Το μικρό SUV της Ιαπωνικής εταιρείας στην υβριδική του έκδοση, συνδυάζει την οικονομία με την άνεση.
Θυμάμαι πόσο διέφερε από τα συνηθισμένα το πρώτο Juke πίσω στο 2010 λόγω της ξεχωριστής αισθητικής του. Ήταν η εποχή που δημιουργούνταν δειλά η κατηγορία των B – SUV που σήμερα είναι με διαφορά η πιο δημοφιλής στη χώρα μας. Πέρυσι πουλήθηκαν 25.500 B – SUV στην Ελλάδα, τα 317 από τα οποία ήταν Juke. Το Ιαπωνικό μοντέλο διαθέτει υβριδική έκδοση η οποία φορά τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6lt/93PS ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα φτάνοντας συνολικά τα 145PS και το κυριότερο για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου 205 Nm ροπής. Το κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη, διαθέτει τέσσερις ταχύτητες για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και δύο για τον ηλεκτροκινητήρα. Καθώς δεν υπάρχει συμπλέκτης, ένας μικρότερος ηλεκτροκινητήρας εξασφαλίζει ομαλές αλλαγές ταχυτήτων. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται λόγω μείωσης απωλειών καλύτερη απόδοση κατά 25% και παράλληλα βελτιώνεται κατά 20% η οικονομία καυσίμου.
Οδηγώντας το Juke γίνεται άμεσα αντιληπτός ο πολιτισμένος του χαρακτήρας λόγω της υβριδικότητας του συστήματος. Εντός πόλης κινείσαι κυρίως ηλεκτρικά, χωρίς να εμπλέκεται ο θερμικός κινητήρας, άρα αθόρυβα και οικονομικά. Η κατανάλωση που είδαμε στη κίνηση της πόλης ήταν στα 4.8lt/100km. Η Nissan λέει ότι έως και το 80% του χρόνου οδήγησης στην πόλη μπορεί να είναι χωρίς να λειτουργεί ο θερμικός κινητήρας. Δεν ξέρω αν είναι ακριβώς 80% αλλά είναι κοντά σ’ αυτό το ποσοστό. Μάλιστα η λειτουργεία του συστήματος σε εκπαιδεύει σταδιακά μαθαίνεις να εφαρμόζεις την ενδεδειγμένη πίεση στο πεντάλ του γκαζιού ώστε να μην ενεργοποιήσεις το θερμικό κινητήρα. Έτσι σε συνδυασμό με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο η οδήγηση είναι πιο ξεκούραστη αλλά ταυτόχρονα και πολύ οικονομική. Αν δε ο οδηγός ενεργοποιήσει και το e-pedal μπορεί να χρησιμοποιεί μόνο γκάζι και ν’ αφήνει την ανάκτηση ενέργειας να επιβραδύνει το Juke αυξάνοντας περαιτέρω την αποδοτικότητά του. Αν εξοικειωθείς με το σύστημα τότε πατάς φρένο μόνο για να σταματήσεις τελείως.
Η άνεση της ανάρτησης είναι από τα δυνατά σημεία του Juke και συμβάλλει θετικά στο χαρακτήρα του. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε ελαστικά 215/60/17 που χάρη στο υψηλό προφίλ συνέβαλαν στην απορρόφηση κραδασμών και στην αβίαστη μετακίνηση εντός και εκτός πόλεως. Υπό πίεση το Juke έχει ασφαλή συμπεριφορά, έχει μέτριες κλίσεις στις στροφές και κατά βάση είναι ουδέτερο. Αν επιμείνεις προσπαθώντας να το φέρεις σε δύσκολη θέση υποστρέφει ελεγχόμενα ενώ ταυτόχρονα παρεμβαίνουν τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας. Αν θέλετε σπορ αυτοκίνητο η Nissan έχει το 350Ζ και το GTR. Η διαδρομή της ανάρτησης και τα 18.5cm από το έδαφος, επιτρέπουν να περάσεις από νεροφαγώματα και αγκωνάρια για να κατέβεις στην παραλία που θα είσαι μόνος. Καλύτερα βέβαια σε μια τέτοια περίπτωση να το εφοδιάσεις και με ελαστικά μεικτών συνθηκών.
Στον αυτοκινητόδρομο το Juke ταξιδεύει αθόρυβα σύννομα. Ο θερμικός κινητήρας εδώ δουλεύει περισσότερο και η κατανάλωση ανεβαίνει στα 5.9lt/100km. Ο οδηγός έχει στην διάθεσή του μια πληθώρα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας που τον προστατεύουν από τον εαυτό του: Έξυπνη προειδοποίηση μπροστινής σύγκρουσης (intelligent forward collision warning), προειδοποίηση τυφλού σημείου (blind spot intervention), ειδοποίηση κυκλοφορίας στα μετόπισθεν (rear cross traffic alert), αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας (traffic sign recognition), αυτόματα φώτα (high beam assist), έξυπνο σύστημα σφαιρικής απεικόνισης μέσω καμερών (intelligent around view monitor).
Ο συνδυασμός της προσεγμένης αεροδυναμικής, του αυτόματου κιβωτίου και του καλού ηχοσυστήματος, συντελούν στην πραγματοποίηση ενός ξεκούραστου ταξιδιού. Σ’ αυτό συμβάλλει και η ποιότητα των πολύ καλών καθισμάτων. Παρατηρώντας απ’ έξω το Juke ξεχωρίζουν αμέσως οι στρογγυλοί προβολείς σήμα κατατεθέν του συγκεκριμένου μοντέλου. Η εμπρός σχήματος V είναι χαρακτηριστική της μάρκας οι δίχρωμες (ασημί-μαύρο) 17αρες ζάντες αλουμινίου αναδεικνύουν το χαρακτήρα του και στο πίσω μέρος μια πιο συντηρητική προσέγγιση απ’ ότι στο πρόσφατο παρελθόν δίνει τη δυνατότητα στο μικρό crossover της Ιαπωνικής εταιρείας να απευθυνθεί σε πιο ευρύ κοινό.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου νιώθεις να σε κανακεύουν: Πληροφορίες για την λειτουργία του αυτοκινήτου και ο υπολογιστής ταξιδιού προβάλλονται στην οθόνη του πίνακα οργάνων. Από το τιμόνι είναι εύκολος ο χειρισμός όλων των συστημάτων, σε συνδυασμό με την κεντρική οθόνη όπου υπάρχει και η δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με Smartphone για χρήση Apple Car Play και Android Auto. Ο οδηγός έχει καλή περιμετρική ορατότητα. Ρυθμίζοντας το κάθισμα του, στα μέτρα μου (1.85cm/100kg) πίσω του κάθομαι οριακά. Ο χώρος αποσκευών (354 lt), είναι ομοιόμορφος και εύκολα προσβάσιμος. Η πόρτα του χώρου αποσκευών δεν είναι ηλεκτρική, αλλά το βάρος της δεν ενοχλεί.
Το Nissan Juke είναι μια αξιόλογη πρόταση σε μια κατηγορία όπου πρωταγωνιστούν το Yaris Cross το VW T ROC και το Ford Puma. Ο ανταγωνισμός έχει πολλές ακόμη επιλογές όπως τα Hyundai Kona, Renault Captur, Citroen C3 Aircross, Seat Arona, Opel Mokka, KIA Stonic.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Nissan Juke 1.6lt Hybrid 145ps
Κυβισμός: 1598cc
Συνδυαστική ισχύς: 145PS
Συνδυαστική ροπή: 205 Nm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4210× 1800× 1593 χλστ.
Μεταξόνιο: 2636mm
Χώρος αποσκευών: 354 lt– 1237lt (σε διθέσια διαμόρφωση)
Βάρος: 1.290 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,1 sec
Τελική ταχύτητα: 166km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 5,1 lt/100km
Εκπομπές CO2: 115 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 31.900 ευρώ
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τράπεζα Πειραιώς: «Βλέπει» ανάπτυξη 2,1% για το 2025
- efood: Προσφορά γιορτινών γευμάτων στα παιδιά που το έχουν ανάγκη
- Επίδομα ανεργίας: Τι ισχύει για το νέο πρόγραμμα σε 11 ερωταπαντήσεις – Πώς υπολογίζεται η επιδότηση ανά κατηγορία δικαιούχων (πίνακας)
- Χριστούγεννα στον Πειραιά – Πρόγραμμα εορταστικών εκδηλώσεων για Τρίτη 24 Δεκεμβρίου