Το ανανεωμένο ηλεκτρικό Volvo C40 φέρει πλέον την κίνηση πίσω μ’ ένα καινούργιο ηλεκτρικό μοτέρ, συγχρονισμένο, μόνιμου μαγνήτη το οποίο εδράζεται πάνω από τον πίσω άξονα.
Σύμφωνα με τους μηχανικούς της εταιρείας προσαρμόζεται μέσω ειδικού λογισμικού στην πίσω κίνηση. Ο νέος ηλεκτροκινητήρας είναι πιο ελαφρύς (κατά 18 κιλά) πιο αποτελεσματικός στη διαχείριση ενέργειας σε σχέση με το προηγούμενο και έχει χαμηλότερη κατανάλωση.
Η μέση κατανάλωση που είδαμε ήταν στις 18,3 kWh/100km. Τιμή σαφώς μικρότερη σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν και ιδιαίτερα καλή με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας των ηλεκτρικών C-SUV. Αξίζει να τονίσουμε ότι δεν ήμασταν ιδιαίτερα προσεκτικοί στη διαχείριση της ενέργειας.
Είναι εντυπωσιακή η επιτυχία της ρύθμισης όσον αφορά στην απόκριση στο γκάζι. Είναι όση χρειάζεται για να νιώθει όμορφα ο χρήστης, χωρίς να δυσφορεί.
Ταυτόχρονα οι δυνατότητες του αυτοκινήτου σε επιταχύνσεις εν κινήσει επιτρέπουν στον οδηγό να αντιμετωπίσει όλα τα καθημερινά σενάρια με περίσσεια ενεργητικής ασφάλειας.
Οι μπαταρίες έχουν ελαφρώς μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα (κατά 5%) και φορτίζουν με ταχύτερο ρυθμό. Ειδικά η πιο μεγάλη των 82,0 kWh της έκδοσης Single Motor Extended Range που φορούσε το αυτοκίνητο δοκιμής μας μπορεί να φορτίσει με ρυθμό ως 205 kW την ώρα.
Στην πράξη είδαμε ρυθμό φόρτισης σε φορτιστή ισχύος 120KW στο Σείριο, 105kw ανά ώρα. Θεωρητικά η μπαταρία μπορεί να φορτίσει σε φορτιστή 250kw από το 10 στο 80% σε μισή ώρα.
Η νέα μπαταρία έχει αυξημένη αυτονομία, στα χέρια μας το C40 ξεπέρασε τα 430km πριν χρειαστεί φόρτιση ενώ είχε ακόμη 67km θεωρητικής αυτονομίας (8%) όταν το φορτίσαμε.
Οπότε εύκολα μπορείτε να υπολογίσετε φόρτιση μια φορά την εβδομάδα.
Το λεγόμενο άγχος της αυτονομίας έχει πάψει να υφίσταται πλέον χάρη στην πρόοδο της τεχνολογίας.
Ο νέος ηλεκτροκινητήρας των 185KW (252PS) λειτουργεί… ηλεκτρικά με άμεση απόκριση, όχι βίαιη αλλά αθόρυβα, γραμμικά. Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός έχει αλλάξει σημαντικά πλέον νιώθεις ότι έχεις όσο χρειάζεται, άμεσα. Αυτό είναι και το δυνατό σημείο του νέου Volvo.
Η γραμμικότητα στις επιταχύνσεις αλλά και στην αίσθηση οδήγησης. Η πληροφορία του τιμονιού είναι γραμμική όπως και η αίσθηση των φρένων.
Ταυτόχρονα αν αρχίσεις να πιέζεις, διαπιστώνεις ότι η συμπεριφορά παραμένει υποστροφική αλλά υπάρχουν μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης ενώ υπό συνθήκες αν ξέρεις τι κάνεις το C40 Recharge αποκτά ενδιαφέρον. Όχι, δεν αρχίσαμε τις πάντες με το SUV των 2.2tn.
Στον αυτοκινητόδρομο κινηθήκαμε σύννομα με το Volvo να είναι αθόρυβο. Τέσσερις επιβάτες ταξιδεύουν άνετα με τις αποσκευές τους. Αν διατηρήσεις την ταχύτητα στα 120km/h με μια φόρτιση στη Λαμία βγαίνεις άνετα Θεσσαλονίκη.
Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές τo C40 είναι απολαυστικά ευκολοδήγητο. Αν είσαι συνετός στην είσοδο μπορείς να πας πολύ γρήγορα. Η ανάρτηση δεν απορροφά πάντα όλες τις ανωμαλίες των δρόμων, ειδικά τις διαμήκεις. Αυτό οφείλεται και στα μεγάλα ελαστικά.
Στο εσωτερικό κυριαρχεί το συνθετικό αλκαντάρα, η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, ο πλήρης εξοπλισμός, το μενού της Google με συνεχείς αναβαθμίσεις που το καθιστούν πιο πρακτικό καθώς και ικανοποιητικοί χώροι για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Το πορτμπαγκάζ των 413lt με το πρακτικό σχήμα διευκολύνει τη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων ενώ μπροστά υπάρχει και ένας ακόμη μικρός αποθηκευτικός χώρος 31lt όπου τοποθετούνται και τα καλώδια φόρτισης.
Με την αλλαγή κινητήριου άξονα την προσθήκη νέου σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα και πιο αποδοτικής μπαταρίας το Volvo C40 Recharge στην έκδοση Single Motor Extended Range, έχει περάσει στη φάση της ωριμότητας.
Η τιμή ξεκινά από τις 57.908 ευρώ με πλούσιο εξοπλισμό. Με την κρατική επιδότηση κατεβαίνει στις 50χ. Υπάρχει και πιο φτηνή έκδοση με 175KW(238PS) με μπαταρία χωρητικότητας 69,0 kWh που τιμάται 2000 ευρώ πιο χαμηλά.
Tεχνικά χαρακτηριστικά Volvo C40 δικίνητο
Κινητήρας: Ένας ηλεκτροκινητήρας
Ισχύς: 252 PS
Ροπή: 420 Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μιας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,4 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 18,3 kWh/ 100 km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.440×1.873×1.919 mm
Μεταξόνιο: 2.702 mm
Βάρος: 2.185 kg
Χώρος αποσκευών: 413 lt
Τιμή: Από 56.000 ευρώ
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πάνος Λασκαρίδης: Επιστροφή στο «κύτταρο» του Ιδρύματος
- Το θέμα των ανισοτήτων είναι επιτέλους στο ευρωπαϊκό ραντάρ
- Σε αχαρτογράφητα νερά οι εταιρείες τεχνολογίας – Ποιοι λένε «Πρώτα η Ευρώπη»
- Χρηματιστήριο: Tι μπορεί να επαναφέρει ακόμα και σήμερα την αγορά, ποια χαρτιά πλήρωσαν την «μήνιν» των πωλητών