Διχρωμία στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, σε χρώμα piano black το κυψελοειδές πλέγμα του χαμηλότερου τμήματος. Σχεδόν κάθετοι, οβάλ σχήματος διαμορφωτές αέρα στα άκρα του προφυλακτήρα ενισχύουν τη δυναμική σχεδίαση, ενώ τα led φώτα δένουν αρμονικά χωρίς να είναι ιδιαίτερα τονισμένα. Έχει αεροδυναμικό σχήμα με το εμπρός παρμπρίζ να έχει την απαραίτητη κλίση χωρίς απότομη αλλαγή ύψους σε σχέση με το καπό ώστε να μειωθεί η μετωπική επιφάνεια και η αντίσταση του αέρα, συνεπώς και ο θόρυβος στο εσωτερικό. Χρώμα piano black κοσμεί τους θόλους και τα μαρσπιέ, δίνοντας ένα ωραίο φινίρισμα. Τροχοί με ζάντες αλουμινίου Diamond Cut 18″, στην έκδοση Advance της δοκιμής μας και θερμομονωτικά σκουρόχρωμα τζάμια για τους πίσω επιβάτες. Το πίσω μέρος έχει σπορ στοιχεία, με μια μικρή αεροτομή και δύο μεγάλες χρωμιομένες απολήξεις εξάτμισης. Πίσω φωτιστικά σώματα led διάφανα και διαιρούμενα ιδιαίτερης σχεδίασης προδίδουν τον ξεχωριστό χαρακτήρα του ZR-V.
Η αισθητική του εσωτερικού βασίζεται στην λιτότητα, χωρίς έντονους χρωματισμούς με το γκρι-μαύρο χρώμα να κυριαρχεί. Έχει επιτευχθεί μια αίσθηση ηρεμίας, ενώ νιώθεις πως δεν έχει αρκετές επιλογές, εξερευνώντας το, ανακαλύπτεις πως έχει όλη την τεχνολογία και όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας για πιο ασφαλή και άνετη οδήγηση. Το μοτίβο του διάτρητου πλέγματος στο ταμπλό το οποίο εκτείνεται από την μία άκρη στην άλλη και περιέχει τους αεραγωγούς του κλιματισμού, δίνει μια πιο vintage εμφάνιση. Τιμόνι με ανατομικές λαβές και όλα τα απαραίτητα κουμπιά για απάντηση κλήσεων, τη ρύθμιση του ήχου και τη λειτουργία του adaptive cruise control. Θερμαινόμενο δερμάτινο τιμόνι και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, διζωνικός κλιματισμός με εύκολο χειρισμό, ασύρματη φόρτιση κινητού, θύρες USB type A και C τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω καθίσματα. Οθόνη 9″ στην κεντρική κονσόλα για το σύστημα ψυχαγωγίας και για όλες τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου με εύκολο μενού, γρήγορης απόκρισης και με δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με το κινητό (Apple car play & Android auto). Στον πίνακα οργάνων άλλη μια οθόνη 10,2″ με μαύρο φόντο ώστε τα μηνύματα που εμφανίζονται να είναι ευδιάκριτα, με αρκετά γραφικά και ρυθμίσεις ώστε ο οδηγός να την προσαρμόσει όπως εκείνος επιθυμεί.
Επιλογέας ταχυτήτων στην κλασσική του μορφή δεν υπάρχει, αντί αυτού υπάρχουν τα κουμπιά P, R, N, D στην κεντρική κονσόλα με μικρή ιδιαιτερότητα (ασφάλεια) στην όπισθεν όπου χρειάζεται να πιέσουμε το κουμπί προς τα πίσω και όχι προς τα κάτω όπως τα υπόλοιπα. Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται ηλεκτρικά ώστε ο χρήστης να έχει άριστη ορατότητα και τον καλύτερο έλεγχο του όγκου. Οι αποθηκευτικοί χώροι είναι αρκετοί για όλους τους επιβάτες. Στα πίσω καθίσματα βολεύονται άνετα δύο ενήλικες και ένας πιο μικρόσωμος στο μεσαίο κάθισμα. Ο χώρος αποσκευών κοντά στα 400 lt χωράει αρκετά πράγματα ενώ με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1291 lt.
Το ZR-V εφοδιάζεται με υβριδικό μηχανικό σύνολο το οποίο αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό δίλιτρο βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα δίνοντας κίνηση στους εμπρός τροχούς. Συνδυαστική απόδοση 184 PS /135kW και 315 Nm εξασφαλίζουν επιτάχυνση 0-100km/h σε 8 sec και τελική ταχύτητα περιορισμένη στα 173 km/h. Το αυτόματο κιβώτιο CVT προσφέρει στον οδηγό αμεσότητα χωρίς να γίνονται αλλαγές ταχυτήτων, ενώ δεν ακούγεται έντονα ο ήχος του κινητήρα όπως συνήθως συμβαίνει όταν βυθίζουμε αρκετά το πεντάλ του γκαζιού σε τέτοιας τεχνολογίας κιβώτια ταχυτήτων. Μέσω ενός διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το προφίλ οδήγησης που επιθυμεί ανάλογα την περίσταση (Econ, Normal, Sport, Snow). Στη λειτουργία Normal που κινηθήκαμε κατά κύριο λόγο κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, εντός πόλης αλλά και εκτός, η κατανάλωση παρέμεινε σε χαμηλό επίπεδο στα 6,4 lt/100km, γεγονός που προκαλεί ευχάριστη εντύπωση αν αναλογιστούμε πως πρόκειται για ένα suv 4,6m και 1.639 kg.
Η ανάρτηση είναι από τα πολύ δυνατά του σημεία. Εντός πόλης είναι άνετη, ενδοτική αποσβένει επαρκώς όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος χωρίς «κοπάνημα», ενώ σε επαρχιακή διαδρομή είναι εντυπωσιακό το γεγονός πως δεν γέρνει, είναι λες και οδηγείς το Civic τελευταίας γενιάς. Ως αποτέλεσμα, ξεκούραστη καθημερινή μετακίνηση εντός αστικού ιστού, άνετα ταξίδια σε αυτοκινητόδρομο και ευχάριστη οδήγηση στο επαρχιακό δίκτυο. Το τιμόνι είναι ελαφρύ στις μικρές ταχύτητες προσφέρονται ευελιξία και «βαραίνει» όταν ανεβαίνει ο ρυθμός για καλύτερη αίσθηση και ακρίβεια.
Με το Honda Sensing η οδήγηση πάει στο επόμενο επίπεδο ασφάλειας. Πρόκειται για μια «έξυπνη» σουίτα συστημάτων τα οποία παρέχουν ασφάλεια και μας βοηθούν όταν οδηγούμε. Ενδεικτικά:
– Σύστημα αυτόματης πέδησης μετριασμού σύγκρουσης (Collision Mitigation Braking System) όπου στην πιθανότητα σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα ή με πεζό, αυτό το σύστημα θα σας προειδοποιήσει για τον κίνδυνο και θα μειώσει την ταχύτητα του αυτοκινήτου, ώστε να μειωθούν οι συνέπειες από μια πιθανή επαφή.
– Ειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα (Lane Departure Warning) όπου αν το αυτοκίνητο αρχίσει να απομακρύνεται από τη λωρίδα κυκλοφορίας χωρίς να έχετε ανάψει το σχετικό φλας, ενεργοποιείται η οπτική και ηχητική ένδειξη για να σας προειδοποιήσει ότι πρέπει να διορθώσετε τη θέση σας στη λωρίδα κυκλοφορίας.
– Σύστημα αποφυγής παρέκκλισης λωρίδας (Road Departure Mitigation) όπου μέσω μιας κάμερα που έχει τοποθετηθεί στο παρμπρίζ, ανιχνεύει εάν το αυτοκίνητο εκτρέπεται από το δρόμο και εφαρμόζει ανεπαίσθητες διορθώσεις στο τιμόνι, για να διατηρήσει το όχημά σας εντός του δρόμου. Σε ορισμένες συνθήκες, ενδέχεται να ασκήσει ισχύ πέδησης.
– Σύστημα ελέγχου σταθερής ταχύτητας με σύστημα ακολούθησης χαμηλής ταχύτητας (Adaptive Cruise Control with Low Speed Following) όπου με αυτή τη λειτουργία διατηρεί καθορισμένη ταχύτητα και απόσταση από το αυτοκίνητο που κινείται μπροστά σας. Εάν το όχημα που εντοπίστηκε σταματήσει, η λειτουργία θα επιβραδύνει και θα ακινητοποιήσει το όχημά σας χωρίς να χρειαστεί να πατήσετε το φρένο. Μόλις το προπορευόμενο αυτοκίνητο αρχίσει να κινείται πάλι, απλώς πατάτε το γκάζι και συνεχίζετε να οδηγείτε, το οποίο μας βοήθησε αρκετά στην κίνηση στην Λεωφόρο Κηφισίας.
Όσον αφορά στα μοντέλα, η υβριδική μηχανή παραμένει ίδια, ενώ σε επίπεδο εξοπλισμού υπάρχουν τέσσερις εκδόσεις: Elegance, Style, Sport και Advance, καλύπτοντας όλα τα γούστα αλλά και όλες τις τσέπες ξεκινώντας από 44.700€ μέχρι 55.800 της κορυφαίας έκδοσης Advance που είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή. Απέναντί του βρίσκονται τα Hyundai Tuscon, Nissan Qashqai, VW Tiguan, Kia Sportage, Renault Austral.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Honda ZR-V Advance 2.0 i-MMD
Κυβισμός: 1.993 cc
Ισχύς: 184 PS /135kW (συνδυαστική ισχύς)
Ροπή: 315 Nm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.568 / 1.840 / 1.620 mm
Μεταξόνιο: 2.657 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt, 1.291 lt σε διθέσια διαμόρφωση
Βάρος: 1.639 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 8 sec
Τελική ταχύτητα: 173 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,4 lt/100km
Εκπομπές CO2: 132 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 84 ευρώ
Τιμή: 55.800 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)
Διαβάστε επίσης:
ΕΤΕ: Την 1η Μαΐου ανακοινώνει τα οικονομικά αποτελέσματα A΄ τριμήνου 2024
ΕΦΕΤ: Ανακαλεί προϊόν διατροφής με επικίνδυνο βακτηρίδιο
ΣΥΡΙΖΑ: Η κ. Χριστοφιλοπούλου επιβεβαιώνει τον τυχοδιωκτισμό με τον οποίο κινείται ο αρχηγός της ΝΔ