Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
AUTO

Οδηγούμε το Hyundai Ioniq 5 N των 478KW!

Αν και ηλεκτρικό έχει ήχο, είναι εκρηκτικό, διασκεδαστικό, ξεχωριστό, τετρακίνητο και χαρίζει χαμόγελα με 478KW (650PS) και 770Nm.

Η Hyundai ανατρέπει τα δεδομένα στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων υψηλών επιδόσεων με το Ioniq 5 N.

H νέα, κορυφαία έκδοση του ήδη επιτυχημένου ηλεκτρικού μοντέλου Ioniq 5 έχει ως στόχο να προσφέρει κορυφαία οδηγική εμπειρία σε συνδυασμό με τις αρετές της ηλεκτροκίνησης. Φέρει χαρακτηριστικά και λειτουργίες αγωνιστικού αυτοκινήτου, εντυπωσιάζοντας και τους πιο συναισθηματικούς οι οποίοι δυσκολεύονται να αποδεχτούν την ηλεκτροκίνηση.

Η εξωτερική εμφάνισή του διαφέρει σε σχέση με το βασικό μοντέλο, δίνοντας μια πιο δυναμική και σπορ αίσθηση με αποτέλεσμα να τραβάει την προσοχή ειδικά στο χαρακτηριστικό χρώμα Performance Blue (μπλε-κόκκινο τα χρώματα της ομάδας WRC της Hyundai) του αυτοκινήτου δοκιμής μας.

Το Ν διαθέτει χαμηλότερο εμπρόσθιο προφυλακτήρα με εισαγωγές αέρα τόσο για ψύξη του ηλεκτροκινητήρα όσο και για μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων, βελτιστοποιώντας τη ροή του αέρα. Φαρδύτερα φτερά, πιο «πρησμένα» για να καλύπτουν τους τροχούς 21″ με το φαρδύ «πάτημα» (ελαστικά 275/35/R21) και πίσω αεροτομή για βελτιωμένη αεροδυναμική συμπεριφορά με χαρακτηριστικό τριγωνικό φως φρένων στη μέση, θυμίζοντας τα αγωνιστικά WRC αυτοκίνητα της εταιρίας. Διαχύτης στο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα με καλοσμιλεμένες ακμές.

Η απόσταση από το έδαφος είναι χαμηλότερη στα 142mm  σε σχέση με το απλό Ioniq 5 (160mm), προσφέροντας αίσθηση σπορ αυτοκινήτου.

Κοιτάζοντάς το μπορεί κανείς να αμφιταλαντεύεται αν είναι υπερβολικό ή αν απλά προσαρμόζεται στα σύγχρονα δεδομένα με τους μηχανικούς, τους σχεδιαστές και τους αεροδυναμιστές να έχουν δώσει μεγάλη σημασία στην ουσία.

Ανοίγοντας την πόρτα, το μάτι κατευθείαν πάει στο τιμόνι και στα καθίσματα αγωνιστικού τύπου με φωτιζόμενο λογότυπο Ν και οι παλμοί ανεβαίνουν. Το μπάκετ κάθισμα με καλή πλευρική στήριξη και ωραία αίσθηση, αμέσως «σε βάζει στην πρίζα» και νιώθεις πως σου λείπει το κράνος.

Το πολυλειτουργικό τιμόνι με αρκετά κουμπιά και ειδικούς διακόπτες «χαράς» μοιάζει με τιμονιέρα γνωστής παιχνιδομηχανής. Ίδιας φιλοσοφίας οι δύο οθόνες 12,3″ η καθεμία οι οποίες ενσωματώνονται στο ταμπλό και είναι λιτές, διακριτικές αλλά με πληροφορίες που παραπέμπουν σε αγωνιστικό αυτοκίνητο.

Η κεντρική οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας είναι ευκρινής, ταχύτατη και από εκεί μπορούμε να χειριστούμε όλες τις λειτουργίες του ήχου, τα συστήματα ασφαλείας και να ρυθμίσουμε τα πάντα όσον αφορά την οδήγηση και την συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Συνδεσιμότητα ασύρματη και ενσύρματη με το κινητό αξιοποιώντας όλες τις αγαπημένες εφαρμογές μέσω Apple Car play & Android Auto. Δυνατότητα ασύρματης φόρτισης αλλά και 3 θύρες usb-C εμπρός και 2 πίσω δεν επιτρέπουν σε καμία συσκευή να μείνει από μπαταρία.

 

Δείτε βίντεο εδώ.

 

Εντυπωσιακό πως μπορούμε ακόμη και να ρυθμίσουμε τον τεχνητό ήχο Ν active sound + ο οποίος πηγάζει από τα 8 εσωτερικά ηχεία και τα 2 εξωτερικά. Σωστά διαβάσατε, υπάρχουν ηχεία και εξωτερικά του αυτοκινήτου ώστε η παρουσία του να γίνεται ακόμη πιο αισθητή.

Υπάρχουν τρεις διαφορετικές επιλογές ήχου: ignition όπου ακούγεται ήχος θερμικού κινητήρα με σκασίματα από την «εξάτμιση» και αρκετά πειστική προσομοίωση στροφών ανά λεπτό, evolution με έμπνευση από το ηλεκτρικό πρωτότυπο Ν 2025 Vision Gran Turismo και supersonic με ήχο εμπνευσμένο από μαχητικά αεροσκάφη.

Αν και δεν είναι το βασικό χαρακτηριστικό του Ioniq 5 N, οφείλουμε να παραδεχτούμε το υψηλό επίπεδο άνεσης.

Ποιοτικά υλικά, στιβαρή συναρμογή, απώλεια τριγμών και άπλετοι χώροι. Η ρυθμισιμότητα στα θερμαινόμενα-ψυχόμενα καθίσματα φέρνει οδηγό – συνοδηγό αλλά και τους πίσω επιβάτες ακριβώς στην θέση που επιθυμούν και τους βολεύει. Στα πίσω καθίσματα υπεράνετα χωρούν τρεις ενήλικες με τα καθίσματα να σέρνουν μπρος-πίσω και την πλάτη να έχει δύο επιλογές κλίσης. Ανάλογα με τα πίσω καθίσματα προσαρμόζεται και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών από 480 – 1.540 lt σε διθέσια διαμόρφωση. Οπότε θέμα χώρων δεν τίθεται, καθώς και η έλλειψη τούνελ στο κέντρο αφήνει άπλετο χώρο στα πόδια των επιβατών ενώ το ύψος της καμπίνας είναι αρκετό, ακόμη και για τους πιο ψηλούς.

Η πανοραμική οροφή με το διπλό κουρτινάκι σκίασης καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της οροφής και εκτός από άνετο είναι και ευήλιο. Αποθηκευτικοί χώροι αρκετοί ώστε να καλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες και με το παραπάνω.

Σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη, ένας στον εμπρός και ένας στον πίσω άξονα συνδυαστικής ισχύος 478kW (650PS). Ο οδηγός πατώντας το κουμπί NGB (N Grin Boost) στο τιμόνι έχει στη διάθεσή του εκρηκτικές επιδόσεις με επιτάχυνση 0-100km/h σε 3,4 sec και τελική ταχύτητα στα 260km/h.

Η ροπή φτάνει στα 770 Nm και ο αυχένας δεν περνάει καλά μέχρι να βρει αντίσταση στο προσκέφαλο, με την τετρακίνηση να θέλει να ξεκολλήσει την άσφαλτο από το έδαφος μηδενίζοντας την απώλεια πρόσφυσης.

Στο πρόγραμμα Ν, η συμμετοχή του οδηγού αποκτά ενδιαφέρον. Ο τεχνητός ήχος θερμικού κινητήρα ξυπνά συναισθήματα, ενώ τα paddles (N e-shift) πίσω από το τιμόνι προσομοιώνουν DCT κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων με αντιστοίχιση στροφών κινητήρα (rev matching) και τράνταγμα κατά τις αλλαγές, βάζοντάς σε για τα καλά στο παιχνίδι όπου κάπου εκεί η οδήγηση αποκτά νέο νόημα.

Η πρώτη αντίδραση είναι χαμόγελο και ταυτόχρονα ανατριχίλα καθώς όπως όλα δείχνουν δεν χάνεται η ελπίδα απολαυστικής οδήγησης με την Hyundai να έχει μελετήσει αρκετά ώστε να διατηρήσει τον χαρακτήρα N. Ως ηλεκτρικό η απόκριση του γκαζιού είναι πάρα πολύ άμεση και διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή.

Διαθέτει πολλές λειτουργίες οδήγησης για κάθε περίσταση, πολλές από αυτές εστιασμένες για χρήση του αυτοκινήτου σε πίστα. Στο μενού N Battery preconditioning (προρύθμιση θερμοκρασίας της μπαταρίας για βελτιστοποίηση απόδοσης) υπάρχουν δύο επιλογές: Drag mode προρυθμίζοντας την θερμοκρασία μπαταρίας στους 30~40o C με βέλτιστες επιδόσεις για σύντομο χρονικό διάστημα και Track mode προρυθμίζοντας την θερμοκρασία μπαταρίας στους 20~30o C επιτρέποντας σταθερή απόδοση για αρκετούς γύρους σε πίστα.

Άλλα δύο προγράμματα στο μενού N Race (αγώνας), με Sprint mode για μέγιστη απόδοση ιδανικά για λίγους αλλά πολύ γρήγορους γύρους σε πίστα και Endurance mode δίνοντας προτεραιότητα στην αυτονομία για μεγάλα σκέλη και λιγότερο ανταγωνιστικούς γύρους στην πίστα.

Πατώντας το κουμπί NGB (N Grin Boost) η ισχύς από τους 609 PS εκτοξεύεται για 10 δευτερόλεπτα στους 650 PS με ακόμη καλύτερη απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού, ενώ χρειάζεται άλλα 10 δευτερόλεπτα ώστε να είναι διαθέσιμο για χρήση εκ νέου. Από την κεντρική οθόνη στο μενού Ν μπορούμε να επιλέξουμε N Launch Control για βελτιστοποίηση του χρόνου απόκρισης εκκίνησης και πιο γρήγορη επιτάχυνση απολαμβάνοντας διαφορετικό επίπεδο πρόσφυσης στο δρόμο (χαμηλό, μεσαίο, υψηλό) ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου.

Με το πρόγραμμα Ν Torque Distribution ερχόμαστε στον κόσμο του WRC και μπορούμε να ρυθμίσουμε την κατανομή ισχύος που μεταφέρεται στον εμπρός και πίσω άξονα σύμφωνα με τις ανάγκες μας ή τις προτιμήσεις μας πηγαίνοντας σε άλλο επίπεδο την οδηγική εμπειρία.

Υπάρχουν κι εδώ δύο επιλογές:

pedal όπου με 3 επίπεδα απόκρισης μπορούμε να χειριζόμαστε το αυτοκίνητο μόνο με το πεντάλ του γκαζιού αφήνοντας ελεύθερο το πεντάλ του φρένου. Όσο αφήνουμε το γκάζι τόσο επιβραδύνει το αυτοκίνητο. –Left foot braking όπου μπορούμε να οδηγήσουμε αγωνιστικά, πατώντας φρένο με το αριστερό πόδι.

Για το τέλος αφήσαμε ένα ιδιαίτερο πρόγραμμα οδήγησης. N Drift optimizer όπου μεταφέροντας την κίνηση κυρίως στον πίσω άξονα εξασφαλίζει καλύτερο έλεγχο και ευκολότερο «ξεκόλλημα» κατά την πλαγιολίσθηση.

Για τα μάτια του κόσμου να αναφέρουμε πως υπάρχουν και τρία γενικότερα προγράμματα (eco, normal, sport) για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας ή όταν κινούμαστε σε  πιο ήρεμους ρυθμούς μες την κίνηση της πόλης.

Το Ioniq 5 N εφοδιάζεται με την μεγάλη μπαταρία, χωρητικότητας 84 kWh, όπου κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε αυτονομία μέχρι 330 km με μία φόρτιση.

Στον τομέα της ανάρτησης φαίνεται να έχει γίνει εκτενή μελέτη, ώστε να βρεθεί ισορροπία. H αίσθηση που περνάει μέσω του τιμονιού στον οδηγό είναι πολύ καλής πληροφόρησης και ταυτόχρονα σιγουριάς. Έχοντας διαθέσιμη όλη αυτή την ισχύ (650PS) δεν θα ήταν εύκολο για τον απλό ή και μέτριο οδηγό να διαχειριστεί το σύστημα διεύθυνσης αν η αυτορυθμιζόμενη ανάρτηση δεν έκανε τη δουλειά της.

Δεν γέρνει καθόλου και δίνει την αίσθηση πως είναι κολλημένο στο έδαφος εμπνέοντας εμπιστοσύνη για περισσότερη πίεση πάντα σε προστατευμένο χώρο (πίστα).

Παράλληλα όταν κινούμαστε στους δρόμους για τις απλές μετακινήσεις μας, η ανάρτηση αποσβένει επαρκώς τις κακοτεχνίες του δρόμου προσφέροντας ξεκούραστα ταξίδια για όλους τους επιβάτες. Το βάρος του στα 2.200kg, δεν γίνεται εύκολα αντιληπτό τόσο λόγω περίσσιας ισχύος όσο και αντίστοιχα δυνατής πέδησης με τετραπίστονες δαγκάνες φρένων 400mm εμπρός και μονοπίστονες δαγκάνες φρένων 360mm πίσω.

Ακούραστα και με πολύ καλή αίσθηση στο πεντάλ, τα φρένα δεν μας προβλημάτισαν ποτέ κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας χωρίς δείγματα κόπωσης ή ανεπάρκειας.

Με το «μακρύ» μεταξόνιο στα 3000 mm και λόγω του πλάτους του στα 1.940 mm, το Ioniq 5 N δεν βολεύεται στα στενά του κέντρου της πόλης ενώ αντίθετα σε διαδρομή με διαδοχικές εναλλαγές πορείας «δίνει τα ρέστα του» όπου οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν μια μοναδική και πρωτότυπη εμπειρία με τα χαμόγελα να χαρίζονται απλόχερα τόσο στους λάτρεις της αυτοκίνησης και της οδήγησης όσο και στους λιγότερο φανατικούς.

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο, όπου για πολλούς στην αρχή μοιάζει αστείο το γεγονός πως παράγει ήχο από τα ηχεία. Η γνώμη αλλάζει μετά από μία βόλτα, καθώς αυτό είναι το χαρακτηριστικό που επαναφέρει μέρος της χαράς της οδήγησης με τη συμμετοχή του οδηγού να είναι στο 100% έχοντας τον απόλυτο έλεγχο.

Δύσκολα μπορούμε να αντιληφθούμε πως προέκυψε η ιδέα του ήχου και των αλλαγών εικονικών σχέσεων που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα αλλά φρενάρουμε με τον «κινητήρα» στην είσοδο της στροφής όπως ακριβώς θα κάμαμε και με ένα συμβατικό αυτοκίνητο (με κινητήρα εσωτερικής καύσης) που διαθέτει χειροκίνητο ή ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε πως διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Ενδεικτικά: σύστημα προειδοποίησης χαμηλής πίεσης ελαστικών με ένδειξη ανά τροχό, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής και διατήρησης λωρίδας, σύστημα αυτόματης έκτακτης πέδησης, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης τυφλού σημείου με πέδηση, προσαρμοζόμενος αυτόματος έλεγχος ταχύτητας με λειτουργία στάσης-επανεκκίνησης, σύστημα έξυπνης αναγνώρισης και προσαρμογής στα όρια ταχύτητας, σύστημα αυτόματης ρύθμισης υψηλής σκάλας φώτων, κάμερες 360ο  και άλλα πολλά αυξάνοντας την ασφάλεια στο μέγιστο και μειώνοντας στο ελάχιστο τα περιθώρια λάθους.

Το Hyundai Ioniq 5 N αναδεικνύει την ικανότητα της εταιρείας να συνδυάζει επιδόσεις, τεχνολογία και βιωσιμότητα σε ένα εντυπωσιακό ηλεκτρικό σύγχρονο αυτοκίνητο. Με τη σπορ εμφάνιση, την ισχυρή απόδοση και την οικολογική συνείδηση, φέρνει μια νέα εποχή στα ηλεκτρικά σπορ οχήματα.

Αποτελεί ιδανική επιλογή για όσους αναζητούν απόλυτη οδηγική εμπειρία, χωρίς συμβιβασμούς στην περιβαλλοντική ευαισθησία και την πρακτικότητα. Αν και αποτελεί ιδιαίτερη περίπτωση, στην κατηγορία του συνυπάρχει με τα: BMW iX M60, Kia EV6 GT, Ford Mustang Mach-E GT, Tesla Model Y Performance.

Το Hyundai Ioniq 5 N έχει να αντιμετωπίσει έντονο ανταγωνισμό από καθιερωμένες μάρκες, αλλά ξεχωρίζει για τη συνδυασμένη προσέγγιση επιδόσεων και τεχνολογίας σε ένα πιο προσιτό πακέτο όπου με το πρόγραμμα «κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙΙ» και την επιδότηση των 9.000€ φτάνει στα 65.990€.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Hyundai Ioniq 5 N

Κινητήρας: ηλεκτρικός σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη Χ 2 (έναν εμπρός, έναν στον πίσω άξονα)

Χωρητικότητα μπαταρίας: 84 kWh (ωφέλιμη)

Ισχύς: 478kW (650PS)

Ροπή: 770 Nm

Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης

Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.715 / 1.940 / 1.585 mm

Μεταξόνιο: 3.000 mm

Βάρος: 2.200 kg

Χώρος αποσκευών: 480 – 1.540 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)

Επιτάχυνση 0-100km/h: 3,4 sec

Τελική ταχύτητα: 260 km/h

Μέση κατανάλωση δοκιμής: 24,2 kWh/100 km

Αυτονομία δοκιμής: 330 km.

Εκπομπές CO2: 0 (όταν κινείται)

Τέλη κυκλοφορίας: 0

Τιμή: 75.640 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)

 

Διαβάστε επίσης:
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Σε 10 εικόνες!

Οδηγούμε το Hyundai Kona

Ηλεκτρικό γκάζι: Hyundai IONIQ 5 N!