• AUTO

    Οδηγούμε το επαναφορτιζόμενο Toyota C-HR

    Toyota C-HR


    Το Toyota C-HR με ισχύ 223PS, ηλεκτρική αυτονομία 60km και αποδοτικότητα της τάξεως 2.3 lt και 14kwh /100km αποτελεί κορυφαία πρόταση.

    Για το νέο CHR έχουμε αναφερθεί αναλυτικά όσον αφορά στη βασική εμπορική του έκδοση με την υβριδική μηχανή των 1.8lt/140PS. Παρατηρώντας το εξωτερικά ειδικά το αυτοκίνητο δοκιμής μας – επαναφορτιζόμενη έκδοση 223PS – που φέρει και την χρυσαφί/μαύρη διχρωμία, εντυπωσιάζει, ξεχωρίζει, διαφοροποιείται. Το κουπέ σχήμα με το οποίο καθιερώθηκε το μοντέλο έχει γίνει ακόμα πιο έντονο χάρη στους μεγαλύτερους τροχούς και στους μικρότερους προβόλους. Εμπρός, τα φωτιστικά σώματα, η σχεδόν κλειστή και μυτερή μάσκα και οι έντονες ακμές είναι στοιχεία που προσδίδουν στη σχεδιαστική ταυτότητα. Πίσω, η κλίση στις κολόνες που τονίζεται από τη διχρωμία σε κάνει να πιστεύεις ότι ακουμπούν στους φουσκωμένους θόλους των τροχών. Το σπόιλερ οροφής, ολοκληρώνει το σχήμα ενώ η μόδα των φωτιστικών σωμάτων πίσω που ενώνονται διατρέχοντας κατά μήκος την πέμπτη πόρτα έχει αξιοποιηθεί με ταιριαστό τρόπο.

    Toyota C-HR
    Ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι πλέον επαρκής όπως και το άνοιγμα των πίσω παραθύρων. Το C-HR δοκιμής μας διέθετε στάνταρντ το πακέτο πολυμέσων Toyota Smart Connect, που συνδυάζονταν με οθόνη αφής 12,3 ιντσών με ενσωματωμένο φωνητικό βοηθό και ασύρματη σύνδεση smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto. Το κρύσταλλο της οροφής διαθέτει επιστρώσεις για τη μείωσης της υπέρυθρης ακτινοβολίας, οι οποίες διατηρούν τη θερμότητα στο εσωτερικό της καμπίνας το χειμώνα και αποτρέπουν την υπερθέρμανση σε μια ηλιόλουστη μέρα. Έτσι, δε χρειάζεται συμβατικό σκίαστρο, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση 5 κιλών βάρους, αλλά και τη βελτίωση του χώρου για το κεφάλι κατά 3 εκατοστά. Tα κινητά χερούλια που είναι ενσωματωμένα στις πόρτες, θα χρειαστεί να αποδείξουν την αξιοπιστία τους.

    Toyota C-HR
    Το C-HR βασίζεται στη μεσαία πλατφόρμα GA-C της Toyota, η οποία κατά βάση φιλοξενεί υβριδικά συστήματα κίνησης πέμπτης γενιάς. Με μήκος 4.360 mm βρίσκεται μεταξύ Yaris Cross και Corolla Cross, που βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα. Η γκάμα του περιλαμβάνει δύο υβριδικά συστήματα, το Hybrid 140 και το Hybrid 200, καθώς και την επαναφορτιζόμενη εκδοχή που δοκιμάζουμε. Η υβριδική μηχανή της επαναφορτιζόμενης προσθιοκίνητης έκδοσης περιλαμβάνει έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 2,0lt, που λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον και αποδίδει 152PS, και έναν ηλεκτροκινητήρα 120KW (163PS) με τη συνδυαστική τους ισχύ να αγγίζει τα165kW/223PS. Η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε μία μπαταρία 13,6 kWh, που όπως διαπιστώσαμε μπορεί να εξασφαλίσει αυτονομία για έως και 60km. Για μία πλήρη φόρτισή της (μέσω onboard φορτιστή 3,5 kW) χρειάζονται περίπου 4 ώρες.

    Toyota C-HR
    Το αυτοκίνητο δοκιμής μας επιτάχυνε αβίαστα από στάση μέχρι τα 100km/h σε 7,3 sec. Δεν επιβεβαιώσαμε ότι η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h. Οι επιταχύνσεις εν κινήσει όμως ήταν εξαιρετικές. Η ποιότητα κύλισης είναι υψηλού επιπέδου, οφείλεται δε στην ακαμψία του πλαισίου και στην ενδοτικότητα της ανάρτησης, που αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Πολύ καλή είναι και η αίσθηση του τιμονιού αλλά και η λειτουργία του κιβωτίου CVT που περνάει απαρατήρητη αν δεν πατήσεις τέρμα το γκάζι. Αν το πατήσεις ακούγεται ενώ οφείλουμε να τονίσουμε πως το C-HR χάρη και στη σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα (208nm) είναι αγχολυτικό στις επιταχύνσεις εν κινήσει. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κινηθήκαμε στην πόλη, ταξιδέψαμε, αλλά και στρίψαμε σε επαρχιακό δρόμο. Η κατανάλωση περιορίστηκε στο εκπληκτικό 2.3 lt και 14kwh /100km. Στο ταξίδι το C-HR είναι αρκούντως ήσυχο και ξεκούραστο.

    Toyota C-HR
    Επιλέγοντας τη χαρτογράφηση Sport το C-HR είναι διασκεδαστικό στα χέρια του ενθουσιώδη οδηγού. Ακόμη κι αν θες να το παρακάνεις όση σπουδή κι αν έχεις δείξει στην απενεργοποίηση των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας είναι βέβαιο ότι κάποιο θα σου έχει ξεφύγει, οπότε θα σε επαναφέρει στην τάξη προτού διαπιστώσεις τι κάνει το όχημα υπό πραγματική πίεση. Οφείλουμε να τονίσουμε πως όσον αφορά στα προγράμματα λειτουργίας EV HEV και Auto της υβριδικής μηχανής πως η προκαθορισμένη επιλογή από τον κατασκευαστή είναι το EV. Αυτό σημαίνει πως το αυτοκίνητο ξεκινά αμιγώς ηλεκτρικά σε κάθε περίπτωση. Αν μάλιστα είναι φορτισμένο και δεν ξεπεράσεις τα νόμιμα όρια ταξιδεύει ηλεκτρικά για 60km που αντέχει η μπαταρία του. Εδώ οφείλουμε να επισημάνουμε ότι αν πατήσεις τέρμα το γκάζι δεν ενεργοποιείται και ο θερμικός κινητήρας. Για να συμβεί αυτό πρέπει πρώτα να επιλέξεις είτε HEV είτε Auto. Ένας πρωτάρης οδηγός που θα «ξεχαστεί» μπορεί να βρεθεί σε δύσκολη θέση πατώντας τέρμα το γκάζι για να προσπεράσει, βρισκόμενος μόνο με την ηλεκτρική ισχύ.

    Toyota C-HR
    Ένα άλλο σημείο στο οποίο οφείλουμε να σταθούμε είναι η παρεμβατικότητα των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας όπως η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, η προειδοποίηση των σημάτων κυκλοφορίας και η προειδοποίηση κόπωσης οδηγού. Σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα την άμεση απενεργοποίησή τους προτού ξεκινήσετε. Συνοψίζοντας οφείλουμε να τονίσουμε πως λόγω σχήματος και εξελιγμένου υβριδικού συστήματος το CHR παίζει μόνο του στην κατηγορία του. Είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση που καλείστε να αξιολογήσετε αν και στην περίπτωσή μας πλησιάζει τις 50 χιλ. ευρώ. Τούτου δοθέντος ο ανταγωνισμός έρχεται από οχήματα όπως η επαναφορτιζόμενη Alfa Romeo Tonale και το αντίστοιχο Volvo XC40.

    Toyota C-HR
    Τεχνικά χαρακτηριστικά Toyota C-HR 2.0 phev
    Κυβισμός: 1.987 cc
    Ισχύς: 223 PS /165kW (συνδυαστική ισχύς)
    Ροπή: 400 Nm
    Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
    Κιβώτιο: e CVT
    Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.360/1830/ 1.570 mm
    Μεταξόνιο: 2.640 mm
    Χώρος αποσκευών: 431lt (1537lt σε διθέσια διαμόρφωση)
    Βάρος: 1.845 kg
    Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,3 sec
    Τελική ταχύτητα: 180 km/h
    Μέση κατανάλωση δοκιμής: 2.3 lt/100km και 14kwh
    Εκπομπές CO2: 19 g/km
    Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
    Τιμή: 39.470 ευρώ ( 48.150 αυτοκίνητο δοκιμής)

    Toyota C-HR
    Το κρύσταλλο της οροφής διαθέτει επιστρώσεις για τη μείωσης της υπέρυθρης ακτινοβολίας, οι οποίες διατηρούν τη θερμότητα στο εσωτερικό της καμπίνας το χειμώνα και αποτρέπουν την υπερθέρμανση σε μια ηλιόλουστη μέρα.

    Διαβάστε επίσης:

    Ένα concept car για τον δρόμο!

    Octopus: Επιστρέφει κρατική βοήθεια 3 δισ. λιρών που χρησιμοποιήθηκε στην εξαγορά της Bulb Energy

    Ηλεκτροκίνηση: Φέρνει κατακόρυφη ζήτηση της ηλεκτρικής ενέργειας έως το 2030



    ΣΧΟΛΙΑ