• AUTO

    Οδηγούμε το Lynk & Co O1

    • Άγγελος Πάρχας


    Επαναφορτιζόμενο SUV με υψηλή ποιότητα κατασκευής και ομοιογενή οδική συμπεριφορά.

    Η εταιρία Lynk & Co ιδρύθηκε το 2016 ως ένα κοινό εγχείρημα μεταξύ της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας Geely και της σουηδικής Volvo. Επικεντρώνεται περισσότερο στις υπηρεσίες παρά στην παραδοσιακή πώληση αυτοκινήτων, καθώς εισήγαγε ένα καινοτόμο μοντέλο συνδρομής και κοινής χρήσης αυτοκινήτων. Οι πελάτες μπορούν να οδηγούν ένα αυτοκίνητο μέσω μηνιαίας συνδρομής με την ευελιξία και την αποφυγή των δεσμεύσεων που συνοδεύουν την αγορά αυτοκινήτου έχοντας βέβαια και την επιλογή να το αγοράσουν κανονικά. Για αυτόν τον λόγο στην οθόνη του O1 είδαμε με έκπληξη να υπάρχει επιλογή Car Sharing (κοινή χρήση αυτοκινήτου) η οποία δεν έχει ενεργοποιηθεί (τουλάχιστον ακόμη) στην χώρα μας.


    Το Ο1 αποτελεί το πρώτο μοντέλο της εταιρίας και πρόκειται για ένα κομψό και τεχνολογικά προηγμένο SUV το οποίο κατασκευάστηκε επάνω στο πλαίσιο του Volvo XC40. Σχεδιαστικά διαφέρει αρκετά από τα συνηθισμένα και αυτό είναι που το κάνει να ξεχωρίζει στο πέρασμά του. Καθαρές και δυναμικές γραμμές, επιθετική μάσκα και μοναδικά φωτιστικά σώματα led χωρισμένα σε δύο επίπεδα. Φώτα ημέρας σχεδόν παραλληλόγραμμα στην προέκταση της διάτρητης εισαγωγής αέρα και φώτα πορείας και φλας στο πάνω μέρος στο επίπεδο του καπό κινητήρα τα οποία μάλιστα είναι ορατά και από τους επιβάτες όταν αναβοσβήνει το φλας δίνοντας μια ξεχωριστή δυναμική. Ο εμπρός προφυλακτήρας έχει αρκετό ύψος από το έδαφος, ενώ το κάτω μέρος του διαθέτει προστατευτικό όπως αρμόζει στα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου δίνοντας ταυτότητα και χαρακτήρα στο μοντέλο.


    Από το πλάι οι διαστάσεις των παραθύρων οι οποίες είναι σχεδόν ίδιες εμπρός και πίσω μαρτυρούν το μεγάλο μήκος (4,5m) και την άνεση του εσωτερικού. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής το οποίο ήταν κατά βάση μαύρο, υπήρχαν λεπτομέρειες διαφορετικού χρωματισμού και συγκεκριμένα μπλε electric, σε διάφορα σημεία όπως στον εμπρός προφυλακτήρα, στα άνω πλαίσιο των παραθύρων, στις ζάντες αλουμινίου 20″ αλλά και στο εσωτερικό του.


    Διαθέτει μπάρες οροφής ασημί απόχρωσης, σκουρόχρωμα τζάμια παραθύρων για τους πίσω επιβάτες και μια μικρή αεροτομή ως προέκταση της οροφής για καλύτερη διαμόρφωση των στροβιλισμών του αέρα λόγω και του όγκου του με την μεγάλη μετωπική επιφάνεια. Στο πίσω μέρος πρωτότυπα διαιρούμενα φωτιστικά σώματα led σε σχήμα Γ, δύο απολήξεις εξάτμισης, προστατευτικό προφυλακτήρα στο κάτω μέρος και led φως της όπισθεν στο μέσο του προφυλακτήρα προσφέροντας εξαιρετική ορατότητα κατά την οπισθοπορεία τις βραδινές ώρες.


    Ανοίγοντας την πόρτα για να εισέλθουμε στο εσωτερικό, αποπνέει ποιότητα κατασκευής και συναρμογής εκλεπτυσμένης σχεδίασης. Η εταιρία Lynk & Co έχοντας επικεντρωθεί στη βιωσιμότητα, δίνει έμφαση στη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών και γενικότερα υλικών φιλικών προς το περιβάλλον. Η προσοχή στην λεπτομέρεια είναι εμφανής στο ευρύχωρο και πολυτελές σαλόνι. Σημαντικό πως δεν ακούγονται τριγμοί κατά την κύλιση και παντού τα υλικά είναι μαλακής υφής. Κυριαρχεί το μαύρο χρώμα σε καθίσματα, ταμπλό, τιμόνι, κεντρική κονσόλα, όμως μερικές λεπτομέρειες όπως η ραφή σε μπλε χρώμα σπάνε την μονοτονία και δίνουν μια κομψή δυναμική. Τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με εύχρηστα κουμπιά μαλακής αίσθησης δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να χειριστεί τον αυτοπροσαρμοζόμενο διατηρητή ταχύτητας και το σύστημα ψυχαγωγίας. Οθόνη 12,3″ για τον πίνακα οργάνων με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ταξιδιού σε ένα λιτό αλλά παράλληλα όμορφο περιβάλλον με ωραία γραφικά.


    Στην κεντρική κονσόλα, οθόνη αφής 12,7″ με πολύ καλή ανάλυση, γρήγορη και εύχρηστο τρόπο λειτουργίας. Ως προς τη συνδεσιμότητα συνδέεται ασύρματα με το κινητό για κλήσεις και μουσική, ενώ ενσύρματα υπάρχει δυνατότητα αξιοποίησης των εφαρμογών του κινητού (Apple Car play & Android auto). Όπως μας ενημέρωσαν από την εταιρία, σύντομα με ενημέρωση λογισμικού θα είναι διαθέσιμη και ασύρματη λειτουργία Apple Car play & Android auto. Οι φυσικοί περιστροφικοί διακόπτες για τον χειρισμό του κλιματισμού αποτελούν πλεονέκτημα, με το πλήρες μενού να αναπτύσσεται στην οθόνη.


    Οδηγός και συνοδηγός κάθονται αναπαυτικά στα μαλακής αίσθησης πλήρως ρυθμιζόμενα ηλεκτρικά καθίσματα τα οποία είναι και θερμαινόμενα. Αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι, ανάμεσα στα καθίσματα και στις πόρτες, ντουλαπάκι συνοδηγού, ποτηροθήκες, θύρες usb C, 12V και ασύρματη φόρτιση κάνουν πιο άνετη τόσο την καθημερινή μετακίνηση όσο και τα ταξίδια αναψυχής. Στα πίσω καθίσματα κάθονται άνετα τρεις ενήλικες απολαμβάνοντας άνεση για τα πόδια τους και άπλετο φως από την πανοραμική ανοιγόμενη οροφή. Υπάρχουν και πίσω θύρες φόρτισης USB και αποθηκευτικοί χώροι στις τσέπες των πλατών των εμπρός καθισμάτων. Αρκετά άνετος και ο χώρος αποσκευών δύο επιπέδων με τα 466 lt να καλύπτουν τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας, έχοντας τη δυνατότητα αναδίπλωσης καθισμάτων εκτοξεύοντας την χωρητικότητα στα 1.231 lt για μεταφορά μεγάλων αντικειμένων.


    Κάτω από το καπό του κινητήρα βρίσκεται ένας υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5 lt όπου σε συνδυασμό με το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα η συνολική ισχύς ανέρχεται στους 261 PS και η μέγιστη ροπή στα 265 Nm. Η κίνηση μεταδίδεται με ομαλό τρόπο στους εμπρός τροχούς, χωρίς έντονα ξεσπάσματα, εξασφαλίζοντας την καλύτερη δυνατή πρόσφυση κατά την επιτάχυνση, όπου θέλοντας 8,0 sec για τα 0-100 km/h και τελική ταχύτητα στα 210 km/h, οι επιδόσεις σίγουρα είναι αξιοζήλευτες και αξιοσημείωτες για ένα αυτοκίνητο SUV με απόβαρο 1.879 kg.


    Η μπαταρία χωρητικότητας 17,6 kWh με ωφέλιμη 14,1 kWh, εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία περίπου 70 km εντός αστικού ιστού, ενώ γενικότερα το υβριδικό σύστημα διατηρεί σε χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση καυσίμου στα 6,1 lt/100km κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας όπου κινηθήκαμε αρκετά εντός Αττικής αλλά και κάνοντας πάνω από 400 km σε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό δίκτυο. Μικρό μειονέκτημα η χωρητικότητα του ντεπόζιτου καυσίμου εξασφαλίζοντας αυτονομία μέχρι 500 km συνδυαστικά με φορτισμένη την μπαταρία. Βέβαια κινούμενοι εντός πόλης με μικρές ταχύτητες αξίζει να σημειώσουμε πως η κίνηση είναι σχεδόν αποκλειστικά ηλεκτρική με ελάχιστες απαιτήσεις από τον θερμικό κινητήρα. Η θύρα φόρτισης είναι πολύ καλά κρυμμένη στο φτερό μπροστά από την πόρτα του οδηγού και χρειάζεται να πατήσουμε παρατεταμένα το κουμπί αριστερά από το τιμόνι για να εμφανιστεί.


    Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων συνεργάζεται αρμονικά με τον κινητήρα, με τις αλλαγές να είναι ανεπαίσθητες και να γίνονται τη σωστή χρονική στιγμή. Δεν μας απογοήτευσε ποτέ η επιλογή σχέσης ούτε νιώσαμε καθυστέρηση στις αλλαγές όταν το φορτίο κινητήρα ήταν πιο απαιτητικό, για παράδειγμα σε ανηφορικό κομμάτι διαδρομής. Διαλέγοντας την λειτουργεία B στον επιλογέα, η ανάκτηση ενέργειας είναι σημαντική και βελτιώνει την αυτονομία ενώ παράλληλα μειώνει τις ανάγκες φρεναρίσματος, όπου εδώ να σημειώσουμε πως για πρώτη φορά σε υβριδικό αυτοκίνητο νιώσαμε το πεντάλ του φρένου να «τραβιέται» προς τα μέσα όταν αφήναμε το πεντάλ του γκαζιού και γινόταν ανάκτηση ενέργειας. Το γεγονός αυτό στην αρχή δημιουργεί μια ασάφεια στο πάτημα του φρένου αλλά μετά από λίγο έχοντας εξοικειωθεί με αυτή την λειτουργία όλα μοιάζουν φυσιολογικά.


    Οι άνετες μετακινήσεις είναι ένα από τα δυνατά σημεία του Lynk & Co O1, με την μαλακή ρύθμιση ανάρτησης να αποσβένει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος ομαλά, χωρίς τριγμούς και θόρυβο από τα αμορτισέρ. Κινείται εντυπωσιακά ήσυχα εντός πόλης όπου οι δρόμοι έχουν αρκετές κακοτεχνίες και λακκούβες, με αποκορύφωμα το ταξίδι σε αυτοκινητόδρομο όπου όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν άνεση και ξεκούραστα χιλιόμετρα. Υπεύθυνα για αυτό είναι τα εμπρός γόνατα MacPherson και πίσω ένα απομονωμένο υποπλαίσιο σε συνδυασμό με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Το πλαίσιο, γνωστό από το Volvo XC40, προσφέρει ακαμψία και μια δυναμική, αντέχοντας στο παραπάνω βάρος των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων. Κλίσεις υπάρχουν αλλά καθόλου παράλογες ή υπερβολικές.


    Το σύστημα διεύθυνσης ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, είναι ακριβές, μέτριας σκληρότητας και ξεκούραστο σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, είτε εντός πόλης όπου αποδείχτηκε αρκετά ευέλικτο και εύκολα διαχειρίσιμo, είτε εκτός πόλης όπου σε μικτές συνθήκες δεν μας δημιούργησε ανασφάλεια, αντιθέτως ανταποκρίθηκε επαρκώς. Συνολικά η εμπειρία οδήγησης είναι παραπάνω από ικανοποιητική, μέσω της προηγμένης τεχνολογίας και των συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης που διαθέτει το O1, ο οδηγός νιώθει ασφαλής και το κυριότερο φτάνει ξεκούραστος στον προορισμό του. Διαθέτει πολύ ποιοτικό ήχο με τα 10 ηχεία της Infinity να καταφέρνουν να δημιουργούν την ιδανική ατμόσφαιρα κατά την διάρκεια του ταξιδιού. Η είσοδος και η εκκίνηση χωρίς κλειδί αποτελούν αγαπημένο αξεσουάρ των σύγχρονων αυτοκινήτων, το οποίο φυσικά δεν λείπει από τον εξοπλισμό. Κάμερες πορείας αλλά και 360ο για το παρκάρισμα, ενώ εντύπωση μας προκάλεσε η εσωτερική κάμερα για άμεση ανάρτηση στα μέσα κοινωνική δικτύωσης, η οποία βέβαια λειτουργούσε μόνο όταν το αυτοκίνητο ήταν σταθμευμένο. Για την καλύτερη διαχείριση της ισχύος διατίθενται τρεία προγράμματα οδήγησης: Pure, Hybrid και Power. Για κίνηση αμιγώς ηλεκτρική το πρώτο, εντός πόλεως έως 70 km/h. Η υβριδική λειτουργία για μια ισορροπία μεταξύ οικονομίας καυσίμου και αποδοτικότητας. Τέλος το πρόγραμμα Power για πλήρη εκμετάλλευση όλης της διαθέσιμης ισχύος που εντυπωσιάζει σε επαρχιακό ανηφορικό δίκτυο.


    Η οδήγηση είναι απολαυστική, η εμφάνιση ξεχωριστή, οι καινοτομίες αρκετές, η τεχνολογία και η βιωσιμότητα απαραίτητες στην εποχή μας, καθιστώντας το ντεμπούτο της κινεζικής εταιρίας στην Ελλάδα, με το μοντέλο Ο1, άκρως δυναμικό και πολλά υποσχόμενο. Αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμη μόνο μία έκδοση τόσο σε εξοπλισμό όσο και σε επιλογή κινητήρα με αρκετές επιλογές στους χρωματικούς συνδυασμούς ικανοποιώντας ακόμη και τους πιο απαιτητικούς. Το μόνο σίγουρο είναι πως το Lynk & Co O1 δεν περνάει απαρατήρητο, μαγνητίζει τα βλέμματα που δυσκολεύονται αρκετά να διαβάσουν και να πουν το όνομα της εταιρίας. Στο μυαλό μας το όνομα αυτό αντικατοπτρίζει την συνδεσιμότητα αλλά και τη νέα προσέγγιση στη μετακίνηση που φαίνεται να ακολουθεί τις ανάγκες και τις αξίες των σύγχρονων καταναλωτών. Εντάσσεται στην πολυπληθή κατηγορία των επαναφορτιζόμενων SUV, όπου τελευταία ελκύει το ενδιαφέρον των καταναλωτών αλλά και των εταιρικών στόλων. Η μοναδική λειτουργία Car sharing (κοινή χρήση αυτοκινήτου) που διαθέτει και ίσως σύντομα είναι διαθέσιμη και στην χώρα μας, θα αποτελέσει αφορμή και θα «τραβήξει» το ενδιαφέρον εκείνων που θέλουν το αυτοκίνητο να τους φέρει εισόδημα όταν εκείνοι δεν το χρειάζονται. Απέναντί του σε αυτή την ανταγωνιστική αγορά, βρίσκει τα: Toyota Rav4, Peugeot 3008, BMW X1, Audi Q3, Mercedes GLA, Ford Kuga. Κάθε ένα από αυτά τα μοντέλα προσφέρει μοναδικά χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα, καθιστώντας την αγορά των suv ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Η Lynk & Co O1 πρέπει να αντιμετωπίσει αυτές τις προκλήσεις με την καινοτομία, την τεχνολογία και την ευελιξία που προσφέρει το μοναδικό της μοντέλο συνδρομής και κοινής χρήσης.


    Τεχνικά χαρακτηριστικά Lynk & Co O1 plug in hybrid
    Κυβισμός: 1.477 cc
    Ισχύς: 261 PS (συνδυαστική ισχύς)
    Ροπή: 265 Nm
    Χωρητικότητα μπαταρίας: 17,6 kWh , ωφέλιμη 14,1 kWh
    Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
    Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων 7DCTH
    Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.541 / 1.952 / 1694 mm
    Μεταξόνιο: 2.734 mm
    Χώρος αποσκευών: 466 lt , 1.231lt σε διθέσια διαμόρφωση
    Βάρος: 1.879 kg
    Επιτάχυνση 0-100km/h: 8,0 sec
    Τελική ταχύτητα: 210 km/h
    Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,1 lt/100km
    Εκπομπές CO2: 24 g/km
    Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
    Τιμή: 49.950 ευρώ

    Διαβάστε επίσης:

    Κυριάκος Μητσοτάκης: Συνάντηση με την Εθνική Ομάδα Μπάσκετ

    Justice Watch: Διαβλέπει διαβρωτικά φαινόμενα στη Δικαιοσύνη

    Ευρωαγορές: Με κέρδη 1% αντέδρασε στο αποτέλεσμα των γαλλικών εκλογών ο CAC 40



    ΣΧΟΛΙΑ