• AUTO

    Οδική ασφάλεια: Χειροτερεύει η κατάσταση στην Ελλάδα!


    Είχαμε αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων το 2022 χάθηκαν στην άσφαλτο 635 άνθρωποι έναντι 624 το 2021 και 584 το 2020 (καραντίνα).

    Προφανώς υποψιάζεστε απ’ αυτά που βλέπετε στους δρόμους ότι η κατάσταση δεν είναι καλή, όμως για να είμαστε ειλικρινείς δύσκολα βάζει ο ανθρώπινος νους το μέγεθος του μακελειού. Στη χώρα μας έχουμε πόλεμο στους δρόμους με 61 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους τη στιγμή που ο Ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι στους 50 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους. Αποδέκτης του φετινού Βραβείου Οδικής Ασφάλειας του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC), για τον Δείκτη Οδικής Ασφάλειας (PIN), ως αναγνώριση της σημαντικής προόδου στην οδική ασφάλεια την τελευταία δεκαετία είναι η Πολωνία.

    Από τις ευρωπαϊκές χώρες που παρακολουθεί το ETSC, η Πολωνία μείωσε κατά 47% τους θανάτους από τροχαίες συγκρούσεις μεταξύ 2012 και 2022, ποσοστό που ξεπέρασε μόνο η Λιθουανία, ο περσινός νικητής. Η μέση μείωση που σημείωσαν οι χώρες της ΕΕ ήταν 22%. Την ίδια στιγμή στην Ελλάδα έχουμε μείωση σε σχέση με το 2012 (988 θάνατοι – 635 θάνατοι) αλλά τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αύξηση!

    Οι θανάσιμοι τραυματισμοί σε τροχαίες συγκρούσεις (ο αριθμός οδικών θανάτων ως προς τον πληθυσμό) ήταν 61 ανά εκατομμύριο κατοίκων στην Ελλάδα πέρυσι, από 88 ανά εκατομμύριο το 2012. Η αναλογία για το 2022 ήταν πολύ κακή βρισκόμαστε στην 30στη θέση στην Ευρώπη των 35. Η Νορβηγία είχε τους ασφαλέστερους δρόμους στην Ευρώπη (21 θάνατοι ανά εκατομμύριο), ακολουθούμενη από τη Σουηδία (22 θάνατοι ανά εκατομμύριο). Συνολικά οι οδικοί θάνατοι στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 4% πέρυσι, στους 20.679.

    Αυτός ο αριθμός εξακολουθεί να είναι κατά 9% χαμηλότερος από ό,τι το 2019, το τελευταίο έτος προτού μειωθεί δραματικά ο όγκος της κυκλοφορίας από την πανδημία COVID-19. Ωστόσο, το ETSC προειδοποιεί ότι θα χρειαζόταν μείωση της τάξεως του 17,2% από το 2019 προκειμένου να είναι εφικτό να επιτευχθεί ο στόχος της ΕΕ και του ΟΗΕ για μείωση στο μισό του αριθμού των οδικών θανάτων έως το 2030.

    Η ομάδα εμπειρογνωμόνων του ETSC απαρίθμησε οκτώ βασικά κριτήρια για την απονομή του φετινού βραβείου στην Πολωνία:

    – Ένα ολοκληρωμένο Εθνικό Πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας με στόχο μείωση των οδικών θανάτων και σοβαρών τραυματισμών κατά 50% έως το 2030.

    – Ένα μεγάλης κλίμακας τετραετές Πρόγραμμα Ασφαλούς Οδικής Υποδομής.

    – Η επέκταση του δικτύου τεχνικών μέσων ελέγχου ταχύτητας (κάμερες ταχύτητας και διανυόμενης απόστασης σε σχέση με τον χρόνο).

    – Αύξηση των ελέγχων για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ κατά μέσο όρο κατά 19% ετησίως από το 2010 έως το 2019.

    – Θεσμοθέτηση του συστήματος «διαδρόμου εκτάκτου ανάγκης» (“emergency corridor”) για την έγκαιρη πρόσβαση οχημάτων εκτάκτου ανάγκης σε σημεία σύγκρουσης σε αυτοκινητόδρομους.

    Οι θάνατοι από τροχαία αυξήθηκαν 4% στην Ε.Ε. Η απόκλιση από το στόχο (σκούρα γραμμή) μεγάλωσε (ανοιχτή γραμμή).
    Οι θάνατοι από τροχαία αυξήθηκαν 4% στην Ε.Ε. Η απόκλιση από το στόχο (σκούρα γραμμή) μεγάλωσε (ανοιχτή γραμμή).

    Το ETSC επισημαίνει ότι τα όρια ταχύτητας και οι παρατηρούμενες ταχύτητες κίνησης των οχημάτων στην Πολωνία εξακολουθούν να είναι πολύ υψηλά. Το όριο ταχύτητας των 140 χλμ./ώρα στους αυτοκινητόδρομους είναι το υψηλότερο στην ΕΕ με εξαίρεση τη Γερμανία. Το ETSC χαιρέτισε την απόφαση για περιορισμό των υψηλότερων ορίων ταχύτητας κατά τη διάρκεια της νύχτας στις αστικές περιοχές, το οποίο αντικαταστάθηκε από μόνιμο όριο 50 χλμ./ώρα το 2021. Ωστόσο, το ETSC σημειώνει ότι η Πολωνία θα πρέπει επίσης να εξετάσει τον περιορισμό των ταχυτήτων στα 30 χλμ./ώρα σε δρόμους που χρησιμοποιούνται κατ’ εξοχήν από πεζούς και ποδηλάτες σε αστικές περιοχές.

    Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC δήλωσε: «Χρειάζεται περισσότερη δουλειά, σε επίπεδο ΕΕ και σε εθνικό επίπεδο. Το ‘πακέτο οδικής ασφάλειας’ που ανακοινώθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Μάρτιο επιφέρει ορισμένες θετικές αλλαγές στον τρόπο χορήγησης των αδειών οδήγησης και θα μπορούσε να βελτιώσει και τη διασυνοριακή επιβολή του νόμου. Η νέα πρωτοβουλία για τη διασυνοριακή αναγνώριση της απαγόρευσης οδήγησης είναι επίσης ευπρόσδεκτη. Εναπόκειται πλέον στα κράτη-μέλη και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να διασφαλίσουν ότι θα αφαιρεθούν στοιχεία του ‘πακέτου’ που θα μπορούσαν να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην οδική ασφάλεια και ότι τα πιθανά οφέλη δεν θα περιοριστούν με το να αναχθούν σε νόμο. Σε εθνικό επίπεδο, εναπόκειται στις Κυβερνήσεις της Ευρώπης να προσπαθήσουν με όλα τα μέσα που διαθέτουν να συνεχίσουν την προσπάθεια για ετήσιες μειώσεις στον αριθμό οδικών θανάτων και σοβαρών τραυματισμών, σύμφωνα με τους στόχους της ΕΕ και του ΟΗΕ για το 2030.»

    Διαβάστε επίσης:

    Plug in Hybrid: Τα μυστικά λειτουργίας τους!

    Le Mans: Πανηγύρια στο Μαρανέλο!

    Η αεροδυναμική των ηλεκτρικών οχημάτων

    ──────────────────

    Εκλογές 2023



    ΣΧΟΛΙΑ