Το νέο Vitara βρίσκεται στην δημοφιλή κατηγορία BSUV (μια στις 3 πωλήσεις το 2024 στην Ελλάδα) και διαθέτει μερικά σημαντικά χαρακτηριστικά: Η τετρακίνηση AllGrip συνεπικουρεί σε μεικτές συνθήκες  και η υβριδική τεχνολογία συντελεί στην εξοικονόμηση καυσίμου.

Εξωτερικά οι αλλαγές περιορίζονται σε  διχρωμία στον εμπρός προφυλακτήρα με το μέσο κομμάτι να είναι μαύρο «κρύβοντας» διακριτικά τους αεραγωγούς και τους αισθητήρες – ραντάρ, ενώ ο υπόλοιπος προφυλακτήρας είναι βαμμένος στο χρώμα του αμαξώματος, ανοιχτό μπλε (Ice Grayish Blue Metallic) για το αυτοκίνητο δοκιμής. Φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led και προβολείς ομίχλης σε όρθια σχεδίαση προσδίδουν φωτεινή υπογραφή,  κάνοντας διακριτή την παρουσία του, τις βραδινές ώρες.

1

 

Νέα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου 17″ που αποτελούν στάνταρ εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις ενώ ο υποψήφιος αγοραστής έχει την επιλογή διχρωμίας, όπως στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής που είναι μαύρο από τη μέση και πάνω: Οι κολώνες, οι εξωτερικοί καθρέπτες και η οροφή. Διαθέτει μπάρες οροφής σε ασημί χρώμα και αεροτομή ως προέκταση της οροφής η οποία κατεβαίνει και λίγο στα πλαϊνά του πίσω παρμπρίζ για ομαλή διαμόρφωση των στροβιλισμών. Πίσω υπάρχουν διαιρούμενα φωτιστικά σώματα σε τραπεζοειδές σχήμα ενώ στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα και στη μέση το φως ομίχλης μαζί με αυτό της όπισθεν προσδίδουν έναν δωρικό χαρακτήρα. Η εξάτμιση πίσω δεξιά δεν είναι ορατή με την πρώτη ματιά.

 

Το ανανεωμένο Vitara διαθέτει τεχνολογία εισόδου χωρίς κλειδί (keyless entry) και με κουμπιά που υπάρχουν στην πόρτα οδηγού-συνοδηγού και στον χώρο αποσκευών μπορούμε να ξεκλειδώσουμε το αυτοκίνητο με το κλειδί στην τσέπη. Το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας προσφέρει εύκολη επιβίβαση ενώ η απόσταση από το έδαφος στα 175 mm βοηθά τους πιο ψηλούς.

 

Μπαίνοντας στο εσωτερικό τα ποιοτικά καθίσματα τα οποία είναι και θερμαινόμενα εμπρός, τραβούν την προσοχή. Το ιδιαίτερα λιτό εσωτερικό, με μαύρη απόχρωση στις επενδύσεις του ταμπλό και στις πόρτες, δημιουργεί μια αίσθηση οικειότητας. Η οροφή είναι σε μια πιο ανοιχτή γκρι απόχρωση. Εμπρός από τον συνοδηγό το λογότυπο AllGrip θυμίζει στους επιβάτες πως πρόκειται για τετρακίνητη έκδοση. Φιλοξενεί έως τέσσερις ενήλικες με αρκετό χώρο για τα πόδια τους, διαθέτοντας αποθηκευτικούς χώρους για τις ανάγκες όλων. Ελαφρώς μειωμένος ο χώρος αποσκευών στα 289 lt καθώς έχει τοποθετηθεί στο κάτω μέρος η μπαταρία ιόντων λιθίου τάσεως 140V.

 

Στο κέντρο δεσπόζει η οθόνη αφής 9″ με ενσωματωμένο GPS και δυνατότητα διασύνδεσης μέσω Apple CarPlay & Android auto. Τα γραφικά είναι απλά και εύχρηστα, η αντίδραση στις εντολές δεν είναι γρήγορη. και επιδέχεται βελτίωση. Χειριστήρια με οθόνη για τον αυτόματο κλιματισμό και πολυλειτουργικό τιμόνι με τα απαραίτητα κουμπιά, όπως ρύθμιση έντασης και ρύθμιση ταχύτητας προσαρμοζόμενου διατηρητή ταχύτητας (adaptive cruise control). Πίσω από το τιμόνι υπάρχουν χειριστήρια (paddles) για χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων. Αναλογικός πίνακας οργάνων που εμπεριέχει οθόνη 4,2″ με πληροφορίες, όπως κατανάλωση, αυτονομία, θερμοκρασία κλπ.. Η πανοραμική ανοιγόμενη ηλιοροφή προσδίδει έναν πιο περιπετειώδη χαρακτήρα γεμίζοντας με άπλετο φως την καμπίνα.

 

Η Suzuki δίνει έμφαση στην αποδοτικότητα. Το Vitara φορά ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα Dualjet 1,5lt με τεχνολογία διπλού ψεκασμού. Έτσι βελτιώνεται η απόδοση. Συνδυαστικά με το υβριδικό σύστημα η ισχύς φτάνει τα 116 PS. Κομμάτι του υβριδικού συστήματος αποτελεί το αυτόματο κιβώτιο AGS 6 σχέσεων το οποίο λειτουργεί με τρόπο ώστε να παραμένει ο κινητήρας στο ωφέλιμο φάσμα στροφών. Δεν θα εστιάσουμε στις επιδόσεις του, καθώς το συγκεκριμένο αυτοκίνητο εξυπηρετεί με άνεση τις ανάγκες της καθημερινότητας με ένα χαμηλό κόστος, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να κινηθεί εκτός δρόμου με την επιλογή κατάλληλων ελαστικών για χωμάτινες διαδρομές.

 

Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε 3 προγράμματα οδήγησης: Normal, Sport, Snow όπου στο τελευταίο διαθέτει και λειτουργία Lock (=κλείδωμα) για μεικτές συνθήκες. Στο πρόγραμμα Normal δίνεται προτεραιότητα στην οικονομία καυσίμου.  Η τετρακίνηση AllGrip εμπλέκεται μόνο όταν κρίνεται απαραίτητο λόγω ολίσθησης των τροχών. Η χαρτογράφηση Sport στέλνει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνει την απόκριση του πεντάλ γκαζιού.

 

Στο πρόγραμμα Snow φιλτράρεται η δοσολογία στο γκάζι το φρένο και το τιμόνι με στόχο την σταθερότητα σε ολισθηρές επιφάνειες. Ενεργοποιώντας το Lock ο πίσω άξονας «κλειδώνει» για να βγει το όχημα από βαθύ χιόνι, λάσπη ή άμμο. Επίσης ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και παραμετροποίηση Eco ή Standard, για επίτευξη καλύτερης οικονομίας καυσίμου. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας καταγράψαμε 6,4 lt/100km με την επιλογή Eco.

 

Με στόχο την άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις και στα ταξίδια, η ενδοτική και μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης είναι αυτή που ταιριάζει στο Suzuki Vitara. Εξοπλίζεται με γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Παρουσιάζει κλίσεις στις απότομες αλλαγές πορείας, όμως αποσβένει ομαλά τις ανομοιομορφίες του οδοστρώματος χωρίς να κουράζει τους επιβαίνοντες. Το σύστημα διεύθυνσης πληροφορεί επαρκώς τον οδηγό σε κάθε περίσταση χωρίς να δημιουργεί ανασφάλεια και μάλιστα εντός πόλης καθιστά το αυτοκίνητο αρκετά ευέλικτο και ευκολοδήγητο. Το πεντάλ του φρένου χρειάζεται λίγο χρόνο εξοικείωσης λόγω ανάκτησης ενέργειας. Αρχικά είναι ελαφρώς απότομο. Όταν αφήνουμε το πεντάλ του γκαζιού και κατά το φρενάρισμα νιώθουμε και την ανάκτηση ενέργειας, όταν τα συνηθίσεις όλα αυτά ξεπερνάς την ανασφάλεια.

 

Το Vitara έχει τη δυνατότητα να κινείται ηλεκτρικά σε ταχύτητες έως και 100 km/h. Υπήρχαν στιγμές  με σταθερή ταχύτητα και μέτριο φορτίο όπου έσβηνε ο βενζινοκινητήρας εξασφαλίζοντας οικονομία καυσίμου αλλά και μειωμένα επίπεδα θορύβου. Εντοπίσαμε θόρυβο από την ηλιοροφή σε ταχύτητα περίπου 100 km/h στον αυτοκινητόδρομο. Αντίθετα η κύλιση είναι αρκετά ήσυχη. Για τα σημερινά δεδομένα και αν αναλογιστούμε πως διαθέτει και το υβριδικό σύστημα, το βάρος του στα 1.320 kg αποτελεί επίτευγμα από τους μηχανικούς και τους σχεδιαστές της εταιρίας

 

Στην μέση του ταμπλό και ανάμεσα στους εμπρός αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού υπάρχει μια κάμερα η οποία αποτελεί το σύστημα παρακολούθησης οδηγού (Driver monitoring system). To Vitara διαθέτει πληθώρα τέτοιων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, με στόχο η οδήγηση να γίνει πιο ασφαλής και πιο ξεκούραστη. Σύστημα ανίχνευσης πεζών και ποδηλάτων, αναγνώριση τυφλού σημείου, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα ελέγχου κατάβασης κ.α. τα οποία είναι παραμετροποιήσιμα και απενεργοποιούνται εύκολα σε περίπτωση που ενοχλούν.

 

Το Vitara με τιμή από 20.580€, αποτελεί μια οικονομική πρόταση στην κατηγορία του. Μάλιστα ο υποψήφιος αγοραστής έχει την επιλογή μηχανικού ή αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, κίνηση στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς, διάφορα επίπεδα εξοπλισμού με τις εκδόσεις GL, GL+, GLX, βενζινοκινητήρα 1.4 lt ήπιας υβριδικής τεχνολογίας με 129 PS ή 1.5 lt Strong Hybrid με 116 PS. Με 4640 πωλήσεις το 2024 ήταν 3ο στην κατηγορία των B SUV έχοντας ισχυρό ανταγωνισμό: Toyota Yaris Cross, Peugeot 2008, Ford Puma, Nissan Juke, MG ZS, Dacia Duster, Citreon C3, Opel Crossland, Skoda Kamiq, Hyundai Kona, Jeep Avenger, Fiat 600, Alfa Romeo Junior. Τα περισσότερα από αυτά τα μοντέλα δεν έχουν την επιλογή τετρακίνησης. Οπότε με κίνητρο την χαμηλή τιμή για τις δικίνητες εκδόσεις από 20.580 € και την επιλογή τετρακίνησης AllGrip με 26.180 € το Vitara έχει μερικά μοναδικά χαρακτηριστικά.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά Suzuki Vitara 1.5L AllGrip Strong Hybrid GLX

Κυβισμός: 1.462 cc

Ισχύς: 116 PS (συνδυαστική)

Ροπή: κινητήρας βενζίνης 138 Nm, ηλεκτροκινητήρας 60 Nm

Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων 6AGS

Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.185 / 1.775 / 1.595 mm

Μεταξόνιο: 2.500 mm

Χώρος αποσκευών: 289 lt – 1.046 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)

Βάρος: 1.320 kg

Επιτάχυνση 0-100km/h: 13,5 sec

Τελική ταχύτητα: 175 km/h

Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,4 lt/100km

Εκπομπές CO2: 127 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 81 ευρώ

Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 32.980 ευρώ

 

Διαβάστε επίσης:
Οδηγούμε το νέο Suzuki Swift!

Ιδού το πρώτο ηλεκτρικό Suzuki!

Ιδού το νέο Suzuki Vitara!