Είτε ετοιμάζεστε για τις καλοκαιρινές σας διακοπές είτε βρίσκεστε ήδη σε αυτές καλό είναι να λάβετε υπόψη αυτά τα τέσσερα σημαντικά λάθη.

Υπάρχουν αρκετές επικίνδυνες συνήθειες στο ταξίδι που πιθανόν δε συνειδητοποιούμε πόσο καθοριστικές μπορεί να αποβούν σε περίπτωση εμπλοκής μας σε ατύχημα. Ας δούμε τις τέσσερις πιο συνηθισμένες:

1. Ζώνη ασφαλείας σε όλους τους επιβαίνοντες ανεξάρτητα που κάθονται.

2. Δεν αφήνουμε ελεύθερα ογκώδη αντικείμενα (βαλίτσα, τσάντα μπάνιου, καρπούζι) στο χώρο επιβατών.

3. Δε βάζουμε τα πόδια στο ταμπλό του αυτοκινήτου όντας συνοδηγοί

4. Δεν οδηγούμε κουρασμένοι

Πρόσφατα είχα την ευκαιρία να συμμετέχω σ’ ένα “Pit Stop” για την οδική ασφάλεια που διοργάνωσε η Ολυμπία Οδός στο ΣΕΑ Μεγάρων με τη συνεργασία του ΙΟΑΣ. Εκεί έκανα την προσομοίωση σύγκρουσης με 7km/h στη ράμπα του ΙΟΑΣ και όπως μπορείτε να δείτε το τράνταγμα ήταν ισχυρό, είμαι βέβαιος πως θα χτυπούσα αν δεν ήμουν δεμένος. Πόσο μάλλον με 70km/h. Τη ζώνη ασφαλείας πρέπει να την φορούν όλοι όσοι επιβαίνουν στο αυτοκίνητο, ανεξάρτητα που κάθονται. Αν εσείς εμπρός φοράτε ζώνη και αυτός που βρίσκεται πίσω σας δε φοράει σε περίπτωση εμπρόσθιας σύγκρουσης το σώμα του θα χτυπήσει με ορμή την πλάτη του καθίσματός σας και θα σας συνθλίψει. Δείτε στο παρακάτω βίντεο τι συμβαίνει σε περίπτωση που δεν φορούν ζώνη οι πίσω επιβαίνοντες. Το λάθος συνήθως γίνεται σε μικρές αποστάσεις από το ξενοδοχείο μέχρι την παραλία, το εστιατόριο, το μπαρ. Ζώνη παντού και πάντοτε!

Το ίδιο πρόβλημα υπάρχει και με τα ελεύθερα αντικείμενα στην καμπίνα επιβατών. Αν έχετε δίπλα σας τη βαλίτσα σας ενόσω οδηγείτε και σας χτυπήσει από δεξιά ένα άλλο όχημα, είναι σίγουρο πως η βαλίτσα θα σας τραυματίσει. Αν έχετε στην πίσω εταζιέρα ένα κουτάκι αναψυκτικού και φρενάρετε απότομα, αυτό πιθανόν να σπάσει το εμπρός παρμπρίζ του αυτοκινήτου σας.

Οδική ασφάλεια: Τέσσερις επικίνδυνες συνήθειες στο ταξίδι!

Η ιλαρότητα των διακοπών παράγει αρκετές εικόνες χαλάρωσης, αυτή που δεν θέλουμε με τίποτα να βλέπουμε είναι τα πόδια του συνοδηγού στο ταμπλό. Το σώμα του ανθρώπου την ώρα που κινείται το αυτοκίνητο, έχει την ίδια ταχύτητα μ’ αυτό. Παρότι δεν το αντιλαμβανόμαστε καθώς τα τζάμια μας προστατεύουν από τον αέρα, κινούμαστε με πολλά km/h. Ο συνοδηγός δεν πρέπει ποτέ να κοιμάται στο εμπρός κάθισμα ούτε να χαλαρώνει ξαπλώνοντας με τα πόδια στο ταμπλό. Σε περίπτωση αιφνίδιας σύγκρουσης, αν το όχημα έχει αερόσακο τα πόδια σας θα τραυματιστούν από την ενεργοποίηση του αερόσακου. Όχι δεν προλαβαίνετε να τα τραβήξετε ο αερόσακος ανοίγει στο χρονικό διάστημα που χρειάζεστε για να ανοιγοκλείσετε τα μάτια σας. Αν δεν υπάρχει αερόσακος η βύθιση της λεκάνης θα οδηγήσει όλο το σώμα σε λάθος θέση με πολύ μεγάλο κίνδυνο να πιεστεί ο αυχένας και να προκληθεί ανήκεστο βλάβη στο νευρικό σύστημα.

Πολλές φορές δεν προγραμματίζουμε σωστά το ταξίδι μας. Δεν είναι σώφρων να φύγουμε για να διανύσουμε 200 – 300km αργά το βράδυ μετά από μια κουραστική μέρα στη δουλειά. Ενέχει ρίσκο μετά από μια παρατεταμένη μέρα στη θάλασσα με πολλές δραστηριότητες και αφού φάμε να ξεκινήσουμε για το ταξίδι της επιστροφής. Είναι βέβαιο πως κανείς δεν μας περιμένει στον προορισμό μας να μας κουνήσει την καρό σημαία, ούτε κανείς θα μας επιβραβεύσει αν πάμε νωρίτερα 5 λεπτά, μια ώρα ή μισή μέρα. Οπότε σιγουρευτείτε ότι είστε ξεκούραστοι προτού ξεκινήσετε να οδηγείτε.

Οδική ασφάλεια: Τέσσερις επικίνδυνες συνήθειες στο ταξίδι!

Στο πλαίσιο του “Pit Stop» της Ολυμπίας Οδού, οι άνθρωποι του ΙΟΑΣ διενήργησαν μια έρευνα για τις συνήθειες των οδηγών.

– To 33% των ερωτηθέντων οδηγών δήλωσαν πως θεωρούν την έλλειψη προσοχής ως την κύρια αιτία πρόκλησης θανατηφόρων τροχαίων, ενώ το ίδιο ποσοστό έλαβε και η επιλογή «Υπερβολική ταχύτητα».

– Μόλις το 55% των οδηγών δήλωσαν πως φροντίζουν πριν ξεκινήσουν ώστε όλοι οι επιβάτες του αυτοκινήτου τους (μπροστά και πίσω) να φοράνε ζώνη ασφαλείας.

– Το 22% των ερωτηθέντων δήλωσαν πως μερικές φορές νιώθουν κουρασμένοι / νυσταγμένοι κατά την οδήγηση.

– Μόλις το 11% των οδηγών δήλωσε πως δεν πίνει εάν σκοπεύει να οδηγήσει, τη στιγμή που το 55% δήλωσε πως μόνο μετά την κατανάλωση 2-3 ποτών αποφασίζει να μην οδηγήσει.

– Μόλις το 50% των οδηγών δήλωσε πως διατηρεί πάντα τις αποστάσεις ασφαλείας.
10% των ερωτηθέντων οδηγών δήλωσε πως περιηγείται στο διαδίκτυο ή διαβάζει/γράφει μηνύματα ενώ οδηγεί.

Πιθανόν να αναγνωρίζετε τον εαυτό σας σε κάποιες απ’ αυτές τις συμπεριφορές. Σας προτρέπω να το διορθώσετε, για την ασφάλεια όλων μας.

Διαβάστε επίσης:

Ακραίες δοκιμασίες για το ηλεκτρικό Ford Transit!

Στην Ελλάδα ο τελικός eSports WRC!

Lamborghini Lounge στο Πόρτο Τσέρβο!