Με μήκος 4.6m, συνδυαστική απόδοση 258PS και τιμή από 40χ. το μεσαίο SUV της MG με κωδικό eHS χρήζει αξιολόγησης.

Ξεκινάμε από τα βασικά η τιμή του είναι 10χ. κάτω από τον ανταγωνισμό: Volvo XC40 phev, Alfa Romeo Tonale phev, Nissan Qashqai e power, Renault Austral, Hyundai Tuscon. Ναι είναι Κινέζικης κατασκευής της SAIC Motor, η οποία έδωσε στην πάλαι ποτέ εμβληματική βρετανική μάρκα μια δεύτερη ευκαιρία. Ως MG Motor η εταιρεία εκπροσωπείται στη χώρα μας από τον όμιλο Συγγελίδη, διαθέτοντας γκάμα συμβατικών και εξηλεκτριμένων μοντέλων Το HS, ανήκει στην κατηγορία των C-SUV και διατίθεται ως MG eHS σε επαναφορτιζόμενη έκδοση, αυτή δοκιμάζουμε.

1

Παρατηρώντας εξωτερικά το eHS έρχεται στο μυαλό σου το elegant chic, πρόκειται για ένα σχήμα ισορροπημένο, αρμονικό που δεν προκαλεί, δεν ενθουσιάζει, δεν ενοχλεί. Μια διακριτική παρουσία! Οι ήπιες καμπύλες και τα μεγάλα φωτιστικά σώματα (LED) κατευθύνουν το μάτι στο λογότυπο της MG που κυριαρχεί στη μάσκα με το πλέγμα. Το eHS έχει μήκος 4.6m, πλάτος 1.9m και ύψος στα 1.67m. ενώ το μεταξόνιο είναι στα 2.72m.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό σε εντυπωσιάζει η απτή ποιότητα κατασκευής, τα δερμάτινα μπάκετ καθίσματα και η καλή εργονομία. Οι διακόπτες επιδέχονται βελτίωσης όσον αφορά στην αίσθηση. Το ταμπλό διαθέτει ένα μίγμα μαλακών και σκληρών πλαστικών κι έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών με απλοϊκά γραφικά. Η κεντρική οθόνη αφής 10,1 ιντσών έχει επίσης γραφικά που δεν ενθουσιάζουν αλλά προσφέρει σύνδεση μέσω Android Auto και Apple CarPlay. Η εργονομία δεν προβληματίζει οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι επαρκής όπως και ο εξοπλισμός. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας διέθετε και εντυπωσιακή πανοραμική ηλιοροφή.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες παραπέμπουν σε μεγαλύτερη κατηγορία

τόσο όσον αφορά τον «αέρα» για τα πόδια όσο και για το κεφάλι. Στο πορτ μπαγκάζ, το eHS έχει να επιδείξει αποθηκευτικό χώρο χωρητικότητας 448lt, τιμή που φτάνει στα 1.375lt σε διθέσια διαμόρφωση. Το δάπεδο του χώρου αποσκευών έχει και δεύτερο επίπεδο από κάτω, όπου βρίσκονται και τα καλώδια φόρτισης της μπαταρίας. Το MG e HS είχε και καλώδιο που κατέληγε σε συνηθισμένη πρίζα και καλώδιο τύπου C.

Το MG eHS έχει την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Το υβριδικό σύνολο προέρχεται από τη GM. Ο θερμικός κινητήρας 1.5lt αποδίδει 162PS, και ροπή 250 Nm. O ηλεκτροκινητήρας έχει απόδοση 90 kW (122 ίπποι)  και τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 16,6 kWh που μπορεί να φορτιστεί χάρη στον ενσωματωμένο φορτιστή του οχήματος με μέγιστη ισχύ 3,7 kW. Εμείς φορτίσαμε λόγω εγκατάστασης στις 7h.

Συνδυαστικά η υβριδική μηχανή αποδίδει 258PS και κυρίως 370 Nm. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει συνολικά 10 σχέσεις ενώ υπάρχει και ηλεκτρονικό διαφορικό XDS. Η δύναμη είναι μεγάλη στον εμπρός άξονα και ο οδηγός πρέπει να είναι φειδωλός με το γκάζι ειδικά σε γλιστερό/βρεγμένο οδόστρωμα. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε ελαστικά Maxxis. H ηλεκτρονική χαρτογράφηση (σ.σ: δεν υπάρχουν επιλογές παρά μόνο αμιγώς ηλεκτρική κίνηση) διαχειρίζεται με βέλτιστο τρόπο την ηλεκτρική ισχύ ελαχιστοποιώντας τη συνολική κατανάλωση. Έτσι σε καμία περίπτωση δεν σε επηρεάζει η μικρή χωρητικότητα του τεπόζιτου καυσίμου (37lt) που αποτελεί συνειδητή επιλογή για να φορτίζει ο χρήστης συχνά τη μπαταρία. Εντός πόλης εύκολα πετυχαίνεις 50km ηλεκτρικής αυτονομίας. Πάντως ο θερμικός κινητήρας ενεργοποιείται σχετικά εύκολα ειδικά σε ανηφορικά σημεία.

Ξεκινήσαμε να ταξιδέψουμε με την μπαταρία γεμάτη και η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 3lt/100km. Από τη στιγμή που αδειάζει όμως η μπαταρία μετά από 150 περίπου km εύκολα φτάνεις σε διψήφιο αριθμό κατανάλωσης.

Στο ταξίδι το MG eHS των 1.700kg είναι αθόρυβο και ευχάριστο χάρη στη σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα. Ο προσαρμοζόμενος διατηρητής ταχύτητας (adaptive cruise control) κάνει καλά τη δουλειά του  δεν θα προβληματίσει τον οδηγό σε καμία περίπτωση. Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές η οδική συμπεριφορά είναι οικογενειακή, ασφαλής, υποστροφική. Αξίζει να τονιστεί η άνεση της ανάρτησης, που επιτρέπει όμως στο αμάξωμα να πάρει κλίσεις. Ο οδηγός πάντως δεν χρειάζεται να επιτεθεί στις στροφές για να πάει γρήγορα. Έχει τόση δύναμη στη διάθεσή του που αρκεί να γκαζώνει όσο οι τροχοί κοιτούν ευθεία. Τα φρένα εμπνέουν σιγουριά ενώ ικανοποιητική είναι και η γραμμικότητα του τιμονιού.

Το MG eHS είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, τις Exclusive και Luxury, οι οποίες τιμολογούνται αντίστοιχα στα 40.500 και 42.750 ευρώ. Στο βασικό εξοπλισμό υπάρχουν όλα τα στοιχεία ενεργητικής ασφάλειας όπως προειδοποίηση σύγκρουσης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, ESP κ.α. Το MG Pilot μειώνει το φόρτο του οδηγού στο ταξίδι περιλαμβάνοντας Adaptive Cruise Control, Σύστημα Υποβοήθησης Ταχύτητας, Προειδοποίηση Εμπρόσθιας Σύγκρουσης, Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης, Προειδοποίηση Εγκατάλειψης Λωρίδας κ.α.

Η πλουσιότερη έκδοση Luxury δοκιμής μας διαθέτει επιπλέον LED προβολείς, ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας, κάμερα 360 μοιρών, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, πανοραμική οροφή και καθίσματα με οικολογικό δέρμα και Alcantara.

Εν κατακλείδι το MG e HS είναι μια τίμια πρόταση σε εξαιρετικά συμφέρουσα τιμή. Απευθύνεται στον οικογενειάρχη που θέλει να κινείται ηλεκτρικά στην πόλη, με στυλ και να έχει περίσσεια ισχύος στο ταξίδι αλλά συνάμα και χαμηλή κατανάλωση. Διαθέτει διακριτικό προφίλ, δεν προκαλεί αλλά ικανοποιεί και με την άνεση που παρέχει στην καθημερινότητα. Δεν απευθύνεται σ’ αυτόν που έχει ως προτεραιότητα τη σπορ οδήγηση ή αρέσκεται να στρίβει οριακά ούτε σ’ αυτόν που θέλει να μπει στο μάτι του γείτονα. Απευθύνεται σ’ αυτόν που δίνει έμφαση στην ουσία και όχι στη βιτρίνα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά MG eHS

Κινητήρας: 1499cc + ηλεκτροκινητήρας

Συνδυαστική ισχύς: 258PS

Ροπή: 370Nm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 6+4 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6.9 sec

Τελική ταχύτητα: 190 km/h

Μεικτή κατανάλωση: 3.4lt/100 km (δοκιμής)

Εκπομπές CO2: 43 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 0 €

Βάρος: 1737 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.575/1876/1.664 mm

Μεταξόνιο: 2.720 mm

Χώρος αποσκευών: 448lt

Τιμή: από 40.500€ (έκδοση Exclusive)

Διαβάστε επίσης

Ράλι Χιλής: Νίκη Τάνακ, πρωτάθλημα Toyota!