Το e3008 είναι γεγονός και με δεδομένη τη νόρμα της Ε.Ε. για μέσο όρο ρύπων ταξινομημένων οχημάτων από 1/1/25 τα 93.8gr CO2/km, αναμένεται να έχει σημαντική παρουσία στην Ελληνική αγορά το επόμενο χρονικό διάστημα.

Φέτος είχαν πουληθεί (1411), 3008 στην Ελλάδα μέχρι το τέλος Οκτωβρίου σε μια κατηγορία (C SUV) όπου πρωταγωνιστούν η BMW Χ1 (2700) και το Toyota CHR (2500).

Το 3008 είναι το πρώτο μοντέλο του ομίλου Stellantis που βασίζεται στην πλατφόρμα STLA η οποία προορίζεται και για πολλά άλλα μοντέλα με μήκος από 4 – 5m. Ειδοποιός διαφορά η κορυφαία ακαμψία χάρη και στην μπαταρία/πάτωμα.

Παρατηρώντας το απέξω ειδικά στο μπλε χρώμα της δοκιμής μας είναι επιβλητικό. Η μεγάλη κάθετη μάσκα με τους νέους προβολείς Pixel LED και τα χαρακτηριστικά «νύχια», οι μεγάλοι θόλοι των αεροδυναμικών τροχών (235/50/20), τα πίσω χαρακτηριστικά φώτα προσδίδουν χαρακτήρα. Ειδικά η έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος προσθέτει στο στιλ «κλέβοντας» από τον όγκο.

Το e3008 με μήκος 4,5m είναι ελάχιστα πιο μακρύ από τον προκάτοχό του, λίγο πιο φαρδύ και χαμηλότερο με το μεταξόνιο να είναι στα 2.739mm. Οι χώροι είναι άνετοι για τους εμπρός επιβάτες, πίσω ο μεσαίος θα πρέπει να κάνει παραχωρήσεις. Ο χώρος αποσκευών διαθέτει 520lt, όγκος που τριπλασιάζεται αν ρίξεις τα πίσω καθίσματα.

Στο εσωτερικό οφείλουμε να τονίσουμε την θεαματική βελτίωση των λειτουργιών του i-cockpit, η αρχικά ευφυής σύλληψη γίνεται ολοένα και καλύτερη στην υλοποίησή της. Το πανοραμικό i-Cockpit περιλαμβάνει δύο 10άρες οθόνες (μία ως πίνακας οργάνων, μία ως οθόνη αφής) πίσω από ένα ενιαίο πάνελ με διαγώνιο 21 ιντσών δίνοντας την εντύπωση πως αιωρείται πάνω από το ταμπλό.

Οι δύο οθόνες διαθέτουν ευκρίνεια, ανάλυση και λειτουργικότητα. Το ελλειπτικό τιμόνι δίνει καλή αίσθηση και διαθέτει διακόπτες αφής. Χρηστικό αποδεικνύεται το πάνελ με τα πλήκτρα αφής που δίνουν άμεση πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες. Ο επιλογέας κίνησης (RND) είναι πίσω και δεξιά από το τιμόνι πλέον, δημιουργώντας χώρο στην κεντρική κονσόλα.

Χώρο που συντελεί στην θήκη φόρτισης smartphone τις δύο ποτηροθήκες και το ντουλαπάκι. Το Android Auto λειτουργεί χωρίς προβλήματα και το ηχοσύστημα της Focal έχει αξιόλογη ποιότητα ήχου.

 

Το e3008 της δοκιμής μας ήταν προσθιοκίνητο (υπάρχει και 4κινητη έκδοση) με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 158KW (214PS). Η μπαταρία τάσης 400V ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 77 kWh (73 kWh ωφέλιμη). Καταγράψαμε κατανάλωση στις 20kwh/100km οπότε η αυτονομία δεν ξεπερνά τα 370km. Υπάρχει όμως και έκδοση με μεγαλύτερη μπαταρία χωρητικότητας 98kwh. Ο ρυθμός φόρτισης σε συνεχές ρεύμα μπορεί να φτάσει τα 160 kW ανά ώρα. Ο ενσωματωμένος στο όχημα φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος έχει ισχύ 11kw. Επιπλέον για τη λειτουργία θέρμανσης αλλά και διαχείρισης του θερμικού φορτίου της μπαταρίας υπάρχει στο βασικό εξοπλισμό αντλία θερμότητας.

 

Εντός πόλης το e3008 σε κερδίζει αμέσως με την ευκολία χρήσης. Η σταθερή ροπή του επιτρέπει να επιταχύνει θετικά και άμεσα, η απουσία αλλαγών σχέσεων είναι αγχολυτική, η απουσία θορύβων εθιστική. Η ανάρτηση είναι σφιχτή και οι τεράστιοι τροχοί δε βοηθούν στην άνεση στους κατσαρούς δρόμους. Οι ρυθμίσεις των Γάλλων μηχανικών έχουν γίνει με γνώμονα τις οικογενειακές μετακινήσεις. Οι απότομες επιταχύνσεις λάμπουν δια της απουσίας τους, το e3008 επιταχύνει ήπια, θετικά και όσο χρειάζεται ώστε να παραμένει άνετο. Το μικρό τιμόνι βοηθά στις μανούβρες.

 

Σε δρόμο με στροφές το γαλλικό SUV συμπεριφέρεται οικογενειακά και ασφαλώς, όσο επιτρέπει το βάρος των 2.2tn. Ο οδηγός πρέπει να βγάλει από το μυαλό του, τα σημεία φρεναρίσματος που θυμάται και να αυξήσει τις αποστάσεις κατά 30-40%. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά και καλά σε αίσθηση, αλλά πρέπει να εξοικειωθείς με την αίσθηση της ανάκτησης ενέργειας. To e3008 έχει ισχυρό ανταγωνισμό ενδεικτικά αναφέρουμε τα BMX iX1, Volvo C40, Mercedes EQA, Ford Explorer .

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά, Peugeot e3008

Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη

Ισχύς: 214 PS

Ροπή: 345 Nm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Χωρητικότητα μπαταρίας: 73,0 kWh

Φόρτιση: 11 kW (AC on board), 160 kW (DC)

Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,8 sec

Τελική ταχύτητα: 170 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)

Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 20.1 kWh/100 km

Αυτονομία (εργοστασιακή/ δοκιμής): 370km

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.542 × 1.895 × 1.641 mm

Μεταξόνιο: 2.739 mm

Βάρος: 2.183 kg

Χώρος αποσκευών: 520 – 1.480 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)

Τιμή: Από 52.500 ευρώ (43.500 ευρώ με την κρατική επιδότηση)

 

 

 

Διαβάστε επίσης:

Οδηγούμε τo υβριδικό Peugeot 2008!

Το νέο Peugeot 5008 στην Ελλάδα!

Ηλεκτρικά λιοντάρια!