• AUTO

    Οδηγούμε το ηλεκτρικό Toyota!

    • Του Άγγελου Πάρχα
    Toyota bZ4X

    Toyota bZ4X


    To Toyota bZ4X διαθέτει προηγμένη τεχνολογία, ξεχωριστή εμφάνιση, τετρακίνηση, οικογενειακό μέγεθος και ισχύ 218 PS.

    Το bZ4X, είναι το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Toyota το όνομά του δεν είναι απλά γράμματα και αριθμός.

    Ανήκει στην σειρά bZ της TOYOTA που σημαίνει «beyond Zero» (πέρα από το μηδέν). Το όνομα αυτό αντανακλά την επιδίωξη της εταιρείας να προσφέρει οχήματα που όχι μόνο μειώνουν τις εκπομπές ρύπων αλλά και δημιουργούν θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον.

    Το νούμερο 4 υποδηλώνει πως είναι αντίστοιχο με το RAV4 στο μέγεθος, ενώ το X δηλώνει τον crossover χαρακτήρα του με εκτός δρόμου δυνατότητες.

    Το bZ4X φέρει τη νέα ταυτότητα της εταιρίας στη σχεδίασή του, με φουτουριστικό και αεροδυναμικό σχεδιασμό που μας θυμίζει το νέο CH-R αλλά διαθέτει και στοιχεία από LEXUS. Οι καθαρές γραμμές και η εντυπωσιακή εμπρός μάσκα προσδίδουν μια μοντέρνα και δυναμική εμφάνιση.

    Στον εμπρός προφυλακτήρα υπάρχει μόνο μια μικρή εισαγωγή αέρα στο κάτω μέρος και διαμορφωτές αέρα στα άκρα για μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων. Φωτιστικά σώματα led πολύ διακριτικά και λεπτομέρεια μαύρου χρώματος στο καπό του κινητήρα που θυμίζει ηλιακό πάνελ.

    ηλεκτρικό Toyota
    Από το πλάι διακρίνουμε αρμονικές γραμμές που δίνουν όγκο και σπάνε τη μονοτονία. Πάνω από τους θόλους των τροχών πλαστικά μέρη σε μαύρο χρώμα δεικνύουν τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

    Ζάντες αλουμινίου πέντε διπλών ακτινών 20″ με διχρωμία (ασημί-μαύρο), καθρέπτες και κολώνες σε μαύρο χρώμα συνδυάζονται άρτια με τα σκουρόχρωμα πίσω τζάμια παραθύρων και τις μαύρες μπάρες οροφής.

    Στο πίσω μέρος έχει τοποθετηθεί μια διακριτική αεροτομή ως προέκταση της οροφής καλύπτοντας το πάνω μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών με το τζάμι να είναι αρκετά επικλινές δικαιολογώντας την απουσία πίσω υαλοκαθαριστήρα. Φωτιστικά σώματα led ενιαίας σχεδίασης τα οποία είναι ορατά και από το πλάι του αυτοκινήτου καθώς αγκαλιάζουν τα πίσω φτερά και ενώνονται στη μέση.


    Διαθέτει ένα ξεχωριστό εσωτερικό, αρκετά διαφοροποιημένο κι από τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας.
    Εκείνο που πραγματικά είναι πολύ διαφορετικό είναι το τιμόνι και το γύρω περιβάλλον του. Δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, όπου δε συναντάμε τα κλασσικά χειριστήρια σε οριζόντια σχεδίαση αλλά σε κάθετη, σα να αποτελούν προέκταση του κεντρικού τμήματος.

    Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ένα μεγάλο κενό, καθώς η οθόνη 7″ που αποτελεί τον πίνακα οργάνων, έχει τοποθετηθεί στο βάθος πιο κοντά στο παρμπρίζ.


    Η κεντρική κονσόλα είναι ενιαία από την οθόνη αφής 12,3″ μέχρι και το κεντρικό υποβραχιόνιο ανάμεσα στα καθίσματα, περιλαμβάνοντας τα χειριστήρια για τον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, το κουμπί εκκίνησης, τον περιστροφικό επιλογέα ταχυτήτων, το χειρόφρενο, μερικά ακόμη κουμπιά για τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, αποθηκευτικούς χώρους και θύρες USB-C, 12V για φόρτιση κινητών συσκευών.

    Προηγμένη τεχνολογία και συνδεσιμότητα (ασύρματο Apple car play & Android auto) για αξιοποίηση των εφαρμογών του κινητού.


    Η σχεδίαση δημιουργεί πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο από κάτω από την κεντρική κονσόλα, καλύπτοντας επαρκώς το κενό λόγω απουσίας του ντουλαπιού μπροστά από τον συνοδηγό. Υλικά μαλακής υφασμάτινης υφής στο ταμπλό και στις πόρτες, μαύρο συνθετικό δέρμα στα θερμαινόμενα-ψυχόμενα και πολύ άνετα καθίσματα σε κάνουν να νιώθεις σαν στο σπίτι σου.

    Στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων υπάρχουν τσέπες αποθήκευσης ενώ οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους δύο θύρες USB-C για φόρτιση και αεραγωγούς του κλιματισμού. Πολύ άνετα τα πίσω καθίσματα, φιλοξενούν τρεις ενήλικες με αρκετό χώρο για τα πόδια τους καθώς δεν υπάρχει υπερυψωμένο τούνελ στη μέση.

    Η ανοιγόμενη πανοραμική οροφή επιτρέπει στο φως και στον αέρα να εισέρχεται στο εσωτερικό της καμπίνας δίνοντας αίσθηση ευρυχωρίας και ευεξίας.

    Το τετρακίνητο bZ4X εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν στον εμπρός άξονα / έναν στον πίσω άξονα) συνολικής ισχύος 160kW/218 PS και μέγιστης ροπής 337 Nm. Υπάρχει και δικίνητη έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα ισχύος 150kW/204 PS.

    Οι επιδόσεις του είναι εκείνες που περιμένει κανείς από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, επιτάχυνση 0-100km/h σε 6,7 sec και τελική ταχύτητα περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 160 km/h.

    Η μπαταρία διαθέτει χωρητικότητα 71.4 kWh (64 kWh ωφέλιμη) η οποία εξασφαλίζει αυτονομία κοντά στα 400 km.

    Σε πραγματικές συνθήκες εντός πόλης, καταγράψαμε κατανάλωση 16,4 kWh/100 km με ανοιχτό τον κλιματισμό λόγω ζέστης και με το Eco mode ενεργό σχεδόν συνέχεια.

    Οπότε για μετακινήσεις εντός αστικού ιστού είναι ότι πρέπει, ενώ για ταξίδια χρειάζεται σωστός προγραμματισμός με σημεία φόρτισης με την αυτονομία να είναι ανάμεσα στα 350 – 400 km αναλόγως συνθηκών.


    Περνώντας στο οδηγικό κομμάτι, το οποίο αποτελεί ένα από τα δυνατά στοιχεία του bZ4X, αξίζει να αναφέρουμε πως η ανάρτηση είναι πολύ καλά ρυθμισμένη. Προσφέρει άνεση και πολύ καλή πληροφόρηση στον οδηγό, ενώ δεν εντοπίσαμε θορύβους κατά την απόσβεση.

    Είναι μαλακή και ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Εξαιρετικά σταθερό πάτημα με περιορισμένες κλίσεις, κάνουν τον οδηγό να νιώθει ασφαλής, ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο και ίσως πιο μαλακό από αυτό που θα περίμενε κανείς, για αυτού του όγκου αυτοκίνητο.


    Βρεθήκαμε σε χωματόδρομο και οφείλουμε να παραδεχτούμε πως η άνεση και η αθόρυβη κύλιση δεν μας απογοήτευσαν ούτε λίγο. Μάλιστα το αυτοκίνητο δοκιμής, όντας τετρακίνητο διαθέτει το σύστημα X mode εξασφαλίζοντας την καλύτερη δυνατή πρόσφυση σε συνθήκες ολισθηρότητας (λάσπη ή χιόνι).

    Ευχάριστη εντύπωση μας άφησε και το σύστημα πέδησης, με το πεντάλ να έχει πολύ καλή αίσθηση χωρίς να χρειάζεται μεγάλη πίεση παρά το βάρος των 1.895 kg αλλά και την ανάκτηση ενέργειας.


    Άλλο ένα δυνατό χαρακτηριστικό του bZ4X είναι η προηγμένη τεχνολογία καθώς εξοπλίζεται με όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, προσφέροντας ξεκούραστες και ασφαλείς μετακινήσεις.

    Σε συνδυασμό με την αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα και τους ελάχιστους ήχους από τους εξωγενείς παράγοντες, όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν άνετες μετακινήσεις χωρίς την «φασαρία» και το άγχος της καθημερινότητας.

    Το σύστημα με τις κάμερες 360ο και το αυτόματο παρκάρισμα πραγματικά διευκολύνει τόσο πολύ την στάθμευση ακόμη και σε περιορισμένο χώρο, καθώς υπάρχει πλήρης έλεγχος για να διαχειριστούμε εύκολα και με επιτυχία τo μήκος των 4.690 mm. Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικά από τα συστήματα:

    -Αυτοπροσαρμοζόμενος σταθεροποιητής ταχύτητας.

    -Σύστημα διατήρησης λωρίδας.

    -Ανίχνευση τυφλού σημείου.

    -Αυτόματο φρένο έκτακτης ανάγκης.

    -Ανίχνευση σημάτων οδικού δικτύου.

    -Auto hold όπου κρατά το αυτοκίνητο σταματημένο χωρίς να πατάμε το πεντάλ του φρένου.

    -Εκκίνηση και ξεκλείδωμα του αυτοκίνητου χωρίς κλειδί.

    -Over the air ενημερώσεις στο Toyota Safety Sense.

    -Σύστημα ειδοποίησης πίεσης ελαστικών.

    -Σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης (PCS) σε διασταύρωση.

    -Σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης με ανίχνευση πεζών και ποδηλατών.

    -Αυτόματη λειτουργία προβολέων.


    Η Toyota έχει επενδύσει αρκετά στην ασφάλεια και πλέον όλα αυτά τα συστήματα όχι απλά υπάρχουν, εξελίσσονται κιόλας ώστε να ταιριάζουν καλύτερα στις ανάγκες των οδηγών και να μην είναι παρεμβατικά σε σημείο που να ενοχλούν.

    Ανήκει στην κατηγορία των μεγάλων οχημάτων ελεύθερου χρόνου (suv), όπως και το Rav4 με την διαφορά πως το bZ4X είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Η τιμή του ξεκινά από τα 44.990 € στην δικίνητη έκδοση Active και φτάνει μέχρι και τα 57.120 € της τετρακίνητης έκδοσης Lounge Plus του αυτοκινήτου δοκιμής που είχαμε στα χέρια μας.

    Έντονος ο ανταγωνισμός σε αυτή την κατηγορία καθώς υπάρχουν αρκετές επιλογές όπως: VW ID5, Skoda Enyaq, Kia EV6, Ford Mustang Mach-E, Tesla Model Y. Συνδυάζοντας υψηλή τεχνολογία, εντυπωσιακό σχεδιασμό και περιβαλλοντική συνείδηση, το bZ4X είναι έτοιμο να αλλάξει τα δεδομένα στην αγορά των SUV.


    Τεχνικά χαρακτηριστικά TOYOTA bZ4X LOUNGE PLUS

    Κινητήρες: ηλεκτρικοί σύγχρονοι μόνιμου μαγνήτη
    Χωρητικότητα μπαταρίας: 71.4 kWh (64 kWh ωφέλιμη)
    Ισχύς: 160 kW (218 PS)
    Ροπή: 337 Nm
    Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς (AWD)
    Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
    Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.690 / 1.860 / 1.650 mm
    Μεταξόνιο: 2.850 mm
    Βάρος: 1.895 kg
    Χώρος αποσκευών: 452 lt
    Επιτάχυνση 0-100km/h: 6,7 sec
    Τελική ταχύτητα: 160 km/h
    Μέση κατανάλωση δοκιμής: 16,4 kWh/100 km
    Αυτονομία (δοκιμής): 390 km.
    Εκπομπές CO2: 0
    Τέλη κυκλοφορίας: 0
    Τιμή: 57.120 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής έκδοση LOUNGE PLUS)

    Διαβάστε επίσης:

    Ιδού η νέα BMW X3!

    Ανρί Καρτιέ – Μπρεσόν, ο φωτογράφος που αιχμαλώτιζε τη στιγμή – Έκθεση στην Αθήνα

    Οικογένεια Metropoulos: Τα επιτυχημένα deals, το πάθος για πολυτελείς βίλες και το Playboy Mansion



    ΣΧΟΛΙΑ