Είχαμε στα χέρια μας την πισωκίνητη έκδοση απόδοσης 210kw (286PS) με την μπαταρία των 77kwh. Το Explorer αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Ford με τη VW κάτι που αξιολογώ θετικά για δυο λόγους: Οικονομία κλίμακας που αποτυπώνεται στην τελική τιμή, συνδυασμός τεχνογνωσίας προς όφελος του καταναλωτή.

Το Explorer στηρίζεται στη πλατφόρμα MEB με εμφανείς ομοιότητες ακόμη και στο εσωτερικό με χαρακτηριστικά παραδείγματα τους διακόπτες αφής αλλά και τη μικρή οθόνη 5,3 ιντσών πίσω από το τιμόνι όπου προβάλλονται οι βασικές πληροφορίες.

Η κεντρική οθόνη πολυμέσων έχει διαγώνιο 14,6 ιντσών, ρυθμίζεται σχετικά με τις ενδείξεις της και αλλάζει γωνία… ένα εντυπωσιακό highlight του σχεδιασμού καθώς μετατοπίζεται πάνω κάτω κατά 30 μοίρες αποκαλύπτοντας έναν κρυφό αποθηκευτικό χώρο My Private Locker, με θύρες USB-C και αυτόματο κλείδωμα όταν σταθμεύετε το αυτοκίνητο. Οπότε μπορείς να πας για τρέξιμο χωρίς ν’ ανησυχείς ότι θα σου σπάσουν το τζάμι για να σου πάρουν το κινητό. Η πρακτικότητα στην καμπίνα ενισχύεται και από έναν χώρο 17lt ο οποίος αποκαλύπτεται με την αφαίρεση της βάσης των δύο ποτηροθηκών και την ανασήκωση του καλύμματος του κεντρικού υποβραχιόνιου όπου χωρά άνετα μια ταμπλέτα ή και ένας φορητός υπολογιστής. Επί της ουσίας, πρόκειται για ένα μεγάλο κρυφό ντουλάπι.

Οι διαθέσιμοι χώροι είναι εξίσου ικανοποιητικοί και στο πίσω κάθισμα. Αφενός χάρη στο ύψος της οροφής και αφετέρου χάρη στο επίπεδο πάτωμα αλλά και το μεταξόνιο, (2,77m). Πιο… πίσω, το νέο Explorer προσφέρει έναν τετράγωνο χώρο αποσκευών με διπλό πάτωμα και hands-free λειτουργία ανοίγματος του μεταλλικού καλύμματος στην έκδοση Premium συνολικής χωρητικότητας 530lt που τριπλασιάζεται σε διθέσια διαμόρφωση(1.460lt).

Ford Explorer

Η εισαγωγική έκδοση Style διαθέτει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο και θερμαινόμενο κάθισμα οδηγού με λειτουργία μασάζ, φώτα LED, 19άρες ζάντες αλουμινίου, ασύρματη φόρτιση κινητού, κάμερα οπισθοπορείας, ημι-δερμάτινα εμπρός σπορ καθίσματα Sensico και σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί. Η έκδοση δοκιμής μας, Premium, έχει επιπλέον φώτα LED Matrix, μεγαλύτερους τροχούς με ζάντες 20 ιντσών, το ηχοσύστημα της B&O με 10 ηχεία απόδοσης 480W, την hands-free πίσω πόρτα, τον εσωτερικό ατμοσφαιρικό φωτισμό led με 10 χρώματα, καθώς και τα δερμάτινα σπορ καθίσματα Sensico.

Ford Explorer καπο

Το Explorer φέρει τον καινούριο ηλεκτροκινητήρα ΑΡΡ550 της VW που διαθέτει 210kw ισχύος (286PS) και 550 Nm σταθερής ροπής. Το μοτέρ εδράζεται πάνω στους πίσω τροχούς και η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα. Αυτό έχει σημαντικά πλεονεκτήματα ευελιξίας, αίσθησης του τιμονιού και πρακτικότητας. Το Explorer έχει θετικό τράβηγμα ανεξαρτήτως στιγμής, είναι σταθερά ροπάτο και παρά το βάρος των 2tn επιταχύνει θετικά τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, προφανώς το δεύτερο έχει σημασία για ασφαλείς οικογενειακές μετακινήσεις. Η τελική ταχύτητα ορθά περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h. Υπάρχει και 4κίνητη  έκδοση με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ισχύ 250kw (340PS) και μπαταρία 79 kWh. Επίσης υπάρχει και πιο οικονομική πισωκίνητη έκδοση ισχύος 125kw (170PS) με μπαταρία 52 kWh.

Ford Explorer από πλάγια

Εξωτερικά το Explorer ξεχωρίζει. Η σχεδόν κάθετη μάσκα έχει ένα επιβλητικό στιλ και δένει με τέτοιο τρόπο με τους προβολείς τύπου μπούμερανγκ, που δημιουργεί ένα παρουσιαστικό κύρους. Από το πλάι εντύπωση προκαλεί το μυώδες προφίλ των 4,5m μέτρων με τις μαύρες κολόνες και τα περιφερειακά πλαστικά να προσδίδουν ένα αθλητικό στιλ. Η απόσταση των 19,3 εκατοστών από το έδαφος σε συνδυασμό με το λείο δάπεδο αλλά και τα ελαστικά διάστασης 235/50/20 συμπληρώνουν την εμφάνιση. Το πίσω μέρος ξεχωρίζει από τα φωτιστικά σώματα και το όνομα του μοντέλου.

Ford Explorer

Εντός πόλης το Εxplorer είναι ευκολοδήγητο έχει άριστη ορατότητα και καλή κατευθυντικότητα. Λόγω όγκου προκαλεί σεβασμό χωρίς να δημιουργεί προβληματισμό στα στενά όπου στρίβει με μεγάλη ευχέρεια. Η ανάρτηση είναι ενδοτική, βέβαια στα «κατσαρά» οι 20αρηδες τροχοί δυσανασχετούν. Το τιμόνι με το νέο λογισμικό υποβοήθησης έχει καλή πληροφόρηση, τα φρένα πολύ καλή αίσθηση, και η ανάκτηση ενέργειας μεταβάλλεται ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης. Ειδικότερα γίνεται πιο έντονη στο Sport, λιγότερο στο Normal και πολύ λιγότερο στο Eco.

Ford Explorer

Στον αυτοκινητόδρομο, το Explorer έχει αποδεκτή ποιότητα κύλισης παρότι η μεγάλη μετωπική επιφάνεια προκαλεί σημαντικές αντιστάσεις επηρεάζοντας αρνητικά τα επίπεδα θορύβου και αποδοτικότητας. Τα καθίσματα είναι άνετα και ξεκούραστα στο πολύωρο ταξίδι όπου κυρίαρχο ρόλο παίζει η απόσταση της οροφής από τα κεφάλια των επιβατών.

Ford Explorer λεπτομέρεια από τα πίσω φώτα

Το Ford Exlporer έχει όλο το πακέτο: Επιδόσεις – αυτονομία, οδική συμπεριφορά, χώρους και το κυριότερο είναι ηλεκτρικό άρα οικονομικό. Επιπλέον επιδοτείται από το κράτος μέχρι και με 11 χιλιάδες ευρώ, μια επιδότηση που οφείλουμε να τονίσουμε ότι δεν θα δίνεται για πολύ καιρό ακόμη. Ο ανταγωνισμός είναι ισχυρός, αναφέρουμε το Peugeot e3008, το VW ID 5 και το Hyundai Ioniq 5.

Ford Explorer πορτ παγκαζ

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Ford Explorer RWD (286 PS, 77 kWh)

Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 210kw(286 PS)

Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 550 Nm

Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,4 sec

Τελική ταχύτητα: 180 km/h

Χωρητικότητα μπαταρίας: 77,4 kWh

On board φορτιστής: 11 kW (AC), 135 kW (DC)

Μέση κατανάλωση δοκιμής: 18.8 kWh/100 km

Αυτονομία δοκιμής: 420 km

Βάρος: 2.090 kg

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.468×1.871×1.630 mm

Μεταξόνιο: 2.767 mm

Χώρος αποσκευών: 470 – 1.460 lt (διθέσια διαμόρφωση)

Τιμή: 48.700€ ( δικαιούται κρατική επιδότηση ως 11.000 ευρώ)

Ford Explorer

Διαβάστε επίσης

Ford Capri: 5 αστέρια στα crash test (video)!

Φέρε το παλιό και πάρε ηλεκτρικό!

Η Ford θα μειώσει το 14% του ευρωπαϊκού εργατικού δυναμικού της μέχρι το τέλος του 2027