Δεν έκρυψα ποτέ την απογοήτευσή μου, οδηγώντας το ID.3. Ούτε την έκπληξη μου για το πόσο καλύτερο ήταν το ID.4. Το ID.5 όμως είναι πράγματι μια ολοκληρωμένη πρόταση, που δεν υστερεί πουθενά. Ούτε σε αίσθηση οδήγησης, ούτε σε αυτονομία, ούτε σε γραμμικότητα, ούτε σε χαρακτήρα. Μέχρι τώρα μόνο το Mustang Mach E, η Taycan και το Honda e, βρίσκονταν στην λίστα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που αποδέχομαι πλήρως και ενδιαφέρομαι να οδηγήσω, ξανά και ξανά. Το καθένα για διαφορετικούς λόγους. Χωρίς δεύτερη σκέψη η λίστα αυτή απέκτησε και 4ο μέλος το ID.5.
Σύμφωνα με τη VW πρόκειται για την coupe εκδοχή του , αν και στα μάτια μου είναι ένα αρμονικό crossover χωρίς να χρειάζεται ομαδοποίηση. Πάντως σε σχέση με το ID.4. στο εμπρός μέρος δεν υπάρχουν διαφορές ενώ πίσω όπως είναι αναμενόμενο η οροφή έχει μεγαλύτερη κλίση τα φωτιστικά είναι διαφορετικά ενώ η πίσω αεροτομή μοιάζει να τα ενώνει. Πρόκειται για ένα αρμονικό σχήμα που ταιριάζει με το φυσικό περιβάλλον καθώς το σχεδιαστικό του μοτίβο είναι το τόξο. Oι διαστάσεις του στα 4.6m το καθιστούν ιδανικό για οικογενειακές μετακινήσεις ενώ και ο χώρος αποσκευών στα 549lt συντελεί σε ανέφελα ταξίδια.
Η διάταξη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου με όλο το πάτωμα να είναι μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα να εδράζεται στον πίσω άξονα κάτω από το χώρο αποσκευών επέτρεψε στους σχεδιαστές να δώσουν κορυφαίους χώρους στους επιβάτες. Το μόνο που καλείται να συνηθίσει λίγο ο οδηγός είναι η ορατότητα πίσω δεξιά ειδικά όταν ξεπαρκάρει από την αριστερή πλευρά του δρόμου. Ο οδηγός έχει μπροστά του μια μικρή οθόνη για τα όργανα (5.3΄΄) ενώ στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια μεγαλύτερη (12΄΄). Το ID.5 διαθέτει το νέο λογισμικό με κωδικό 3.1 για το σύστημα πολυμέσων. Οι θύρες USB-PD (Power Delivery) μπορούν να φορτίσουν άνετα το i pad σας.
Σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρικά μέρη στάνταρ είναι η μπαταρία των 77 kWh που προσδίδει όπως διαπιστώσαμε αυτονομία 400km εντός πόλης. Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα στην έκδοση δοκιμής μας (Pro Performance) φθάνει τα 150KW (204PS). Είναι τοποθετημένος πάνω στον πίσω άξονα, χωρίς κιβώτιο ταχυτήτων καθώς έχει ένα μόνο γρανάζι. Αυτό είναι εφικτό χάρη στη σταθερή ροπή των 375Νm. To ID.5 έχει τη δυνατότητα να φορτίσει με ρυθμό 135 kW την ώρα σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC).
Στον δρόμο το νέο ID.5 είναι απόλυτα ομοιογενές, δεν έχει ξεσπάσματα, δεν κοπανάει, δε σπινάρει, δεν επιταχύνει υστερικά. Όλα γίνονται με μια αρχοντική ισορροπία. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι η ενδοτικότητα της ανάρτησης και η άνεση που προσφέρει παρά τα μεγάλα ελαστικά 19 ιντσών. Το χαμηλό κέντρο βάρους και η εξαιρετική ακαμψία συντελούν σε μια ισορροπημένη οδική συμπεριφορά. Μπορείς να πας σβέλτα απολαμβάνοντας μια ομοιογενή συμπεριφορά. Το βάρος του γίνεται αισθητό στα φρένα και στην απότομη αλλαγή πορείας, ίσα ίσα για να σου θυμίζει ότι δεν οδηγείς GTI και ότι το παράκανες. Βέβαια όταν συμβαίνει αυτό, πας πιο γρήγορα από GTI. Τα φρένα χρήζουν συνήθειας λόγω της ανάκτησης ενέργειας αλλά εμπνέουν σιγουριά μετά από παρατεταμένη απαιτητική χρήση.
Συνοψίζοντας, το νέο ID.5 αποτέλεσε μεγάλη έκπληξη για μένα. Το δυνατό του στοιχείο είναι η ομοιογένειά του, πρέπει να πας σε δυνατό δίλιτρο diesel κινητήρα για να απολαύσεις τέτοια ποιότητα οδήγησης. Τα 55+ χιλ που κοστίζει βέβαια είναι πολλά χρήματα αλλά με την ΛΤΠΦ στα 44 χιλ το ID.5 δικαιούται τα 8χ. κρατικής επιδότησης. Θεωρώ ότι μπορεί χωρίς κανένα προβληματισμό/συμβιβασμό, αν έχεις πρόσβαση σε ιδιωτικό χώρο στάθμευσης με παροχή ρεύματος να παίξει το ρόλο του βασικού οχήματος της οικογένειας.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – VW ID.5 Pro Performance
Ισχύ ηλεκτροκινητήρα: 204 PS
Ροπή: 375 Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Χωρητικότητα μπαταρίας:77 kWh
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,4 sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 17,9 kWh/100 km
Αυτονομία (δοκιμής): 403 km
Τέλη κυκλοφορίας: ) ευρώ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.599 x 1.852 x 1.613 mm
Μεταξόνιο: 2.766 mm
Βάρος: 2.117 kg
Τιμή: από 55.000 ευρώ
Διαβάστε επίσης