To Honda Civic βρίσκεται σταθερά στο ΤΟP 10 των παγκόσμιων πωλήσεων, πέρυσι ήταν στην 7η θέση με 560χ. πωλήσεις. Είναι εξαιρετικά σημαντικό μοντέλο για τη Honda και γι’ αυτό τυγχάνει τόσης προσοχής. Η έκδοση που δοκιμάζουμε είναι η 11η γενιά Civic. Το πρώτο Civic παρουσιάστηκε πίσω στο 1972 και από τότε έχουν περάσει 50 χρόνια επιτυχιών για το Ιαπωνικό μοντέλο. To νέο Civic βάσει διαστάσεων 4,56m τοποθετείται στην κατηγορία D όπου κυριαρχεί στις πωλήσεις το Skoda Octavia. Έχουν πουληθεί 21 Civic από την αρχή του χρόνου. Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την ποιότητα του προϊόντος που είναι εξαιρετικό. Αντιλαμβάνομαι ότι η τιμή του βασικού μοντέλου που ξεκινά από 41.500 ευρώ δεν αποτελεί δέλεαρ, σας διαβεβαιώ όμως ότι είναι ανάλογη του προϊόντος. Το γράφω αυτό μετά λόγου γνώσεως κατανοώντας ότι η ένδεια πωλήσεων πιθανόν θα οδηγήσει σε αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής.
Αισθητικά το νέο Civic έχει μια ρετρό διάθεση, μια συντηρητική προσέγγιση που προσωπικά με κερδίζει. Σε καμία περίπτωση δεν υπάρχουν οι σχεδιαστικές εντάσεις του προηγούμενου και τολμώ να πω πως η εμφάνιση συνάδει με το χαρακτήρα. Το νέο Civic είναι ήρεμη δύναμη. Δεν προκαλεί, δεν φλυαρεί και κάνει την δουλειά του εξαιρετικά. Ακροβατεί δε ανάμεσα σε δυο κατηγορίες, για D είναι μικρό για C είναι μεγάλο. Αντίστοιχα έχει μεγαλώσει και η απόσταση ανάμεσα στους δυο άξονες ξεφεύγοντας από το «ιδανικό 2.65m». Αυτό όμως έχει δώσει χώρο στους πίσω επιβάτες.
Στο εσωτερικό η ρετρό διάθεση παραμένει και δίνει μια υψηλής αισθητικής αντίθεση με τις οθόνες υψηλής ευκρίνειας. Το εσωτερικό αποπνέει μια ποιοτική αίσθηση με υλικά «για μια ζωή». Η οθόνη του πίνακα οργάνων είναι 10,2 ιντσών και η οθόνη αφής του συστήματος infotainment 9 ιντσών. Εκεί που έχει γίνει ένα σημαντικό βήμα σε σχέση με το παρελθόν είναι η εργονομία που διευκολύνει και δεν προβληματίζει. Την εξαιρετική εικόνα συμπληρώνουν τα φαρδιά άνετα καθίσματα που δεικνύουν το διττό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Το Civic είναι εξαιρετικά οικονομικό, αθόρυβο, με ηλεκτρική κίνηση στο μποτιλιάρισμα και ταυτόχρονα γρήγορο με καλά κρατήματα σε επαρχιακό ανηφορικό δρόμο. Δύσκολα θα βρείτε άλλο μοντέλο να τα καταφέρνει εξίσου καλά και στις δυο καταστάσεις. Ο οδηγός απαλλαγμένος από τη διαδικασία αλλαγής ταχυτήτων μπορεί να επικεντρωθεί μόνο στο τιμόνι και το γκάζι. Στη θέση του κιβωτίου υπάρχουν όπως και στα CRV, HRV διακόπτες (D, P, R). Υπάρχουν επίσης χαρτογραφήσεις Εco/ Νormal/ Sport και Individual – που παραμετροποιείτε κατά το δοκούν.
Η υβριδική μονάδα κίνησης e:HEV εξοπλίζεται με μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,05 kWh που είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα. Η μπαταρία αυτή, υποστηρίζει δύο ηλεκτροκινητήρες (ο βασικός για την κίνηση του αυτοκινήτου και ένας που λειτουργεί ως γεννήτρια) που συνδυάζονται με έναν καινούργιο ατμοσφαιρικό κινητήρα άμεσου ψεκασμού με χωρητικότητα 2,0lt, ο οποίος λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο Atkinson. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 184PS αλλά το κυριότερο 315 Nm σταθερά. Ο βενζινοκινητήρας ουσιαστικά φορτίζει την μπαταρία στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, ενώ σε φάση τέρμα γκάζι στον αυτοκινητόδρομο δίνει απευθείας κίνηση στους εμπρός τροχούς όπως σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Οι εναλλαγές από ηλεκτρική σε συμβατική λειτουργία δεν γίνονται αντιληπτές. Ο οδηγός μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, μπορεί να μεταβάλλει το ρυθμό ανάκτησης ενέργειας στο υψηλότερο στάδιο δεν χρειάζεται πρακτικά να πατάς φρένο.
Πάτα κι άλλο!
Το Civic είναι εντυπωσιακά γρήγορο για αυτοκίνητο 1.5tn χάρη στη σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα. Παράλληλα πατώντας πάνω στο εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο οι μηχανικοί έχουν κάνει ένα σετάρισμα που αναδεικνύει το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Με γραμμές και σβέλτο ρυθμό το Civic είναι απολαυστικά γρήγορο, κρατάει χωρίς να κοπανάει και σε παρασύρει να πας ακόμη πιο γρήγορα. Δεν ξέρω τι κάνει όταν το παρακάνεις, γιατί το παράκανα και παρέμεινε αγέρωχο. Σε δημόσιο δρόμο τα όρια του αυτοκινήτου είναι πολύ πιο πάνω από τα όρια της λογικής και της νομιμότητας. Οπότε επιφυλάσσομαι όταν θα το οδηγήσω σε πίστα. Την ίδια στιγμή η ηλεκτρική απόκριση του γκαζιού είναι εντυπωσιακή το κράτημα φτιαχτικό και ποιος χρειάζεται το Type R; Η ανάρτηση με γόνατα MacPherson εμπρός και συνδέσμους πίσω έχει ήπιες προβλέψιμες αντιδράσεις.
Αξίζει να τονίσουμε πως το Civic κυκλοφορεί καθημερινά στον πράσινο δακτύλιο χάρη στα 108 gr/km των εκπομπών CO2, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και διαθέτει το ολοκληρωμένο πακέτο ενεργητικής ασφάλειας Honda Sensing. Υπάρχουν τρία επίπεδα εξοπλισμού με την κορυφαία έκδοση που διαθέτει ηλεκτρική οροφή και Bose ηχοσύστημα 12 ηχείων να αγγίζει τα 50χ. Είναι το καλύτερο Civic που έχει φτιαχτεί ποτέ και συνάμα το πιο ακριβό. Σημεία των καιρών.
Tεχνικά χαρακτηριστικά Honda Civic e:HEV
Θερμικός Κινητήρας: 1.993 cc,
Ηλεκτρική ισχύς: 184 PS
Ροπή: 315 NM
Κιβώτιο: e-CVT μιας σχέσεως
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,8”sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 5,7 lt/100 km
CO2: 108 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.561/1.802/1.408 mm
Μεταξόνιο: 2.734 mm
Χώρος αποσκευών: 410 lt
Βάρος: 1.517 kg
Τιμή: 41.500 ευρώ
Διαβάστε επίσης
Αναβάθμιση για την Jaguar F Pace!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ