πολύ μικρών προβόλων του μπροστά και πίσω. Ακόμα κι έτσι, το όχημα είναι εξαιρετικά ασφαλές. Αυτό είναι το αποτέλεσμα ενός πραγματικά εξαιρετικού μηχανολογικού σχεδιασμού.
Αλλά δεν είναι μόνο τα πράγματα που είναι ορατά με το μάτι που κάνουν το Mini Aceman ξεχωριστό. Θα ήθελα επίσης να κάνω ιδιαίτερη μνεία στον τρόπο με τον οποίο οι χώροι αναδεικνύονται σε όλο το εσωτερικό προκειμένου να επιτευχθεί μία όσο το δυνατόν πιο λιτή και ελαφριά αίσθηση.
Διαβάστε επίσης:
F1 Μαϊάμι: Διάσημες και γρήγοροι!
F1 Mαϊάμι: Ο Νόρις κέρδισε τον Φερστάπεν!
Η αναμονή για την πρώτη ηλεκτροκίνητη G-Class επιτέλους έληξε
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μελόνι: Τα σημεία εκκίνησής μας είναι διαφορετικά, πρέπει να συναντηθούμε στα μισά του δρόμου
- ΔΕΗ: Γιατί οι αναλυτές την τοποθετούν στις κορυφαίες επιλογές τους το 2025
- FT: Γιατί το Κατάρ απειλεί να σταματήσει τις πωλήσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη
- FT-Σύμβουλοι Τραμπ: Αποχώρηση από τον ΠΟΥ «από την πρώτη μέρα»