• AUTO

    Οδηγούμε το Subaru Crosstrek

    • Του Άγγελου Πάρχα


    Τετρακίνητο, ικανό εκτός δρόμου, άνετο, ασφαλές και διασκεδαστικό σε προδιαθέτει για εξόρμηση

    Η Subaru έχει μετασχηματιστεί σ’ έναν κατασκευαστή με υψηλά στάνταρ σε ασφάλεια (ενεργητική – παθητική ) και άνεση χωρίς να απεμπολεί τα γονίδιά της: Δυνατότητες εκτός δρόμου, αξιοπιστία, ποιότητα κατασκευής και αντκομφορμιστικό χαρακτήρα.

    Όλα της τα μοντέλα εφοδιάζονται με το συμμετρικό σύστημα τετρακίνησης (symmetrical All-Wheel drive) που προσφέρει σταθερότητα και πρόσφυση σε διάφορες συνθήκες (χώμα, λάσπη, χιόνι). Άλλο ένα της χαρακτηριστικό είναι οι επίπεδοι κινητήρες Boxer που κρατούν χαμηλά το κέντρο βάρους και διακρίνονται για την ευστροφία τους.

    Τελευταία προσθήκη το υβριδικό σύστημα e-Boxer το οποίο αυξάνει την αποδοτικότητα, μειώνει τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση καυσίμου. Το Crosstrek, διαθέτει εξωτερική δυναμική και σπορ σχεδίαση με ανανεωμένα στοιχεία που ενισχύουν την αεροδυναμική και την αισθητική του οχήματος. Καθαρές και κομψές γραμμές αναδεικνύουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

    Η εμπρός διπλή κυψελοειδής μάσκα και τα led φωτιστικά σώματα προσδίδουν ένα μοντέρνο και επιθετικό ύφος. Διαθέτει εμπρός προβολείς ομίχλης led για βελτιωμένη ορατότητα και ασφάλεια κατά τη νυχτερινή οδήγηση ιδιαίτερα σε σκοτεινά μέρη ή σε συνθήκες κακοκαιρίας.

    Οι προφυλακτήρες στο κάτω μέρος, οι θόλοι και περιμετρικά όλο το αυτοκίνητο προστατεύονται με σκληρό πλαστικό αντοχής σε χρώμα μαύρο ώστε να μην προκαλεί άγχος σε εκτός δρόμου διαδρομές παρόλο που το ύψος του από το έδαφος είναι στα 220 mm, ικανό ώστε να περνάει ανενόχλητο τις ανωμαλίες και τα δυσπρόσιτα σημεία.

    Παρατηρώντας το από το πλάι, η οροφή έχει μια μικρή κλίση χαμηλώνοντας όσο πηγαίνουμε προς τα πίσω καταλήγοντας σε μια μικρή αεροτομή, ενώ εξοπλίζεται και με ράγες οροφής.

    Σκουρόχρωμα πίσω τζάμια και «πρησμένα μυώδη φτερά» δίνουν μια δυναμική αλλά και σπορ πινελιά. Ζάντες αλουμινίου 18″ με φαρδιές ακτίνες που λόγω σχεδίασης μοιάζουν να είναι συνεχώς σε κίνηση.

    Στο πίσω μέρος διαιρούμενα φωτιστικά σώματα που μοιάζουν με το γράμμα C και led φως ομίχλης όρθιας σχεδίασης ενώ ο προφυλακτήρας απέχει αρκετά από το έδαφος με την εξάτμιση να κρύβεται πίσω του, αυξάνοντας την γωνία διαφυγής.

    Subaru

    Προσεγμένο, άνετο και ευρύχωρο εσωτερικό λιτής και «ήρεμης» σχεδίασης χωρίς πολύ φανταχτερά στοιχεία. Εννοείται πως εφοδιάζεται με όλα τα σύγχρονα «καλούδια» για να κάνει την μετακίνηση οδηγού και επιβατών όσο το δυνατόν πιο ευχάριστη και ξεκούραστη.

    Δερμάτινο με άσπρη ραφή τιμόνι πολλαπλών λειτουργειών, το οποίο είναι εύχρηστο και διαθέτει όλα τα κουμπιά ώστε ο οδηγός να μην χρειάζεται να το αφήσει με αποτέλεσμα να μην αποσπάται η προσοχή του.

    Μπορεί να ρυθμίσει τον ήχο, το σύστημα προσαρμοζόμενης ταχύτητας και να αλλάξει προφίλ οδήγησης ανάμεσα στα S (Sport) και I (Intelligent).

    Ο πίνακας οργάνων διαθέτει κλασικό αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο ενώ ανάμεσά τους υπάρχει μια μικρή οθόνη με τις απαραίτητες πληροφορίες ταξιδιού. Οθόνη αφής 11,6″ όρθιας διάταξης στην κεντρική κονσόλα, από την οποία μπορούμε να χειριστούμε το ραδιόφωνο, τον κλιματισμό, το σύστημα X MODE για τις εκτός δρόμου περιπέτειες, ακόμη και να συνδέσουμε ασύρματα το κινητό μας (Apple car play & Android auto).

    Μάλιστα στο πάνω μέρος της βλέπουμε συνεχώς το ποσοστό πίεσης του πεντάλ του γκαζιού, την θερμοκρασία νερού αλλά και λαδιών, θυμίζοντας μας πως δεν πρόκειται για ένα απλό και καθημερινό αλλά ένα πιο σκληροπυρηνικό αυτοκίνητο. Θύρες USB-C, USB-A, AUX, 12V και ασύρματη φόρτιση εξυπηρετούν τις ανάγκες όλων των επιβατών καθώς υπάρχουν και στα εμπρός αλλά και στα πίσω καθίσματα.

    Τα καθίσματα είναι πάρα πολύ αναπαυτικά, παρέχουν πλευρική στήριξη, είναι θερμαινόμενα, ενώ το αφρώδες υλικό στο κάτω μέρος όσο και στην πλάτη προσφέρουν άνεση χωρίς να «πιάνεσαι» ούτε να ιδρώνεις μετά από αρκετές ώρες ταξιδιού.

    Αποθηκευτικοί χώροι ανάμεσα στα καθίσματα, στις πόρτες, ντουλαπάκι συνοδηγού και ποτηροθήκη πίσω από τον λεβιέ ταχυτήτων καλύπτουν όλες τις απαιτήσεις χώρου αποθήκευσης για τους επιβαίνοντες. Στα πίσω καθίσματα κάθονται άνετα τρεις ενήλικες με αρκετό χώρο για τα πόδια τους (μέχρι και σταυροπόδι παρακαλώ).

    Ο χώρος αποσκευών στα 385 lt είναι αρκετός για τις βαλίτσες μιας τετραμελούς οικογένειας ενώ φτάνει μέχρι και τα 1314 lt σε διθέσια διαμόρφωση με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, χώρος ικανοποιητικός ώστε να μπορούμε να μεταφέρουμε και να αποθηκεύουμε μεγάλα και ογκώδη αντικείμενα.

    Κάτω από το καπό του κινητήρα υπάρχει ένας δίλιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας διάταξης boxer ο οποίος συνδυαστικά με το υβριδικό σύστημα e-Boxer αποδίδει 150 ps με μέγιστη ροπή 248 Nm. Συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων CVT Lineartronic με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν αλλαγές σχέσεων και απώλειες, παρά μόνο ο έντονος θόρυβος κατά την επιτάχυνση με τέρμα πατημένο το πεντάλ του γκαζιού, ο οποίος εξαλείφεται στις χαμηλές στροφές και δεν ενοχλεί γενικότερα.

    Δεν είναι ένα κινητήριο σύνολο που θα κάνει τις προσπεράσεις εύκολες, παρόλα αυτά θα μας κινήσει με ασφάλεια και άνεση σε κάθε μας εξόρμηση λαμβάνοντας υπόψιν πως πρόκειται για αυτοκίνητο με συνολικό βάρος κοντά στα 1600 kg.

    Το σύστημα συμμετρικής τετρακίνησης AWD με ενεργή κατανομή ροπής, σήμα κατατεθέν της Subaru θα μας βγάλει από την δύσκολη θέση που πιθανόν να βρεθούμε κινούμενοι σε σαθρό έδαφος.

    Η κατανάλωση καυσίμου, χάρις και στο υβριδικό σύστημα παρέμεινε σε χαμηλό επίπεδο (9,7 lt/100km) κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, όπου κινηθήκαμε εντός πόλης αλλά και εκτός αυτής σε αυτοκινητόδρομο και σε επαρχιακό δίκτυο καθώς φτάσαμε μέχρι τον Πύργο, όπου παρακολουθήσαμε το Ολυμπιακό Ράλι. Να σημειώσουμε πως σε όλες μας τις διαδρομές ήταν ανοιχτός ο κλιματισμός, επιδρώντας αρνητικά στην κατανάλωση.

    Εντός πόλης, το υβριδικό σύστημα μεγιστοποιεί την ηλεκτρική κίνηση, ο βενζινοκινητήρας ανάβει μόνο αν πιέσουμε απότομα το πεντάλ του γκαζιού ή αν οι ανάγκες του κλιματισμού, το επιβάλουν.

    Από την οθόνη και όταν είμαστε σταματημένοι μπορούμε να επιλέξουμε το XMode το οποίο έχει δύο προγράμματα: Snow/Dirt και Deep Snow/Mud, όπου παραμετροποιώντας κατάλληλα την απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού, το κιβώτιο ταχυτήτων και τα ηλεκτρονικά, το Crosstrek μπορεί να ανταπoκριθεί σε δύσκολες συνθήκες.

    Ένα από τα δυνατά σημεία του Crosstrek είναι η εξαιρετική ρύθμιση της ανάρτησης. Είναι μαλακή και ενδοτική, αποσβένοντας αθόρυβα όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, προσφέροντας άνεση στις μετακινήσεις μας. Παραμένει το ίδιο άνετη και σε χωματόδρομο, όπου με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο σίγουρα θα αδράξει κανείς την ευκαιρία όταν βρεθεί σε μια χωμάτινη διαδρομή να δοκιμάσει τις εκτός δρόμου δυνατότητές του.

    Δεν είναι απλά ένα SUV το οποίο μπορεί εύκολα ν’ ανεβαίνει πεζοδρόμια, αλλά επιπρόσθετα μπορεί να ανταπεξέλθει σε δύσκολες συνθήκες, θυμίζοντας την παράδοση αυτής της εταιρίας που μένει σταθερή στις αξίες της. Οι επιβάτες απολαμβάνουν ξεκούραστες-άνετες μετακινήσεις οι κλίσεις του αμαξώματος δεν θα προβληματίσουν ούτε θα προκαλέσουν ανασφάλεια στον οδηγό, ο οποίος έχει στα χέρια του ένα ακριβές σύστημα διεύθυνσης και ένα στιβαρό πλαίσιο.

    Τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης προστατεύουν τον οδηγό από τον εαυτό του. Το πακέτο ενεργητικής ασφάλειας EyeSight νέας γενιάς διαθέτει:

    -Emergency Lane Keep Assist για μείωση των επικίνδυνων αποκλίσεων λωρίδας όταν ανιχνεύει οχήματα που βρίσκονται σε διπλανή λωρίδα ή μπροστά με προειδοποιητικό βομβητή και φωτεινή ένδειξη ενώ υποβοηθά το χειρισμό στο τιμόνι.

    -Εμπόδιση παρέκκλισης από την λωρίδα / άκρη του δρόμου αναγνωρίζοντας τις διαχωριστικές γραμμές.

    -Front Pre-Collision Braking όπου όταν το σύστημα ανιχνεύσει μεγάλη πιθανότητα μπροστινής σύγκρουσης σε περιοχές με κακή ορατότητα, όπως διασταυρώσεις ή έξοδο από σημείο στάθμευσης, η λειτουργία αυτή βοηθά με βομβητή και φωτεινή ένδειξη καθώς και υποβοήθηση στα φρένα.

    -Αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας / έξυπνος περιοριστής ταχύτητας.

    -Reverse Automatic Braking (RAB) όπου τέσσερις αισθητήρες στον πίσω προφυλακτήρα ανιχνεύουν εμπόδια πίσω από το όχημα κατά την όπισθεν και εάν εντοπιστεί εμπόδιο, το σύστημα μπορεί να ειδοποιήσει τον οδηγό με ήχο και να πατήσει αυτόματα το φρένο για να αποφύγει τη σύγκρουση ή να μειώσει τη ζημιά από σύγκρουση.

    -Σύστημα ανίχνευσης οπίσθιου οχήματος.

    -Υποβοήθηση μεγάλης σκάλας φώτων.

    -Προβολείς με απόκριση στο τιμόνι.

    -Auto Vehicle Hold όπου όταν για παράδειγμα περιμένουμε σε φανάρι ή σε διασταύρωση δεν χρειάζεται να πατάμε συνεχώς το πεντάλ του φρένου καθώς το κάνει αυτόματα.

    Τα συστήματα αυτά αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού. Ταυτόχρονα το χαμηλό κέντρο βάρους, το βελτιωμένο σύστημα ανάρτησης και η ενισχυμένη ακαμψία συντελούν στις κινήσεις αποφυγής, συμβάλλοντας στην αποφυγή κινδύνων στο δρόμο. Επίσης εμπρός αερόσακοι, εμπρός πλαϊνοί αερόσακοι, εμπρός και πίσω αερόσακοι τύπου κουρτίνας, αερόσακος γονάτων οδηγού, αερόσακος καθίσματος συνοδηγού και ένας πλαϊνός αερόσακος οδηγού αποτελούν βασικό εξοπλισμό ασφάλειας.

    Με αυτόν τον πλούσιο εξοπλισμό, τους άνετους εσωτερικούς χώρους, την καλορυθμισμένη ανάρτηση, την καλή ποιότητα κύλισης, τις εξαιρετικές επιδόσεις εκτός δρόμου και την ασφάλεια που προσφέρει το Crosstrek, εισέρχεται δυναμικά στην κατηγορία των suv. Απέναντί του συναντά: Toyota Corolla Cross, Opel Grandland και Mazda CX-30. Η Subaru με το Crosstrek απευθύνεται σε ευρύ κοινό, καθώς υπάρχουν οι φανατικοί της εταιρίας, εκείνοι που θέλουν ένα τετρακίνητο suv για να κάνουν όλες τους τις δουλειές και οι οικογενειάρχες που θέλουν χώρους και υβριδικό σύστημα. Υπάρχουν αρκετά επίπεδα εξοπλισμού ξεκινώντας από την πιο απλή έκδοση Style, πηγαίνοντας στην επόμενη Style XTRA που ήταν και το αυτοκίνητο δοκιμής, φτάνοντας στην πλουσιότερη έκδοση premium ικανοποιώντας κάθε ενδιαφερόμενο.

    Τεχνικά χαρακτηριστικά Subaru Crosstrek 2.0i eBOXER STYLE XTRA

    Κυβισμός: 1995 cc

    Ισχύς: 150 PS (συνδυαστική)

    Ροπή: 248 Nm

    Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς, σύστημα AWD ενεργής κατανομής ροπής

    Κιβώτιο: αυτόματο CVT Lineartronic

    Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4. 495 / 1.800 / 1.600 mm

    Μεταξόνιο: 2.670 mm

    Χώρος αποσκευών: 385 lt, 1314 lt διθέσια διαμόρφωση

    Βάρος: 1.595 kg

    Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,8 sec

    Τελική ταχύτητα: 198 km/h

    Μέση κατανάλωση δοκιμής: 8,7 lt/100km

    Εκπομπές CO2: 165 gr/km

    Τέλη κυκλοφορίας: 115 ευρώ

    Τιμή: 43.945 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)

     



    ΣΧΟΛΙΑ