Ο δυναμικός του σχεδιασμός, το καθιστά ιδιαίτερο ενώ με τον όγκο του ξεχωρίζει αρκετά από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα. Διατηρεί την σύγχρονη και μοντέρνα φιλοσοφία της Ford η οποία έχει ρίξει αρκετή βαρύτητα στην αεροδυναμική, διατηρώντας τον επιβλητικό χαρακτήρα του τετρακίνητου SUV.
Εντυπωσιακή η εμπρός μάσκα με την χαρακτηριστική οκτάγωνη εισαγωγή αέρα, led φωτιστικά σώματα κομψής σχεδίασης να ενώνονται με μια φωτεινή γραμμή ανάμεσά τους και ενσωματωμένα φώτα ομίχλης προσδίδοντας έναν αέρα πολυτέλειας.
Tο νέο Ford Kuga γίνεται ένα με τα έλατα στο δάσος του Μαινάλου στο πράσινο χρώμα Bursting Green του αυτοκινήτου δοκιμής, ενώ οι λεπτομέρειες χρωμίου στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα και στις πόρτες δημιουργούν αντίθεση τονίζοντας τη σχεδίασή του.
Στο πλάι ξεχωρίζουν οι ζάντες ελαφρού κράματος 18″ σε μαύρο χρώμα, όπως και οι καθρέπτες και η οροφή εξίσου βαμμένα μαύρα όπου σε συνδυασμό με τα σκουρόχρωμα πίσω παράθυρα δημιουργούν αίσθηση ιδιωτικότητας.
Οι πόρτες του είναι αρκετά μεγάλες, διευκολύνοντας την πρόσβαση στο άνετο εσωτερικό του.
Ο πίσω προφυλακτήρας, ο οποίος προεξέχει περίπου δέκα εκατοστά από την πόρτα του χώρου αποσκευών, καλύπτει τις δύο απολήξεις της εξάτμισης ενώ θυμίζει τα μεγαλύτερα SUV που συναντάμε κυρίως στην Αμερική.
Στο κέντρο αναγράφεται με μαύρα γράμματα το μοντέλο κάτω από το έμβλημα της εταιρίας ενώ η κοκκινωπή σκόνη φαίνεται να ταιριάζει αρκετά με τα πίσω led φωτιστικά σώματα.
Περνώντας στο εσωτερικό δύσκολα κάποιος περιμένει να δει τόσο άνετους χώρους για τους εμπρός και πίσω επιβάτες.
Για την εργονομία του Ford Kuga βγάζουμε το καπέλο στους σχεδιαστές του. Διαπιστώσαμε πως χωράει άνετα πέντε ενήλικες, οι οποίοι κάθονται κανονικά και έχουν χώρο για τα πόδια τους, ενώ στον χώρο αποσκευών χώρεσαν οι βαλίτσες όλων για τριήμερη απόδραση χωρίς να χρειαστεί να αφήσουμε το γαλακτομπούρεκο στην Αθήνα.
Εντυπωσιακό πως ακόμη και τα πίσω καθίσματα μπορείς να τα σύρεις μπρος-πίσω ενώ έχουν ρύθμιση και για την κλίση της πλάτης.
Παράλληλα, υψηλού επιπέδου είναι και η ποιότητα των υλικών τόσο στα μαλακά καθίσματα όσο και στο ταμπλό, στις πόρτες και στο δερμάτινο τιμόνι, δίνοντας αίσθηση πολυτέλειας και άνεσης.
Η κεντρική οθόνη αφής 13,2″, πλήρως λειτουργική, πολύ γρήγορη, εύκολη στη χρήση και με αρκετές δυνατότητες, όπως ασύρματη συνδεσιμότητα με το κινητό και προβολή των εφαρμογών, ρύθμιση του συστήματος κλιματισμού, ρυθμίσεις για το εσωτερικό και εξωτερικό του αυτοκινήτου και άλλα πολλά.
Άλλη μια οθόνη 12,3″ αποτελεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων όπου εκεί μπορούμε να δούμε πόσο οικονομικά οδηγούμε με διάφορες ενδείξεις και γραφήματα.
Μπορούμε να ξέρουμε πότε κινούμαστε ηλεκτρικά και πότε ανάβει ο θερμικός κινητήρας και αυτό μας κάνει να ελαφραίνουμε το πεντάλ του γκαζιού και να κινούμαστε σύννομα και πιο οικονομικά.
Αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα, ποτηροθήκες, θήκες στις πόρτες, ντουλαπάκι μπροστά από τον συνοδηγό, τσέπες στα εμπρός καθίσματα και άπλετος χώρος αποσκευών 536 lt και μέχρι 1.517 lt σε διθέσια διαμόρφωση ικανοποιούν πλήρως τις ανάγκες των επιβατών σε κάθε είδους μετακίνηση. Θετικό πως υπάρχουν αεραγωγοί του συστήματος κλιματισμού και στα πίσω καθίσματα όπως και θύρες φόρτισης για τους πίσω επιβάτες.
Στα ενδότερα, κάτω από το καπό έχει τοποθετηθεί ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας 2.500 cc όπου συνδυαστικά με το υβριδικό σύστημα αποδίδει ισχύ 183 PS με μέγιστη ροπή 320 Nm.
Η κίνηση μεταδίδεται στους τέσσερις τροχούς και εφοδιάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης (CVT) διατηρώντας τον κινητήρα σε ιδανικές στροφές για οικονομία καυσίμου.
Ταυτόχρονα εξασφαλίζει επιδόσεις με επιτάχυνση 0-100km/h σε 8,3 sec και τελική ταχύτητα 196 km/h όπως αναφέρει ο κατασκευαστής.
Είναι γεγονός πως κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, ακόμη και όταν ήταν φορτωμένο το αυτοκίνητο με πέντε άτομα και τα πράγματά μας, δε νιώσαμε υστέρηση ισχύος.
Επίσης, ο βενζινοκινητήρας είναι αρκετά αθόρυβος οπότε συνεχώς είχαμε την εντύπωση πως ο κινητήρας δεν «ζορίζεται».
Αποτυπώνεται άλλωστε και στην χαμηλή κατανάλωση καυσίμου όπου σε μικτό κύκλο καταγράψαμε 5,8 lt/100km.
Όταν βυθίσουμε τέρμα μέσα το πεντάλ του γκαζιού ακούγεται το κλασικό βουητό του CVT κιβωτίου, αν και ήταν ελάχιστες οι φορές που χρειάστηκε καθώς λόγω ροπής και της βοήθειας του ηλεκτροκινητήρα δεν χρειαζόταν να ανεβάσουμε πολλές στροφές.
Αξίζει να αναφέρουμε πως στην διαδρομή από τους Θρακομακεδόνες μέχρι τον Νέο Κόσμο, με μέγιστη ταχύτητα 90 km/h, καταγράψαμε κατανάλωση 2,8 lt/100km, κινούμενοι για περίπου 30 λεπτά (λόγω μέτριας κίνησης) διανύοντας ηλεκτρικά τα 17 από τα 25 km της διαδρομής (αναγράφεται αναλυτικά στον ψηφιακό πίνακα οργάνων).
Άρα το υβριδικό σύστημα αποδίδει πολύ καλά εντός πόλεως και με μικρές ταχύτητες ενώ βοηθά αρκετά στις πιο μακρινές διαδρομές εξασφαλίζοντας αμεσότητα στο πάτημα στου γκαζιού.
Διαθέτει πέντε προγράμματα οδήγησης: Normal, Eco, Sport, Slippery, Trail προσαρμόζοντας κάθε φορά την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού αλλάζοντας χαρτογράφηση.
Στο πρόγραμμα Slippery μειώνει τις πιθανότητες έλλειψης πρόσφυσης ενώ στο πρόγραμμα Trail της έκδοσης Active X, εμπλέκεται η τετρακίνηση AWD.
Το σύστημα AWD κατανέμει τη δύναμη ανάμεσα στους τέσσερις τροχούς ανάλογα με τις ανάγκες, εξασφαλίζοντας μέγιστη σταθερότητα και έλεγχο.
Είτε οδηγούμε σε χιονισμένους δρόμους, είτε σε λασπωμένα μονοπάτια, το Ford Kuga προσφέρει την ασφάλεια που χρειαζόμαστε.
Το σύστημα αυτό λειτουργεί σε συνδυασμό με τη νέα τεχνολογία “Intelligent AWD“ της Ford, η οποία παρακολουθεί τις συνθήκες οδήγησης και προσαρμόζει την κατανομή της ροπής σε πραγματικό χρόνο.
Έτσι, σε στιγμές όπου ο ένας άξονας χρειάζεται περισσότερη πρόσφυση, το σύστημα προσαρμόζεται αυτόματα, προσφέροντας καλύτερη ευστάθεια και μειώνοντας την πιθανότητα ολίσθησης.
Η εξαιρετική ποιότητα κύλισης οφείλεται στην μέτριας σκληρότητας ρύθμιση της ανάρτησης και στο υψηλό προφίλ των ελαστικών διαστάσεων 225/60 R18 τα οποία απορροφούν επαρκώς όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Ταυτόχρονα η ηχομόνωση συντελεί στο έργο της άνεσης, με αποτέλεσμα ο οδηγός και όλοι οι επιβάτες να απολαμβάνουν ξεκούραστα τα ταξίδια τους.
Κινούμενοι με ταχύτητα έως και 130 km/h στην εθνική οδό πραγματικά νιώθεις πως το αυτοκίνητο δεν είναι σε κίνηση και πως πατάει πάνω σε ένα βελούδινο χαλί.
Μάλιστα οι κλίσεις είναι περιορισμένες χαρίζοντας σιγουριά και ασφάλεια στον οδηγό και παρόλο που το βάρος του είναι στα 1.859 kg, το κέντρο βάρους παραμένει σχετικά χαμηλά.
Για αυτόν τον λόγο το σύστημα διεύθυνσης υπακούει άμεσα τις εντολές του οδηγού χωρίς καμία καθυστέρηση, επιτρέποντας στον οδηγό να σημαδεύει σωστά και να στρίβει με ακρίβεια.
Παράλληλα, η ανάρτηση ανταποκρίνεται εξίσου καλά και στον χωματόδρομο όπου κινηθήκαμε πολύ άνετα. Ισοπεδώνει με επιτυχία τις πέτρες και τα αναχώματα και είναι σημαντικό πως δεν μεταφέρεται θόρυβος εντός της καμπίνας.
Από τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού ξεχωρίζουμε το adaptive cruise control το οποίο κρατάει σταθερή την ταχύτητα που θα επιλέξουμε και αυτοπροσαρμόζεται στην ταχύτητα του προπορευόμενου αυτοκινήτου με τρομερή ακρίβεια και χωρίς υπερβολικές επιταχύνσεις-επιβραδύνσεις.
Άλλο ένα σύστημα το οποίο αυξάνει την ασφάλεια στο μέγιστο ειδικά τις νυχτερινές ώρες, είναι τα εμπρός φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led, που είναι προσαρμοζόμενα και σβήνουν μόνο τις δέσμες που ενοχλούν τους απέναντι ή τους προπορευόμενους.
Αυτό σημαίνει πως η μεγάλη σκάλα είναι συνεχώς ενεργοποιημένη και έχουμε πολύ καλή ορατότητα και στο πλάϊ, το οποίο μας προστατεύει από τα αγριογούρουνα που διασχίζουν τον επαρχιακό δρόμο καθώς προλαβαίνουμε να τα δούμε και να αντιδράσουμε αποτελεσματικά σε περίπτωση ανάγκης, ενώ παράλληλα δεν ενοχλούμε κανένας καθώς το σύστημα δουλεύει άψογα και αλάνθαστα.
Διαθέτει σύστημα αποτροπής σύγκρουσης με ένδειξη απόστασης και προειδοποίηση προπορευόμενου οχήματος, αισθητήρες απόστασης στάθμευσης εμπρός & πίσω, έλεγχος επαγρύπνησης του οδηγού, προειδοποίηση και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προηγμένο σύστημα αναγνώρισης οδικών πινακίδων, περιμετρική προβολή του οχήματος (360° κάμερα), αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, σύστημα ελέγχου τυφλών σημείων κλπ.
Όλα τα συστήματα παραμετροποιούνται και έρχονται ακριβώς στα μέτρα μας, ενώ μπορούμε να τα απενεργοποιήσουμε και τελείως μέσω της κεντρικής οθόνης.
Το νέο Ford Kuga αποτελεί πρόταση για όσους αναζητούν ένα σύγχρονο, ψηλό όχημα ελεύθερου χρόνου Suv με τεχνολογία αιχμής, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και κορυφαία ασφάλεια.
Η υβριδική του τεχνολογία προσφέρει έναν ιδανικό συνδυασμό απόδοσης και οικονομίας, ενώ το σύστημα τετρακίνησης εξασφαλίζει μέγιστη πρόσφυση και ευστάθεια σε κάθε είδους οδόστρωμα. Στην κατηγορία του καλείται να αντιμετωπίσει τα:
Toyota Rav4, Honda CR-V, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Peugeot 3008, Nissan X-Trail, Volvo XC40, Subaru Forester. Με τον μοντέρνο σχεδιασμό, τον πλούσιο εξοπλισμό και τεχνολογίες που κάνουν την καθημερινή οδήγηση πιο άνετη και ασφαλή, το νέο Kuga αποτελεί μια πρόταση που σας προτρέπουμε να αξιολογήσετε.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Ford Kuga Active X 2.5L FHEV 183PS AWD Auto
Κυβισμός: 2.488 cc
Ισχύς: 183 PS
Ροπή: 320 Nm
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: αυτόματο CVT
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.747 / 2.177/ 1.681mm
Μεταξόνιο: 2.711 mm
Χώρος αποσκευών: 536 lt – 1.517 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)
Βάρος: 1.859 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 8,3 sec
Τελική ταχύτητα: 196 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 5,8 lt/100km
Εκπομπές CO2: 86 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 45.108 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)
Διαβάστε επίσης:
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Έγινε μέλος στην Επιτροπή για τη Χρηματοπιστωτική Σταθερότητα του IOSCO
Θεοχαρόπουλος: Ο Κασσελάκης στρώνει χαλί για νέα κίνηση εκτός του ΣΥΡΙΖΑ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μέγαρα: Εξαρθρώθηκε κύκλωμα που εξαπατούσε μέσω «καφεμαντείας» αποσπώντας μεγάλα χρηματικά ποσά
- ΥΠΕΝ: Υπό δημιουργία η ψηφιακή Εθνική Βάση Κλιματικών Δεδομένων
- ΣΥΡΙΖΑ κατά Κασσελάκη για τις δηλώσεις του για την τραγωδία στο Μάτι: Εκτελεί οργανωμένο σχέδιο
- Στέφανος Κασσελάκης: Τσίπρας και Πολάκης στο Μάτι ήξεραν για νεκρούς και το έκρυβαν… Αυτό δείχνει το χαρακτήρα τους