H Hyundai ανανεώνει το i10, το μικρότερο αυτοκίνητο της εταιρίας με μήκος μόλις στα 3,6 m. Σε μια εποχή όπου οι καταναλωτές αναζητούν μεγαλύτερα και ψηλότερα αυτοκίνητα, συνήθως SUV, λιγοστεύουν τα «μικρά» της κατηγορίας Α η οποία τείνει να εκλείψει.
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα των μεγάλων πόλεων όμως και η ολοένα και δυσκολότερη εύρεση θέσης παρκαρίσματος, δίνουν νόημα στην ύπαρξη αυτοκινήτων με μικρές διαστάσεις, χωρίς να είναι απαραίτητο πως θυσιάζεται η άνεση στους χώρους. Ρόλο παίζει και η οικονομική δυσπραγία, πρόκειται για τα πιο προσιτά μοντέλα.
Το i10 εξυπηρετεί τις δυσκολίες της καθημερινής μετακίνησης εντός αστικού ιστού, χωρίς να υπολείπεται σε εξοπλισμό και συστήματα ασφαλείας σε σχέση με μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητα. Παράλληλα δεν είναι απαγορευτικό, ούτε αποτρεπτικό να ταξιδέψει με ασφάλεια και εκτός πόλης, σε αυτοκινητόδρομο ή επαρχιακό δίκτυο. Ο οδηγός νιώθει πως έχει στα χέρια του ένα ευέλικτο και ευκολοδήγητο αυτοκίνητο στα στενά του κέντρου, ενώ στον αυτοκινητόδρομο νιώθει σταθερότητα και όχι «φτερό στον άνεμο» αν βρεθεί δίπλα σε ένα φορτηγό ή λεωφορείο.
Αισθητική ανανέωση και πινελιές N Line έχει δεχθεί στον εμπρός προφυλακτήρα. Το κόκκινο σιρίτι στο κάτω μέρος, το λογότυπο N Line και οι τρεις κόκκινες γραμμές σηματοδοτούν πως πρόκειται για την πιο πλούσια και ισχυρή έκδοση με τον κόσμο εύλογα να το κοιτάζει περίεργα και να αναρωτιέται περί τίνος πρόκειται. Στα εμπρός φωτιστικά σώματα «γλύκαναν» ελαφρώς οι ακμές τους ενώ οι προβολείς ομίχλης άλλαξαν θέση και κατέβηκαν πιο χαμηλά και στα άκρα του προφυλακτήρα. Τα led φώτα ημέρας σαν τουβλάκια “tetris” δίνουν ταυτότητα και χαρακτήρα Hyundai.
Ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες μαύρου χρώματος, κυψελοειδές μοτίβο με αναγραφή του μοντέλου στις πίσω πόρτες και την πλαϊνή όψη συμπληρώνουν οι ζάντες αλουμινίου 16″ Ν Line με σχήμα που δίνουν την αίσθηση κίνησης ακόμη και όταν είναι σταθμευμένο το αυτοκίνητο. Στο πίσω μέρος φωτιστικά σώματα led με τα φώτα ημέρας να θυμίζουν σφυριά, αεροτομή διακριτική ως προέκταση της οροφής ενώ η διπλή απόληξη της εξάτμισης δημιουργεί ερωτηματικά στους άλλους οδηγούς.
Το κυψελοειδές μοτίβο επαναλαμβάνεται περισσότερο στο εσωτερικό. Πιο συγκεκριμένα το συναντάμε στα υφασμάτινα καθίσματα και σε ανάγλυφη μορφή στις πόρτες και στο ταμπλό εμπρός του συνοδηγού θυμίζοντας την καρό σημαία που σε κάνει να θέλεις να τα αγγίξεις (χαϊδέψεις!). Πολυλειτουργικό τιμόνι με τον οδηγό να μπορεί να χειριστεί τα πάντα χωρίς να χρειάζεται να πάρει τα χέρια του από αυτό, παρά μόνο κατά την αλλαγή ταχυτήτων. Πλήρως ψηφιακός έγχρωμος πίνακας οργάνων με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ταξιδιού και στο κέντρο οθόνη αφής 8″ με άμεση απόκριση και ασύρματη συνδεσιμότητα με τη συσκευή του κινητού μας μέσω Apple CarPlay & Android Auto.
Πάρα τις μικρές του διαστάσεις, στο κεφάλαιο εργονομία και άνεση έχει επιτευχθεί ισορροπία. Η επιβίβαση είναι εύκολη και τα καθίσματα έχουν ένα εύλογο ύψος ώστε να μη χρειαστεί να κάτσουμε χαμηλά στο πάτωμα. Μαλακής αίσθησης και αρκετά φαρδιά τα εμπρός καθίσματα, ενώ πίσω χωρούν άλλοι δύο επιβάτες ή και τρία παιδάκια. Διαθέτει οθόνη και περιστροφικούς διακόπτες για τον αυτόματο κλιματισμό, ενώ για φόρτιση των συσκευών έχει μια παροχή ρεύματος 12V, μία θύρα usb-A και μία usb-C εξυπηρετώντας τις ανάγκες όλων.
Ο χώρος αποσκευών στα 252 lt έχει βάθος και χωράει αρκετά ενώ με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.050 lt. Ποτηροθήκες και αποθηκευτικός χώρος ανάμεσα στα καθίσματα όπου ομολογουμένως είναι στενά, ενώ κι άλλες θήκες πίσω από τον λεβιέ ταχυτήτων και στις πόρτες δημιουργούν τον απαραίτητο χώρο για τα μικροαντικείμενα της καθημερινότητας.
Το i10 Ν Line εφοδιάζεται με έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.0 lt, με ισχύ 90 PS και μέγιστη ροπή 175 Nm. Θα σκεφτεί κανείς πως οι 90 ίπποι είναι λίγοι τη σήμερον ημέρα. Όταν πρόκειται όμως για ένα αυτοκίνητο βάρους 919 kg τότε είναι ότι πρέπει. Για την ακρίβεια έχει «σπιρτόζικο» χαρακτήρα και ο κινητήρας είναι γραμμικός και γεμάτος από τις χαμηλές στροφές με αποτέλεσμα να μην έχει κενά ισχύος. Συνεπικουρεί το ακριβές χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων με την ελαφρώς μακριά κλιμάκωση, ενώ αν υπήρχε και έκτη σχέση εκτιμούμε πως θα εξοικονομούσε καύσιμο σε σταθερή πορεία στον αυτοκινητόδρομο. Παρ’ όλα αυτά, η κατανάλωση που καταγράψαμε κατά τη δοκιμή μας, παρέμεινε στο 6,2 lt/100km κινούμενοι κυρίως εντός Αττικής με χαμηλές ταχύτητες.
Η κύλισή του είναι αρκετά ήσυχη και ποιοτική, η ανάρτηση ενδοτική και όχι μαλακή όπου λόγω του μικρού του βάρους αποσβένει ομαλά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος χωρίς θόρυβο. Κινηθήκαμε στο κέντρο της Αθήνας, σε δρόμους με αρκετές ανωμαλίες και το i10 κατάφερε να μας κρατήσει ξεκούραστους, ενώ η εύρεση θέσης παρκαρίσματος ήταν παιχνιδάκι με μήκος στα 3.670 mm. Είναι αρκετά ευέλικτο στα στενάκια και ο οδηγός έχει τον πλήρη έλεγχο και την απαραίτητη ορατότητα ανά πάσα στιγμή. Είναι εξοπλισμένο με όλα τα συστήματα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας. Μάλιστα δεν ενοχλούν και είναι επεμβατικά όσο χρειάζεται, ώστε να μην δημιουργούν την ανάγκη απενεργοποίησης. Παρέχουν ασφάλεια και βοηθούν τον οδηγό μειώνοντας τον κίνδυνο σύγκρουσης.
Το σύστημα SmartSenseTM της Hyundai ενδεικτικά διαθέτει:
-Σύστημα Προειδοποίησης Εκτροπής Λωρίδας – LDW
-Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας – LKA
-Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης στο Μέσον της Λωρίδας – LFA
-Σύστημα Προειδοποίησης Μετωπικής Σύγκρουσης – FCW
-Σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης – FCA
-Σύστημα Ευφυούς Περιοριστή Ταχύτητας – ΙSLA
-Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης σε Ανηφόρα – HAC
-Συνεργασία Ηλεκτρικής Υποβοήθησης Τιμονιού (MDPS) και Ελέγχου Ευστάθειας (ESC)
Μεγάλο πλεονέκτημα δίνει και η κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης και προβολή στην οθόνη σε συνεργασία με τους αισθητήρες παρκαρίσματος. Εφοδιάζεται με δισκόφρενα εμπρός και πίσω, φρενάρει γραμμικά και ακούραστα με το πεντάλ του φρένου να έχει την κατάλληλη ευαισθησία και αίσθηση.
Ως συμπέρασμα θα λέγαμε πως το i10 αποτελεί επιλογή για εκείνον που χρειάζεται ένα μικρών διαστάσεων αυτοκίνητο πόλης που να έχει τη δυνατότητα να κινείται οικονομικά και με ασφάλεια εντός αστικού ιστού ενώ παρέχει την επιλογή να πάει και ένα ταξίδι πιο μακρινό χωρίς να χρειάζεται να το σκεφτεί πολύ. Η ευελιξία του και η προθυμία του κινητήρα του, δύσκολα θα απογοητεύσουν τον υποψήφιο αγοραστή που ξέρει τι να περιμένει από ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Θετικό πως υπάρχει επιλογή και αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων ενώ εξοπλιστικά υπάρχουν τέσσερις εκδόσεις. Οι εκδόσεις STYLE (από 16.490€), PREMIUM (από 17.290€), DISTINCTIVE (από 18.190€) έχουν δυνατότητα επιλογής κινητήρα βενζίνης 1.0 lt / 63 PS & 1.2 lt / 79 PS με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο. Η έκδοση N LINE (από 19.090€) εφοδιάζεται μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο και υπάρχει επιλογή κινητήρα βενζίνης 1.2 lt / 79 PS & 1.0 lt T / 90 PS. Ανήκει στην κατηγορία Α και καλείται να σταθεί απέναντι στα: Fiat Panda, Kia Picanto, Fiat 500, Mitsubishi Spacestar. Το i10 εξυπηρετεί και κάποιον που το θέλει ως δεύτερο αυτοκίνητο με την Hyundai να έχει αποδείξει πως η αξιοπιστία και η ανθεκτικότητα στον χρόνο είναι τα δυνατά της σημεία.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Hyundai i10 F/L MY25 1.0T 90ps N Line
Κυβισμός: 998 cc
Ισχύς: 90 PS
Ροπή: 175 Nm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: χειροκίνητο 5 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 3.670 / 1.680/ 1.480 mm
Μεταξόνιο: 2.425 mm
Χώρος αποσκευών: 252 lt – 1.050 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)
Βάρος: 919 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 11,4 sec
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,2 lt/100km
Εκπομπές CO2: 123 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 78 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 19.790 ευρώ (με έκπτωση Hyundai)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αλεξάνδρα Νίκα: «Ήταν σε σοκ, ο οδηγός δεν περίμενε τις Αρχές», λέει αυτόπτης μάρτυρας
- Χρυσοχοϊδης: Πιλοτικό πρόγραμμα αστυνόμευσης των συγκοινωνιών στην περιοχή της Δυτικής Αθήνας
- Παπαθανάσης: Επιπλέον νέα δάνεια προς ΜμΕ – Θα ξεπεράσουν τα €250 εκατ.
- Ρωσία: Οι προοπτικές για την επέκταση της τελευταίας συνθήκης με τις ΗΠΑ για τα πυρηνικά όπλα δεν είναι ελπιδοφόρες
![](https://www.mononews.gr/wp-content/themes/mononews2025/assets/icons/google-news-icon.png)