Το EX30 είναι το πρώτο μοντέλο της Volvo που στηρίζεται πάνω σε μια αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα SEA της Geely. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Σημαίνει κατανομή βάρους 50 – 50 και υψηλή στρεπτική ακαμψία. Αυτά τα δυο στοιχεία αξιοποίησαν οι μηχανικοί της Volvo για να σετάρουν ένα αυτοκίνητο με δυο μοναδικά χαρακτηριστικά: Άνετη ενδοτική ανάρτηση και εξαιρετικό κράτημα στο δρόμο. Η εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στην ανάρτηση (γόνατα Μac Pherson εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω), έχει ως αφετηρία την ακαμψία που ενισχύεται από το πάτωμα/μπαταρία. Σ’ αυτά προσθέστε ένα τιμόνι απαλλαγμένο από τις αντιδράσεις μετάδοσης καθώς ο ηλεκτροκινητήρας εδράζεται πάνω στον πίσω άξονα και μια ραφιναρισμένη χαρτογράφηση που αποτρέπει τις υστερίες ενώ ταυτόχρονα κολακεύει τις εμπειρίες.
Παρατηρώντας απέξω το ΕΧ30 έχει ξεχωριστή εμφάνιση με δυναμισμό και φινέτσα. Η κλειστή μάσκα τονίζει ότι πρόκειται για ηλεκτρικό όχημα, το νέας γενιάς σήμα της εταιρίας, δεσπόζει στο κέντρο και τα χαρακτηριστικά φώτα με το «σφυρί του Θορ» εμπρός αλλά και εκείνα τα ακόμα πιο όμορφα στο πίσω μέρος προσδίδουν στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Αν ήταν αθλητής θα έκανε δέκαθλο. Με μήκος 4.2m το EX30 ανήκει τυπικά στην κατηγορία των BSUV πρακτικά όμως είναι αρκετά ευρύχωρο για μια 4μελη οικογένεια. Πέρα από την άρτια εκμετάλλευση των χώρων το EX30 ξεχωρίζει και για την αεροδυναμική του με συντελεστή 0,28 Cd, είναι αθόρυβο αλλά και αποδοτικό. Η κατανάλωσή του στα χέρια μας ήταν στις 18kwh/100km το θερμοδυναμικό ισοδύναμο είναι 2lt καυσίμου, τιμή ασυναγώνιστη για ένα οικογενειακό SUV με καταιγιστικές επιδόσεις.
Για να μπεις στο Volvo πρέπει να χρησιμοποιήσεις μια κάρτα στο μέγεθος πιστωτικής. Προτιμώ την ευκολία του ανιχνεύσιμου κλειδιού ή τη χρήση της ανάλογης εφαρμογής στο κινητό τηλέφωνο. Η εικόνα στο εσωτερικό είναι επιβλητική και μελετημένη. Απέριττο λειτουργικό και εργονομικό το EX30 ξεχωρίζει για την ποιότητα των υλικών τα οποία από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια μέχρι ίνες από υφάσματα. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ποιοτικό, μοντέρνο και οικολογικό. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η κάθετη οθόνη των 12,3 ιντσών.
Το μενού Android της Google πέρα από τις αναμενόμενες λειτουργίες όπως το Google Maps έχει λύσεις για όλα: Από το ντουλαπάκι του συνοδηγού μέχρι τη ρύθμιση των καθρεπτών όλα γίνονται από το tablet. Πίσω από το τιμόνι δεν υπάρχει πίνακας οργάνων ενώ η χρήση δυο διακοπτών για τα εμπρός και πίσω παράθυρα χρειάζεται εξοικείωση. Η οθόνη των 12,3 ιντσών είναι υψηλής ευκρίνειας και αντίστοιχης λειτουργικότητας. Το λογισμικό δέχεται over the air ενημερώσεις οπότε προστίθενται επικαιροποιημένες δυνατότητες και συλλέγονται στοιχεία λειτουργίας.
Στο βάθος του ταμπλό ξεχωρίζει το μεγάλο ηχείο της Harman-Kardon με ενσωματωμένα πέντε μεγάφωνα. Εκτείνεται πάνω σε όλο το μήκος του ταμπλό και κάνει περιττή την χρήση ηχείων στις πόρτες μειώνοντας έτσι και την ανάγκη περιττών καλωδιώσεων και δίνοντας περισσότερο χώρο στις θήκες στο πλάι.
Η απουσία κεντρικού τούνελ βοηθά στην άνεση των πίσω επιβατών ενώ ο χώρος αποσκευών με 318lt χωρητικότητας έχει κανονικό σχήμα και διπλό δάπεδο, κάτι που ανεβάζει ακόμα περισσότερο την πρακτικότητα και την πλήρη αξιοποίησή του. Τα καλώδια φόρτισης τοποθετούνται σε ειδικό χώρο στο εμπρός μέρος του οχήματος (7lt).
Το EX30 διατίθεται στην χώρα μας σε τρεις εκδόσεις: Core, Plus και Ultra. Εμείς στα χέρια μας είχαμε την πισωκίνητη έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα 200KW(272PS) και μπαταρία 69 kWh. Υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες, 315kw (428PS) που επίσης συνδυάζεται με μπαταρία 69 kWh. Το EX30 μπορεί να εφοδιαστεί με on-board φορτιστή των 22 kW και μ’ αυτόν χρειάζεται περίπου 4 ώρες για να φορτίσει. Σε συνεχές ρεύμα είδαμε ρυθμό 84kw ανά ώρα σε φορτιστή ισχύος 120KW της Den BLUE στη Μεσογείων. Η φόρτιση ήταν εντυπωσιακά γρήγορη σε 20 λεπτά πήρε 40%
Οδηγώντας το EX 30 εντός πόλης, θα χρειαστείς λίγο για να συνηθίσεις τα βλέμματα, το μικρό της Volvo είναι talk of the town. Εντός πόλης η σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα και η απουσία κιβωτίου ταχυτήτων σου επιτρέπει να κινείσαι ξεκούραστα, άνετα, αθόρυβα. Το EX30 σε αγχολύει και παραμένεις παραγωγικός μετά από μια ώρα οδήγηση στην πόλη. Στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο και σε ταχύτητες εντός των νόμιμων ορίων είναι αθόρυβο και απροβλημάτιστο. Τα 200kw ισχύος βοηθούν για ένα ασφαλές προσπέρασμα ενώ η επιτάχυνση από στάση μπορεί να γίνει επίπονη (5,3 sec για το 0-100km/h). H παραμετροποίηση της απόκρισης του ηλεκτροκινητήρα συντελεί στην φιλική συμπεριφορά του οχήματος, που ανταποκρίνεται άμεσα αλλά όχι υστερικά στο πάτημα του γκαζιού. Η ποιοτική πληροφορία που φτάνει στα χέρια του οδηγού από το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα, που παρά το σύστημα ανάκτησης ενέργειας έχουν αρκετά γραμμική απόκριση στο πεντάλ, δεικνύουν την δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της εταιρείας. Το EX30 αποτελεί έκπληξη στην οδήγηση, καθώς γκαζώνει όσο θες, στρίβει όπως πρέπει, δεν καίει και δεν κοπανάει. Σπάνιος συνδυασμός. Είναι βέβαιο πως θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για το ΤΟP5 των οχημάτων του 2024. Πολλώ δε μάλλον που η τιμή του με τα 8000 ευρώ της κρατικής επιδότησης πέφτει στις 30χ. ευρώ. Ο ανταγωνισμός είναι ισχυρός ενδεικτικά αναφέρουμε τις ηλεκτρικές εκδόσεις των Peugeot 2008, Opel Mokka, Jeep Avenger.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Volvo EX 30 RWD Extended Range
Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς, ροπή: 200kw (272 PS), 343 Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Χωρητικότητα μπαταρίας: 69 kWh
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,3 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 18,6 kWh/100 km
Αυτονομία (εργοστασιακή/ δοκιμής): 400 km.
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.233 × 1.837 × 1.555 mm
Μεταξόνιο: 2.650 mm
Βάρος: 1.830 kg
Χώρος αποσκευών: 318lt (904lt σε διθέσια διαμόρφωση)
Τιμή: Από 37.572 ευρώ
Διαβάστε επίσης
- Πάνος Λασκαρίδης: Επιστροφή στο «κύτταρο» του Ιδρύματος
- Το θέμα των ανισοτήτων είναι επιτέλους στο ευρωπαϊκό ραντάρ
- Σε αχαρτογράφητα νερά οι εταιρείες τεχνολογίας – Ποιοι λένε «Πρώτα η Ευρώπη»
- Χρηματιστήριο: Tι μπορεί να επαναφέρει ακόμα και σήμερα την αγορά, ποια χαρτιά πλήρωσαν την «μήνιν» των πωλητών