Απροβλημάτιστο χωρίς να υστερεί πουθενά το νέο μεσαίο SUV της Nissan έχει όλα τα στοιχεία που ζητάς από το μόνιμο σύντροφο.

Πρόκειται για τον πρωταθλητή της κατηγορίας των C SUV ένα από τα πιο καλοπουλημένα μοντέλα στη χώρα μας την τελευταία δεκαετία.

Στην πρώτη και κυρίως στη δεύτερη γενιά του, δεν υστερούσε σε κανέναν τομέα. Ούτε και ξεχώριζε σε κανέναν εκτός από την ομοιογένεια, ήταν παντού καλό.

Η 3η γενιά έφτασε στη χώρα μας, εδώ μπορείτε να διαβάσετε όλες τις λεπτομέρειες.

Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το νέο Qashqai με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.3lt/140PS.

Πλέον δεν υπάρχουν πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Ο ίδιος turbo κινητήρας αποδίδει 140PS με το 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο ή 158PS με το αυτόματο κιβώτιο Xtronic.

Υπάρχει και 4κινητη έκδοση που διατίθεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο.

Εμείς δοκιμάσαμε την προσθιοκίνητη έκδοση με το χειροκίνητο 6αρι κιβώτιο που είναι απροβλημάτιστο. Θετικές αλλαγές, σωστή κλιμάκωση και άνετο ταξίδι με 6η σχέση στο κιβώτιο.

Ο κινητήρας δε μένει από δύναμη ούτε στις πολύ χαμηλές στροφές καθώς χάρη στην χαρτογράφησή του παρουσιάζει τη μέγιστη τιμή ροπής από τις 1650rpm.

Πιο χαμηλά συνεπικουρεί και το 12V ήπιο υβριδικό σύστημα το οποίο σύμφωνα με τη Nissan μειώνει το χρόνο λειτουργίας του θερμικού κινητήρα και κατ’ επέκταση κατανάλωση/ρύπους.

Υπάρχουν 3 προγράμματα χαρτογράφησης Sport, Comfort, Eco αλλά είναι τέτοια η λειτουργία του κινητήρα που εξαιρετικά σπάνια καταφύγαμε σε αλλαγή από Comfort.

Υπάρχει περίσσεια ροπής για γρήγορα προσπεράσματα ακόμη και με τέσσερα άτομα συν αποσκευές.

Εξωτερικά το Qashqai από τη μια παραμένει Qashqai από την άλλη είναι αισθητά αλλαγμένο και αποπνέει ένα αέρα κομψότητας, φινέτσας και αρχοντιάς.

Μου άρεσε ιδιαίτερα στο γκρι χρώμα του αυτοκινήτου δοκιμής μας.

Η μάσκα τύπου V που πρωτοείδαμε στο Juke, οι προβολείς led οι ακμές στο πίσω μέρος αλλά και οι κάθετες εισαγωγές αέρα προσδίδουν μια φρεσκάδα στη σχεδίαση.

Από το πλάι εντυπωσιάζουν οι αθλητικές γραμμές τόσο στο κάτω μέρος όσο και με τα πίσω φώτα.

Επιπλέον η οροφή είναι σα να ρέει πάνω στις κολώνες του αμαξώματος.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό αμέσως είναι αισθητή η αναβάθμιση στην ποιότητα των υλικών. Θα μου πείτε αναβαθμίστηκε και η τιμή, πράγματι, και η αναβάθμιση είναι ανάλογη του τι προσφέρει.

Η σχεδίαση παραμένει συντηρητική χωρίς εξάρσεις, ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός 12.3 ιντσών και η κεντρική οθόνη πολυμέσων 9 ιντσών.

Το λογισμικό είναι ιδιαίτερα εύχρηστο και οι θύρες για σύνδεση USB –A και USB-C πρακτικές.

Το ταμπλό έχει μαλακό αφρώδες υλικό όπως και τα πλαϊνά των θυρών.

Τα καθίσματα είναι παχιά, άνετα και με ποιοτικά υλικά φτιαγμένα. Η θέση οδήγησης είναι βολική με άπλετη ορατότητα τριγύρω και καλές αναλογίες για οδηγούς πάνω από 1.80.

Οδηγώντας το Qashqai στην πόλη, το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι η ακαμψία του αμαξώματος.

Η Nissan λέει ότι είναι βελτιωμένη κατά 41%. Στην πράξη βλέπεις το αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται σαν ένα σώμα, με τη ανάρτηση (MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτο άξονα πίσω) να αποσβένει με εξαιρετικό τρόπο λακκούβες και ανομοιομορφίες.

Το Qashqai ούτε τρίζει, ούτε κοπανάει, ούτε γέρνει

. Πιέζοντάς το σε δρόμο με στροφές πάνω από τους συνήθεις οικογενειακούς ρυθμούς, διαπιστώνεις μια ισορροπημένη συμπεριφορά χωρίς εξάρσεις.

Δεν θα πετάξει άτσαλα μούτρα, δε θα γλιστρήσει, σε προειδοποιεί σε κάθε περίπτωση.

Σε οριακό φρενάρισμα από πολλά χιλιόμετρα παραμένει σταθερό χωρίς μετατοπίσεις του πίσω μέρους ή βύθιση του εμπρός.

Η κατευθυντικότητα και η αίσθηση του τιμονιού είναι γραμμική και φιλική προς το χρήστη. Αυτή η φιλική οδική συμπεριφορά, η οικειότητα που σου προκαλεί αμέσως ήταν και παραμένει το δυνατό σημείο του Qashqai.

Στο ταξίδι και σε ταχύτητες μέχρι 130 -140km/h το Qashqai έχει χαμηλά επίπεδα αεροδυναμικού θορύβου και ισορροπημένες αντιδράσεις στον πλευρικό άνεμο.

Η καλή ηχομόνωση της καμπίνας και το εύκολο στη χρήση cruise control είναι σύμμαχος του οδηγού στα μεγάλα ταξίδια.

Επιπλέον το καλό ηχοσύστημα, η εύκολη και αξιόπιστη σύνδεση του κινητού και τα άνετα καθίσματα κανακεύουν οδηγό και συνοδηγό.

Στις μανούβρες εντός πόλης η πολύ καλή ορατότητα και η γωνία στροφής του τιμονιού διευκολύνουν ιδιαίτερα τον οδηγό.

Συμπέρασμα: Το Qashqai αρχόντεψε, σε ποιότητα, άνεση, τιμή.

Ξεκινά από τις 25χ, και φτάνει εύκολα τις 30χ. με καλό εξοπλισμό.

Τούτου δοθέντος ο υποψήφιος αγοραστής θα δει τον ανταγωνισμό προσεκτικά: Hyundai Tucson, VW Tiguan, Peugeot 3008, Jeep Compass, Mini Countryman, Ford Kuga.

To Qashqai διατηρεί όλα όσα το κατέστησαν πρωταγωνιστή την προηγούμενη δεκαετία όμως ο ανταγωνισμός σ’ αυτά τα επίπεδα τιμών είναι πολύ έντονος.

Αν έψαχνα αυτοκίνητο στην κατηγορία οπωσδήποτε θα αξιολογούσα το Qashqai προτού πάρω την τελική μου απόφαση.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Nissan Qashqai 1.3lt/140 PS

Κινητήρας: 1.332 κ.εκ.
Ισχύς: 140 PS/ 5.500 rpm
Ροπή: 24.5 kgm/1.650-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό, έξι σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12,2 sec
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής : 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 146 gr/km
Βάρος: 1.405 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.425/1.835/1.625 mm
Μεταξόνιο: 2.665 mm
Χώρος αποσκευών: 504lt
Τιμή: από 24.490 ευρώ (29χ. το αυτοκίνητο δοκιμής μας N Connecta)

Διαβάστε επίσης:

Πάτησε Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai

Παραδόθηκαν τα πρώτα Nissan QASHQAI !