Μπορεί στους δυτικούς πολιτισμούς ο δράκος να ήταν πάντα ο κακός, ωστόσο στην Κίνα, αυτό το μυθικό ον συμβολίζει την ευφυή δύναμη και τη χάρη.
Αυτά τα στοιχεία της ευφυΐας, της δύναμης και της χάρης συναντάμε και στο C10. Το μεγάλο, αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Leapmotor – μίας κινεζικής εταιρείας που ακόμα δεν έχει συμπληρώσει ούτε δεκαετία ζωής – μας συντρόφευσε τις μέρες των γιορτών. Η Leapmotor είναι σχετικά νέα εταιρεία, της τελευταίας δεκαετίας, αλλά έχει εξελιχθεί σε μία από τις μεγάλες δυνάμεις στην αγορά της Κίνας. Επιπλέον με αρωγό τη Stellantis, επιχειρεί δυναμική είσοδο στην Ευρώπη. Η Ελλάδα είναι μια από τις πρώτες χώρες που επιλέχθηκε. Το μικρό ηλεκτρικό T03 κινείται εντός πόλης, αλλά το C10 είναι φτιαγμένο για απολαυστικές διαδρομές. Πρόκειται για ένα SUV της κατηγορίας D, που σε κερδίζει με τη μία με την δυναμική εμφάνιση, την πλούσια τεχνολογική φαρέτρα και τους εντυπωσιακούς χώρους του.
Ας δούμε όμως αναλυτικά τα συν και τα πλην που εντοπίσαμε ταξιδεύοντας ως την Ήπειρο. Η στιβαρή εμφάνιση του C10 του χαρίζει κύρος με την πρώτη ματιά. Δεν έχει υπερβολές και ακρότητες, αντίθετα διακρίνεται από κομψότητα που ταιριάζει στο μέγεθός του. Τα φωτιστικά σώματα είναι λεπτά, με τα πίσω να συνδέονται με μία φωτιζόμενη μπάρα. Το σήμα της μάρκας, με τα λατινικά γράμματα «L» και «P» βρίσκεται πάνω στο καπό, οι μπάρες οροφής συμπληρώνουν την εικόνα ενώ οι αναδυόμενες χειρολαβές, πέραν της αισθητικής τους συμβολής, βοηθούν και στην αεροδυναμική απόδοση του οχήματος.
Λίγο η συνολική εικόνα του, λίγο το άγνωστο το οποίο αντιπροσωπεύει, είχαν ως αποτέλεσμα τα κεφάλια να γυρνούν στο πέρασμά του. Το βλέμμα των περαστικών στρέφεται στο νέο και το «χτενίζει» όταν είναι παρκαρισμένο. Όταν πας να ξεκλειδώσεις το C10, πράγμα που γίνεται με την επαφή της κάρτας (που αντικαθιστά το παραδοσιακό κλειδί) με το σχετικό αισθητήρα στον αριστερό καθρέφτη αισθάνεσαι επίκεντρο της προσοχής.
Στο εσωτερικό το ταμπλό, θυμίζει αρκετά Tesla. Μία έγχρωμη οθόνη 10.25 ιντσών βρίσκεται πίσω από το τιμόνι εκτελώντας χρέη πίνακα οργάνων και άμεσης πληροφόρησης του οδηγού ενώ κεντρικά είναι τοποθετημένη μία μεγάλη οθόνη αφής 14.6 ιντσών. Δεν υπάρχουν κουμπιά, δεν υπάρχουν διακόπτες, ακόμα και το πολυλειτουργικό τιμόνι έχει περιορισμένες λειτουργίες. Όσο για τις αλλαγές στη φορά κίνησης (μπρος πίσω) του C10, ορίζεται μέσω του μοχλού που βρίσκεται δεξιά πίσω από το τιμόνι. Αν ψάξεις τα «αλάρμ», θα πρέπει να κοιτάξεις ψηλά για να τα βρεις αφού είναι ένας από τους τρεις διακόπτες που είναι τοποθετημένοι στην οροφή – οι άλλοι δύο είναι το «SOS» και το σκίαστρο της τεράστιας πανοραμικής οροφής.
Η κεντρική κονσόλα που επεκτείνεται από το καπό μέχρι τα όρια των μπροστινών καθισμάτων, διαθέτει επιφάνεια ασύρματης φόρτισης η οποία έχει και τη χρήση εκκίνησης του οχήματος μέσω της αναγνώρισης της κάρτας εισόδου, ποτηροθήκες και αρκετό χώρο για μικροαντικείμενα. Η ποιότητα συναρμογής είναι κορυφαία. Η προέλευση των υλικών βιολογική και εξίσου υψηλή συνθέτει μία αίσθηση λιτής πολυτέλειας. Στα αξιοσημείωτα είναι και το ηχοσύστημα υψηλής ποιότητας που περιλαμβάνει 12 ηχεία και προσφέρει surround ήχο. Όλα αυτά σε μία καμπίνα όπου τα επίπεδα άνεσης εντυπωσιάζουν. Ειδικά στην πίσω σειρά καθισμάτων, οι χώροι είναι άπλετοι ακόμα και για ψηλούς επιβάτες, με την απουσία τούνελ στο πάτωμα να δεικνύει ότι η συγκεκριμένη πλατφόρμα είναι μόνο για ηλεκτρικά οχήματα. Η έλλειψη του κεντρικού τούνελ αποτελεί αρωγό στα άνετα ταξίδια για όλους τους επιβάτες. Μάλιστα, έχουμε να κάνουμε με τιμές ρεκόρ για την κατηγορία σε ότι αφορά στον «αέρα» για τα γόνατα αλλά και τα κεφάλια των επιβατών. Όσο για το χώρο αποσκευών, δίχως να εντυπωσιάζει, προσφέρει όσα θα περίμενε κανείς από ένα όχημα τέτοιου μεγέθους. Αν δεις τα ζόρια, έχεις και 32 λίτρα προς εκμετάλλευσης κάτω από το καπό.
Φορτώσαμε λοιπόν μπαγκάζια, οικογένεια και κατοικίδιο και βάλαμε πλώρη για την Παραμυθιά. Με το ξεκίνημα της εκδρομής, να φέρνει αναπόφευκτο εκνευρισμό που θα έρθει σε όποιον καθίσει πρώτη φορά στη θέση του οδηγού. Για λίγο, ώσπου να βρει το πώς να απενεργοποιήσει όλα αυτά τα «καμπανάκια» που βαράνε επαναλαμβανόμενα. Το Leapmotor C10 είναι γεμάτο τεχνολογίες ενεργητικής ασφαλείας αλλά οι περισσότερες συνοδεύονται με κουραστικές ηχητικές προειδοποιήσεις.
Με την απενεργοποίηση να είναι προσωρινή, κάθε φορά που παίρνεις τους δρόμους, πρέπει πριν πατήσεις το δεξί πόδι στο γκάζι, να υπηρετήσεις το μοτίβο των απενεργοποιήσεων. Ειδικά κάτω από τον ελληνικό, λαμπερό ήλιο, το σύστημα απόσπασης προσοχής του οδηγού, δεν σε αφήνει να κινηθείς φορώντας γυαλιά ηλίου, καθώς δεν μπορεί να «διαβάσει» το πρόσωπο και το βλέμμα σου.
Βέβαια όταν εξοικειωθείς με τα παραπάνω, αποτελούν κινήσεις που κάνεις μηχανικά άρα παύουν να ενοχλούν. Και για όσους ταξιδεύουν πολύ, νύχτα, ενίοτε κουρασμένοι, αυτά τα «καμπανάκια» που άλλοτε ενοχλούν, μπορεί να αποδειχθούν σωτήρια. Μιλάμε άλλωστε για όχημα που έχει πάρει 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης και αξιολόγησης συστημάτων ασφαλείας. Κινούμενο στο εθνικό δίκτυο, ο C10 είναι αρχοντικό. Ήσυχο, με εξαιρετική ποιότητα κύλισης, ενδοτική ανάρτηση και δίχως να δείχνει τάσεις πλεύσης – κάθε άλλο. Σε αυτό αρωγός είναι το χαμηλό κέντρο βάρους καθώς η μπαταρία βρίσκεται στο πάτωμα. Κινηθήκαμε και σε επαρχιακούς δρόμους, εκεί που οι ρυθμοί και οι επεμβάσεις αλλάζουν. Η πληροφορία από το τιμόνι ήταν επαρκής ενώ τα επίπεδα πρόσφυσης από τα ελαστικά της Dunlop, 245/45/20 ήταν ικανοποιητικά.
Η εργοστασιακή τιμή της αυτονομίας μεταξύ φορτίσεων είναι στα 420km αλλά στα ταξίδι με σταθερό φορτίο είναι μικρότερη. Απαιτείται σύνεση στη χρήση αλλά και πάλι, έχοντας ήδη «ξοδέψει» χιλιόμετρα μέχρι να να βγούμε στην Αττική οδό εν μέσω ενός ακόμα εφιαλτικού προ-εορτών απογεύματος στην Αθήνα, ήταν δεδομένο πως θα χρειαζόταν στάση φόρτισης. Έτσι διαπιστώσαμε πως το δίκτυο φορτιστών ολοένα και μεγαλώνει, γλιτώνοντας τους χρήστες EV οχημάτων από πονοκεφάλους.
Φτάνοντας στην Παραμυθιά, ξεκίνησε ένας μικρός διαγωνισμός για το ποιος θα λάμψει περισσότερο κάτω από τα λαμπάκια. Το C10 έκλεψε την παράσταση με την επιβλητική του παρουσία και ήταν πολλές οι φορές που μας πλησίασαν να μας ρωτήσουν πληροφορίες για το μοντέλο αλλά και τη Leapmotor γενικότερα. Αλλά από την άλλη, η κωμόπολη της Θεσπρωτίας είχε φορέσει τα καλά της όπως ποτέ άλλοτε. Με τον προαύλιο χώρο στο παλιό σχολείο που ανακατασκευάστηκε και θα ανοίξει σύντομα τις πόρτες του ως μουσείο Bulgari (από την Παραμυθιά ξεκίνησε η πορεία του διάσημου οίκου κοσμημάτων, από τον Σωτήριο Βούλγαρη), να έχει μετατραπεί για την εορταστική περίοδο σε… Παραμυθούπολη!
Με διαδραστικά περίπτερα, τοπικές γεύσεις και παγοδρόμιο που αποτέλεσε πόλο έλξης για τα παιδιά όχι μόνο της έδρας του δήμου Σουλίου αλλά και της ευρύτερης περιοχής. Ο καιρός ήταν σύμμαχος και παρά το κρύο, ο ήλιος έλαμπε κάθε μέρα. Ιδανικές συνθήκες για διαρκείς εξορμήσεις, προς τα χωριά του Σουλίου, προς τα Ιωάννινα, προς την Ηγουμενίτσα και την Πλαταριά, για τις οποίες το C10 ήταν πρόθυμο – αρκεί να το γέμιζες «kwh».
Tα 160kw ισχύος (218PS) και η ροπή των 320 Nm από τον ηλεκτροκινητήρα (σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη) που βρίσκεται τοποθετημένος στον πίσω άξονα και κινεί τους εκεί τροχούς, είναι υπέρ-αρκετά για κάθε επιθυμία. Αλλά όσο περισσότερες είναι οι επιθυμίες, τόσο μεγαλύτερη είναι η ανάγκη προγραμματισμού. Διότι η ρεαλιστική αυτονομία είναι γύρω στα 330-350 χιλιόμετρα και η μπαταρία φωσφορικού άλατος σιδήρου λιθίου (LFP), με την ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 69,9 kWh και ωφέλιμη 67 kWh, απαιτεί συχνά φορτίσεις. Ο on board φορτιστής 6,6 kW απαιτεί 6 ώρες για φόρτιση από το 30%-80% και περίπου 12 ώρες για μια πλήρη φόρτιση. Σε ταχυφορτιστή 83 kW χρειάζεται μισή ώρα για το 30%-80%. Πάμε και στο ταμείο. Όπου εδώ, η προτεινόμενη τιμή απόκτησης αυτού του εντυπωσιακών παροχών μοντέλου, σε καλεί να κάνεις το απαιτούμενο άλμα πίστης για να επενδύσεις στο δημιούργημα μίας άγνωστης στο ελληνικό κοινό, κινεζικής μάρκας.
Διότι ο συνδυασμός της κρατικής επιδότησης στο πλαίσιο του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και η προωθητική ενέργεια της Stellantis, κατεβάζουν τον κόστος απόκτησης του Leapmotor C10 στα 30.900 ευρώ, 31.400 στην έκδοση Desing του οχήματος της δοκιμής μας, που έχει… όλα τα κομφόρ! Τιμές που δεν είναι απλά ανταγωνιστικές αλλά σχεδόν δελεαστικές για όσα σου προσφέρει αυτό το σύγχρονο ηλεκτρικό D-SUV.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Leapmotor C10
Κινητήρας, Ηλεκτροκινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς: 160kw (218 PS)
Ροπή: 320 Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Μίας Σχέσης
Ανάρτηση: Γόνατα Μακφερσον μπροστά, πολλαπλών συνδέσμων πίσω
Φρένα: Αεριζόμενοι δίσκοι μπροστά & πίσω
Χωρητικότητα μπαταρίας: 67,3 kWh
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,5 sec
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 20,7 KWh/100 km
Αυτονομία: 350 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Βάρος: 1.780 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.739/1.900/1.680 mm
Μεταξόνιο: 2.825 mm
Χώρος αποσκευών: 435-1410 lt
Τιμή: 30.900€ (όχημα δοκιμής σε έκδοση Design: 32.400€) με κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ»
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ντόναλντ Τραμπ: Μοιράστηκε βίντεο που χαρακτηρίζει τον Νετανιάχου «εμμονικό» και «σκοτεινό κάθαρμα»
- Κύπρος: Μηνύματα αδιαλλαξίας στέλνει η παράνομη επίσκεψη του Τούρκου ΥΠΕΞ Φιντάν στα κατεχόμενα
- Τριμερής Σύνοδος Κορυφής στο Κάιρο: Ο κατάλογος συμφωνιών και μνημονίων προς υπογραφή
- Πεζεσκιάν : Το Ισραήλ να αποσυρθεί από το έδαφος της Συρίας