Η ηλεκτροκίνηση συναντά την πολυτέλεια στο όνομα της εταιρείας που έχει κάτι από Ελλάδα.

Το Seres 5 αποτελεί το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της κινεζικής εταιρίας που εισάγεται στην Ελλάδα και ανήκει στην εμπορική κατηγορία των suv. Η εταιρία ιδρύθηκε το 1986 έχοντας ως κύρια δραστηριότητα τα ηλεκτρικά οχήματα. Την εισαγωγή τους έχει αναλάβει η εταιρία ΣΠΑΝΟΣ ΑΕ με πολυετή σταθερή αξία στο χώρο του αυτοκινήτου.

1

Όντας ηλεκτρικό αυτοκίνητο, η εξωτερική του εμφάνιση συνδυάζει κομψότητα με αεροδυναμικό σχήμα (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,278Cd, από τα πιο αεροδυναμικά της κατηγορίας του). Διαθέτει μυώδη σιλουέτα με καμπύλες αποπνέοντας μια αίσθηση ροής και δυναμισμού. Δεν υπάρχουν έντονες ακμές και γωνίες, με στόχο ο αέρας να ρέει χωρίς στροβιλισμούς. Στο εμπρός μέρος, ο προφυλακτήρας είναι ενιαίος με τα φωτιστικά σώματα led να σχηματίζουν το ελληνικό γράμμα «Σ».

Στο κάτω μέρος υπάρχει ενεργή εισαγωγή αέρα. Στο μεγάλων διαστάσεων εμπρός καπό διακρίνουμε δυναμικές γραμμές όπου σε συνδυασμό με τα μυώδη φτερά επάνω από τους τροχούς προσδίδουν ένα αθλητικό χαρακτήρα που υπόσχεται επιδόσεις.

Περνώντας στο πλάι, αμέσως το βλέμμα τραβούν οι κόκκινες μεγάλες δαγκάνες των φρένων στο εσωτερικό της ζάντας αλουμινίου 20″ πέντε ακτίνων. Το σχήμα του είναι εμπνευσμένο από τις καμπύλες του δελφινιού ενώ το χρωμιωμένο περίβλημα των παραθύρων μιμείται τα φύλλα ελιάς με μια «αισθητική εμπνευσμένη από τη ζωή».

Οι λαβές είναι κρυμμένες στις πόρτες για μείωση της αντίστασης του αέρα συνδυάζοντας κομψότητα και λειτουργικότητα. Βέβαια σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ίσως αυτό δυσκολέψει το άνοιγμα των θυρών. Στο πίσω μέρος χαμηλώνει αρκετά η οροφή καταλήγοντας σε μια μικρή αεροτομή με led φως φρένων.

Τα φωτιστικά σώματα είναι ενιαία σε μια οριζόντια γραμμή όπου στο κέντρο αναγράφεται το όνομα της εταιρίας. Το χαμηλότερο μέρος του προφυλακτήρα μαύρου χρώματος διαφοροποιείται από το υπόλοιπο αμάξωμα ενώ διαθέτει δύο διακριτικά κάθετα ανακλαστικά στα άκρα.

Πλησιάζοντας κοντά στο αυτοκίνητο, αυτόματα ξεκλειδώνει και εμφανίζονται οι κρυφές λαβές θυρών που μας επιτρέπουν να ανοίξουμε τις στιβαρές «βαριές» πόρτες ώστε να εισέλθουμε στο πολυτελές εσωτερικό.

Κυριαρχούν ποιοτικά υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, δέρμα Nappa σε μαύρο χρώμα στο αυτοκίνητο δοκιμής και επένδυση απομίμησης ξύλου στις πόρτες, στο ταμπλό και στην κεντρική κονσόλα ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα τα οποία είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, θερμαινόμενα/ψυχόμενα, διαθέτουν πλευρική στήριξη στο σώμα όσο και στο κεφάλι και βέβαια δεν θα μπορούσε να λείπει η λειτουργία μασάζ με αρκετές διαφορετικές επιλογές ξεκουράζοντας οδηγό και συνοδηγό.

Νιώθεις πως βρίσκεσαι σε ένα πολυτελές σαλόνι ενός πεντάστερου ξενοδοχείου με ωραία ατμόσφαιρα και άνετο περιβάλλον καθώς από τα παράθυρα αλλά και την πανοραμική οροφή skylight εισέρχεται άπλετο φως δίνοντας πολύ καλή ορατότητα σε όλους τους επιβάτες. Η κίνηση με ανοιχτά παράθυρα εμπρός ενέχει θόρυβο λόγω έντονων στροβιλισμών που προέρχονται από το πάχος της μεσαίας κολώνας.

Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μια οθόνη 15,6″ με ευκρίνεια και πάρα πολλές λειτουργίες με ασύρματη σύνδεση του κινητού (Apple car play & Android auto). Το λογισμικό είναι της Huawei το οποίο με τις ασύρματες ενημερώσεις ΟΤΑ (Over The Air) θα βελτιωθεί ώστε να προσφέρει ταχύτητα στον χρήστη. Άλλη μια οθόνη 12.3″ αποτελεί τον πίνακα οργάνων με γραφικά και ενημερώσεις που δίνουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό. Διαθέτει τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με flat κάτω μέρος και ανατομική λαβή για τα χέρια.

Μια τρίτη οθόνη head-up διασφαλίζει πως ο οδηγός θα βλέπει συνεχώς πληροφορίες οδήγησης χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο. Δύο θέσεις ασύρματης φόρτισης κινητής συσκευής εμπρός από τον λεβιέ ταχυτήτων, τέσσερις θύρες USB και πληθώρα αποθηκευτικών χώρων που εξυπηρετούν επαρκώς τις ανάγκες των επιβατών.

Διζωνικός κλιματισμός μέσω ενός υπερπλήρους μενού για τον χειρισμό του στην κεντρική οθόνη, όπου από εκεί χειρίζεσαι μέχρι και την κατεύθυνση του αέρα από τους αεραγωγούς που βρίσκονται κατά μήκος του ταμπλό.

Για τους εμπρός αλλά και για τους πίσω επιβάτες είναι παραπάνω από αρκετός ο χώρος για τα πόδια τους, προσφέροντας άνεση και στους ενήλικες άνω του 1,80m ύψους, φιλοξενώντας άνετα πέντε ενήλικες χωρίς θυσίες. Αν κάποιος ανοίξει το καπό εμπρός θα δει έναν αποθηκευτικό χώρο 67 lt και όχι τον κινητήρα όπως θα περίμενε. Διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν ασύγχρονου επαγωγικού μαγνήτη στον εμπρός άξονα απόδοσης 210 kW/ 520 Nm και έναν μόνιμου σύγχρονου μαγνήτη στον πίσω άξονα απόδοσης 220 kW/ 420 Nm.

Συνδυαστικά η ισχύς εκτοξεύεται στα 585 PS / 430kW ενώ η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 940 Nm. Τα 100 km/h έρχονται από στάση στα 3,7sec ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται  ηλεκτρονικά στα 200 km/h. Θα πρέπει να τονίσουμε ότι μόνο στην χαρτογράφηση Race αποδίδεται αυτή η ισχύς.

Η επιτάχυνση είναι αστραπιαία χωρίς να τρομάζει τους επιβάτες, τα ελαστικά πασχίζουν να εξασφαλίσουν πρόσφυση μέσω της αυτόματης μετάδοσης τετρακίνησης. Υπάρχουν αρκετά προφίλ οδήγησης όπου ο οδηγός από την κεντρική οθόνη μπορεί να τα αλλάξει και να επιλέξει ανάμεσα στα: Comfort, Normal , Sport, Race και Individual. Επιλέγοντας αυτή που ταιριάζει στις περιστάσεις ο οδηγός φέρνει την απόδοση στα μέτρα του με μεγάλο αντίκτυπο στην αυτονομία καθώς μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα ηλεκτρικό όχημα.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 80kWh εξασφαλίζει αυτονομία κοντά στα 430 km στο πλαίσιο της δοκιμής μας, όπου είμαστε σίγουροι πως με λίγη προσοχή και ελαφραίνοντας το πόδι πάνω από το πεντάλ του γκαζιού φτάνει την εργοστασιακή τιμή των 483 km. Δυνατότητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή έως 100 kW/h όπου χρειάζεται περίπου 25 λεπτά για να πάει από το 30% στο 80%.

Η ομαλή κίνηση και η άνετη κύλιση του αρκετά άκαμπτου πλαισίου εξασφαλίζεται από την μέτριας σκληρότητας ισορροπημένη ανάρτηση. Αποσβένει με επιτυχία τις ανωμαλίες που συναντά στο οδόστρωμα ενώ η μικρή πλεύση που αισθανόμαστε στις μικρές ταχύτητες πάει περίπατο όταν χρειαστεί να πιέσουμε λιγάκι παραπάνω και να κινηθούμε σβέλτα σε έναν επαρχιακό δρόμο με συνεχείς εναλλαγές πορείας, χωρίς έντονες κλίσεις με το βάρος του (2.360 kg) να γίνεται αισθητό.

Διπλά ψαλίδια εμπρός και ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Το σύστημα διεύθυνσης ανταποκρίνεται επαρκώς και επιτρέπει στον οδηγό να σημαδέψει σωστά, ενώ θα θέλαμε να «βαραίνει» ελαφρώς όταν επιλέγουμε τα προφίλ Sport και Race για καλύτερη αίσθηση και μεγαλύτερη σιγουριά. Εντός πόλης είναι αρκετά ευέλικτο παρά τα 4,7 m μήκος ενώ ο οδηγός θα πρέπει να συνηθίσει το γεγονός πως το Seres μαγνητίζει τα βλέμματα και δεν περνάει απαρατήρητο.

Το Seres διαθέτει προηγμένη τεχνολογία και πάρα πολλές λειτουργίες κάνοντας πράξη το όραμα της εταιρίας για παραγωγή έξυπνων αυτοκινήτων. Θα χρειαζόμαστε πολλές σελίδες για να απαριθμήσουμε το σύνολο αυτών. Ενδεικτικά παραθέτουμε μερικές όπως:

– Scenario mode, δημιουργώντας κάθε φορά το ανάλογο περιβάλλον και τις κατάλληλες συνθήκες στο εσωτερικό, π.χ. : Take a break mode, Temporary parking mode, Camping mode,

– Φωνητικές εντολές,

– Αdaptive Cruise control, αυτοπροσαρμοζόμενος διατηρηρητής ταχύτητας

– Lane Assist System (LAS) – Lane Departure Warning (LDW) – Road Departure Protection, σύστημα προειδοποίησης και επαναφοράς εντός της λωρίδας,

– Σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας,

– Αυτόματη εναλλαγή μεγάλης και μικρής σκάλας των εμπρός φώτων,

– Πανοραμική 360ο απεικόνιση του αυτοκινήτου με σύστημα καμερών περιμετρικά,

– Dash cam, κάμερες καταγραφής (εμπρός/πίσω)  της διαδρομής με αποθήκευση.

Διαθέτει όλα τα συστήματα ασφαλείας, καθιστώντας την οδήγηση άνετη και ξεκούραστη, μειώνοντας στο ελάχιστο τις πιθανότητες ατυχήματος.

Είναι ιδιαίτερο αυτοκίνητο που ξεχωρίζει αισθητικά αλλά και στον χειρισμό του.

Θα μας έπαιρνε αρκετό χρόνο να ανακαλύψουμε το κουμπί των αλάρμ αν δεν μας το έδειχνε η κυρία στην αντιπροσωπεία Seres Hellas κατά την παραλαβή, καθώς βρίσκεται στην πλαφονιέρα ανάμεσα στα φώτα οροφής, πάνω από τον μεσαίο καθρέπτη.

Αντίστοιχα το κουμπί του πορτμπαγκάζ που βρίσκεται πάνω στον πίσω υαλοκαθαριστήρα. Tο κλειδί έχει ένα ωραίο σχήμα αυτοκινήτου θυμίζοντας μια γερμανική εταιρία, γεγονός που επιβεβαιώνει τα λεγόμενα πως οι Κινέζοι επηρεάζονται από άλλες εταιρίες χωρίς αυτό να το παραθέτουμε ως αρνητικό, αντιθέτως.

Ανήκει στην κατηγορία των DSUV λόγω διαστάσεων, έχοντας premium χαρακτηριστικά, αρκετά πολυτελή εικόνα στο εσωτερικό του  και με πολύ πλούσιο εξοπλισμό. Στον τομέα της ασφάλειας έχει γίνει αρκετή μελέτη και έχουν επενδυθεί υπέρογκα ποσά σε δοκιμές και αναλύσεις. Θεωρούμε πως μικροπροβλήματα και ατέλειες σύντομα θα αποτελούν παρελθόν με τις επερχόμενες ενημερώσεις οι οποίες αναβαθμίζουν την εμπειρία οδήγησης και προσθέτουν νέες λειτουργίες.

Στον ανταγωνισμό υπάρχουν τα Tesla Model Y, Skoda Enyaq iV, Kia EV6. Η εταιρία Seres δίνει εγγύηση 8 χρόνια / 160.000km (ότι έρθει πρώτο) για τα ηλεκτρικά μέρη του αυτοκινήτου (κινητήρας/μπαταρία) και 4 χρόνια / 100.000 km για τα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου. Σύντομα θα είναι διαθέσιμη για παραγγελία και η έκδοση με την μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία (90kWh).

Τεχνικά χαρακτηριστικά Seres 5

Κινητήρας: ηλεκτροκινητήρας, εμπρόσθιος ασύγχρονου επαγωγικού μαγνήτη /   οπίσθιος μόνιμου σύγχρονου μαγνήτη

Χωρητικότητα μπαταρίας: 80 kWh (ιόντων λιθίου)

Ισχύς: 430kW (585PS)

Ροπή: 940 Nm

Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης

Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.710 / 1.930 / 1.620 mm

Μεταξόνιο: 2.875 mm

Βάρος: 2.360 kg

Χώρος αποσκευών: εμπρός 67 lt , πίσω 367-723 lt

Επιτάχυνση 0-100km/h: 3,7sec

Τελική ταχύτητα: 200 km/h

Μέση κατανάλωση δοκιμής: 19,5 kWh/100 km

Αυτονομία  δοκιμής: 430 km.

Εκπομπές CO2: 0

Τέλη κυκλοφορίας: 0

Τιμή: 58.500 ευρώ (με κρατική επιδότηση «Κινούμαι ηλεκτρικά»)

Διαβάστε επίσης:

F1 2025: Με 24 αγώνες!

Μοτοδυναμική: Διάκριση στα Sports Marketing Awards 2024

Formula 1: Πώς θα δείτε από κοντά έναν αγώνα χωρίς να ξοδέψετε μια περιουσία!