Mitsubishi ASX. Εξηλεκτρισμένη, ισχυρή έκδοση ενός μοντέλου που διεκδικεί μερίδιο στην πιο δημοφιλή κατηγορία των B SUV.
Η ιαπωνική εταιρία παρουσίασε το πρώτης γενιάς ASX το 2010, και από τότε αρκέστηκε μόνο σε facelift με μικρές ανανεώσεις.
Το 2024 το νέο μοντέλο είναι αποτέλεσμα της σύμπραξης Renault- Nissan. Δεν θυμίζει οπτικά σε τίποτα τον προκάτοχό του, είναι συγγενής του Captur.
Oι διαστάσεις βρίσκονται στο ίδιο πλαίσιο, της δημοφιλούς κατηγορίας B-SUV από την οποία επιλέγουν όχημα ένας στους 3 αγοραστές.
Στην προσπάθεια της εταιρίας να διαφοροποιηθεί ελαφρώς από το Renault Captur, ώστε να θυμίζει Mitsubishi, σύνδεσε τις ακμές του σήματός της με τα εμπρός led φανάρια τοποθετώντας χρωμιομένα βελάκια που κατευθύνουν το βλέμμα προς το σήμα.
Η αθλητική του εμφάνιση συντίθεται από μυώδεις σμιλευμένες ακμές με φουσκώματα στα φτερά και στις πόρτες.
Το ASX διαθέτει δυναμική παρουσία χωρίς να υπάρχουν έντονα στοιχεία. Στο αυτοκίνητο δοκιμής μας η οροφή ήταν μαύρη από το ύψος των παραθύρων και πάνω ξεχωρίζοντας από το υπόλοιπο αυτοκίνητο που ήταν βαμμένο σε χρώμα Steel Grey.
Τροχοί αλουμινίου 18’’, καθρέπτες σε μαύρο χρώμα, χρωμιομένα μέρη στις πόρτες, πανοραμική ανοιγόμενη οροφή, προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω σε μαύρο χρώμα και ολογράφως το όνομα της εταιρίας στο πορτμπαγκάζ.
Σίγουρα δεν θα το μπερδέψεις διαβάζοντας τα γράμματα από αρκετά μακριά.
Περνώντας στο εσωτερικό η είσοδος διευκολύνεται από το άνετο άνοιγμα της πόρτας, χωρίς να χρειάζεται να σκύψεις καθώς το ύψος του (1.573 mm) προσφέρει αρκετό χώρο. Συνεπικουρεί και η απόσταση από το έδαφος στα 166 mm.
Το εσωτερικό κερδίζει το μάτι και ενόσω εξοικειώνεσαι σε προδιαθέτει θετικά και η εργονομία.
Mε την λειτουργία keyless δεν χρειάζεται να τοποθετήσουμε το κλειδί στην μίζα, αρκεί να το έχουμε στην τσέπη. Τα καθίσματα διαθέτουν δερμάτινη επένδυση, μαλακής υφής.
Έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν την μέγιστη δυνατή στήριξη. Στο κάθισμα οδηγού υπάρχει δυνατότητα ηλεκτρονικής ρύθμισης στην έκδοση Ιnstyle του αυτοκίνητου δοκιμής μας.
Το τριάκτινο τιμόνι έχει στεφάνη μέσης διαμέτρου, αυτό ενεργοποιεί όλες τις νευρικές απολήξεις της παλάμης.
Είναι πολυλειτουργικό διαθέτοντας κουμπιά για την ρύθμιση του ηχοσυστήματος, την απάντηση κλήσεων και την εναλλαγή καρτελών με πληροφορίες ταξιδιού στην ψηφιακή οθόνη 10’’ του πίνακα οργάνων.
Καθώς το κιβώτιο είναι αυτόματο ελάχιστες φορές χρειάστηκε να αφήσουμε τα χέρια μας από το τιμόνι. Αυτό προσθέτει στην ενεργητική ασφάλεια του οχήματος.
Η ηλιοροφή επιτρέπει στο άπλετο φως να εισέλθει τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω καθίσματα δίνοντας μια αίσθηση ελευθερίας σε όλους τους επιβάτες.
Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μια εύχρηστη οθόνη αφής 9,3 ιντσών. Από εκεί μπορούμε να χειριστούμε το σύστημα infotainment, να επιλέξουμε την μουσική, να αλλάξουμε χρώματα στον ατμοσφαιρικό φωτισμό της καμπίνας, να συνδέσουμε ασύρματα το κινητό μας (Apple car play, Android auto) και να αξιοποιούμε τις εφαρμογές του.
Στο εσωτερικό υπάρχουν αρκετές θήκες αποθήκευσης, ασύρματη φόρτιση κινητού, θύρες USB και θύρα 12V στα εμπρός αλλά και στα πίσω καθίσματα.
Τα εμπρός καθίσματα είναι θερμαινόμενα ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι αρκετός και ο χώρος φόρτωσης ικανοποιητικός παρότι η μπαταρία του υβριδικού συστήματος φιλοξενείται κάτω από τα πίσω καθίσματα με προέκταση σ’ ένα μέρος του πορτμπαγκάζ.
Την κίνηση στου εμπρός τροχούς μεταφέρει ο 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.6lt υβριδικής τεχνολογίας με την βοήθεια δύο ηλεκτροκινητήρων. Η συνδυαστική ισχύ ανέρχεται σε 160 PS.
Η μπαταρία χωρητικότητας 10,5 kWh τροφοδοτεί τους ηλεκτροκινητήρες και χρειάζεται περίπου 5 ώρες για φόρτιση σε απλή πρίζα σπιτιού. Προσφέρει αυτονομία αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης κοντά στα 60km εντός πόλεως.
To υβριδικό σύστημα ανακτά ενέργεια καθώς φρενάρουμε ή ρολάρουμε. Επιλέγοντας την θέση B στον επιλογέα ταχυτήτων, όταν αφήνουμε το πεντάλ του γκαζιού το αυτοκίνητο επιβραδύνει και φορτίζει την μπαταρία.
Η σχετική ενέργεια απεικονίζεται στο γράφημα μπαταρίας-ηλεκτροκινητήρα-θερμικού κινητήρα του πίνακα οργάνων.
Η εκκίνηση γίνεται κύριο λόγο με τον ηλεκτροκινητήρα και όταν χρειαστεί ενεργοποιείται και ο θερμικός κινητήρας για να καλύψει τις απαιτήσεις ισχύος είτε σε μια ανηφόρα, είτε κατά την προσπέραση ή ακόμη περισσότερο εκτός αστικού ιστού όπου λειτουργεί σχεδόν συνέχεια.
Παρατηρήσαμε πως ακόμη και στην ταχύτητα των 100 km/h με χαμηλό φορτίο, έσβηνε ο θερμικός κινητήρας και η κίνηση ήταν αμιγώς ηλεκτρική.
Η συνδυαστική ισχύς είναι αρκετή και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ανταποκρίνεται σε όλες τις συνθήκες που κλήθηκε να δοκιμαστεί, χωρίς να μας απογοητεύσει λαμβάνοντας υπόψη και το βάρος (1.631 kg).
Με το πρόγραμμα Multi-Sense ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στα προγράμματα: Pure (αμιγούς ηλεκτροκίνησης όταν η μπαταρία είναι φορτισμένη), Sport (αυξάνοντας την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού, διατηρώντας τον θερμικό κινητήρα συνεχώς αναμμένο για πλήρη ισχύ) και My Sense (το οποίο προσαρμόζει την απόδοση ανάλογα με τις συνθήκες).
Επίσης διατίθεται η λειτουργία E-Save όπου μπορούμε να διατηρήσουμε την φόρτιση της μπαταρίας για να την αξιοποιήσουμε όταν εμείς το επιλέξουμε. Αξίζει να σημειώσουμε πως με πλήρως φορτισμένη την μπαταρία, η κατανάλωση έπεσε στα 3 lt/100 km ενώ η μέση κατανάλωση μετά από μία εβδομάδα δοκιμής ήταν στα 5,8 lt/100 km, τιμή ικανοποιητική στην κατηγορία.
Σε επίπεδο άνεσης, η ανάρτηση φάνηκε να ανταποκρίνεται εξαιρετικά και να αποσβένει επιτυχώς κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος χωρίς τριγμούς και χωρίς θορύβους εντός της καμπίνας.
Είναι ελαφρώς σκληρή στην ρύθμισή της, προσφέροντας ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος καθώς οι κλίσεις είναι περιορισμένες και σε λογικά πλαίσια, δεδομένου του χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Η διάταξη της ανάρτησης είναι με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, συνδυασμός που διατίθεται μόνο στην έκδοση Phev καθώς στις πιο απλές εκδόσεις πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας με ελικοειδή ελατήρια.
Από το σύστημα διεύθυνσης η πληροφόρηση είναι επαρκής και η απόκρισή του είναι άμεση και ακριβής καθώς δεν μας δυσαρέστησε σε καμία περίπτωση. Ίσως να παραμένει λίγο πιο ελαφρύ απ’ ότι θα το επιθυμούσαμε στις πιο υψηλές ταχύτητες.
Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση στην καμπίνα όπου απομονώνει σε μεγάλο βαθμό την φασαρία της πόλης δημιουργούν ένα πολιτισμένο περιβάλλον το οποίο διαταράσσεται μόνο από το θόρυβο του αυτοματοποιημένου κιβωτίου συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάβασης στη φάση «τέρμα γκάζι».
Στον τομέα της ασφάλειας το ASX διαθέτει όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα τα οποία διευκολύνουν τον οδηγό ενώ ταυτόχρονα παρέχουν την μέγιστη ενεργητική και παθητική ασφάλεια τόσο για τους επιβάτες όσο και για τους γύρω μας (πεζούς, ποδηλάτες, άλλους οδηγούς).
Το ημι-αυτόνομο σύστημα Mi-Pilot συνδυάζει το Adaptive Cruise Control [ACC] (που διατηρεί την ταχύτητα και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα) με το Lane Centering Assist [LCA] (που σας κρατά στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας), για μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στα μακρινά ταξίδια.
Το Blind Spot Warning [BSW] ανιχνεύει την παρουσία κινούμενων αντικειμένων (αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες κ.λπ.) στο τυφλό σημείο του οδηγού (έως και 5 μέτρα μακριά από το πίσω μέρος και τις πλευρές του οχήματος) έτσι όταν το σύστημα αναγνωρίσει ένα αντικείμενο, μια λυχνία LED αρχίζει να αναβοσβήνει στον αντίστοιχο εξωτερικό καθρέφτη του οχήματος.
Το σύστημα Lane Departure Warning [LDW] & Lane Keeping Assist [LKA] αναγνωρίζει τις διαχωριστικές γραμμές στο δρόμο και εάν κάποια από αυτές πατηθεί χωρίς να έχει ενεργοποιηθεί το φλας από τον οδηγό, το σύστημα προειδοποιεί μέσω δόνησης στο τιμόνι.
Όταν ενεργοποιηθεί το LKA, αντί της απλής προειδοποίησης, το σύστημα ελέγχει ενεργά το τιμόνι για να βοηθήσει τον οδηγό να παραμείνει στη λωρίδα του.
Το σύστημα Forward Collision Mitigation [FCM] χρησιμοποιεί ενσωματωμένο ραντάρ και μπροστινή κάμερα για να ανιχνεύσει την απόσταση από προπορευόμενο όχημα, πεζό ή ποδηλάτη (σε στάση ή εν κινήσει) και εάν προκύψει κίνδυνος σύγκρουσης ενεργοποιεί μια ηχητική προειδοποίηση και φρενάρει αντί του οδηγού.
Με το ASX μπορούμε να κινηθούμε και σε εκτός δρόμου διαδρομές, καθώς το ύψος από το έδαφος το επιτρέπει, βέβαια σε φυσιολογικά πλαίσια μέχρι εκεί όπου τα ελαστικά του και οι συνθήκες το καθιστούν εφικτό.
Μεγαλύτερος ανταγωνιστής του στην κατηγορία των B-SUV και μάλιστα plug-in υβριδικό είναι αναμφισβήτητα το Renault Captur, όπου αν κάποιος προσπαθήσει να εντοπίσει τις διαφορές θα δυσκολευτεί αρκετά. Θα μπορούσαμε να προσθέσουμε ακόμη, αν και δεν διατίθενται σε επαναφορτιζόμενες εκδόσεις τα Toyota Yaris Cross, Nissan Juke, Honda Jazz Crosstar, Jeep Avenger, Peugeot 2008, Citroen C3 Aircross, Ford Puma, Opel Mokka, Kia Stonic.
Στην επιλογή παίζει ρόλο και πενταετής εγγύηση που σας παρέχει σιγουριά και ηρεμία. Λαμβάνετε επίσης, εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για τη μπαταρία υψηλής τάσης και πενταετή πανευρωπαϊκή οδική βοήθεια.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Mitsubishi ASX PHEV 1.6 MPI
Κυβισμός: 1.598 cc
Ισχύς: 160 PS
Ροπή: 144 Nm θερμικός κινητήρας, 205Νm ηλεκτροκινητήρας
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτοματοποιημένο 4 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.228 / 1.797 / 1.573 mm
Μεταξόνιο: 2.639 mm
Χώρος αποσκευών: 265 lt , 1.118 lt σε διθέσια διαμόρφωση
Βάρος: 1.631 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,1 sec
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,2 lt/100km
Εκπομπές CO2: 31 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 47.840 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)
Διαβάστε επίσης:
Α. Iσμαήλος Α.Ε: Η επόμενη γενιά!