Έλειπε αυτή η έκδοση από τη γκάμα του μικρού SUV της Volvo. Αν ψάχνετε εταιρικό αυτοκίνητο που δε φορολογείτε, αξίζει να το δείτε.
Το επαναφορτιζόμενο Volvo XC40 έχει ΛΤΠΦ κάτω από 40χ ευρώ είτε μιλάμε για την βασική έκδοση των 211PS είτε για την πιο ισχυρή έκδοση των 262PS που είχαμε στα χέρια μας για εκτενή δοκιμή. Οπότε η επιλογή του ως εταιρικού αυτοκινήτου πέρα από την ωφέλεια ότι πληρώνει μόλις 25% του τέλους ταξινόμησης, είναι ότι ο χρήστης δεν φορολογείται ως παροχή από την εταιρεία και το κόστος χρήσης προσμετρά κατά 130% στα εταιρικά έξοδα. Αν το αγοράσεις ως επαγγελματικό, επιδοτείται και από το «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Προφανώς προκύπτει το ερώτημα: Γιατί να μην πάρω το Τ3 με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.5lt/163PS που κοστίζει και 15χ ευρώ λιγότερα; Ξεκινώντας από τα οικονομικά πέρα από τους προαναφερθέντες λόγους το Τ5 phev δεν έχει τέλη κυκλοφορίας και μπορείς να κινείσαι καθημερινά εντός πόλης αμιγώς ηλεκτρικά με κατανάλωση περίπου 4 ευρώ/100km.
Στα πιο ουσιαστικά πλεονεκτήματα του επαναφορτιζόμενου XC40 τώρα: Η ηλεκτροκίνηση προσφέρει μια πολυτέλεια μετακίνησης απαράμιλλη, που δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα συμβατικό αυτοκίνητο. Χωρίς θόρυβο, χωρίς κραδασμό με απίστευτη επιτάχυνση και εξίσου απαράμιλλη ευκολία χρήσης. Πατάς μόνο φρένο και γκάζι χωρίς καμία δυσκολία χειρισμού, σα παιδικό παιχνίδι.
Το Τ5 phev διαθέτει μια μπαταρία χωρητικότητας 10,7 kWh που επιτρέπει – όπως διαπιστώσαμε στην πράξη – να διανύσεις 40km μόνο με ρεύμα προτού πάρει εμπρός ο θερμικός κινητήρας. Βέβαια αυτό προϋποθέτει ρυθμούς πυκνής ροής στην πόλη γιατί με τα 81 PS του ηλεκτροκινητήρα δεν μπορείς να κινήσεις σβέλτα ένα SUV 1800kg.
Αξίζει να τονίσουμε πως ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται μέσα στο νέο 7ταχυτο αυτοματοποποιημένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και συνεπικουρεί στην μετάδοση κίνησης στον εμπρός άξονα. Σε αντίθεση με τα περισσότερα μοντέλα του ανταγωνισμού το XC40 phev είναι προσθιοκίνητο.
Η πιο δυνατή έκδοση της γκάμας του XC40 χρησιμοποιεί 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5lt/181PS. Aν σ’ αυτά προστεθούν και τα 81PS του ηλεκτροκινητήρα φτάνουμε τα 262PS του αυτοκινήτου δοκιμής μας. Βέβαια πατώντας βαθιά το γκάζι από στάση δεν αισθάνεσαι ότι οδηγείς ένα πολύ ισχυρό αυτοκίνητο παρά μόνο αν επιλέξεις το πρόγραμμα χαρτογράφησης Power Mode. Aνεξάρτητα όμως από το πρόγραμμα χαρτογράφησης οι επιταχύνσεις εν κινήσει είναι απολαυστικές χάρη στη σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα αλλά και την συνολική που φτάνει τα 425 Nm.
Η Volvo πολύ σωστά όπως το είχε υποσχεθεί στο πλαίσιο των εκπομπών ρύπων αλλά και της οδικής ασφάλειας περιορίζει την τελική ταχύτητα του XC40 T5 phev στα 180 km/h. Βέβαια αυτό δεν μπορεί να το διαπιστώσει κανείς νόμιμα στη χώρα μας, οπότε εμπιστεύομαι αυτό που λέει η Volvo. Το καινούργιο 7αρικιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι ευχάριστο στην οδήγηση στην πόλη, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο χωρίς ποτέ να προβληματίζει με την απόκρισή του ή την ένταση των αλλαγών.
Εξωτερικά το XC40 – αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2018 – παραμένει σύγχρονο και θελκτικό. Στο εσωτερικό ξεχωρίζει ο έξυπνος πίνακας οργάνων ο οποίος διαθέτει ένδειξη για την κατάσταση της μπαταρίας, αλλά και τη διαθέσιμη αυτονομία.
Το εσωτερικό έχει απέριττη σχεδίαση και απτή αίσθηση ποιότητας. Η κεντρική οθόνη αφής τύπου tablet κυριαρχεί στο κέντρο του ταμπλό και είναι λειτουργική. Στη Volvo ισχυρίζονται πως η plug-in έκδοση μετά τις ενισχύσεις που έχει δεχθεί το αμάξωμα για την προστασία των μπαταριών, αποτελεί το ασφαλέστερο μοντέλο που έχει κατασκευάσει η σουηδική εταιρεία!
Η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο πάτωμα και συγκεκριμένα στο κεντρικό τούνελ, στοιχείο που βελτιώνει το κέντρο βάρους. Το βάρος των 1800kg πάντως είναι υψηλό αλλά στα συν είναι ότι η τοποθέτηση των μπαταριών δεν επηρεάζει τους διαθέσιμους χώρους στην καμπίνα επιβατών, όπως και των αποσκευών. Για να φορτίσεις το XC40 χρειάζονται 5 ώρες σε απλή πρίζα ενώ με φορτιστή 2 ώρες. Αξίζει να τονίσουμε ότι ο ρυθμός ανάκτησης ενέργειας μεταβάλλεται αν επιλέξουμε το πρόγραμμα «Β» στο κιβώτιο Μάλιστα στην πιο έντονη ρύθμιση σχεδόν δε χρειάζεται να φρενάρεις.
Στην υβριδική λειτουργία και σε ήρεμους ρυθμούς, το XC40 διακρίνεται για την εξαιρετική άνεση που προσφέρει. Σ’ αυτό συμβάλλει το χαμηλό επίπεδο θορύβου του κινητήρα, η ενδοτικότητα της ανάρτησης αλλά και οι ήπιες αλλαγές σχέσεων που χαρακτηρίζουν το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Επιλέγοντας «Power Mode» ο κινητήρας αποκρίνεται άμεσα σε όλο το φάσμα στροφών.
Η σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα και η δύναμη θυμίζουν ατμοσφαιρικό σύνολο με μεγάλο κυβισμό. Το επίπεδο πληροφόρησης του συστήματος διεύθυνσης δεν ενοχλεί, προφανώς το επαναφορτιζόμενο XC40 δεν είναι έκδοση Polestar και δεν έχει φτιαχτεί για σπορ οδήγηση. Πρόκειται για ένα ψηλό προσθιοκίνητο SUV με πολύ καλές επιδόσεις, κορυφαία οικονομία και άνεση. Ο ευκαιριακός χρήστης μπορεί να προβληματιστεί λίγο από την αίσθηση που έχει το πεντάλ του φρένου λόγω ανάκτησης ενέργειας.
Η συμπεριφορά στις στροφές είναι τυπικά υποστροφική, ασφαλής με τα ηλεκτρονικά να πιάνουν σχετικά νωρίς δουλειά προφυλάσσοντας τον οδηγό από τον εαυτό του, από υπερβολές και κακοτοπιές. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αρκετές και η πλευρική στήριξη των καθισμάτων ορθώς μικρή, όλα τονίζουν τον προορισμό του XC40 T5 phev: Οικολογικές, ποιοτικές, αγχολυτικές μετακινήσεις κυρίως εντός πόλης και ξεκούραστα ταξίδια εκτός.
Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη πρόταση χωρίς μειονεκτήματα αν θέλεις ένα αυτοκίνητο για να κινείσαι καθημερινά στην Αθήνα εντός δακτυλίου χωρίς να ρυπαίνεις ή να ηχορυπαίνεις. Προφανώς χρειάζεται φόρτιση κάθε βράδυ, αλλά αυτό το συνηθίζεις. Το κόστος μιας φόρτισης είναι περίπου 1 ευρώ και μ’ αυτό κάνεις 40km την άλλη μέρα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Volvo XC40 phev
Κινητήρας: 1499 cc
Ισχύς: 262 PS/ 5000 rpm
Ροπή: 43,5 kgm/1.500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,3 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6,4 lt+ 15kwh/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 41 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 1812 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.425/1.863/1.652 mm
Μεταξόνιο: 2.700 mm
Χώρος αποσκευών: 460lt
Τιμή: από 49.178 €
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας