Στην 4η γενιά του, το C3 παραμένει στην ίδια κατηγορία, μόνο που πλέον λόγω σχήματος, θεωρείται B-SUV. Αλλάζει σχεδιαστική φιλοσοφία σε σχέση με τους προκατόχους του και ακολουθεί τα χνάρια του C3 Aircross, δηλαδή ένα πιο υπερυψωμένο αμάξωμα με απόσταση από το έδαφος στα 197mm (135mm η προηγούμενη γενιά). Το ύψος του στα 1.567 mm (100mm ψηλότερο) επιτρέπει την ευκολότερη πρόσβαση των επιβατών και συντελεί στην ευρυχωρία του.
Το νέο λογότυπο της εταιρίας σηματοδοτεί και τη νέα της σχεδιαστική ταυτότητα. Τα εμπρός LED φωτιστικά σώματα σε σχήμα C, η εμπρός ανασχεδιασμένη κλειστή μάσκα, η εισαγωγή αέρα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα σε σχεδίαση που παραπέμπει στο σήμα της εταιρίας σαν Λ, διαμορφωτές αέρα στα άκρα του προφυλακτήρα, λεπτομέρειες χρωμίου και κίτρινες φωσφοριζέ πινελιές της έκδοσης Plus προσδίδουν έναν δυναμικό χαρακτήρα.
Από το προφίλ παρατηρούμε το μεγάλο κενό ανάμεσα στους τροχούς 17“ και στους θόλους, εντάσσοντας το νέο C3 στα δημοφιλή SUV. Καθρέπτες, λαβές θυρών, πλαϊνά μαρσπιέ, μπάρες και οροφή Bi-Ton σε μαύρο χρώμα κάνουν αντίθεση με το έντονο κόκκινο (Rouge Elixir) του αυτοκινήτου δοκιμής. Οι πόρτες του παραπέμπουν σε μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητο καθώς το μεγάλο τους πλάτος εκτός από εύκολη πρόσβαση, προσφέρει και καλή ορατότητα από τα ευμεγέθη του παράθυρα τα οποία είναι σκουρόχρωμα για τους πίσω επιβάτες για προστασία από τον ήλιο.
Στο πίσω μέρος διάφανα τετράγωνα φωτιστικά σώματα τα οποία ενώνονται με μία μαύρη γραμμή- προέκταση του σήματος στο κέντρο της πόρτας του χώρου αποσκευών. Η αεροτομή λειτουργεί ως συνέχεια της οροφής για καλύτερη αεροδυναμική απόδοση, υπάρχει μαύρο και γκρι στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα όπου η σχεδίασή του παραπέμπει σε διαχύτη χωρίς να έχει τέτοια χρησιμότητα.
Το εσωτερικό υιοθετεί έναν πιο «παιχνιδιάρικο» χαρακτήρα χαλαρώνοντας την σοβαρότητα του μοντέλου. Επικρατεί το μαύρο και το άσπρο χρώμα, σπάζοντας την μονοτονία ενώ τα κόκκινα ταμπελάκια στις πόρτες σίγουρα φτιάχνουν την διάθεση των επιβατών με προτροπές όπως be cool, have fun. Από τα πρώτα πράγματα που παρατηρεί κάποιος είναι τα καρό υφασμάτινα καθίσματα όπου το κάτω μέρος είναι μαύρο και η πλάτη λευκή, το πολυλειτουργικό τιμόνι μικρής διαμέτρου με το κάτω μέρος να είναι ίσο (flat bottom) ενώ όλη καμπίνα αποπνέει μια φρεσκάδα με μοντέρνες λεπτομέρειες και σύγχρονα καλούδια.
Ταμπλό υπερυψωμένο και με βάθος μέχρι το παρμπρίζ, με τον πίνακα οργάνων διακριτικά τοποθετημένο να εμφανίζει όλες τις βασικές πληροφορίες ταξιδιού. Κεντρική οθόνη αφής 10,25″ για τα πολυμέσα, για την ρύθμιση λειτουργιών του αυτοκινήτου, ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης και σύστημα Mirror Screen με ασύρματη λειτουργία Apple CarPlay/Android Auto. Κάτω από την οθόνη υπάρχει, ξεχωριστό μενού για την ρύθμιση του αυτόματου κλιματισμού. Αποθηκευτικοί χώροι στις πόρτες και εμπρός από το λεβιέ ταχυτήτων όπου μπορείς να φορτίσεις ασύρματα το κινητό.
Ανάμεσα στα καθίσματα, η τοποθέτηση του παραδοσιακού μηχανικού χειροφρένου δεν αφήνει πολλά περιθώρια χώρου, αλλά υπάρχει μια ποτηροθήκη πίσω του και μια θύρα 12V. Πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού υπάρχει μια θύρα USB-C ενώ σε αυτό το ύψος του ταμπλό, η υφασμάτινη επένδυση χαρίζει ζεστασιά. Ποιοτικά υλικά, τα οποία πείθουν ότι θα έχουν αντοχή στον χρόνο, ενώ η συναρμογή υπόσχεται ήρεμα ταξίδια χωρίς τριγμούς και περίεργους ήχους. Στο πίσω μέρος χωρούν οριακά 3 ενήλικες, άνετα 2, ενώ ο χώρος αποσκευών στα 328 lt λόγω του ύψους του, εξυπηρετεί τις ανάγκες μετακίνησης ενώ υπάρχει η δυνατότητα αναδίπλωσης καθισμάτων φτάνοντας τα 1.180 lt.
Από την ηρεμία και την άνεση του ευρύχωρου εσωτερικού, ας ανοίξουμε το καπό του κινητήρα. Ένας τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.2lt δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς. Αποδίδει 100 PS και ροπή 205 Νm, με τον κλασσικό γουργουριστό ήχο των τρικύλινδρων αυτού του κυβισμού, όπου στις χαμηλές στροφές εκτός από θόρυβο προκαλούν και ένα μικρό τρέμουλο, μικρής σημασίας μεν, άξιο αναφοράς δε. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων με ψηλό λεβιέ με όχι και τόσο μεγάλη διαδρομή και ακουστικό «κλικ» ακρίβειας. Δεν θα σταθούμε στις επιδόσεις του, καθώς δεν είναι αυτό ζητούμενο για όσους επιλέξουν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.
Το C3 θα μεταφέρει οδηγό και επιβάτες με άνεση, με κατανάλωση καυσίμου που δύσκολα θα ξεπεράσει τα 6,5 lt/100km. Η ισχύς του δε περιορίζει ούτε δημιουργεί ανασφάλεια, για παράδειγμα σε προσπεράσεις, καθώς η απόκριση του πεντάλ του γκαζιού είναι άμεση ενώ η υπερτροφοδότηση δίνει ρυθμό από τις χαμηλές στροφές.
Η ευελιξία του εντός αστικού ιστού και το μήκος του στα 4.015 mm αποτελούν τα δυνατά του σημεία.
Κινείται με άνεση στα στενά της πόλης, στρίβει έχοντας πολύ καλή ορατότητα και έλεγχο ενώ η εύρεση θέσης για παρκάρισμα δεν προκαλεί πονοκέφαλο. Όσον αφορά στην ανάρτηση γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω, έχοντας ως γνώμονα την άνεση. Διαθέτει μαλακή ρύθμιση, είναι ενδοτική και παρουσιάζει έντονες κλήσεις στις απότομες αλλαγές πορείας όπως και στις απότομες επιταχύνσεις-επιβραδύνσεις. Σε συνδυασμό με σύστημα διεύθυνσης στην αρχή χρειάζεται λίγος χρόνος εξοικείωσης ώστε να περιοριστούν οι κινήσεις που προκαλούν κλήσεις.
Η ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions αποσβένει πλήρως τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος με αποτέλεσμα οι επιβάτες να απολαμβάνουν ξεκούραστες μετακινήσεις. Το σύστημα Citroen Advanced Comfort Suspension χρησιμοποιεί υδραυλικά «μαξιλάρια» αντί για μηχανικά στοπ και αποτελεί βασικό εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις του νέου C3.
Σε γενικές γραμμές, ως αυτοκίνητο πόλης που εξυπηρετεί και μακρύτερες διαδρομές το χαρακτηριστικό του είναι πως δεν κουράζει. Στις μεγαλύτερες ταχύτητες παρατηρείται μικρής κλίμακας αεροδυναμικός θόρυβος από τις μπροστινές κολώνες του παρμπρίζ, όπου δίνει την αίσθηση μερικές φορές πως δεν έχει κλείσει καλά η πόρτα, ή πως το παράθυρο είναι ελάχιστα ανοιχτό, εξαφανίζεται όμως αν δυναμώσουμε ελαφρώς τη μουσική. Το σύστημα πέδησης ανταποκρίνεται χωρίς δυσκολία καθώς και το βάρος του αυτοκινήτου στα 1.151 kg είναι θετικό σημείο.
Το C3 εξοπλίζεται με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, όπως αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση οδικών σημάτων, κάμερα οπισθοπορείας ένδειξη τυφλού σημείου κ.α.. Οι προηγμένοι αυτοί μηχανισμοί ενισχύουν την εμπιστοσύνη του οδηγού και μειώνουν τον κίνδυνο ατυχημάτων. Η ειδοποίηση για αλλαγή λωρίδας και η αναγνώριση των ορίων ταχύτητας, αρκετά επεμβατικά σε σημείο που προκαλούν ενόχληση, έχοντας ως αποτέλεσμα να χρίζει απενεργοποίησής τους κάθε φορά που εκκινεί το αυτοκίνητο, ευτυχώς διαθέτει κουμπιά πίσω και αριστερά από το τιμόνι για γρήγορη αποδέσμευση.
Αν και το C3 κατατάσσεται στην κατηγορία των B–SUV, είναι μικρό σε διαστάσεις. Σημαντικό πλεονέκτημα αυτό αν συνυπολογίσουμε πως δεν στερείται άνεσης και χώρων. Άλλο ένα δυνατό του σημείο η τιμή εκκίνησης από τα 16.900 € με το αγοραστικό κοινό να έχει έναν επιπλέον λόγο να το δει σε μια αντιπροσωπεία, να το οδηγήσει και να το αξιολογήσει. Διατίθεται επιπλέον σε έκδοση με υβριδικό σύστημα ισχύος 100 PS και αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων αλλά και με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 80kW (113 PS) εξίσου με δελεαστική τιμή από τα 18.900 € με την επιδότηση του ΚΗ3. Καλείται να αντιμετωπίσει ελαφρώς μεγαλύτερα, αλλά και ακριβότερα μοντέλα όπως τα: Toyota Yaris Cross, Peugeot 2008, MG ZS, Nissan Juke, Ford Puma, Opel Crossland, Hyundai Kona, Jeep Avenger, Fiat 600.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Citroen C3 Max 1.2T PureTech 100 S&S
Κυβισμός: 1.199 cc
Ισχύς: 100 PS
Ροπή: 205 Nm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.015 / 1.755 / 1.567 mm
Μεταξόνιο: 2.540 mm
Χώρος αποσκευών: 328 lt – 1.180 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)
Βάρος: 1.151 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,6 sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,5 lt/100km
Εκπομπές CO2: 128 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 82 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 21.253 ευρώ
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΤΖΟΚΕΡ: Αντίστροφη μέτρηση για το mega τζακ ποτ των 12,8 εκατ. ευρώ
- Κατερίνα Καινούργιου: Ο on air διάλογος με τον Παναγιώτη Κουτσουμπή (video)
- Η τελευταία ομιλία Τασούλα στη Βουλή: «Φυλάξτε προστατεύστε και αναδείξτε το αόρατο νήμα που μας ενώνει»
- ΡΑΑΕΥ: Σε λειτουργία δύο νέα ψηφιακά εργαλεία για την Ευρωπαϊκή Χονδρική Αγορά Φυσικού Αερίου