Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα ίδια μένουν. Αν πάμε πίσω 70 χρόνια ένας Ιταλός κατασκευαστής ονόματι Renzo Rivolta παρουσίασε την Isetta που έγινε ανάρπαστη σε διάφορες χώρες. Η Isetta είχε προκλητικά χαμηλή κατανάλωση και εξελίχτηκε περαιτέρω από τη BMW. H αναβίωση αυτής της ιδέας με σύγχρονα υλικά από την οικογένεια Ouboter μας έδωσε το Microlino. Κοινός τόπος το άνοιγμα από εμπρός, οι πολύ μικρές διαστάσεις, η πολύ χαμηλή κατανάλωση. Η εμπρός πόρτα είναι η μόνη πρόσβαση και θέλει ευελιξία για να κάτσεις ειδικά στη θέση του οδηγού. Ανοίγει δε με ένα κουμπί από το πλάι. Αντίστοιχα η άλλη θύρα, αυτή του πορτμπαγκάζ ανοίγει μόνο ηλεκτρικά από τη μικρή οθόνη.
Στο κέντρο, υπάρχει μία μικρή οθόνη αφής, από την οποία μπορείς να χειριστείς επίσης ανεμιστήρα αλλά και τις αντιστάσεις για το ξεθάμπωμα των τζαμιών. Ακριβώς από πίσω είναι το κουμπί με το οποίο μπορείς να ανοίξεις την πόρτα. Στο εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί μόνο σκληρά πλαστικά, με αποδεκτή συναρμογή, ενώ παρατηρούνται τριγμοί κατά την κύλιση. Υπάρχουν θήκες για μικροαντικείμενα, όπως επίσης και θύρες USB. Δεν υπάρχει ραδιόφωνο, αλλά μπορείτε να συνδέσετε το κινητό σας μ’ ένα ηχείο.
Τα 230 lt του χώρου αποσκευών είναι ικανοποιητικά για τις καθημερινές ανάγκες ακόμη και για ψώνια.
Κοιτώντας το περιμετρικά το Microlino είναι μικρό στο μάτι και μεγάλο στο δρόμο. Τραβάει δε την προσοχή όλων, προκαλώντας ανάμεικτα συναισθήματα, χλεύης, θαυμασμού, απορίας. Είναι αμιγώς ηλεκτρικό έχει τροχούς 13 ιντσών καθώς στόχος του είναι η αποδοτικότητα. Η κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν στις 9kwh/100km είναι το πιο αποδοτικό 4τροχο που έχω οδηγήσει ποτέ. Με πλάτος 1.4m το Microlino χωράει όπου μπορείτε να φανταστείτε. Τρυπώνει ανάμεσα, στρίβει ενδιάμεσα, παρκάρει άμεσα. Μάλιστα καθώς στενεύει στο πίσω μέρος η πρακτικότητα αυξάνει, μπορείς να κάνεις τη σφήνα παρκάροντας καθέτως!
Με κύκλο στροφής στα 7,4m το Microlino γυμνάζει δικέφαλους, τρικέφαλους καθώς το τιμόνι στερείται υποβοήθησης αλλά ταυτόχρονα ξεκουράζει καθώς κάνει επιτόπου, όπου θες. Ο μόνος περιορισμός που έχεις είναι ικανή απόσταση ώστε να ανοίγει η μία και μοναδική πόρτα εμπρός για να κατέβεις. Αν αυτή εγκλωβιστεί από άλλο όχημα θα χρειαστεί λίγη φαντασία και πολύ ευελιξία για να μπείτε ή να βγείτε.
Το βάρος του Microlino με την μπαταρία των 10,5 kWh που έφερε το αυτοκίνητο δοκιμής μας είναι στα 530kg. Η αυτονομία μ’ αυτή τη μπαταρία ξεπερνά τα 100km ενώ η φόρτιση είναι απλή σε οικιακή πρίζα.
Με το Microlino απαγορεύεται να βγεις σε αυτοκινητόδρομο (π.χ. Αττική Οδό) ή δρόμο ταχείας κυκλοφορίας όπως ο Κηφισός. Εντός πόλης η οδική του συμπεριφορά είναι ασφαλής, τα χειριστήρια θέλουν μια κάποια εξοικείωση όπως και το μπες βγες που αποτελεί πρόκληση. Ένας γυμνασμένος άνθρωπος το σκέφτεται ένας αγύμναστος το απορρίπτει. Το ενιαίο κάθισμα δεν προσφέρει πλευρική στήριξη, το Microlino προσφέρεται για σύσφιξη σχέσεων με τον/την συνεπιβάτη. Λόγω έλλειψης ηχομόνωσης οι θόρυβοι κύλισης και οι τριγμοί του αμαξώματος είναι έντονοι, ενώ και η απόσβεση της ανάρτησης επιδέχεται βελτίωσης. Τα φρένα δεν έχουν σύστημα αντιμπλοκαρίσματος και η ζώνη ασφαλείας είναι το μόνο σύστημα που προσφέρεται. Η τελική του ταχύτητα φτάνει θεωρητικά τα 90km/h προφανώς δεν μπορείς εντός πόλης να την επιβεβαιώσεις νόμιμα. Ανεβαίνοντας στον Υμηττό διαπιστώσαμε ότι έχει τσαγανό και στην ανηφόρα. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 12,5 kW (17 PS) και 89 Nm ροπής. Συνολικά έχει ακαταμάχητα πλεονεκτήματα, απαιτεί όμως την ορμή της νιότης για να ξεπεράσεις τους περιορισμούς που ενέχει. Αν σας αρέσει να διαφέρετε, δείτε το από κοντά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Microlino Competizione
Ηλεκτροκινητήρας: 12,5 kw (17 ps) /89 nm
Μπαταρία: ιόντων λιθίου 10,5 kwh
Κιβώτιο: αυτόματο μονής σχέσης
Μετάδοση: στους πίσω τροχούς
0-100 km/h: δεν τα πιάνει, 0-50km/h σε 5,0”
Τελική ταχύτητα: 90 km/h
Αυτονομία: 105 km (δοκιμής)
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 2.519/1.473/1.501 mm
Χώρος αποσκευών: 230 lt
Βάρος: 513 kg
Τιμή: €18.800 (με επιδότηση)
Διαβάστε επίσης:
Γιώργος Φλωρίδης: «Από το φθινόπωρο η Ελλάδα θα μπει σε μια νέα εποχή στο θεσμό της διαμεσολάβησης»
Κ. Σκρέκας: Πολύ πριν το Πάσχα, η αναβαθμισμένη πλατφόρμα e-katanalotis