Το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο του ομίλου Toyota, δείχνει την επόμενη μέρα χωρίς θερμικό κινητήρα.

Θυμάμαι ακόμη τα σχόλια για το Prius 1ης γενιάς οι περισσότεροι ασχολούνταν με τη εμφάνισή του, μη κατανοώντας τις ανάγκες και την υβριδική τεχνολογία. Όπως επίσης αντίστοιχα το Lexus 400h που έφερε επανάσταση στην πολυτελή μπράντα της Toyota με τον υβριδικό του χαρακτήρα πίσω στο 2005 όταν ξεκινούσε η συζήτηση για τον εξηλεκτρισμό. Σήμερα όλα τα μοντέλα της Lexus είναι εξηλεκτρισμένα με το υβριδικό σύστημα 5ης γενιάς πλέον να είναι εξαιρετικά αποδοτικό.

1

Σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές όμως, η Lexus δεν είχε αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στη γκάμα της μέχρι που παρουσιάστηκε η ηλεκτρική έκδοση του UX. Θυμίζω ότι το συγκεκριμένο μοντέλο, το μικρότερο στη γκάμα της Lexus έχει και υβριδική έκδοση που ξεκινά από τις 35χ ευρώ. Το αμιγώς ηλεκτρικό UX 300e παίρνει κίνηση από έναν ηλεκτροκινητήρα που εδράζεται στον εμπρός άξονα. Τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου αερόψυκτη, χωρητικότητας 54 kWh, με εγγύηση 11 έτη ή 1.000.000km (πτώση αποθήκευσης ενέργειας έως το 70% της αρχικής).

Κοιτώντας το από όλες τις γωνίες σε γοητεύει η δραματοποιημένη του σχεδίαση. Αισθάνομαι σα να βλέπω μια μετεξέλιξη, μια αναβαθμισμένη εκδοχή της σχεδίασης που πρωτοείδαμε στο Corolla και μετά στο Yaris. Έντονες γωνίες, έντονες γραμμές, αρμονική συνύπαρξη εντάσεων. Το δικτυωτό πλέγμα της μάσκας εντυπωσιάζει, ξεχωρίζει, επιβάλλεται, μαγνητίζει. Είναι σαφώς αυτοκίνητο κύρους.

Στο εσωτερικό το πρώτο που σε εντυπωσιάζει είναι η αρμονική σχεδίαση. Αν ήταν κουστούμι θα ήταν σίγουρα ραμμένο πάνω μου και αγαπημένο. Προσεγμένα υλικά με ποιοτική αίσθηση αφής και τέλεια συναρμογή. Στον πίνακα οργάνων υπάρχει 7άρα οθόνη TFT και μια μεγαλύτερη 10,25’’ ιντσών στο μέσο του ταμπλό. Αρχικά ξενίζει ότι δεν είναι αφής, αντίθετα ελέγχεται μέσω ενός touch pad που είναι εγκατεστημένο δίπλα από τον επιλογέα (PRND), το οποίο επιδέχεται βελτίωσης.

Δεξιά του πίνακα οργάνων υπάρχει ένας ροοστάτης για την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης και την ενεργοποίηση/απενεργοποίηση του ESP που δίνει τόνο στην αισθητική. Οι επιβάτες αισθάνονται το χώρο να τους αγκαλιάζει αρμονικά ενώ ανάλογος είναι και ο ήχος από το σύνολο της Mark Levinson. Αξίζει να τονιστεί η άνεση και το πάχος των ηλεκτρικά ρυθμιζόμενων εμπρός καθισμάτων. Οι πίσω επιβάτες έχουν οριακά αέρα για τα πόδια τους, ο τρίτος πρέπει να στριμωχτεί. Το μπες βγες πίσω ενέχει μια προσπάθεια. Λόγω της συνεχούς χρήσης κλιματισμού η κατανάλωση ανέβηκε στις 18kwh/100km. Η ενέργεια αυτή ισοδυναμεί  θερμοδυναμικά μ’ αυτή δυο λίτρων καυσίμου οπότε είναι ξεκάθαρο πως πρόκειται για εξαιρετικά αποδοτικό σύνολο. Η αυτονομία κυμαίνεται από 250 -300km ανάλογα με τις συνθήκες και τη χρήση φώτων, κλιματισμού κ.α. Προφανώς το UX είναι ιδανικό για τα μποτιλιαρίσματα της πόλης και όχι για μεγάλα νυχτερινά ταξίδια.

Στο δρόμο η ενδοτικότητα της ανάρτησης, η καλή αίσθηση του τιμονιού που δεν επηρεάζεται από τις αντιδράσεις της μετάδοσης εμπρός, η ακαμψία του αμαξώματος λόγω και των μπαταριών που καταλαμβάνουν όλο το πάτωμα σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους προσδίδουν μια απροβλημάτιστη οδική συμπεριφορά. Το UX300e επιταχύνει θετικά χάρη και στη σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα ενώ η απέριττη διακριτική ησυχία διατηρείται στο εσωτερικό του. Στον αυτοκινητόδρομο η αεροδυναμική του σχεδίαση βοηθά να ταξιδεύεις εντελώς αθόρυβα και ξεκούραστα μέσα στα νόμιμα όρια. Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές παραμένει ισορροπημένο, ασφαλές και ευχάριστο χάρη στην άνεση και στην αμεσότητα της επιτάχυνσης. Δεν είναι σπορ αυτοκίνητο οι επιδόσεις του όμως είναι πολύ καλές.

Σε ταχυφόρτιση συνεχούς ρεύματος μπορεί να φορτίσει σε λιγότερο από μια ώρα. Σε οικιακή πρίζα θέλει δυο 24ωρα.

Πρόκειται για ένα πλήρως ισορροπημένο πολυτελές μικρό SUV. Η τιμή του είναι υψηλή όπως και οι προδιαγραφές όσων προσφέρει. Αν το κύριο μέλημά σας είναι οι διακριτικές αγχολυτικές μετακινήσεις και μπορείτε οικονομικά να το φτάσετε, αξιολογήστε το. Ως επιλογή για εταιρική χρήση έχει πολλά ατού. Αντίπαλοί του η EQA, το C40, και η iX1 που μόλις παρουσιάστηκε

Ηλεκτροκινητήρας, κίνηση εμπρός, μπαταρία 54kwh στο πάτωμα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Lexus UX 300e

Ηλεκτροκινητήρας

Ισχύς: 204PS

Ροπή: 300Nm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Μονής σχέσης

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,5 sec

Τελική ταχύτητα: 160 km/h

Μεικτή κατανάλωση: 18 kwh/100 km (δοκιμής με χρήση κλιματισμού)

Εκπομπές CO2: 0 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 0 €

Βάρος: 1850 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.495/1.840/1.545 mm

Μεταξόνιο: 2.640 mm

Χώρος αποσκευών: 367lt

Τιμή: από 50.750€ (έκδοση business)

O χώρος αποσκευών είναι στα 367lt.

Διαβάστε επίσης

Καινούργια BMW X1, 3η γενιά!