H δημοφιλής κατηγορία των B-SUV προσελκύει το ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών και τις αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες επενδύουν στον εξηλεκτρισμό των μοντέλων τους.

Το ανανεωμένο DS3 εφοδιάζεται πλέον και με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, ικανό να προσφέρει εξηλεκτρισμένη οδήγηση και εξοικονόμηση καυσίμου. Πηγαίνοντας πίσω στο 2010, το παλιότερο DS3, τότε που ακόμη η DS ήταν θυγατρική εταιρία της Citroen, ανήκε στην κατηγορία Β με σπορ χαρακτηριστικά και αξιοσημείωτες επιδόσεις. Εξελίχθηκε σε ψηλότερο και πιο εκλεπτυσμένο καθώς οι καιροί το επέβαλαν. Οι περισσότεροι πλέον δικαίως κοιτάζουν την πρακτικότητα και την αποδοτικότητα, παρά τις επιδόσεις.

1

Δυναμική και ελαφρώς επιθετική η εμπρός μάσκα με το λογότυπο DS σε μαύρη απόχρωση να ενσωματώνει διακριτικά την εμπρός κάμερα. Led φωτιστικά σώματα λεπτής σχεδίασης και φώτα ημέρας με δύο κάθετες γραμμές στα άκρα του προφυλακτήρα ως ταυτότητα της εταιρίας καθώς βλέποντάς το από μακριά καταλαβαίνεις πως πρόκειται για DS. Από το πλάι το ενδιαφέρον ελκύουν οι πίσω πόρτες με ένα τριγωνικό πλαίσιο στο κάτω μέρος του παραθύρου και προς στα μπροστά, μειώνει ελαφρώς την ορατότητα των πίσω επιβατών και οι κλειστοφοβικοί καλύτερα να επιλέξουν τα εμπρός καθίσματα.

Διχρωμία στο αυτοκίνητο δοκιμής με μαύρη απόχρωση στην οροφή και στις κολώνες κάνοντας αντίθεση με το γκρι Artense του υπόλοιπου αμαξώματος. Περίτεχνες ζάντες αλουμινίου 18″ και χρωμιομένες λαβές θυρών οι οποίες ενσωματώνονται κομψά στην πόρτα και εμφανίζονται όταν ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο. Στο πίσω μέρος, αεροτομή ως προέκταση της οροφής, αναγραφή DS AUTOMOBILES ανάμεσα στα led φωτιστικά σώματα και διπλή απόληξη εξάτμισης, προσδίδουν δυναμική και εγείρουν το ενδιαφέρον.

Καθώς πλησιάζουμε το αυτοκίνητο, ξεκλειδώνει μόνο του και οι λαβές εξέρχονται ώστε να μπορούμε να ανοίξουμε τις πόρτες. Το εσωτερικό του είναι λιτό αλλά ταυτόχρονα βγάζει συναίσθημα καθώς η ποικιλία υλικών όπως δέρμα, αλκαντάρα, μαλακά πλαστικά, κόκκινες ραφές συνυπάρχουν και προσδίδουν μια ηρεμία στο μάτι αλλά και στην αίσθηση της αφής. Τριάκτινο τιμόνι με εργονομικές λαβές και ίσιο κάτω μέρος (flat bottom), διαθέτει τα απαραίτητα κουμπιά για τον σταθεροποιητή ταχύτητας, ρύθμιση του ήχου, απάντηση κλήσεων ενώ ο οδηγός μπορεί να χειριστεί και τις πληροφορίες ταξιδιού που θα βλέπει στον ψηφιακό πίνακα οργάνων 7″.

Στην κεντρική κονσόλα οι διακόπτες αεροπορικού τύπου για τα παράθυρα και ο επιλογέας ταχυτήτων τύπου joystick δίνουν μια ακόμη κομψή πινελιά ενώ το πρακτικό κομμάτι χρειάζεται ένα εύλογο χρονικό διάστημα συνήθειας. Η κεντρική οθόνη 10,3″ η οποία μοιάζει να ξεπροβάλλει μέσα από το ταμπλό, έχει άμεση απόκριση και ευκρίνεια με το μενού να είναι εύχρηστο. Βοηθούν και τα κουμπιά αφής σε ένα κυψελοειδές μοτίβο που βρίσκονται ακριβώς από κάτω, ώστε να μας κατευθύνουν αμέσως στο μενού που επιλέξουμε (π.χ. κλιματισμός, πλοήγηση, ρυθμίσεις οδήγησης κλπ). Εκεί βρίσκεται και το περίτεχνο κουμπί εκκίνησης του κινητήρα ενώ από κάτω υπάρχει και μια θύρα USB για φόρτιση των συσκευών μας. Συνδέεται ασύρματα με την συσκευή του κινητού μας μέσω Apple CarPlay & Android Auto.

Θερμαινόμενα καθίσματα μαλακής αίσθησης δεν κουράζουν σε πολύωρο ταξίδι ενώ παρέχουν και πλευρική στήριξη. Οι πίσω επιβάτες έχουν περιορισμένο χώρο για τα πόδια τους ενώ η ορατότητα από τα πίσω παράθυρα είναι περιορισμένη προκαλώντας ένα «βάρος» ειδικά αν πρόκειται για μεγαλόσωμους ενήλικες. Ο χώρος αποσκευών στα 350 lt καλύπτει τις ανάγκες μια τριμελούς οικογένειας ενώ υπάρχει η δυνατότητα αναδίπλωσης καθισμάτων με τον χώρο φόρτωσης να φτάνει τα 1.050 lt. Ιδιαίτερης σχεδίασης οι κεντρικοί αεραγωγοί αλλά και οι πρωτότυποι πλαϊνοί αεραγωγοί οι οποίοι τοποθετούνται επάνω στις εμπρός πόρτες και όχι στο ταμπλό όπως συνηθίζεται.

Κάτω από το καπό κρύβεται ο υπερτροφοδοτούμενος 3κύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1.2 lt ο οποίος συνδυάζεται με ήπιας υβριδικής τεχνολογίας ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων e-DCS6. Αποδίδει συνδυαστικά 136 PS με μέγιστη ροπή 230 Nm με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Το συγκεκριμένο σύνολο προσφέρει άνεση, ομαλή οδήγηση και έχει την προθυμία να ανταπεξέρχεται σε κάθε περίσταση χωρίς κενά ισχύος ούτε απότομα ξεσπάσματα. Ο οδηγός νιώθει ασφάλεια κατά τις προσπεράσεις ενώ οι αλλαγές σχέσεων γίνονται ομαλά, σχεδόν μη αντιληπτές.

Η υβριδική τεχνολογία συμβάλει στην αμεσότητα και στην απόκριση του πεντάλ του γκαζιού. Τo DS3 κινείται ηλεκτρικά στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ και σε μεγαλύτερες ταχύτητες κίνησης με μέτρια φορτία, ο βενζινοκινητήρας σβήνει. Έτσι επιτυγχάνεται οικονομία καυσίμου, κατά τη δοκιμή μας καταγράψαμε 6,6 lt/100km σε μικτές συνθήκες μετακίνησης με το κρύο των ημερών να καθιστά αναγκαία την χρήση του καλοριφέρ. Η γραμμικότητα του κινητήρα και η καλή διαχείριση του κιβωτίου, καθιστά τα χειριστήρια αλλαγής σχέσεων (paddles) επιλογή και όχι ανάγκη.

Στον τομέα της άνεσης συντελεί η ενδοτική ανάρτηση η οποία απορροφά αθόρυβα και ομαλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η αίσθηση οδήγησης μέσω του συστήματος διεύθυνσης δίνει στο οδηγό σιγουριά και σε συνδυασμό με την μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης υπάρχουν κλίσεις και ελάχιστες ταλαντώσεις, χωρίς όμως να δημιουργούν προβλήματα καθώς υπάρχουν περίσσεια αποθέματα πρόσφυσης. Σύμμαχος τα ελαστικά διαστάσεων 215/55/18 τα οποία δεν εμφάνισαν σημάδια παραμόρφωσης ή κόπωσης.

Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco, Σπορ, Λάσπη, Χιόνι) με τον κινητήρα και τα συστήματα να προσαρμόζονται ανάλογα για το επιθυμητό αποτέλεσμα καλύπτοντας τα περισσότερα γούστα. Παρά το υβριδικό σύστημα, το βάρος έχει διατηρηθεί σε χαμηλό επίπεδο στα 1.372 kg, καθιστώντας το DS3 ευέλικτο και ευκολοδήγητο. Το σύστημα των φρένων αποδοτικό και διαθέσιμο ακόμη και υπό συνθήκες πίεσης σε επαρχιακό κατηφορικό κομμάτι διαδρομής.

Οδηγώντας το DS3 εντός πόλης απολαμβάνεις άνεση και ευκολία οδήγησης. Η πολυτελή αίσθηση στο εσωτερικό σε προδιαθέτει θετικά να δεις τη καθημερινότητα αποστασιοποιημένα. Σε κατευθύνει να προσέξεις λίγο το ντύσιμό σου ακόμη και την συμπεριφορά σου στο δρόμο για να είναι ανάλογος της «Θεάς» (déesse). Στον αυτοκινητόδρομο ο κινητήρας έχει περιθώρια ισχύος για ένα ασφαλές προσπέρασμα. Μπορείς να επιταχύνεις σβέλτα από τα 90 – 130 km/h χωρίς να διαταράξεις την ηρεμία του εσωτερικού.

Η αεροδυναμική είναι καλή, παρότι οπτικά το τρίγωνο στην πίσω πόρτα ξενίζει. Σε δρόμο με στροφές το DS έχει χαρακτήρα, με καλό κράτημα, προβλέψιμη συμπεριφορά και σταθερά σίγουρα πατήματα. Δεν θα βάλεις φωτιά στα χρονόμετρα αλλά θα φτάσεις χαμογελώντας.

Πληθώρα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης συνεπικουρούν το έργο του οδηγού. Αξιοσημείωτο πως η παρεμβατικότητά τους είναι ακριβώς εκείνη που βοηθάει και προστατεύει τον οδηγό. Δεν παρεμβαίνουν με απότομες κινήσεις ή ενοχλητικούς ήχους εκτελώντας ουσιαστικά το έργο τους. Δεν χρειάστηκε να απενεργοποιήσουμε κανένα από τα συστήματα αυτά καθώς δεν μας ενόχλησαν.

Το DS3 έχει έκδοση Pallas από 31.300 €, έκδοση France από 32.300 € και έκδοση Etoile από 34.000 € με διάφορες επιλογές πρόσθετου εξοπλισμού, όπως και μια μεγάλη χρωματική παλέτα με επιλογή διχρωμίας. Υπάρχει και η επιλογή αμιγώς ηλεκτρικού συνόλου (54KWh, 115KW) με τιμή από 42.900 €. Προσφέρει μια εκλεπτυσμένη εκδοχή στην κατηγορία των B-SUV. Με έντονο ανταγωνισμό καλείται να σταθεί απέναντι στα: Jeep Avenger, Mini Aceman, Fiat 600, Alfa Romeo Junior, Renault Captur. Αν το αυτοκίνητο είναι συναίσθημα για σας και η εμφάνιση (εξωτερική-εσωτερική) ψηλά στην αξιολόγησή σας τότε να δείτε το DS3.

Τεχνικά χαρακτηριστικά DS3 Hybrid 136 PS eDCS6

Κυβισμός: 1.199cc

Ισχύς: 136 PS

Ροπή: 230 Nm

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων e-DCS6

Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.118 / 1.802 / 1.534 mm

Μεταξόνιο: 2.560 mm

Χώρος αποσκευών: 350 lt – 1.050 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)

Βάρος: 1.372 kg

Επιτάχυνση 0-100km/h: 8,4 sec

Τελική ταχύτητα: 204 km/h

Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,6 lt/100km

Εκπομπές CO2: 112 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ

Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 35.340 ευρώ

Διαβάστε επίσης

Ένα έργο τέχνης από την Ducati: XDiavel V4