Η Toyota είναι πρωτοπόρος στην υβριδική τεχνολογία και κυριαρχεί στις υβριδικές πωλήσεις παγκοσμίως. Το νέο Yaris είναι η 4η γενιά, το νέο Yaris Hybrid είναι το δεύτερο μοντέλο Yaris με υβριδική τεχνολογία. Προσωπικά θεωρώ πως αν θες ν’ αγοράσεις το Yaris, το υβριδικό σύνολο είναι μονόδρομος, αλλά ξέρω καλά πως δε συμφωνούν όλοι μ’ αυτό. Εξ’ ου μέχρι χτες γίνονταν ανάρπαστο το Yaris diesel ενώ σήμερα υπάρχει και έκδοση με ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης.
Το πρώτο υβριδικό Yaris είχε τρία χτυπητά μειονεκτήματα: Οδική συμπεριφορά, επιδόσεις και θόρυβος από το CVT στη φάση τέρμα γκάζι. Όλα έχουν επιλυθεί στη νέα γενιά. Το υβριδικό σύνολο αποδίδει συνολικά 116PS και η συνδυασμένη ροπή του θερμικού κινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα επιτρέπουν να επιταχύνεις αβίαστα και ν’ αντιμετωπίσεις την κίνηση στην πόλη. Η δύναμη του υβριδικού συνόλου σου επιτρέπει να ελίσσεσαι ευχάριστα εντός πόλης με σβέλτο ρυθμό. Ταυτόχρονα ο ενοχλητικός θόρυβος από το κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης (CVT) έχει ελαχιστοποιηθεί σε τέτοιο σημείο που πλέον δεν ενοχλεί καθόλου. Τέλος η οδική συμπεριφορά του νέου Yaris έχει ξεφύγει από το «αδιάφορη, ασφαλής» και βρίσκεται στο «ενδιαφέρουσα, οδηγοκεντρική».
Αν όμως με ρωτάτε που έχει συντελεστεί η μεγαλύτερη πρόοδος προφανώς στην απόδοση του υβριδικού συστήματος. Το παλιό Yaris hybrid κατανάλωνε περίπου 5lt/100km. Το νέο στα χέρια μας είχε μέση κατανάλωση 3.5lt/100km ενώ υπήρχαν φάσεις που είδαμε και 2.9lt/100km. Είναι αλήθεια πως δεν το διαχειριστήκαμε ευγενικά και δεν προσπαθήσαμε για να πετύχουμε αυτές τις τιμές. Έχει συντελεστεί πολύ μεγάλη πρόοδος στην απόδοση του ηλεκτροκινητήρα (59PS) και στην δυνατότητά του να κινεί το Yaris αμιγώς ηλεκτρικά ως τα 130km/h. Αυτό στην πράξη έχει ως αποτέλεσμα να επιβεβαιώνεται ο ισχυρισμός της Toyota πως η κίνηση στην πόλη είναι ως επί το πλείστο ηλεκτρική. Σπάνια θα πάρει μπροστά ο θερμικός κινητήρας (3κυλινδρος, ατμοσφαιρικός με κύκλο Atkinson) και συνήθως σβήνει πολύ γρήγορα. Η μπαταρία ιόντων λιθίου 177V, χωρητικότητας 4,3kwh είναι αερόψυκτη και αυτό συμβάλλει στην απόδοσή της ειδικά τις ζεστές μέρες του χρόνου.
Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή. Ρυθμίζοντάς την στα μέτρα μου (1.85cm, 100kg) κάθισα πίσω της χωρίς συμβιβασμούς. Σε υψηλά επίπεδα είναι και η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση. Χάρη στην καλύτερη ακαμψία κατά 37% (νέα πλατφόρμα) οι μηχανικοί μπόρεσαν να σετάρουν την ανάρτηση (MacPherson, ημιάκαμπτος) ώστε να είναι πιο ενδοτική, χωρίς να επιτρέπει μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος. Ταυτόχρονα η ηχομόνωση της καμπίνας, η αθόρυβη λειτουργία του υβριδικού συνόλου και η αβίαστη ροπή από τις μηδέν στροφές συνθέτουν ένα εξαιρετικά αγχολυτικό σύνολο εντός πόλης. Κυριολεκτικά θα νιώθετε άλλος άνθρωπος οδηγώντας το. Στο ταξίδι τώρα το Yaris δεν υστερεί. Έχει αρκετή δύναμη για να κινείσαι άνετα εντός των νόμιμων ορίων, καλή αεροδυναμική ώστε να μην υπάρχουν αεροδυναμικοί θόρυβοι και θετικό κράτημα στις στροφές.
Υπάρχουν τα περιθώρια ισχύος για να πραγματοποιήσεις ένα ασφαλές προσπέρασμα. Η άνεση του αυτοματοποιημένου κιβωτίου και το ολοκληρωμένο πακέτο ενεργητικής ασφάλειας Safety Sense μειώνουν το φόρτο του οδηγού συντελώντας στην ασφάλειά του. Επιπλέον όπως αποδεικνύεται από το crash test του Euro NCAP το Yaris είναι κορυφαίο και στην παθητική ασφάλεια. Θεωρώ πολύ σημαντικό ότι το ενοχλητικό σε όλα τα οχήματα «Keep Lane Assist» απενεργοποιείται πολύ εύκολα με το πάτημα μόνο ενός κουμπιού που βρίσκεται πάνω στο τιμόνι. Η κατανάλωση στο ταξίδι μπορεί ν’ ανέβει στα 4.5lt/100km λόγω της μειωμένης ανάκτησης ενέργειας υπό σταθερό ρυθμό. Το νέο υβριδικό σύστημα του Yaris πάντως ανακτά συνεχώς ενέργεια όταν αφήνεις το πόδι σου από το γκάζι, είτε ρολάρεις, είτε φρενάρεις. Γι’ αυτό και η απόδοση του συνόλου φτάνει το 0.4 τιμή εξαιρετική για θερμικό κινητήρα.
Το μόνο μειονέκτημα που βρήκα στο νέο Yaris είναι ο χώρος αποθήκευσης μικροαντικειμένων στην πόρτα. Είναι μικρό το άνοιγμά του. Ειλικρινά όμως δεν μπορείς να προσάψεις κάτι άλλο στο νέο υβριδικό Yaris. Είναι η κορυφαία επιλογή που υπάρχει, σε αυτοκίνητο πόλης. Χωρίς να υστερεί εκτός αυτής, στο κέντρο της πόλης το Yaris είναι ακαταμάχητο, ολοκληρωμένο. Μια δοκιμή θα σας πείσει.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Toyota Yaris hybrid
Κινητήρας: 1490 cc
Συνδυαστική ισχύς: 116 PS/ 3750 rpm
Ροπή: 120nm θερμικός κινητήρας, 141nm o ηλεκτροκινητήρας
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο τύπου CVT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,7 sec
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 3,5lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 64 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 1145 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3940/1.745/1.490 mm
Μεταξόνιο: 2.560 mm
Χώρος αποσκευών: 286lt
Τιμή: από 17.340 €
Διαβάστε επίσης:
Toyota Yaris, 4η γενιά: Στην Ελλάδα το φθινόπωρο!
Toyota Yaris: Οι πρώτες οδηγικές εντυπώσεις
Yaris Hybrid: Μυστικά και λεπτομέρειες του νέου υβριδικού συστήματος