H Volvo ακολουθεί τις αγοραστικές τάσεις της εποχής έχοντας σημαντική παρουσία σε όλα τις υποκατηγορίες των SUV: XC40, XC60, XC90. Μάλιστα το XC 40 Phev πρωταγωνιστεί στις πωλήσεις επαναφορτιζόμενων μοντέλων καθότι ωφελείται και από τα κίνητρα που προσφέρει στους εταιρικούς χρήστες το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά”.
Τούτων δοθέντων το S60 ξεκινάει με γκολ από τα αποδυτήρια καθώς δεν είναι SUV αλλά “παλιομοδίτικη” κούρσα. Δεν ξέρω αν το θυμάστε, ότι δεν μου αρέσουν καθόλου τα SUV. Ο βασικός λόγος είναι γιατί έχουν ψηλά το κέντρο βάρους με αποτέλεσμα η οδική τους συμπεριφορά να είναι νωθρή. Σαν ένα σώμα χωρίς μυϊκή ικανότητα, πλαδαρό. Βέβαια θα ήταν λάθος να μην αναγνωρίζω το πόσο βολικά είναι, ειδικά στο μπες βγες και πόσο καλή ορατότητα προσφέρουν λόγω ύψους στα παιδιά που κάθονται στα πίσω καθίσματα. Αυτό στο ταξίδι, ή στα πολύωρα μποτιλιαρίσματα εντός πόλης, είναι σημαντικό γιατί βλέπουν έξω και δεν γκρινιάζουν.
Από την άλλη το “παλιομοδίτικο” σεντάν έχει μερικά πολύ ισχυρά πλεονεκτήματα: Καλή κατανομή βάρους, άνεση ανάρτησης, ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, αρμονικό σχήμα, θελκτική εμφάνιση, μικρή ευαισθησία στους πλευρικούς ανέμους, είναι αλλιώς πως να το κάνουμε! Ειδικά στην περίπτωση του επαναφορτιζόμενου S60 το οποίο διαθέτει μεταξόνιο 2.8m. Κάθεσαι άνετα ανεξαρτήτως θέσεως, το ταξίδι είναι αρχοντικό για τέσσερα άτομα. Ενέχει ένα μικρό συμβιβασμό για τον πέμπτο επιβάτη λόγω του κεντρικού τούνελ.
Ας δούμε λίγο τη διάταξη του υβριδικού συστήματος: Υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 2.0lt απόδοσης 303PS στον εμπρός άξονα, ηλεκτροκινητήρα 88PS στον πίσω άξονα. Η μπαταρία βρίσκεται στο κέντρο του πατώματος του αυτοκινήτου. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τέσσερις χαρτογραφήσεις (Pure, Constant AWD, Hybrid, Polestar Engineered) ενώ μπορεί να διαμορφώσει και δική του ( Individual) επεμβαίνοντας στην απόκριση του κινητήρα και του κιβωτίου. Στο «Pure» το S60 T8 κινείται αμιγώς ηλεκτρικά έως και 50 km όπως διαπιστώσαμε στην πράξη εντός πόλης. Είναι πιο αποδοτικό όμως αν αφήσεις το σύστημα να αξιοποιήσει την ηλεκτρική ενέργεια στην χαρτογράφηση Hybrid συνδυάζοντας και το θερμικό κινητήρα. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 11,6 kWh και θέλει για να φορτίσει πλήρως σε οικιακή πρίζα ( με ρυθμό 2,5kw/h) περίπου 5 ώρες.
Το λογισμικό του αυτοκινήτου αποφασίζει για το ρυθμό φόρτισης και σου δείχνει στο ταμπλό πότε ακριβώς θα ολοκληρωθεί η διαδικασία. Η κατανάλωση που καταγράψαμε εντός πόλης ήταν στα 3.8lt/100km με χρήση του προγράμματος hybrid, ενώ στο ταξίδι φυσιολογικά όταν άδειασε η μπαταρία ανέβηκε στα 7.8lt/100km παρά τις φιλότιμες προσπάθειες ανάκτησης που έκανε το σύστημα. Πάντως η μπαταρία διατηρεί ένα μικρό ποσοστό ενέργειας μόνιμα, ώστε να βοηθήσει αν χρειαστεί σ’ ένα γρήγορο προσπέρασμα ή σε μια έντονη κλίση όπου απαιτείται 4κινηση.
Εντός πόλης το S60 Τ8 είναι πολιτισμένο, αθόρυβο, άνετο και κομψό. Οι γραμμές του αθλητικές με μυώδεις καμπύλες και καλαίσθητη όψη ειδικά πίσω. Σε γοητεύει η αρμονία του σχήματος. Το εσωτερικό, τυπικό Volvo, αποπνέει μια απέριττη αίσθηση πολυτέλειας.: Μαλακά σε υφή υλικά, δέρματα με ραφές στα καθίσματα, ποιοτικό φινίρισμα ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, οθόνη αφής πολυμέσων 9 ιντσών και ένας μικροσκοπικός λεβιές ταχυτήτων που ουσιαστικά δίνει ηλεκτρικά σήματα μη έχοντας ουδέτερη θέση.
Οι αλλαγές ταχυτήτων δεν γίνονται καν αισθητές, το 8αρι αυτόματο κιβώτιο προσφέρει μοναδική άνεση. Η ορατότητα είναι απρόσκοπτη και η θέση οδήγησης απροβλημάτιστη. Ο οδηγός απολαμβάνει την άνεση της ανάρτησης (διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω). Οι ανομοιομορφίες του οδοστρώματος δε φτάνουν στο τιμόνι και η πληροφορία που έχει στα χέρια του ο οδηγός σε συνδυασμό με την ισχύ του αυτοκινήτου τον προδιαθέτουν για κάτι παραπάνω.
Στον αυτοκινητόδρομο το Volvo S60 βρίσκεται στο στοιχείο του. Χάρη στην αεροδυναμική του και το χαμηλό ύψος επηρεάζεται ελάχιστα από τους πλευρικούς ανέμους. Η ηχομόνωση και η υβριδική λειτουργία συντελούν επίσης στα πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου που απολαμβάνουν οδηγός και επιβαίνοντες. Η Volvo περιορίζει την τελική ταχύτητα στα 180km/h και πολύ καλά κάνει κατά την άποψή μας: Τόσο για λόγους ασφαλείας όσο και για λόγους περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Παραταύτα καθότι στη χώρα μας δεν επιτρέπεται να κινηθείς πάνω από 130km/h δεν είχαμε την ευκαιρία να επιβεβαιώσουμε του λόγου το αληθές. Ούτε έχουμε φυσικά καμία αμφιβολία ή αντίθετη σκέψη. Πάντως μέχρι τα 135km/h που κινηθήκαμε η επιτάχυνση ήταν άμεση – αβίαστη και τα επίπεδα θορύβου εξαιρετικά χαμηλά. Το S60 είναι τόσο καλά μονωμένο που αλλοιώνει την αίσθηση ταχύτητας νομίζεις πως πας με 70km/h.
Σε δρόμο με στροφές ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 392PS επιλέγοντας τη χαρτογράφηση Polestar Engineered. Τα προσπεράσματα γίνονται αστραπιαία, έχεις περάσει προτού ολοκληρώσεις τη σκέψη για προσπέρασμα. Το S60 παρά το βάρος του (2tn) έχει εξαίρετη αίσθηση στην αλλαγή πορείας και πολύ καλή κατευθυντικότητα. Αν το παρακάνεις αρχίζουν να διαμαρτύρονται τα ελαστικά και υποστρέφει. Αλλά για να συμβεί αυτό πρέπει να επιδείξεις αντικοινωνική συμπεριφορά, πέρα από κάθε λογική – νομιμότητα.
Συνολικά είναι ένα αγχολυτικό σύνολο, ένα όμορφο, άνετο καλοζυγισμένο αυτοκίνητο που σου φτιάχνει τη διάθεση με την εμφάνιση, την ευκολία οδήγησης, τη χαμηλή κατανάλωση, την σπορ οδική συμπεριφορά και τις καταιγιστικές επιδόσεις. Σίγουρα ο ανταγωνισμός είναι έντονος, ενδεικτικά αναφέρουμε: BMW 330e, Mercedes C Class 300e. Το S60 T8 είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση χωρίς χτυπητά μειονεκτήματα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Θερμικός Κινητήρας: 1.995 cc
Ισχύς: 303 PS/6.000 rpm
Ροπή: 41kgm/2.200 rpm
Ηλεκτροκινητήρας: 65kw
Ροπή: 240 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 392 PS
Συνδυαστική ροπή: 65 kgm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 4.6 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση: από 1.7 l/100 km
Εκπομπές CO2: από 37 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 2.048 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.761/1.850/1.431 mm
Μεταξόνιο: 2.872 mm
Χώρος αποσκευών: 391 lt
Τιμή: από 61.832 €
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΚΕΠ: Κλειστά σε όλη τη χώρα στις 16 και 23 Νοεμβρίου
- Κατερίνα Παπακώστα: Το «Ecosystem» είναι ένα έργο που ενσαρκώνει τη δέσμευσή μας για μια πιο δίκαιη Ελλάδα
- Τοποθέτηση 90 φορτιστών ΔΕΗ blue για την κάλυψη των εταιρικών αναγκών
- Επίλεκτος: Αποφασίζει ανασύνθεση Επιτροπών μετά την παραίτηση μέλους ΔΣ