Η κινεζική εταιρία BYD με την έλευση του Atto 2 εισέρχεται στην πιο δημοφιλή κατηγορία στην χώρα μας, σε αυτή των B-SUV. Με μήκος 4.310 mm, τοποθετείται ανάμεσα στα Dolphin και Atto 3 και διεκδικεί μια θέση στην προτίμηση του καταναλωτή, προσφέροντας έναν συνδυασμό τεχνολογίας, χώρων, υψηλής αποδοτικότητας και προσιτής τιμής.
Διαθέτει σχεδίαση μοντέρνας αισθητικής με ήπιες γραμμές και διακριτικό χαρακτήρα. Το Atto 2 υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της BYD. Εμπρός τα λεπτά φωτιστικά σώματα LED και ασημί λεπτομέρειες που προσδίδουν κύρος, αναδεικνύοντας τον SUV χαρακτήρα του. Στα άκρα του προφυλακτήρα διαθέτει διαμορφωτές αέρα που προσδίδουν στην αισθητική του.
Από το πλάι οι μαύρες κολώνες οροφής δίνουν την αίσθηση πως η οροφή αιωρείται. Ήπιες γραμμές και καθαρές αναλογίες με μεγάλες λείες επιφάνειες τραβάνε τα βλέμματα, ενώ οι μεγάλες πλαϊνές πόρτες προσφέρουν άνετη επιβίβαση. Ζάντες αλουμινίου δυναμικής σχεδίασης 17″ σε μαύρο χρώμα και χρωματικές πινελιές στα μαρσπιέ και στους θόλους σπάζουν την μονοτονία και ενισχύουν την δυναμική του μοντέλου.
Τα πίσω LED φωτιστικά σώματα τα οποία ενώνονται με μια φωτεινή γραμμή ανάμεσά τους το κάνουν να ξεχωρίζει. Μια περίτεχνη αεροτομή, ως προέκταση της οροφής, στο χρώμα του αμαξώματος (Hiking Green για το αυτοκίνητο δοκιμής) συντελεί στην αεροδυναμική απόδοση. Στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα ανακλαστικά στοιχεία και ασημί διαχύτης συμπληρώνουν την πίσω όψη.
Το εσωτερικό του Atto 2 είναι ιδιαίτερο και αποπνέει διακριτική και σύγχρονη πολυτέλεια. Με ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση, κυριαρχούν ποιοτικά υλικά με μαλακές επιφάνειες στο ταμπλό και τις πόρτες. Διαθέτει εργονομικό σχεδιασμό, έχει επένδυση από δέρμα με πράσινη ραφή και αρκετές σχεδιαστικές λεπτομέρειες, προσφέροντας μια ήρεμη ατμόσφαιρα για τους επιβάτες.
Στο μέσο του ταμπλό δεσπόζει η ηλεκτρικά περιστρεφόμενη οθόνη αφής 12,8″ για το σύστημα πολυμέσων. Από εκεί μπορούμε να ρυθμίσουμε τον ήχο, τον κλιματισμό, τα θερμαινόμενα καθίσματα, τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και μπορούμε να συνδέσουμε το κινητό μας ασύρματα μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Πρόκειται για οθόνη αφής, η ταχύτητα απόκρισης της οποίας είναι μέτρια ενώ μετά από κάποια ώρα χρήσης ζεσταίνεται και κολλάει ελαφρώς. Η μετάφραση και οι φωνητικές εντολές που ακούγονται από τα ηχεία, επιδέχονται βελτίωση.
Τα δερμάτινα καθίσματα είναι μαλακής αίσθησης, παρέχουν πλευρική στήριξη και ρυθμίζονται ηλεκτρικά. Ο οδηγός έχει μπροστά του τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,1″ με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ταξιδιού. Aπό το πολυλειτουργικό τιμόνι μπορεί να κάνει όλες τις ρυθμίσεις ήχου, να απαντήσει τηλεφωνικές κλήσεις μέσω Bluetooth και να ρυθμίσει την επιθυμητή ταχύτητα στον αυτοπροσαρμοζόμενο διατηρητή ταχύτητας (adaptive cruise control).
Ο ιδιαίτερης σχεδίασης σε σχήμα διαμαντιού, λεβιές ταχυτήτων είναι τοποθετημένος χαμηλά. Περιβάλλεται από το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα (Start/Stop), τo διακόπτη του alarm, τον διακόπτη για την επιλογή drive mode (προφίλ οδήγησης) και διάφορα άλλα, ενώ μένει αρκετός χώρος για θήκες αποθήκευσης, ποτηροθήκες, ασύρματη φόρτιση κινητού και ντουλαπάκι ανάμεσα στα καθίσματα. Ο σχεδιασμός γέφυρας δημιουργεί χώρο κάτω από αυτά, με επιπλέον θήκες αποθήκευσης, θύρες USB-A και USB-C.
Ανοίγοντας τις πίσω πόρτες , κεντρίζει το ενδιαφέρον ο άπλετος χώρος που διαθέτουν οι πίσω επιβάτες για τα πόδια τους. Το πάτωμα είναι τελείως επίπεδο και υπάρχει χώρος για τρία άτομα. Αξίζει να τονίσουμε πως το Αtto2 στηρίζεται σε ηλεκτρική πλατφόρμα και γι’ αυτό στη διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων έχουν αξιοποιηθεί οι δυνατότητες που δίνει το επίπεδο πάτωμα (μπαταρία blade). Η πανοραμική γυάλινη οροφή δημιουργεί ατμόσφαιρα και δίνει φως στην καμπίνα όταν επιλέγουμε να ανοίξουμε το κουρτινάκι σκίασης. Ο χώρος αποσκευών στα 400 lt με δυνατότητα αναδίπλωσης των καθισμάτων (έως 1.340 lt σε διθέσια διαμόρφωση) είναι ικανοποιητικός, ενώ τα καλώδια της φόρτισης χωράνε να τα τοποθετήσουμε κάτω από το κάλυμμα του πατώματος, όπου διαθέτει έναν μικρό επιπλέον χώρο αποθήκευσης.
Ο ηλεκτρικός κινητήρας σύγχρονου μόνιμου μαγνήτη είναι τοποθετημένος αρκετά χαμηλά. Με ισχύ 130 kW (177 PS) και ροπή 290 Nm μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η μπαταρία χωρητικότητας 45,1 kWh είναι τοποθετημένη κατά μήκος του πατώματος του αυτοκινήτου κρατώντας το κέντρο βάρους χαμηλά ενώ παράλληλα αξιοποιείται καλύτερα ο χώρος στο εσωτερικό της καμπίνας. Είναι συνειδητή επιλογή των μηχανικών της BYD η πιο μικρή σε βάρος μπαταρία ώστε να μεγιστοποιηθεί η αποδοτικότητα. Ο ηλεκτροκινητήρας κινεί με ευκολία το Atto 2, βάρους 1.570 kg, είναι αρκετά πρόθυμος στην επιτάχυνση (0-100km/h σε 7,9 sec) και είναι γραμμικά ρυθμισμένος χωρίς έντονα ξεσπάσματα. Το πεντάλ του γκαζιού έχει προοδευτική απόκριση χωρίς περιττά σπιναρίσματα και αποσταθεροποίηση.
Εντός πόλης, όπου και προορίζεται το μοντέλο, είναι ευέλικτο, ευκολοδήγητο και διαθέτει σπιρτόζικο χαρακτήρα. Η κατανάλωση του 15,1 kWh/100 km, όπου καταγράψαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κινούμενοι αποκλειστικά εντός αστικού ιστού, είναι ιδιαίτερα χαμηλή και εξασφαλίζει πραγματική αυτονομία 320 km. Όταν ανοίγουμε το εμπρός καπό παρατηρούμε πως υπάρχει κενό στο πάνω μέρος. Ίσως να μπορούσε να υπάρχει κι εκεί ένα μικρός χώρος αποθήκευσης όπως και σε μερικά άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Στα οφέλη της ηλεκτροκίνησης θα προσθέσουμε την ησυχία και τις ξεκούραστες μετακινήσεις. Ποιοτική κύλιση χωρίς θορύβους από τον κινητήρα και ενδοτική ανάρτηση που απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Ως αποτέλεσμα, οδηγός και επιβάτες φτάνουν ξεκούραστοι και άμεσα παραγωγικοί στον προορισμό τους. Το χαμηλό κέντρο βάρους του, συντελεί ώστε να μην υπάρχουν ιδιαίτερες κλίσεις, παρά το γεγονός πως πρόκειται για SUV ύψους 1.675 mm. Όσον αφορά στην ανάρτηση έχει εμπρός γόνατα MacPherson και πίσω, ημιάκαμπτο άξονα.
Συνολικά η εμπειρία οδήγησης είναι ευχάριστη. Η ευελιξία, η αποδοτικότητα και η άνεση που προσφέρει το Atto 2, σε συνδυασμό με τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, το καθιστούν ελκυστική επιλογή για ηλεκτρικό SUV πόλης. Πανοραμική κάμερα 360 μοιρών, αισθητήρες παρκαρίσματος, προειδοποίηση και φρενάρισμα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση για πεζούς, αυτόματη ενεργοποίηση φρένου κατά την στάση και άλλα συστήματα είναι διαθέσιμα στον βασικό εξοπλισμό. Το σύστημα διατήρησης λωρίδας είναι αρκετά επεμβατικό και απότομο, γίνεται ενοχλητικό και μας ανάγκαζε να το απενεργοποιούμε κάθε φορά που εκκινούσαμε το αυτοκίνητο.
Η ακαμψία του πλαισίου και το ακριβές σύστημα διεύθυνσης εξασφαλίζουν αμεσότητα και ισορροπημένες κινήσεις στον οδηγό, ο οποίος με ακρίβεια και ασφάλεια τοποθετεί το αυτοκίνητο ακριβώς όπου εκείνος επιθυμεί. Το τιμόνι έχει γραμμική αίσθηση και δίνει στον οδηγό την πληροφορία ώστε εύκολα να μπορεί να αντιληφθεί που πατάει το αυτοκίνητο και την κατεύθυνσή του. Το πεντάλ του φρένου είναι άμεσο και έχει μεγάλη διαδρομή, ενώ το σύστημα πέδησης δεν μας προβλημάτισε στιγμή, καθώς αποκρίθηκε ικανοποιητικά σε όλες τις συνθήκες. Η ανάκτηση ενέργειας όταν αφήνουμε το γκάζι είναι ήπιας μορφής, παρόλο που έχει δύο ρυθμίσεις (High και Low).
Το BYD Atto 2 διαθέτει τέσσερα προγράμματα οδήγησης: Εco, Νormal, Sport, Snowfield όπου αλλάζει η απόκριση στο γκάζι και η διαχείριση ισχύος προσαρμόζεται ανάλογα στην κάθε περίσταση. Με στόχο την μεγαλύτερη αυτονομία, κινηθήκαμε καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής μας στο πρόγραμμα Eco, χωρίς να δυσανασχετήσουμε για τον ρυθμό επιτάχυνσης.
Το BYD Atto 2 συνδυάζει μοντέρνο και σύγχρονο σχεδιασμό, προηγμένη τεχνολογία, αποδοτικότητα και ανταγωνιστική τιμολόγηση. Όλα αυτά το καθιστούν ελκυστική επιλογή στην πολυπληθή και δημοφιλή κατηγορία των ηλεκτρικών B-SUV. Με έμφαση στην άνεση και στην ασφάλεια, είναι ένα ευέλικτο αυτοκίνητο που προσφέρεται για αστικές μετακινήσεις. O ανταγωνισμός στην κατηγορία είναι έντονος: Peugeot e2008, Opel Mokka-e, Hyundai Kona Electric, ΚIA EV3, MG ZS EV , Fiat 600e, Jeep Avenger, Alfa Romeo Junior. To Atto 2 διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού. Active και Boost, όπου έχουν τις ίδιες επιδόσεις κινητήρα και διαθέτουν διαφορετικά πακέτα εξοπλισμού με τιμές 22.734€ και 24.250€ αντίστοιχα, συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά BYD Atto 2 Boost
Κινητήρας: ηλεκτρικός, σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Χωρητικότητα μπαταρίας: 45.1 kWh
Ισχύς: 130 kW (177 PS)
Ροπή: 290 Nm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.310 / 1.830 / 1.675 mm
Μεταξόνιο: 2.620 mm
Βάρος: 1.570 kg
Χώρος αποσκευών: 400 lt έως 1.340 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,9 sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 15,1 kWh/100 km
Αυτονομία (δοκιμής): 320 km.
Εκπομπές CO2: 0
Τέλη κυκλοφορίας: 0
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 31.990 ευρώ (24.819 ευρώ με την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»)
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- H Boeing πουλάει την μονάδα Jepessen στον όμιλο Thoma Bravo για 10,55 δισ. δολάρια
- Μακρόν: «Φλερτάρει» με τις πρόωρες βουλευτικών εκλογών
- Β. Κικίλιας στη συνάντηση με ΠΝΟ: Θα συνεργαστούμε με εντιμότητα και ειλικρίνεια προς όφελος των ναυτικών και της ναυτιλιακής κοινότητας
- Πούτιν: Ανακοίνωσε Σύνοδο Κορυφής της Ρωσίας με τον Αραβικό Σύνδεσμο
