Μοιάζει να έρχεται από μια άλλη εποχή όπου άνθιζε ο συνδυασμός turbo – VTEC και όχι η εξηλεκτρισμένη τεχνολογία. «Μιλάει» απευθείας στην καρδιά των συναισθηματικά δεμένων με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και τους δίνει ελπίδα. Ένα καλοστημένο αυτοκίνητο στην κατηγορία hot hatch με το καλύτερο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων στην ιστορία του αυτοκινήτου και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.
Με μια πιο εξευγενισμένη εξωτερική σχεδίαση σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, το Civic Type R δεν παύει να τραβάει τα βλέμματα με το δυναμικό και μυώδες αμάξωμά του. «Πρησμένα» φτερά, άνοιγμα στο καπό για καλύτερη αναπνοή, εμπρός μάσκα με μεγάλη εισαγωγή αέρα για ψύξη του κινητήρα, διαμορφωτές αέρα στα πλαϊνά του προφυλακτήρα για ψύξη των φρένων και κόκκινο σήμα Honda προδιαθέτουν τους πιο υποψιασμένους.
Από το πλάι διακρίνονται οι μεγάλοι τροχοί 19″ μαύρου ματ χρώματος με τις κόκκινες δαγκάνες Brembo, πλευρικά μαρσπιέ αεροδυναμικής σχεδίασης, καθρέπτες σε μαύρο χρώμα και σκουρόχρωμα τζάμια σκίασης στους πίσω επιβάτες. Η πλαϊνή όψη, κάνει εμφανές πως η αεροδυναμική διαδραματίζει μεγάλο ρόλο σε ένα ειδικό αυτοκίνητο όπως το Type R με στόχο την μέγιστη πρόσφυση.
Η μεγάλη αεροτομή μαύρου χρώματος με αλουμινένιες βάσεις, η τριπλή απόληξη εξάτμισης με την μεσαία μπούκα ελαφρώς μεγαλύτερη και ο διαχύτης στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, το καθιστούν άκρως ελκυστικό για κάποιους και υπερβολικό για κάποιους άλλους. Γούστα είναι αυτά. Η ουσία όμως έχει κυρίαρχο ρόλο καθώς όπως αποδείχτηκε σε δοκιμές στην πίστα, κάθε εξάρτημα έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί ειδικά για την βελτιστοποίηση της δυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου.
«Σπαρτιάτικη», λιτή σχεδίαση στο εσωτερικό όπου κυριαρχεί το κόκκινο χρώμα στα μπάκετ καθίσματα αγωνιστικού τύπου, στις ζώνες ασφαλείας, στη μοκέτα και στα πατάκια. Από αλκαντάρα η επένδυση της στεφάνης του τιμονιού σε βάζει σε κλίμα. Το σουέντ δέρμα στα μηχανικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, το λογότυπο Type R στα παχιά πατάκια Elegance και η πλακέτα με τον μοναδικό σειριακό αριθμό δεικνύουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της κατασκευής. Ο αλουμινένιος λεβιές ταχυτήτων, τα σπορ πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι είναι μερικά ακόμη χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν το Type R από ένα συμβατικό Civic ενώ παράλληλα φτιάχνουν την διάθεση οδηγού και επιβατών.
O ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,2″ είναι πλήρως παραμετροποιήσιμος με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ταξιδιού, διαθέτει μέχρι και χρονόμετρο για χρήστη στην πίστα. Άλλη μια οθόνη αφής 9″ στο κέντρο της κονσόλας από όπου μπορούμε να χειριστούμε όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου και το σύστημα πολυμέσων. Συνδέεται ασύρματα μέσω Apple CarPlay & Android Auto ενώ διαθέτει δύο θύρες USB-A και 12V έξοδο για φόρτιση των συσκευών μας. Ο διζωνικός αυτόματος κλιματισμός έχει αναλογικά χειριστήρια για εύκολο και γρήγορο χειρισμό.
Η πλατφόρμα του Civic και οι διαστάσεις του με μήκος 4.594 mm και πλάτος 1.890 mm προσφέρουν άνεση και ευρυχωρία στο εσωτερικό. H διαφορά με το συμβατικό Civic έγκειται στην τετραθέσια διαμόρφωση του Type R καθώς στα πίσω καθίσματα υπάρχουν μόνο δύο θέσεις και ανάμεσά τους δύο ποτηροθήκες. Όλοι οι επιβάτες κάθονται αναπαυτικά και έχουν άπλετο χώρο για τα πόδια τους. Αν και για τους υποψηφίους αγοραστές του συγκεκριμένου ειδικού αυτοκινήτου, οι χώροι και τα συναφή, μικρή σημασία θα διαδραματίσουν στην απόφασή τους, δεν μπορούμε να τα παραλείψουμε. Ο χώρος αποσκευών από 441 lt μέχρι και 1.212 lt σε διθέσια διαμόρφωση το καθιστά και οικογενειακό αυτοκίνητο για ανήσυχους μπαμπάδες.
To Type R σχεδιάστηκε για ταχύτητα και για να προσφέρει οδηγική απόλαυση προκαλώντας τις αισθήσεις. Ένας υπερτροφοδοτούμενος δίλιτρος τετρακίλυνδρος κινητήρας υποβοηθούμενος από την τεχνολογία VTEC μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Αποδίδει 329 PS με μέγιστη ροπή 420 Nm στο φάσμα στροφών 2.500-4.000 rpm χαρίζοντας εξαιρετικές επιδόσεις επιτάχυνσης 0-100 km/h σε 5,4 sec και τελική ταχύτητα 275 km/h. Οι αριθμοί σε συνδυασμό με το μπλοκέ διαφορικό στον εμπρός άξονα και το ακριβές χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων δίνει στον οδηγό την μέγιστη απόλαυση αλλά και σιγουριά για να βυθίσει το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα σε ένα ασφαλές περιβάλλον πάντα. Την ίδια στιγμή και εδώ έγκειται η διαφορά σε σχέση με το παρελθόν το Type R παραμένει φιλικό και εύκολο στην καθημερινότητα. Τόσο στη λειτουργία του κινητήρα όσο και στην ενδοτικότητα της ανάρτησης.
Διαθέτει 4 προγράμματα οδήγησης, R+ με αγωνιστικό προσανατολισμό, Sport για ελαφρώς πιο ήπιες επιδόσεις, Comfort για άνετες καθημερινές μετακινήσεις και Individual που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει τις δικές του ρυθμίσεις. Αναλυτικότερα μπορούμε να αλλάξουμε ρυθμίσεις στον κινητήρα, στα συστήματα διεύθυνσης και ανάρτησης ώστε να ταιριάξουν με τις συνθήκες κίνησης και οδοστρώματος αλλά και με τα «θέλω» του οδηγού. Κακά τα ψέματα με το που μπαίνεις μέσα, ανάβεις και επιλέγεις το R+ για να κοκκινίσει ο πίνακας οργάνων και στις αλλαγές ταχυτήτων να αισθάνεσαι οδηγός Formula 1 με τα λαμπάκια (shift lights) που ανάβουν και ενώνονται σταδιακά προς το κέντρο να σε βοηθούν να κάνεις τις καλύτερες αλλαγές σχέσεων.
Εγείρει τις αισθήσεις, δημιουργεί συναισθήματα και ο μελωδικός ήχος σε κάνει να χαμηλώνεις το ραδιόφωνο και να ανοίγεις ελαφρώς το παράθυρο για να ακούς τον ήχο της σκάστρας. Η τεχνολογία rev- match ταιριάζει τις στροφές του κινητήρα κατά το κατέβασμα σχέσεων προσομοιώνοντας την τεχνική heel and toe (μύτη-τακούνι), χαρίζοντας επιπλέον ευχαρίστηση λόγω του ήχου. Η δύναμη του κινητήρα κάνει τα ελαστικά (265/30 R19) να δουλεύουν υπερωρίες. Όταν ζεσταθούν, το μπλοκέ διαφορικό και τα συστήματα που μειώνουν το torque steering, βελτιώνουν την εμπειρία οδήγησης και δίνουν την απαραίτητη σιγουριά στον οδηγό ώστε το πάτημα του πεντάλ του γκαζιού να έρθει νωρίτερα στην κορυφή της στροφής.
Η γεωμετρία της ανάρτησης, το μεταξόνιο στα 2.734 mm, το φαρδύτερο μετατρόχιο πίσω, η ακαμψία και το ακριβές τιμόνι, κρατά το Type R «βιδωμένο» στην άσφαλτο. Ο οδηγός φρενάρει, σημαδεύει, στρίβει, πατάει νωρίς και με τα όρια πρόσφυσης να είναι πολύ υψηλά βγαίνει με πολλά χιλιόμετρα από την στροφή με ασφάλεια και την αδρεναλίνη να ανεβαίνει εκθετικά. Τα όρια της λογικής και της νομιμότητας είναι πολύ πιο χαμηλά απ’ αυτά του Type R οπότε σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να το πιέσεις σε δημόσιο δρόμο. Διπλά ψαλίδια εμπρός και ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω με σύστημα ενεργής προσαρμογής ADS το οποίο δίνει τη δυνατότητα ρύθμισης για άνεση ή για μέγιστη πρόσφυση.
Το πρωί οικογενειακές ιστορίες με ρύθμιση Comfort, το βράδυ αλητείες με R+. Δεν «κοπανάει» και δεν κουράζει σε καμία περίπτωση. Το σύστημα πέδησης ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις ενός αυτοκινήτου όπως το Type R και καταφέρνει να φρενάρει με ακρίβεια και περίσσεια δύναμη το αμάξωμα των 1.429 kg. Το χαμηλό κέντρο βάρους βελτιώνει το «πάτημα» και η συνολική εμπειρία οδήγησης αποτυπώνεται ξεκάθαρα στο χαμόγελο του οδηγού. Η ποιότητα στην κύλιση και στην κατευθυντικότητα το καθιστούν και καθημερινό αυτοκίνητο.
Η Honda εφοδιάζει το Civic Type R με όλα τα συστήματα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας. Επίσης τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού είναι διαθέσιμα και διακριτικά στην επεμβατικότητά τους, γεγονός που αποδεικνύει πως υπάρχει εξέλιξη στην ρύθμιση αυτών, για αποφυγή συνεχούς απενεργοποίησης των περισσότερων από αυτά κάθε φορά που εκκινούμε το αυτοκίνητο. Προειδοποιούν και προστατεύουν τον οδηγό με στόχο την μείωση πιθανοτήτων για ατύχημα και όχι την απόσπαση προσοχής του κατά την οδήγηση.
Εν κατακλείδι το Type R βγάζει συναίσθημα και προσφέρει συγκινήσεις. Απευθύνεται σε εκείνους που αναζητούν ένα σύγχρονο αυτοκίνητο επιδόσεων, με άνετους χώρους, δυναμικά χαρακτηριστικά στην εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση, χειροκίνητο κιβώτιο και ήχο υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα. Απέναντί του δεν βρίσκουμε πολλούς δικίνητους ανταγωνιστές. Σίγουρα ο υποψήφιος αγοραστής θα δει το Audi S3, την Α35AMG ή το VW Golf R. Με τιμή στα 69.900 € και κατανάλωση καυσίμου στα 11,5 lt/ 100 km καταλαβαίνουμε πως η απόκτηση και η χρήση του έχει περιορισμένο κοινό. Μια δοκιμή θα το βάλει για τα καλά στα όνειρά σας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Honda Civic Type R GT 2.0 VTEC TURBΟ
Κυβισμός: 1.996 cc
Ισχύς: 329 PS
Ροπή: 420 Nm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.594 / 1.890 / 1.401 mm
Μεταξόνιο: 2.734 mm
Χώρος αποσκευών: 410 lt – 1.212 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)
Βάρος: 1.429 kg
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,4 sec
Τελική ταχύτητα: 275 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 14,5 lt/100km
Εκπομπές CO2: 186 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 158 ευρώ
Τιμή: 69.900 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)
Διαβάστε επίσης
Το νέο Morgan Supersport συμπυκνώνει τη διαρκή γοητεία ενός κλασικού σπορ αυτοκινήτου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος: Αντιδρά στον πειθαρχικό έλεγχο των δικαστών για το κύκλωμα στην πολεοδομία της Ρόδου
- Σεμινάριο για ναυλομεσίτες: «DEMURRAGE COLLECTION- LAYTIME CLAUSES»
- Η σημασία της ψηφιακής διακυβέρνησης των θαλασσών και ο ρόλος του διακυβερνητικού οργανισμού Mercator
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΙΝΤΚΑ, ΛΑΜΔΑ και FOURLIS
