H DS καθιερώθηκε ως μια εταιρία με εκλεπτυσμένο χαρακτήρα και πολυτελείς καταβολές.
Ήταν θυγατρική της Citroen και από το 2014 έγινε ανεξάρτητη μάρκα. Πλέον ανήκει στον όμιλο Stellantis. Τα μοντέλα της φημίζονται για την ξεχωριστή σχεδίαση, τo υψηλό επίπεδο άνεσης και την προηγμένη τεχνολογία, ενώ οι τιμές δεν είναι απλησίαστες.
Η εμβληματική Citroen DS, από όπου πήρε και το όνομά της η γαλλική εταιρία, κυκλοφόρησε το 1955 και ήταν ένα αυτοκίνητο που έμεινε γνωστό για τον πρωτοποριακό του σχεδιασμό και την υδροπνευματική του ανάρτηση που πολλοί θα έχετε ακούσει να λένε πως «πήγαινε ακόμη και με τρεις ρόδες» δείχνοντας πως ήταν αρκετά μπροστά για την εποχή της.
Η σχεδίασή του DS4 μαγνητίζει το βλέμμα. Η διαμαντένια λάμψη της εμπρός μάσκας και τα Led φώτα ημέρας σε σχήμα Σ στα άκρα του προφυλακτήρα, προσδίδουν κύρος. Η τριπλέτα των φωτιστικών σωμάτων DS Matrix Led Vision πέραν της εξαιρετικής ορατότητας που προσφέρουν, κατά το ξεκλείδωμα δίνουν παράσταση δημιουργώντας ατμόσφαιρα ειδικά τις νυχτερινές ώρες.
Δυναμικές ακμές και αεροδυναμικές καμπύλες στο καπό, στα φτερά και στις πλαϊνές πόρτες ενώ οι λείες επιφάνειες είναι ελάχιστες (η χαρά του φανοποιού!). Η εντύπωση της ρευστότητας ενισχύεται από τις λαβές των θυρών, οι οποίες «κρύβονται» όταν το αυτοκίνητο κινείται για μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων. Εξοπλίζεται με ζάντες αλουμινίου 19″, καθρέπτες σε μαύρο χρώμα και επιπλέον στο αυτοκίνητο δοκιμής έχει επιλεχθεί οροφή Biton σε μαύρο χρώμα με διακριτική αεροτομή που μοιάζει προέκτασή της.
Η πίσω όψη ακολουθεί το σχεδιαστικό μοτίβο με τις αεροδυναμικές γραμμές. Διαιρούμενα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Led ιδιαίτερης σχεδίασης, μοιάζουν να αποτελούνται από δεκάδες μικρότερα λαμπάκια και προσφέρουν λάμψη. Καθώς το ύψος μειώνεται αρκετά στο πίσω μέρος, η πόρτα του χώρου αποσκευών καθώς και το τζάμι και ο υαλοκαθαριστήρας είναι μικρότερων διαστάσεων από τα συνηθισμένα, χωρίς να προκαλούν εργονομικά προβλήματα.
Χάρις στην τεχνολογία keyless entry (είσοδος χωρίς κλειδί), το αυτοκίνητο ξεκλειδώνει αυτόματα και οι λαβές ξετρυπώνουν από τις πόρτες καθώς πλησιάζουμε. Ο εσωτερικός διάκοσμος που αντικρύζουμε ανοίγοντας την πόρτα μοιάζει με σαλόνι πολυτελούς αεροσκάφους. Αποπνέει ποιότητα και κυριαρχεί το καφέ χρώμα (Criollo) στις επενδύσεις του ταμπλό με όψη ξύλου αλλά και στα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα σε σχεδιαστικό μοτίβο «bracelet» με διάτρητο δέρμα εξασφαλίζοντας άνεση και ηρεμία.
Επικρατεί η αίσθηση ισορροπίας και καθαρότητας καθώς οι οθόνες ενσωματώνονται διακριτικά στο ταμπλό, τα στυλιζαρισμένα χειριστήρια των παραθύρων ακολουθούν το σχήμα της πόρτας και οι κεντρικοί αεραγωγοί είναι αόρατοι. Πολυλειτουργικό θερμαινόμενο τιμόνι με δερμάτινη επένδυση, εξοπλισμένο με όλα τα απαραίτητα χειριστήρια που εξασφαλίζουν στον οδηγό την απόλυτη προσοχή στον δρόμο.
Στον ψηφιακό πίνακα οργάνων βλέπουμε την εναλλαγή της ροή ενέργειας από τον θερμικό κινητήρα στην μπαταρία και ανάποδα, αλλά και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ταξιδιού. Η κεντρική οθόνη αφής είναι ευκρινής και έχει άμεση απόκριση με αποτέλεσμα ο χειρισμός όλων των λειτουργιών να γίνεται εύκολα και ξεκούραστα. Μπορούμε να συνδέσουμε ενσύρματα και ασύρματα την συσκευή του κινητού μας μέσω Apple CarPlay & Android Auto για αξιοποίηση των αγαπημένων μας εφαρμογών όπως οι χάρτες που πλέον έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας για να βλέπουμε που έχει κίνηση ή καλύτερα «ακινησία». Χειριστήρια λιτής σχεδίασης για τον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό κάτω από την οθόνη ενώ πιο κάτω τα κουμπιά του ηλεκτρικού χειρόφρενου, το περίτεχνο κουμπί εκκίνησης του κινητήρα και τα φώτα έκτακτης ανάγκης (alarm) έχουν το δικό τους χαρακτήρα.
Εμπρός από τον μοχλό ταχυτήτων DS e–toggle, που είναι ιδιαίτερα διακριτικός, αντικαθιστώντας τον παραδοσιακό μοχλό ταχυτήτων, βρίσκεται μια μικρή οθόνη DS smart touch η οποία στην αρχή νομίζει κανείς πως είναι εκεί για να ζωγραφίζουμε. Στην πραγματικότητα λειτουργεί ως Joystick για χειρισμό των συντομεύσεων που εμείς έχουμε επιλέξει (π.χ. θερμαινόμενα καθίσματα, πολυμέσα κ.α.). Αποθηκευτικοί χώροι στο εμπρός μέρος και πίσω μέρος του κεντρικού τούνελ ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, όπου και στους δύο υπάρχουν από μια θύρα USB-C. Επίσης μικροαντικείμενα μπορούμε να τοποθετήσουμε στις πόρτες και στα διχτάκια στις πλάτες των καθισμάτων. Άλλες δύο θύρες USB-C για τους πίσω επιβάτες όπου χωράνε μέχρι και τρεις ενήλικες. Η αυξημένη κλίση της πλάτης των πίσω καθισμάτων επιτρέπει και στους ψηλότερους να κάθονται άνετα ενώ η πανοραμική ανοιγόμενη οροφή δημιουργεί αίσθηση ευρυχωρίας.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.2 lt όπου συνδυαστικά με το ήπιο υβριδικό σύστημα αποδίδει 136 PS με μέγιστη ροπή 230 Nm. Αυτό το ήπιο υβριδικό σύστημα ξεφεύγει ελαφρώς από τα υπόλοιπα ίδιου τύπου συστήματα καθώς το αυτοκίνητο κινείται ηλεκτρικά κατά την εκκίνηση, στις χαμηλές ταχύτητες για αρκετή ώρα αλλά και σε σταθερή πορεία με 100 km/h και ήπιο φορτίο, ο θερμικός κινητήρας έσβηνε. Η κατανάλωση που καταγράψαμε κατά τη δοκιμή μας στα 6,8 lt/100km είναι ενδεικτική της εξοικονόμησης καυσίμου που επιτυγχάνεται χάρις και στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων e-DCS6. Είναι ρυθμισμένο έτσι ώστε οι επιβάτες να μην αντιλαμβάνονται τις αλλαγές, ο κινητήρας να μην έχει κενά ισχύος και η κατανάλωση καυσίμου να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Μάλιστα ο οδηγός μπορεί να αλλάξει σχέσεις χειροκίνητα με τα χειριστήρια paddles πίσω από το τιμόνι, τα οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ελάχιστα τα αξιοποιήσαμε καθώς δεν χρειάστηκε.
Οι λειτουργίες Sport / Normal /Eco παραμετροποιούν την χαρτογράφηση του κινητήρα αλλά και την αξιοποίηση της υβριδικής τεχνολογίας είτε για καλύτερες επιδόσεις είτε για μέγιστη οικονομία καυσίμου. To DS4 νιώθεις πως κινείται πάνω σε μαγικό χαλί. Εφοδιάζεται με γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω και η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ενδοτική και αρκετά μαλακή. Το σύστημα DS active scan suspension με τη βοήθεια μια κάμερας στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, αισθητήρων στάθμης και επιταχυνσιόμετρων ενεργεί ανεξάρτητα σε κάθε τροχό σε πραγματικό χρόνο για να ρυθμίσει τη σκληρότητα ή την ελαστικότητα της ανάρτησης ανάλογα με τις ανωμαλίες του δρόμου. Ουσιαστικά προβλέπει και δρα ανάλογα, χαρίζοντας στους επιβάτες ποιότητα κύλισης και μια άνετη-ξεκούραστη εμπειρία ταξιδιού. Παράλληλα οι κλίσεις είναι περιορισμένες και η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης παρέχει σιγουριά και ασφάλεια στον οδηγό. Η συνολική αίσθηση που αποκομίζεις οδηγώντας το DS4 είναι αρχοντική. Με περισσότερες λέξεις κατά προτεραιότητα είναι: Άνετη, ασφαλής, πολυτελής. Το DS4 σε βάζει στο δικό του κόσμο, όπου η αισθητική και το κανάκεμα κυριαρχούν.
Πρωτοποριακά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού διευκολύνουν το έργο του και οι επιβάτες απολαμβάνουν μετακινήσεις πρώτης τάξεως. DS Extended Head-up Display, μια οθόνη όπου οι πληροφορίες φαίνεται να προβάλλονται απευθείας στο δρόμο, ώστε να μην χρειάζεται να πάρουμε ποτέ το βλέμμα μας από αυτόν. DS Drive Assist, ένα σύστημα που ρυθμίζει την ταχύτητα και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και τοποθετεί το αυτοκίνητο με ακρίβεια στη λωρίδα του. Πακέτο ανίχνευσης οπίσθιας κυκλοφορίας με εμβέλεια έως και 75 m προειδοποιεί για τον κίνδυνο σε περίπτωση που ο οδηγός δεν τον έχει αντιληφθεί ειδικά αν είναι σε τυφλό σημείο. Όλα τα συστήματα λειτουργούν προς όφελος του οδηγού και η παρεμβατικότητά τους είναι ανεκτή και όχι ενοχλητική.
To DS4 διαθέτει τεχνολογία, άνετους χώρους για τους επιβάτες, χώρο αποσκευών 390 lt ως και 1.240 lt με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, ξεχωριστή εμφάνιση και πολυτελή χαρακτηριστικά. Ο υποψήφιος αγοραστής δύναται να επιλέξει ανάμεσα σε πληθώρα εκδόσεων και χρωμάτων αλλά και σε κινητήρια σύνολα καθώς εκτός από τον υβριδικό 1.2 lt / 136 PS, διατίθεται και με επαναφορτιζόμενο υβριδικό 1.6 lt / 225 PS phev. Στην κατηγορία του καλείται να αντιμετωπίσει τα: Hyundai i30, Audi A3, BMW 1, Toyota Corolla, Citroen C4, Peugeot 308, VW Golf, Cupra Leon, Skoda Scala, Opel Astra, Seat Leon, Ford Focus, Mazda 3. Οι λάτρεις της γαλλικής φινέτσας που έχουν ως προτεραιότητα την άνεση στις μετακινήσεις τους με σύμμαχο την προηγμένη τεχνολογία, ίσως το επιλέξουν ως κύριο αυτοκίνητο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά DS4 1.2 Hybrid 136 e–DCS6 Etoile+
Κυβισμός: 1.199cc
Ισχύς: 136 PS
Ροπή: 230 Nm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων e-DCS6
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.400 / 2.061 / 1.470 mm
Μεταξόνιο: 2.675 mm
Χώρος αποσκευών: 390 lt – 1.240 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)
Βάρος: 1.454 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,4 sec
Τελική ταχύτητα: 203 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,8 lt/100km
Εκπομπές CO2: 117 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 43.177 ευρώ
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χρήστος Σταϊκούρας: Μέσα στο 2025 η Πατρών – Πύργου – Αναζητούμε χρηματοδότηση για το Πύργος-Τσακώνα
- Αχός βαρύς ακούεται, η Ζωή χωρίς καρδούλες, ο Τσίπρας άνευ αιδούς, ο κατηραμένος όφις και μία γραία
- Νέος σεισμός 4 Ρίχτερ τα ξημερώματα στη Σαντορίνη – Μια απόκοσμη βοή ανησυχεί τους κατοίκους
- Το πρόβλημα της Κοσιώνη και η αδυναμία Ζούλα, ανατροπές στην ΕΡΤ, η βόμβα Καπουτζίδη και η μεγάλη συμμαχία στο ραδιόφωνο
![](https://www.mononews.gr/wp-content/themes/mononews2025/assets/icons/google-news-icon.png)