Με τεχνολογία από F1, που συνεπάγεται υψηλή αποδοτικότητα, το υβριδικό Renault αποτελεί μια αξιόλογη επιλογή.
Οι σχεδιαστές του Captur θέλησαν να μαγνητίζει τα βλέμματα στο πέρασμά του και το κατάφεραν με έντονες και πολυάριθμες καμπύλες, σμιλευμένα φτερά, προστατευτικές ποδιές, φαρδιά επιβλητική μάσκα με εκφραστικό εμπρός προφυλακτήρα και φώτα led σε σχήμα C δίνοντας όγκο και χαρακτήρα, μπάρες οροφής, λεπτομέρειες με διακοσμητικά μαύρου χρώματος (στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας) ή χρωμίου ανάλογα την έκδοση. Ζάντες αλουμινίου 18’’ και καθρέπτες σε μαύρο χρώμα για να ταιριάζουν με την διχρωμία. Το Captur από τα παράθυρα μέχρι και την οροφή είναι βαμμένο μαύρο, έτσι φαντάζει πιο μοντέρνο στην πολυπληθή και δημοφιλή κατηγορία των B-SUV. Ιδιαίτερο χωρίς υπερβολές.
Μπαίνοντας συναντάς ένα ευρύχωρο, φωτεινό, σύγχρονο, εργονομικό και ευχάριστο εσωτερικό. Άνετα καθίσματα μαλακής αίσθησης, συνδυασμός από ύφασμα κατά κύριο λόγο και δέρμα στα άκρα του. Ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 7’’ και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες πίσω από το τιμόνι. Άλλη μια οθόνη 7’’ στην κεντρική κονσόλα, προσανατολισμένη προς τον οδηγό για καλύτερη ορατότητα και μεγαλύτερη ευκολία στην χρήση της. Τιμόνι τριάκτινο με επίπεδο επάνω και κάτω μέρος, λεπτομέρειες χρωμίου, κουμπιά για τον αυτόματο πιλότο και το ειδικό χειριστήριο πίσω από το τιμόνι για τον έλεγχο του συστήματος ψυχαγωγίας. Ο φαρδύς επιλογέας ταχυτήτων μοιάζει να αιωρείται καθώς από κάτω υπάρχει κενό με έναν μεγάλο ανοιχτό αποθηκευτικό χώρο. Στα πίσω καθίσματα συναντάμε την ευελιξία στον υπέρτατο βαθμό, με πολυάριθμες επιλογές διαμόρφωσης και εξελιγμένα συστήματα που προσφέρουν το μέγιστο βαθμό άνεσης. Μεγάλος χώρος αποσκευών με δυνατότητες έξυπνης διαμόρφωσης του εσωτερικού που προσφέρει το συρόμενο, έως και 160mm, πίσω κάθισμα. Όταν υπάρχει ανάγκη για μεταφορά φορτίων μεγάλου μήκους ή μεγάλου όγκου, αναδιπλώνονται τα πίσω καθίσματα και έχουμε στη διάθεσή μας ένα χώρο φόρτωσης συνολικής χωρητικότητας 1.149lt.
Το νέο πλήρως υβριδικό σύστημα είναι συνδυασμός ενός τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.6lt και δύο ηλεκτροκινητήρων με συνολική ισχύ 145 PS και ροπή 205 Nm. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε κατανάλωση 4,9 lt/100km κινούμενοι κυρίως εντός αστικού ιστού. Οδηγώντας στην κίνηση της πόλης ο βενζινοκινητήρας ενεργοποιείται σε ελάχιστες περιπτώσεις κινείσαι αμιγώς ηλεκτρικά, με χαμηλές εκπομπές ρύπων σε καθημερινές μικρές αποστάσεις. Tο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων πολλαπλών λειτουργιών εμπνευσμένο από την Alpine F1 team, είναι χωρίς συμπλέκτη και χρησιμοποιεί ένα μικρό ηλεκτροκινητήρα για τον έλεγχο της ταχύτητας του βολάν και την ομαλή εμπλοκή επιτρέποντας με αυτό τον τρόπο και την εκκίνηση σε 100% ηλεκτρική λειτουργία. Η τεχνολογία F1 επιτρέπει στον κινητήρα να λειτουργεί στη βέλτιστη περιοχή στροφών. Η επιτάχυνση είναι άμεση, η ανάκτηση ενέργειας αποτελεσματική. Στην θέση Β του επιλογέα το Captur επιβραδύνει όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, φορτίζοντας με εντονότερο ρυθμό την μπαταρία χωρίς να εμπλέκει τα φρένα, οπότε διπλό το όφελος.
Με απόσταση από το έδαφος 18cm το μικρό SUV της γαλλικής εταιρίας, μπορεί να κινηθεί και να ανταπεξέλθει σε λογικά πλαίσια και σε ήπιους χωματόδρομους. Γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας σε διάταξη Η και ελικοειδή ελατήρια πίσω, το καθιστούν στιβαρό, άνετο και ξεκούραστο. Με το βάρος να φτάνει στα 1.363 kg, η συνολική λειτουργία της ανάρτησης παραμένει ενδοτική με αρκετά μεγάλες κλίσεις, ευτυχώς όμως χωρίς τριγμούς. Χαρακτηριστικό της εταιρίας άλλωστε είναι να γέρνει και μετά να στρίβει, δεν δημιουργεί όμως ανασφάλεια και ο οδηγός ξέρει τι να περιμένει καθώς έχει την πληροφορία από το ακριβές τιμόνι. Οι επιβάτες επίσης απολαμβάνουν την διαδρομή με ηρεμία και άνεση, χωρίς θορύβους από την επαφή με το οδόστρωμα σε ότι έδαφος και να κινούμαστε.
Το υβριδικό Captur διαθέτει το εξελιγμένο σύστημα Multi–sense με 3 επιλογές (Eco, Sport, MySense) με το οποίο η εμπειρία της οδήγησης διαμορφώνεται ανάλογα τις συνθήκες και τις ανάγκες με σκοπό να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του οδηγού. Πληθώρα συστημάτων ασφαλείας όπως προσαρμοζόμενος διατηρητής ταχύτητας με ένδειξη πόσα δευτερόλεπτα απέχουμε από το προπορευόμενο όχημα κάνοντας ασφαλέστερες τις μετακινήσεις, σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση αυτοκινήτων, σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών & δικύκλων, προειδοποίηση τυφλού σημείου με φωτεινή ένδειξη στον καθρέπτη, προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, προειδοποίηση σύγκρουσης με όχημα κατά την όπισθεν, αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα, σύνδεση του κινητού με Apple Car play και Android Auto ώστε να χειριζόμαστε τις εφαρμογές της συσκευής μας χωρίς να αποσπάται η προσοχή μας από την οδήγηση και άλλα πολλά.
Εν κατακλείδι, το Captur είναι ευκολοδήγητο, ο οδηγός έχει καλή ορατότητα από την θέση του, ευέλικτο λόγω και των διαστάσεων του ψηλό με απόσταση από το έδαφος και ασφαλές με όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά βοήθηματα. Να σημειωθεί πως διαθέτει ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων, πράγμα που σπανίζει πλέον στα αυτοκίνητα λόγω έλλειψης χώρου και προσπάθειας εξοικονόμησης κόστους. Αντίστοιχες επιλογές στην κατηγορία αυτή με υβριδικό σύνολο είναι: Toyota Yaris Cross, Nissan Juke, Honda Jazz Crosstar. Κομψό και οικονομικό με χαρακτήρα, τα δυνατά του στοιχεία.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Renault Captur E–TECH FULL HYBRID
Κυβισμός: 1.598 cc
Ισχύς: 145 PS (συνδυαστική ισχύς)
Ροπή: 205 Nm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.227 / 1.797 / 1.576 mm
Μεταξόνιο: 2.639 mm
Χώρος αποσκευών: 326 lt , 1.149 lt σε διθέσια διαμόρφωση
Βάρος: 1.363 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,9 sec
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2: 116 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 32.960 ευρώ
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μελόνι: Τα σημεία εκκίνησής μας είναι διαφορετικά, πρέπει να συναντηθούμε στα μισά του δρόμου
- ΔΕΗ: Γιατί οι αναλυτές την τοποθετούν στις κορυφαίες επιλογές τους το 2025
- FT: Γιατί το Κατάρ απειλεί να σταματήσει τις πωλήσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη
- FT-Σύμβουλοι Τραμπ: Αποχώρηση από τον ΠΟΥ «από την πρώτη μέρα»