Τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη εμφάνισή του, η ισπανική εταιρία φέρνει αέρα ανανέωσης διατηρώντας τις τολμηρές καμπύλες και τα δυναμικά στοιχεία που πλέον χαρακτηρίζουν την ανεξάρτητη Cupra.

To Formentor ανήκει στην κατηγορία των station – crossover παρότι κατατάσσεται τυπικά στα C SUV.  και είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την ήπια υβριδική του έκδοση των 150 PS.  Η αισθητική του Formentor παραμένει πιστή στον δυναμικό χαρακτήρα που καθιέρωσε το μοντέλο. Κυρίαρχο είναι το σήμα της μάρκας, χαρισματικής σχεδίασης που δίνει ταυτότητα. Στο αιχμηρό εμπρός μέρος επικρατεί η τριγωνική σχεδίαση στα φωτιστικά σώματα led και στους νέους προβολείς ομίχλης led. Δυναμικές γραμμές στο μυώδες καπό, ορατές και από το εσωτερικό διεγείρουν το ενδιαφέρον του οδηγού.

1

Αεροδυναμική σχεδίαση, ορατή από το πλάι, με λεπτομέρειες στα φτερά και στις πόρτες που αναδεικνύουν τις καμπύλες του, ενώ οι ζάντες αλουμινίου 18″ σε χρώμα μαύρο-ασημί, τονίζουν τον «ανήσυχο» χαρακτήρα του. Η αεροτομή στο πίσω μέρος της οροφής ενισχύει την αεροδυναμική ενώ διαθέτει και μπάρες οροφής όπως και τα περισσότερα σύγχρονα suv. Στο πίσω μέρος την παράσταση κλέβουν τα φωτιστικά σώματα led τα οποία ενώνονται στη μέση με το σήμα της εταιρίας φωτεινό κι αυτό σε έντονο κόκκινο, δημιουργούν ατμόσφαιρα ειδικά όταν σκοτεινιάζει. Το Formentor επιβάλλεται στον δρόμο και σπάνια περνάει απαρατήρητο.

Περνώντας στο εσωτερικό, το βλέμμα ελκύουν οι χάλκινες λεπτομέρειες του σήματος στο τιμόνι και στα κουμπιά του, στους αεραγωγούς και στο πλαίσιο γύρω από τον επιλογέα σχέσεων, ενώ και η ραφή στο ταμπλό είναι το ίδιου χρώματος. Θυμίζει κόκπιτ αγωνιστικού αυτοκινήτου με τα μπάκετ καθίσματα να παρέχουν επαρκή πλευρική στήριξη να σε κρατάνε σταθερό, το τιμόνι με φλατ σχεδίαση στο κάτω μέρος και η κεντρική οθόνη 12,9″ ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό. Είναι λες και σε προκαλεί να το οδηγήσεις και να το ευχαριστηθείς, όχι μόνο να μεταφερθείς από το ένα σημείο στο άλλο.

Στην κεντρική οθόνη υπάρχει δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης του κινητού μας μέσω Apple car play & Android auto, αξιοποιώντας με αυτόν τον τρόπο όλες τις αγαπημένες μας εφαρμογές. Άλλη μια οθόνη 10,25″ αποτελεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με λιτά γραφικά και τις απαραίτητες πληροφορίες. Εσωτερικός φωτισμός σε κόκκινο χρώμα, ασύρματη φόρτιση, θύρες usb, αποθηκευτικοί χώροι αρκετοί για μικροαντικείμενα, άνετα καθίσματα, χώρος για τρεις επιβάτες στο πίσω μέρος και 450 lt διαθέσιμα στον χώρο αποσκευών εξυπηρετούν τις ανάγκες οδηγού και επιβατών με υψηλό επίπεδο ποιότητας. Πλήρης ορατότητα τόσο για τον οδηγό ο οποίος νιώθει ασφαλής, όσο και για τους υπόλοιπους επιβάτες για να απολαμβάνουν τη διαδρομή.

Στο δρόμο το Cupra Formentor έχει διττό χαρακτήρα. Κυρίαρχο στοιχείο η ενδοτική ανάρτηση που εξασφαλίζει υψηλά επίπεδα άνεσης χωρίς να στερεί σε τίποτα από το χαρακτήρα Cupra. Το Formentor δε κοπανά, δε γέρνει και κρατά θετικά στο δρόμο. Ταξιδεύει ήσυχα, χάρη και στο αυτόματο κιβώτιο: Χαμηλά επίπεδα θορύβου από τον κινητήρα, από την αεροδυναμική αλλά και τα λάστιχα, χάρη και στην καλή ηχομόνωση. Η παρεμβατικότητα των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και ειδικότερα της υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας αλλά και η προειδοποίηση για τα όρια ταχύτητας είναι έντονη και η απενεργοποίησή τους, πολύπλοκη, προτείνουμε οπωσδήποτε αυτή να γίνεται εν στάσει.

Εντός πόλης κυριαρχεί η άνεση και η ευκολία οδήγησης χάρη και στο ήπιο υβριδικό σύστημα. Οι επιβαίνοντες εκτιμούν ιδιαίτερα τα αναπαυτικά καθίσματα τόσο εμπρός όσο και πίσω. Σε δρόμο με στροφές το Formentor στη συγκεκριμένη έκδοση δεν ενθουσιάζει. Ούτε η ισχύς του κινητήρα, ούτε το κιβώτιο ακολουθούν σ’ όσα προσδοκά ο οδηγός και μπορεί να δώσει το πλαίσιο, η γεωμετρία της ανάρτησης και το ζύγισμα του αυτοκινήτου με το σχετικά χαμηλό βάρος. Αν ψάχνεται σπορ επιδόσεις δείτε το VZ. Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία είναι έντονος ενδεικτικά αναφέρουμε τα Toyota Corolla Cross, Audi Q3, Alfa Romeo Tonale, DS4, Renault Austral.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Cupra Formentor 1.5 eTSI 150hp DSG MHEV

Κυβισμός: 1.498 cc

Ισχύς: 150 PS

Ροπή: 250 Nm

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη DSG7

Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.451// 1.839 / 1.520 mm

Μεταξόνιο: 2.679 mm

Χώρος αποσκευών: 450 lt

Βάρος: 1.434 kg

Επιτάχυνση 0-100km/h: 9 sec

Τελική ταχύτητα: 205 km/h

Μέση κατανάλωση δοκιμής: 7,2 lt/100km

Εκπομπές CO2: 137 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 87 ευρώ

Τιμή: 37.866 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)

Διαβάστε επίσης

Τα νέα Audi Q5, A5 και Q6 e-tron στην Ελλάδα!