Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
AUTO

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Mini Cooper SE

Ηλεκτροκίνηση, στυλ και συναίσθημα τελικά πάνε μαζί. Εσείς θα θέλατε να φορτίζετε το Mini σας;

Αυτή την φορά οδηγούμε το ηλεκτρικό Mini Cooper στην ισχυρότερή του έκδοση SE. Ως Mini ξεχωρίζει τόσο εμφανισιακά όσο και οδηγικά, διατηρώντας αναλλοίωτα τα χαρακτηριστικά του στοιχεία. Κλασσικό σχήμα, ξεχωριστός σχεδιασμός, μίνι διαστάσεις και συναισθηματική εμφάνιση που μαγνητίζει τα βλέμματα.

Προσαρμογή στις σύγχρονες απαιτήσεις όπου το ρεύμα κυριαρχεί στην αυτοκίνηση και η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος αποτελεί στόχο όλων των εταιριών. Ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία που γνωρίζουμε και θυμόμαστε, με μοντέρνες πινελιές που το διαφοροποιούν από τους προκατόχους του. Η εξωτερική εμφάνιση διακρίνεται για την αρμονία ανάμεσα στο ρετρό στυλ και στη σύγχρονη τεχνολογία, με χαρακτηριστικά led φώτα και αεροδυναμικές γραμμές που συμβάλλουν στην καλύτερη απόδοση και στη χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας.

Οροφή και εξωτερικοί καθρέπτες βαμμένοι σε λευκό χρώμα,  κάνουν αντίθεση με το Blazing Blue μεταλλικό χρώμα του υπόλοιπου αυτοκινήτου ενώ το λογότυπο S στο πάνω μέρος της κλειστής οκτάγωνης μάσκας ξυπνάει συναισθήματα και εγείρει το ενδιαφέρον. Διαθέτει ζάντες αλουμινίου ελαφρού κράματος 18″ πολυάκτινης σχεδίασης Slide Spoke. «Χωνευτές» λαβές στις πόρτες για μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων, εντοπίζοντας σε αυτό το σημείο μάλιστα την πρώτη διαφορά από το Mini Cooper C (με τον θερμικό κινητήρα) όσον αφορά το εξωτερικό καθώς κατά τα άλλα δεν υπάρχουν διαφορές. 

Η επιβίβαση στο Mini Cooper SE αποτελεί ιδιαίτερη περίσταση καθώς τα φώτα υποδοχής και η προβολή λογότυπου MINI στο οδόστρωμα κάτω από τους πλαϊνούς καθρέπτες σου φτιάχνουν τη διάθεση. Το εσωτερικό του είναι συνδυασμός λιτότητας, πρακτικότητας, μοναδικότητας, τεχνολογικής ανωτερότητας με τα ρετρό στοιχεία να διακοσμούν το υφασμάτινο ταμπλό και τα δερμάτινα καθίσματα. Η θέση οδήγησης έρχεται ακριβώς στα μέτρα του οδηγού, καθώς διαθέτει όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις τόσο το άνετο κάθισμα επαρκούς πλευρικής στήριξης όσο και η κολώνα τιμονιού που κινείται πάνω-κάτω. Γίνεσαι ένα με το αυτοκίνητο και συνδέεσαι με αυτό, ενώ τα υλικά και η ποιότητα συναρμογής εντυπωσιάζουν ακόμη και τους πιο απαιτητικούς.

Παρόλο που πρόκειται για ένα 3θυρο και μικρό σε διαστάσεις αυτοκίνητο η καλομελετημένη εργονομία του, προσφέρει άνεση σε οδηγό και συνοδηγό με τα καθίσματα να είναι τοποθετημένα ελαφρώς πιο πίσω από το συνηθισμένο, με αποτέλεσμα με δυσκολία να φτάνει κανείς να ακουμπήσει το εμπρός σχεδόν κάθετο παρμπρίζ χωρίς να απομακρύνει την πλάτη του από το κάθισμα.

Τεχνολογικά άρτιο με μία και μοναδική στρογγυλή οθόνη διαμέτρου 240mm τεχνολογίας OLED τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό. Ορατή από όλους τους επιβάτες, υψηλής ευκρίνειας, αρκετά γρήγορη, πολύπλοκη μέχρι να την συνηθίσεις αλλά με αρκετές επιλογές και εφαρμογές που διευκολύνουν την καθημερινότητα του οδηγού και των επιβατών. Ασύρματη σύνδεση με το κινητό μέσω Apple Car play & Android Auto, ενώ υπάρχει και δυνατότητα ασύρματης φόρτισης της συσκευής μας.

Ιδιαιτερότητα ακόμη και στους αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού, οι οποίοι «κρυμμένοι» καλά κάτω από την οθόνη σε κάνουν να αναρωτιέσαι από που έρχεται ο αέρας. Η πανοραμική οροφή με ατμοσφαιρικό περιμετρικό φωτισμό, επιτρέπει στο φως της ημέρας κατ’ επιλογήν, να μας συντροφεύει στην μετακίνησή μας ενώ το βράδυ απολαμβάνουμε τα αστέρια όταν ο ουρανός είναι καθαρός.

Κάτω από το περίτεχνο καπό εμπρός έχει τοποθετηθεί ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 160 kW (218 PS) και μέγιστης ροπής 330 Nm. Η ωφέλιμη χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 49,2 kWh, εξασφαλίζοντας αυτονομία περίπου 370 km στο πλαίσιο της δοκιμής μας. Για καλύτερη διαχείριση της μπαταρίας αλλά και της ισχύος το ηλεκτρικό Mini διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης.

Core το οποίο είναι το βασικό πρόγραμμα, Go-kart με πιο άμεση απόκριση-εκρηκτικότερη επιτάχυνση και το πρόγραμμα Green το οποίο είναι το πιο οικονομικό πρόγραμμα για μείωση της κατανάλωσης. Στο πρόγραμμα Go-kart ακούγεται ένας τεχνητός ήχος από τα ηχεία ο οποίος έχει ενδιαφέρον ειδικά όταν αφήνεις το πεντάλ του γκαζιού που ακούγεται σα να «σκάει από την εξάτμιση» και νομίζεις πως παίζεις κάποιο ηλεκτρονικό παιχνίδι.

Η μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς γίνεται γραμμικά, χωρίς βίαια ξεσπάσματα με στόχο την εξασφάλιση της καλύτερης δυνατής πρόσφυσης. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας επιτρέπει στον οδηγό να ανακτά ενέργεια κατά την πέδηση, αυξάνοντας την αποδοτικότητα. Ο οδηγός μπορεί επίσης να επιλέξει το επίπεδο ανάκτησης μέσω του συστήματος οδήγησης με το ένα πεντάλ (one-pedal driving), το οποίο επιτρέπει πιο οικονομική οδήγηση και μειώνει την ανάγκη για χρήση του φρένου, το οποίο βολεύει αρκετά στις μετακινήσεις εντός πόλεως.

Λέμε εντός πόλεως, γιατί ουσιαστικά για εκεί είναι κυρίως φτιαγμένο το ηλεκτρικό Mini Cooper SE, κινείται αθόρυβα, είναι ευέλικτο και ευκολοδήγητο με όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης που διαθέτουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα καθιστώντας τις μετακινήσεις άνετες και ξεκούραστες στην καθημερινότητα. Κάμερες 360ο εξασφαλίζουν πως δεν πρόκειται να μην γίνει ορατό κάποιο εμπόδιο κατά το παρκάρισμα ή κατά την κίνηση σε πολύ στενό δρόμο. Η ποιότητα συναρμογής και υλικών είναι εμφανής και δεν ακούγεται τίποτα απολύτως κατά την κύλιση.

Η εμπειρία οδήγησης θυμίζει Mini. Τα αυτοκίνητα της γερμανικής εταιρίας έχουν χαρακτήρα και η αίσθηση οδήγησης ευτυχώς παραμένει στα πρότυπα των προκάτοχών του παρά το γεγονός πως πρόκειται για την ηλεκτρική έκδοση με το βάρος να φτάνει τα 1.605 kg. Η αίσθηση στιβαρότητας του πλαισίου, η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και η ακρίβεια του τιμονιού προσομοιάζουν οδήγηση καρτ. Ο οδηγός νιώθει ασφάλεια και σίγουρος καθώς το Mini ανταποκρίνεται σε όλες τις εντολές του. Το «κοντό» μεταξόνιο στα 2.526 mm το καθιστά σβέλτο και προβλέψιμο σε διαδρομή με συνεχείς εναλλαγές πορείας, όπου δεν γέρνει καθόλου και τα φρένα του ακούραστα κάνουν σωστά τη δουλειά τους.

Συστήματα υποβοήθησης όπως ο αυτοπροσαρμοζόμενος διατηρητής ταχύτητας (adaptive cruise control), διατήρηση εντός της λωρίδας, προειδοποίηση τυφλού σημείου, αναγνώριση σημάτων ορίων ταχύτητας και πολλά άλλα που εύκολα τα διαχειρίζεται κανείς από την κεντρική οθόνη, μειώνουν τις πιθανότητες λάθους από την πλευρά του οδηγού, προστατεύοντάς τον έτσι από τον εαυτό του. Αυτές οι τεχνολογίες εξασφαλίζουν ταυτόχρονα μια πιο άνετη και ξεκούραστη οδήγηση.

Άλλο ένα χαρακτηριστικό της εταιρίας είναι πως δίνει μεγάλη έμφαση στη χρήση βιώσιμων πηγών και ανακυκλωμένων πλαστικών, ενώ η παραγωγή του αυτοκινήτου γίνεται με αυστηρές περιβαλλοντικές προδιαγραφές, μείωση των αποβλήτων, χρήση πράσινης ενέργειας και χρήση ανακυκλώσιμων υλικών στο εσωτερικό και εξωτερικό του αυτοκινήτου.

Το ηλεκτρικό Mini Cooper συνδυάζει την παράδοση και το στυλ με τις σύγχρονες απαιτήσεις της βιώσιμης μετακίνησης και της τεχνολογίας. Παρά την σχετικά περιορισμένη αυτονομία του σε σύγκριση με μεγαλύτερα μοντέλα, προσφέρει μια εξαιρετική οδηγική εμπειρία που δύσκολα θα βρει κανείς σε άλλες κατηγορίες, καθιστώντας το επιλογή για όσους θέλουν να κάνουν την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση με στυλ και άνεση. Αρκετές επιλογές εξατομίκευσης με μια μεγάλη χρωματική παλέτα, διχρωμίες, τρεις διαφορετικές επιλογές σε ζάντες αλουμινίου, τέσσερα πακέτα εξοπλισμού (XS, S, M, L), τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις (Essential, Classic, Favoured, John Cooper Works) εξασφαλίζουν μοναδικότητα.

Ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να το διαμορφώσει όπως εκείνος ακριβώς το έχει φανταστεί. Αν και αρκετά ξεχωριστό στην κατηγορία Β έχει να αντιμετωπίσει τα: Peugeot e-208 και Opel Corsa e. Με τιμή που ξεκινά από τα 33.450€ για την έκδοση Ε χωρίς την κρατική επιδότηση, δελεάζει και είναι προσιτό. Το ηλεκτρικό Mini Cooper ξεχωρίζει για την κομψή σχεδίασή του, τη δυναμική εμπειρία οδήγησης, την προηγμένη τεχνολογία του, και τα έντονα συναισθήματα που αναμφίβολα προκαλεί.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Mini Cooper SE Classic Trim

Hλεκτροκινητήρας, εμπρόσθιος

Χωρητικότητα μπαταρίας: 49,2 kWh (ωφέλιμη)

Ισχύς: 160kW (218PS)

Ροπή: 330 Nm

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης

Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 3.858 / 1.756 / 1.460 mm

Μεταξόνιο: 2.526 mm

Βάρος: 1.605 kg

Χώρος αποσκευών: 210 – 800 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)

Επιτάχυνση 0-100km/h: 6,7 sec

Τελική ταχύτητα: 170 km/h

Μέση κατανάλωση δοκιμής: 15,2 kWh/100 km

Αυτονομία δοκιμής: 370 km.

Εκπομπές CO2: 0 εκεί που κινείται

Τέλη κυκλοφορίας: 0

Τιμή: 44.460 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)

Διαβάστε επίσης:

F1 Μπακού: Προσπέρασμα για Όσκαρ!

F1 Μπακού: Ο Λεκλέρκ στην pole!

F1 Μπακού: Ταχύτερος ο Λεκλέρκ!